6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A 2.4.2007 22:39

Architekti

Starý pan Baťa kdysi vyhodil slavného architekta le Corbussiera i s jeho návrhem a konstatoval:

"Konečně vím, kdo je to architekt! To je člověk, který si chce za života postavit pomník za peníze někoho jiného"

zíral 2.4.2007 20:24

kdo káže víno

Lokaj komunistů a normalizátor Melodie p. Žantovský nemá podle mého názoru a hlavně v souvislosti  s tím jaké činy reprezentuje, nikomu co kázat. Divím se panu Neffovi, že si zde takovou zrůdu drží.

Vám, cenzore, který jste dnes dopoledne tuto mou poznámku vymazal: pokuste se zmobilizovat ony zbytky neuronů, které Vám po vymytí Vašeho svědomí ještě zbyly, a najděte si skutečnou minulost pana Žantovského. Nechápu, že jste schopen něco takového vykonávat. Bavíte se dobře ? Je mi Vás líto.

mcm 3.4.2007 23:52

Re: kdo káže víno

Pane zíral/e ,

Všímejte si činnosti místního cenzora , jmenuje se Jiří Wagner , a jeho základní tezí je , že PRAVDU MÁ TEN , KDO VLASTNÍ MEDIUM , NA KTERÉM SE PÍŠE . Je velmi zajímavé , že jeho hlavinku nechávají v klidu snůšky vulgarit a naprostých idiocií . Jakmile se však vyskytne příspěvek , který jaksi vybočuje z instrukcí těch , kteří si dotyčnou diskuzi SPONZORUJÍ , ihned je oheň na střeše , a příspěvek je okamžitě smazán . Je to zde daleko horší , než na diskuzích v lidovkách či jinde. Nakonec proč ne , pan Wagner zřejmě pojal rozhodnutí , že Neviditelného Psa je třeba navždy uspat emerickou injekcí . Asi má pravdu , jen houšť a více jedu pane Wagnere. Zdraví Vás mcm

honzak 2.4.2007 15:02

už to napsali jiní

ta věc je umění pro umění. Knihovna má být zejména praktická, jsouc státní pak i provozně co nejlevnější.  Lituju chudáky výškové specialisy, kteří to budou omývat. Jako perličku bych zmínil tu příšernou barevnost, J.P. Belmondo ji předjal v Muži z Ria.

Co kdyby to pan Kaplický postavil za svoje, když je to takový "zázrak"?

Kresinka 4.4.2007 18:30

Re: už to napsali jiní

A vy víte docela určitě, že tohle není právě ta nejvhodnější stavba pro knihovnu, viděl jste jí vůbec zevnitř ?

 

 Moc neodsuzujte, kdfyýž tomu nerozumíte

J.M.Bloudil 2.4.2007 14:52

Je-li budova hotová, je instituce prakticky mrtvá.

Tak praví prof. Parkinson. Do dvaceti let nebude gramotný důchodce či školák,  který by neměl notebook a internet. Tudíž letenská chobotnice bude sloužit zejména tůristům jako hospoda s výhledem na Prahu. V podzemí bude možno uchovávat klimatizovaně vzácné tisky, servery a super-DVD.   Tudíž bude možno do tří minut či vteřin obsloužit i pana Hliníka z Humpolce, aby se nemusel trmácet tři hodiny do Prahy, zachce-li se mu přečíst si Babičku z roku 1862. Oni by mu ji beztak v chobotnici ani do ruky nepůjčili.

 

matěj 2.4.2007 20:49

Re: Je-li budova hotová, je instituce prakticky mrtvá.

Ano.Z uvedeného plyne že ta budova může stát třeba v Humpolci na pozemku pana Hliníka.

Jojin 2.4.2007 12:43

Pochyby.

Pochybuji že toto, ač je psáno pro česká média, někdo otiskne čí odvysílá.Jsem názoru že podobná architektura by byla velmi dobře umístěna někde kde budou růst obchodně-kancelářské komplexy u okraje města,nikoliv ale v historickém jádru Prahy s jejím dnes již zcela jedinečným panoráma.Od autora projektu je to velmi neomalené chtít se postavit se svým šmoulím domečkem vedle architektonického skvostu Hradčan.

jdu jen tak kolem 4.4.2007 22:30

Re: Pochyby.

