8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fencl 21.1.2010 9:27

Re: Od : Ivo Fencl

Uznávám, že na to je hodně pravdy. Je divoch s soužití ideálním s přírodou dokonale lživým ideálem. Asi je, na Zemi. Takže asi nutno pouze zdůraznit, že ve snově fiktivním světě Pandory se divoši tomu ideálu přiblížili víc než tady. No, ale musím uznat, že proti námětu a scénáři, příběhu filmu jste vznesl dobrý argument. 

Chris Kelvin 21.1.2010 9:25

Re: souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Ano, citace o tom, jak ta země nebyla jejich protože to neřešili a ty poznámky o levicové intelektuální frontě a vině bílého muže sráží tuto recenzi až na samé dno toho nejhoršího v oboru.....

Petr* 21.1.2010 9:21

Re: Doporučuji čtenářům

Předpokládám že do kina jdu abych se pobavil či zamyslel. Tento film nenudí a je vizuálně uchvatný (asi jako západ slunce kýčovitý) a proč si to tedy nedopřát?

Alergik 21.1.2010 9:20

Pohádky

Doufám, že nikdo ze zdejších kritiků včetně autora nečte pohádky svým dětem. Jsou totiž strašně prvoplánové. Dobro, které je od počátku patrné i malým dětem vítězí a často velmi krvavě (rozpáraný vlk, opařený vlk, zabitá čarodějnice,..). Rovněž jsou vykrádány mezi sebou. Kolik se tam opakuje draků, princezen, trpaslíků to je přeci hanba a ostuda. Zvláště když dnes máme ty naše nakoupené HD TV a můžem pustit dětem hru na PC, která je animačně sto let (i více) vepředu.  :))))))  

Menonita 21.1.2010 9:20

KUNA JE MIMO

Film si zaslouží minimálně 9 oskarů. Přední místa v žebříčkách mu patří právem.

Petr* 21.1.2010 9:18

Re: Doporučuji čtenářům

Naprostý souhlas.

Arccos 21.1.2010 9:16

Zpracování

Asi nebudu polemizovat s kritikou děje a námětu. Je to strašné klišé, Tanec s vlky s modrými ocasatými Indiány.

Ale vylévat si svoji nevraživost na technickém zpracování je úlet zcela mimo mísu. Avatar stojí na špičce dosavadní filmografie po všech technických stránkách. Přičemž počítačová grafika a snad poprvé smysluplně využitý potenciál 3D vévodí. Zcela směšné je porovnání s Albionem. O této hře musím především říct, že je to NEJLEPŠÍ HRA, jakou jsem kdy hrál. Nicméně jde o hru z roku (+-)1996 a teď by mě zajímalo, jestli ji hrál i autor. Tato hra totiž vůbec není 3D, jak nám podsouvá. Ostatně obecně tvrzení, že "...3D grafika u počítačových her je navíc natolik vpředu před filmem..." je blábol, který buď znamená, že autor Avatara ve skutečnosti neviděl nebo že neví, jak vypadají současné hry.

plíseň podšitá 21.1.2010 9:16

Re: Doporučuji čtenářům

Ono je otázka, proč člověk chodí do kina a co od filmů, na které chodí, čeká. Já jsem od malička nejprve udivoval a později štval televizní okolí tím, že jsem velmi úspěšně předpovídal, co se ve  filmu stane. Zdálo se mi to jasné a nemohlo to být (a většinou ani nebylo) jinak. Z tohoto pohledu dost bezpečně na základě článku tuším, kdo je vrah a kdo zahradník. Akorát bez 3D efektů.

"První, ti by rádi odešli, ale je jim líto, že vydali tolik peněz za tak málo zábavy. Druzí, ti by také rádi odešli, ale jsou zvědaví, zda druhá část večera bude stejně slabá jako ta první."

Jít či nejít? A co když to nebude zase úplná blbost? Nebo chodit jenom na efekty, kde děj je jen záminkou právě pro ty efekty? A co když to bude zase úplná blbost?

Proč člověk chodí (má chodit, bacha na modalitu) do kina? 

Děkuji za článek a komentáře, nepůjdu.

Milovník Sci-Fi 21.1.2010 9:11

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

Pardon, kvalitní sci-fi je něco úplně jiného. Kvalitní sci-fi nesmí mít pitomoučký děj a hloupý námět. Tohle je jen pohádka.

bd 21.1.2010 9:10

Jinak doporučuji

diskuzi k filmu na CSFD, některé příspěvky opravdu stojí za přečtení. A nejvíce mě pobavila trefná poznámka typu "ženský jsou všude stejný,  jak chlap přijede v červeném Ferrari, vše je odpuštěno".