A proč by se nám nepomstil za to, že roky trpěl v emigraci nebo pobytu jinde,a po domovu se mu tolik,ale tolik stýskalo.No -a to máte za to, čecháčci,teď vám to vrátím,abyste věděli,jak chutná odmítání světově uznávaného (?) architekta.A aby vás to jó bolelo,tak vám zkazím i pohled na tu vaši katedrálu,o kterou se porád nemůžete domluvit,čí že to vlastně je.No to se mi ale ulevilo.

Richard III. 2.4.2007 12:07

Milý příteli Žantovský!

Vaše články míří skoro vždy do černého. I tenhle bych mohl bez váhání podepsat. Jen bych dodal, že tento typ myšlení, který právem zvete totalitní, je typický pro značnou část nejen obce kulturní či novinářské, ale i např obce politické (viz způsob "argumentace" vůči odpůrcům euroústavy) či ekologické (viz "argumentaci" vůči těm, kteří nevěří, že oteplování Země vyřešíme omezením spotřeby).

Toto myšlení má hluboké kořeny a levičáci stále pracují na jeho zdokonalování. Toto myšlení je silně virulentní a zasahuje levičáky i pravičáky.

Vít Franěk 2.4.2007 11:05

Nejsou tyhle diskuze jen pro odvedení pozornosti?

Jednomu mému kamarádovi (biologovi) se chobotnice docela líbí, o druhého (architekta) se při pouhé zmínce pokoušejí mdloby. Já vyhraněný názor nemám, ale neunikla mi zastrčená zprávička, že byl představen projekt hypermoderního fotbalového stadionu, který má stát pravděpodobně na Letné. Sice na druhém konci, ale stejná lokalita. Takže chobotnička odvede pozornost a forbalové vobludnosti se pak budou všichni divit.

havránek.. 2.4.2007 10:42

Pan Žantovský..

Pane , co byste tam chtěl mít nové- staré Federální shromáždění? Že Vám vy pseudointelektuále nevadí sadion Sparta, nebo jste rýd, že je tam otočka tramvají a smrdících autobusů. DEBILE

krmič 2.4.2007 11:41

Re: Pan Žantovský..

Promluvil SKUTEČNÝ intelektuál, žádný pseudointelektuál.

Jojin 2.4.2007 12:45

Re: Re: Pan Žantovský..

...to je hned vidět že pán je študovanej.Hádám VUML?

Fojt 2.4.2007 14:16

Re: Re: Re: Pan Žantovský..

Ne, cvokovická Sorbonna;-D

krmič 2.4.2007 18:31

Re: Re: Pan Žantovský..

SKUTEČNÝM intelektuálem myslím ovšem pana havránka. Forma i obsah jeho příspěvku je opravdu intelektuálně na výši.

Petr Zenkl 2.4.2007 10:22

Pravda, pravda

Ale v té Vlajce a ani v tom předlistopadovém Rudém právu neměli - na rozdíl od Vaculíka s Klímou - ti oponenti možnost své názory otisknout. Nebo snad ano?

Možná, že v předlistopadové Melodii to bylo jinak, to nemohu posoudit, protože jsem si ji po tehdejší výměně redakce přestal kupovat. Rudé právo jsem nečetl nikdy, stejně jako Vlajku.

F.A.Kekule 2.4.2007 9:35

No nevím.

Přečetl jsem to se zájmem. O knihovně toho moc nevím, ale článek pana Ž. mě moc nenadchl, vyčítá totiž to, co sám v tomto případě podle mého názoru používá - demagogii. (Mimochodem, to heslo - kdo nejde s námi... bylo původně volebním heslem strany mírného pokroku v mezích zákona a komunisti ho převzali).

rand 2.4.2007 10:19

Re: No nevím.

U Haška to bylo trochu jinak " Kdo nejde s námi, je sám proti sobě"

tony 2.4.2007 8:36

melodie

Vím že bych měl přemýšlet o knihovně, ale u Ž. se mi vybaví vzpomínka jak byl nový a progresivní v normalizační Melodii a teď káže.

Jinak knihovnu K. beru.

L 2.4.2007 8:33

Zacal jsem cist, ale neslo to docist

Clanek te Machalicke v Lidovkach jsem zacal cist. Ona tam pise v tom smyslu, ze treba nekdo nechape moderni a abstraktni umeni a tudiz z toho neco vyplyva o Narodni knihovne.

Zde je ale zasadni blbost, protoze z toho, jestli je to moderni ci abstraktni umeni takove nebo jine a jestli to chapu nebo ne, nic o Narodni knihovne nevyplyva. Rekl bych spis, ze z toho vyplyva to, ze nazory pani Machalicke jsou bezpredmetne. At jde do hajzlu.

HA 2.4.2007 7:24

paní Machalická

Nepodařilo se mi sem vložit odkaz na článek p. Machalické (o abstraktním umění, ale zmiňuje tam i Národní knihovnu). Kdo má zájem - najděte si na lidovkách články p. Machalické a počtěte si. Zkusím sem vložit aspoň citaci:

Napadne vůbec někoho, že uměním je třeba se zabývat systematicky a i tak je dáno jen některým, aby pochopili souvislosti. Nikoho nenapadne, aby mluvil do kvantové fyziky. Tam je každému jasné, že musí léta studovat. V případě uměleckých oborů se běžně vyjadřuje kdekdo bez vzdělání a praxe a ani trochu se nestydí své názory prezentovat, neboť přece máme demokracii. Odmítnout dojmologii či plácání trochu poučeného diváka je ale nutné a není to žádný fanatismus ani reziduum totality. Umění je stejně složité jako každý jiný obor. Má za sebou dlouhý vývoj, stejně jako lidstvo samo. Jistě není nepotřebné, když kdysi stimulovalo lovce, vyvolávalo pocity a přispívalo k sounáležitosti společenství a kultur. Dnes se využívají nové technologie, které musí umělci ovládnout, aby věděli, co jim dovolí. A k tomu něco vymyslet, pochopit stav společnosti. Jistě žádnému umělci nejde o to, aby někoho rozčílil, aby si z někoho dělal legraci. Možná chce šokovat, ale jen proto, aby upozornil na určité věci a donutil nás zamyslet se.

Není účelem umění někomu zkazit náladu, dělat z něj blbce. Umění se někdy lidem vzdaluje, protože jeho tvůrci jsou napřed. Ale to se stává u všeho, co je objevné. To, že i vzdělaní lidé odsuzují nejprogresivnější moderní umělce, pramení také z toho, že teoretici neumějí přijatelně vysvětlit, proč jde umění právě takovou cestou. Proč nelze dnes zobrazovat krajinu stejně jako v 19. století, proč kubisté rozbili skutečnost, proč expresionisté malovali stromy červeně, proč je už osmdesát let legitimní režijní výklad Shakespeara třeba v supermarketu.

Sýček 2.4.2007 18:51

Správně,

teoretická fyzika je obor jen pro někoho, jeden rozdíl vidím v tom, že teoretická fyzika popisuje skutečnost na základě matematického aparátu. Ačkoli je (v teoretické fyzice) a bylo vše přísně a důkladně prověřováno teoreticky i prakticky, našlo se spousta slepých uliček, byť poctivě vymyšlených (Ernst Mach třeba z Moravy). Abstraktní umění má slepých uliček nepoměrně více, řádově, mnohořádově. A nic na tom nemění, že mnoho těchto až absurdních výtvorů visí ve světových galeriích. Móda je móda. Lze také říci, že stav abstrakního umění a umění vůbec vyjadřuje hodnotovou krisi euroamerické kultury. Jeminkote, jen si tam v té Praze tu chobotnici postavte, v té děvce babylonské, jak psal již Jan Milíč.

jkotek 2.4.2007 20:21

Re: paní Machalická

Paní Machalická se myli. Na kvantovou i jadernou fyziku je odbornik kazdy zemedelec ci matka. Jak nas ostatne nasi jizni sousede uci kazdy mesic.