Pavell 21.1.2010 9:08

Re: Neřešte to pane

Hele, Ferdéz, jasně, nechoď na to a bž raději do Perdé...

Pavell 21.1.2010 9:06

ALEŠKOVI

Zapšklý, geniální soudče vkusu, tvé zvratky těm, kteří Avatar shlédli ten filmo zcela jistě nezoškliví a ty, kteří ho ještě neviděli od jeho shlédnutí neodradí. Význam tvá žlučovitá onanie má tedy jenom pro ukojení tvého pocitu geniality. A pro takový účel bych prosil - použij například tolaetní papír.

bd 21.1.2010 8:48

Autor mohl prostě a krátce napsat

že při sledování filmu fandil mariňákům, a ne šmoulům. Nevidím na tom nic divného, můj 15ti letý syn jim fandil taky, čímž se dostal do zjevného rozporu se svojí 18ti letou sestrou. Přesto se oběma ten film líbil a mě taky (viděno v 3D).

GLOWi 21.1.2010 8:35

Re: Od : Ivo Fencl

Řekl bych, že autora spíš dráždí adorování ušlechtilého divocha, žijícího v "souladu" s přírodou (což je dokonale lživý ideál).

Navíc ve filmu, který sežral stovky megawatthodin, byl vyroben pomocí nejnoovějších výdobytků civilizace a jeho tvúrci si žijí v maximálním luxusu, který civilizace nabízí.

M. Hanko 21.1.2010 8:25

Re: souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Mimochodem, já ten film ještě neviděl, teďka o víkendu si na něj zajdu. Moc se těším a určitě si dojem z něj nenechám zkazit tímhle trapným kyselým článkem...

M. Hanko 21.1.2010 8:24

souhlas s ostatními, Kuna je mimo

Pan Kuna ten film podle mě haní PRÁVĚ proto, že spadá do podle jeho názoru levicového klišé o zlé bílé civilizaci, která chce ukrást zemi domorodcům. A tohle, a jen tohle je důvod, aby pohaněl i grafiku toho filmu, animované sekvence, herecké výkony, dialogy...

BTW! Dostala mě ta poznámka, že ta země přece nebyla jejich, domorodců, protože vlastnická práva se tam neřešila... Ach můj bože, myslí tohle fakt vážně?

GLOWi 21.1.2010 8:22

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

Člověče egoiste, Vy ale umíte číst mezi řádky.

Nic z toho, co článku vyčítáte, jsem tam nenašel.

Nebo je to obvyklá taktika autorovi podsunout něco, co nikde netvrdí a pak ho za to vykoupat?

IF 21.1.2010 8:20

Re: Stačí jít na klasickou 2D verzi

No comment : -)

IF 21.1.2010 8:19

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

Je to skutečně kvalitní science fiction umocněná reklamou, ale i antireklamou (zajímavá byla reakce z Ruska v souvislosti se Strugackými). Cameron je skutečně člověk, kterého lze označit za jednoho z géniů vizuálního umění, protože kohou už pak??

GLOWi 21.1.2010 8:19

Re: Rád

FILM Hvězdná pěchota je ve své podstatě parodický a ironizující knižní předlohu, která je míněna vážně a samozřejmě v ní nejsou věci jako ve filmu, které bijí do očí.

Takže ve svém vyznění se (pravděpodobně, Avatara jsem neviděl) zas tak neliší. I když je (opět pravděpodobně) o dost rafinovanější (proto i Váš příspěvek)

:-) 21.1.2010 8:15

Re: Neřešte to pane

No comment : -)

IF 21.1.2010 8:13

Re: Ten film stojí za to vidět

Překvapivě dobrá je - podle mého názoru - Zemeckisova Vánoční koleda, ovšemže spíš pro toho, kdo Dickensovu povídku ještě neznal, ale NEJEN pro toho, Zemeckis totiž z toho místy skoro udělal HEllraisera, ale naštěstí to nepřehnal, i když jednu rodinu s malými dětmi jsem viděl odejít. Ale vážně, lépe už tento Dickensův vánoční příběh zfilmovat nelze a jedině snad lze polemizovat se způsobem sociálního řešení, ale to už bych nechal politikům : -) 

Ivo Fencl 21.1.2010 8:08

Od : Ivo Fencl

Jedinou chybou Avatara může být o něco delší stopáž, i to je diskutabilní. Neodsuzujme příběh za to, že něco už někde bylo, to bychom nedošli nikam. Také Dumas jen přepsal, s pomocí kolektivu, co už někde bylo, udělal z toho ale víc, tak zůstal. Také Edgar Allan Poe měl mustry (jeden společný s naším Krameriem, kde je dnes Kramerius).