jdu jen tak kolem 4.4.2007 22:57

Re: paní Machalická

Trochu mimo mísu,protože tady se jedná jen o to, že tento objekt (mně se to tedy nelíbí) by mohl stát bez problémů na jiném místě Prahy (asi tak jako její archiv apod.), ale na tomto místě je skutečně nevhodný.Co nás to žene ničit si to,za čím sem jezdí filmaři a obdivuje celý svět?Zažila snad Vídeň,Paříž nebo Budapešť ty orgie beranic,vojenských (tedy sovětských) uniforem,matrjošek a podobných bestialit,které si touristi odvážejí z Prahy,jakože suvenýry?Ne,stejně tak jako tam pořád existují kavárny a hospůdky s tradicemi,které u nás vzaly za své, stejně tak vzala za své atmosféra Prahy nástavbami malostranských střech a podobnými hrůzami.Možná se už dneska zase tolik nezkazí,protože to už víc nejde,ale neměli bychom se vzpamatovat a konečně se bránit?To není žádná postkomunistická nostalgie,to je jen zoufalý pokus o zastavení naprosté devastace,na kterou si netroufli ani komunisti.Nebo chceme centrum Prahy dostat tam,kde je její okolí? Stejné "průmyslové zóny", dneska vlastně nevíte,jestli jste před Prahou nebo před Vídní ,protože Čestlice se nijak výrazně neliší od předměstí Mnichova; s tím rozdílem, že do Čestlic už moc lidí z Prahy nejezdí,protože Hypernova to trochu přepískla Chodovem.No, a chobotnice (i když to je to to nejslušnější pojmenování z dřívějších diskusí) tu třeba bude pro turisty,kteří nebudou vycházet z údivu,jak je možné takhle do.....mršit tak nádherné panorama, ale těm,kteří tu žijí k ničemu nebude.Tak pro koho ta Praha vlastně je a bude?

NevericiTomas 2.4.2007 4:34

Kaplicky kdysi v jednom

rozhovoru rekl, ze kdyz Boeing navrhne Jumbo, taky se o tom neporadaji verejne diskuze a v tom ma SVATOU PRAVDU. Diskuze kolem NK se opet zvrhla tim nejprimitivnejsim smerem, jak je v nasich mediich zvykem. Kdo se treba zmini o tom, ze Kaplicky ma diky sve predchozi praci k dispozici spickove technologie na spravu knihovnich fondu, ktere jsou zakladem kazde moderni knihovny. Tady zdaleka nejde jen o to, jak ten barak vypada z venku.

Z druhe strany nikoho nenapadne srovnat pristupy napr. pamatkaru a Klubu za starou Prahu. Ti vedli doslova svatou valku proti sklenene kostce na Sovovych mlynech, ktera prakticky neni videt, kdyz se planovala vystavba vyskovych budov hrozili znicenim panoramatu mesta a vyskrtnutim z UNESCO, i kdyz by se ty domy uplatnily mozna pri pohledu z Bohnic. A ted najednou pred takovou bezpochyby extravaganci na velmi exponovanem miste sednou na zadek a bez namitek prijimaji?

NevericiTomas 2.4.2007 4:35

Re: Kaplicky kdysi v jednom

Mrakodrapy mineny na Pankraci.

L 2.4.2007 8:54

Jak ma vypadat letadlo

U letadla je jeho tver jasne definovan jeho funkci. Cili omezeni pro navrh tvaru letadla je jasne dan. Ze do toho nikomu nic neni neni pravda naopak je to vedoma lez nebo rovnou blbost. Takovy navrh musi splnovat spoustu omezeni co do bezpecnosti, pohodli cestujicich a tak dale a je toho hodne. To proveruje trh.

O Narodni knihovne nerozhoduje trh.

NevericiTomas 2.4.2007 10:11

Re: Jak ma vypadat letadlo

Ona architektura nemusi splnovat 1001 normovy a zakonny pozadavek? Ona konstrukce budovy neni limitovana technickymi moznostmi a pozadavky? Jestli narazite na to ze NK vznikla jako zakazka statni instituce, tak vas mohu ubezpecit, ze napr. nejslavnejsi Boeing vznikl v ramci souteze ministerstav obrany USA na tezky transportni letoun....

RomanL 2.4.2007 10:43

Re: Re: Jak ma vypadat letadlo

Asi nemusí, protože ve tvaru normální krychle by měla skoro 3 x větší objem, ale to asi pro knihovnu není rozhodující...