Film neodsuzuje ani armádu, to je taky pozitivum. V hře z filmu odvozené si mohou dokonce děti vybrat, s kým chtějí být, Nemohu popřát, že můj syn po prvním shlédnutí stranil právě armádě. Děti baví zabíjení, a to zvláště umožněné perfektní technikou. Nicméně Avatar neodsuzuje kolonizaci jako takovou, klíčovou postavou je vůdce vojáků (na Zemi léta zraněním unikal, na Pandoře to hned dostal do hlavy a NECHAL SI TO bez plastiky: už to něco předjímá z jeho psychologického stavu).

3D tam není jen tak, scénář je šit pro ni, vůbec nejlepší je motiv propojení s přírodou. Film je taky udělán pro handicapované a asociuje možnost žít druhý život ve snu. BUde to jednou možné? Rafinovanost scénáře související s využitím toho nejlepšího není v kontroverzi s uměleckou hodnotou. POzor jen na tendenci, možná dost českou, ale nejen českou, automaticky klást nepřiměřená měřítka při hodnocení něčeho, co "podezžřřele" vydělalo. 100% Ivo Fencl   

Rybakov 21.1.2010 8:02

Re: Panove a damy,

Připomínáte mi jednu mladou dámu, která tvrdila, že písničky Michala Davida jsou takové opravdové, za života.

Josef 21.1.2010 8:02

Ten film stojí za to vidět

Neboť jsem skeptik a na film jsme byl odvlečen dcerou, nečekal jsem od toho vůbec nic. ALE. Ty dvě a půl hodiny jsem se nesmírně dobře bavil a od toho ten film je - pobavit. Byl bych rád, kdyby mi vážený pa Kuna jmenoval alespoň jeden film ze současné nabídky našich kin, který byl po této stránce lepší.

Prostě, riskněte to a jděte se na ten film podívat a chvíli se vykašlete na ty kyselé brepty!

Zbyšek v lahvi 21.1.2010 7:55

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

což však nic nemění na tom, že ten film je prostě jenom kravina opatlaná 3D reklamou

Standa 21.1.2010 7:54

Rád

bych viděl srovnání hodnocení od toho samého autora na film Hvězdná pěchota, kde ti co se liší jsou určení k záhubě od "klaďasů" lidí.

Danton 21.1.2010 7:52

Doporučuji čtenářům

 Doporučuji všem čtenářům, aby si  z této kritiky vůbec nic nedělali a na film šli. Je to minimálně úžasná barevná  fantazie. A děj je docela stravitelný, asi bych ho nejspíš přirovnal k pohádce s dobrým koncem. Že se nějaká témata opakují z jiných filmů? Tak už to prostě v pohádkách bývá. A nakonec i zde ztvárněná  Lovelockova hypotéza Gaia byla docela zajímavá. Přiznám se,. že film mi způsobil čirou vizuální radost z barev a  litoval jsem, že není delší.  Rozhodně se zde neřeší problémy soužití transvestity s homosexuálem v organizovaném partnerství, které ale nechce soud připustit, ani to, zda sériový vrah, který svým obětem před smrtí vypichuje oči nebyl v dětství zneužíván tetou nymfomankou a proto jsou u soudu poškozována jeho práva,  ani se zde nepašují drogy a  nerozdělují si teritoria drogové kartely a také  zde nebojují úpiří s vlkodlaky nebo nejsou vyvražďováni středoškoláci motorovou pilou atd. Kdo chce krev, vraždy, patologické stavy mysli a chování  musí být z filmu nutně zklamán, ale pro ostatní diváky je to prostě radost z vizuálně nádherné pohádky s dobrým koncem...

Ferdéz 21.1.2010 7:49

Neřešte to pane

já na to prostě nepudu - a je to! Koneckonců - již z obrázků a stručného popisu filmu je jasné (snad proboha všem, ne?) že jde o stupiditu.

A když nakonec takovej velkofilm dávaj v televizi (zbavený všech 3D hajtek přísad) je to nad slunce jasnější. Nemá smysl se zabývat touhle šmírou...

Peter Hájek 21.1.2010 7:47

Avatar

Bol som na polnočnej premiére filmu GA Cinema v Zlíne po krátkom naliehaní dcéry.Od začiatku až do konca filmu som sa nenudil,sci-fi žáner nevyhľadávam,ale tento film som si užil.Je  pekne natočený,má  jasný dej,dobrú hudbu,nové efekty,slušné herecké výkony.Po 14 dňoch som si ho zopakoval-dobrovoľne.Všetkým milovníkom filmu ho odporúčam.A všetkých hnidopichov by som poslal...na nejaký iný film:-)