9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tommy 21.1.2010 17:02

Re: Zpracování

Mily Arccosi,

Doom rozhodne BYL 3D. Spritovy byly jen objekty, postavy, monstra. Prostor byl plne trojdimenzionalni. Docela by mne zajimala ta Vase technika "chytreho" spritoveho vytvareni 3D prostoru ;-). Jinak prvni 3D prostor samozrejme nemel System Shock, ale s primhourenim oka to byl Wolfenstein3D od zacinajiciho ID Softu. I kdyz si kvuli rychlosti tehdejsich pocitacu pomahali tim, ze nebyla zobrazovana podlaha a strop.

Vim, je to uz pekelne davno, nicmene neblabolim o vecech, ktery si uz spatne pamatuju (jste-li starsi), ci jsem o nich jen cetl, nebo slysel jednu pani povidat (jste-li mladsi).

J.S. 21.1.2010 16:59

Re: není to až tak špatný film

Mne je jedno, kdo co říká ale co říká. Neptám se myslím tím například přátel koho jsou příznivci, zda ODS nebo KSČM. Protože zlato zůstane zlatem ať podané je z rukou krále nebo žebráka.

Machi 21.1.2010 16:49

Re: Od : Ivo Fencl

Nepíšu to poprvé, ale zase mi to nedá. Člověk žije v souladu s přírodou vždy, i v době kdy třeba svrhuje bombu na Hirošimu. Prostě proto, že existuje jen jako součást přírody. Něco jiného je ohleduplnost k jiným druhům a úcta k věkovitým přírodním výtvorům.

Míra Kulička 21.1.2010 16:26

Re: Ruku na srdce,

Ahoj,

no dobrá knížka stačí většinou tak na max. jeden den.

Ramir 21.1.2010 16:00

Re: Na všem najdeš něco!

Také můžeme říct, že je to propagace budhismu, neboť jsou tam lidi spojeni s přírodou a uctivají život. Hlavní hrdina se reinkarnuje do sfého uměle vytvořeného těla. Každý v tom může vidět něco jiného.

m.l. 21.1.2010 15:33

Re: není to až tak špatný film

A co komunisti a voliči ČSSD?

Machi 21.1.2010 15:15

Re: od fanouška SF...

Máte recht! Sorry, pravdu :)

Machi 21.1.2010 15:13

Re: Souhlasím

No ona Spáčilová to hodně přirovnávala k Vinnetuovkám a dala tomu slušných 70% (což by sice na cenu filmu roku nestačilo, ale stále je to dost). Ale přece jenom Spáčilová je kritik a pan Kuna je "kritik". A dovětek: Vinnetuovky jsou skvělé oddychovky i dnes, to rozhodně není urážka.

J.S. 21.1.2010 15:11

Re: není to až tak špatný film

Avatar ale to je názor každého jednotlivce je dosti průměrný film, který průměrného diváka nadchl. Velmi dobrá reklama přinesla své ovoce. Zaujalo mne hodnocení tohoto filmu i u dalšího okruhu diváků, dotazoval jsem se zhruba 200 lidí a výsledek mne nesklamal. Propadák u žen, lidé mladší 20 let jejich vyjádření převážně palec dolů, mírnou převahu v nadšení projevili důchodci.

Machi 21.1.2010 15:03

Re: Rád

Přečtěte si některé komentáře na ČSFD. Je zvláštní kolik lidí film Hvězdná pěchota vůbec nepochopilo. Nejlepší jsou komentáře odsuzující americký patriotismus v tomto filmu :)

Z těchto diváku si chtěl zřejmě vystřelit samotný režisér, když schválně začátek situoval do Brazílie :)

Kantar 21.1.2010 15:02

Re: od fanouška SF...

Díky za to přesné vyjádření i mých vlastních pocitů. To je totiž přesně to, čím je Avatar tak úspěšný. Kdo tohle nepochopil, toho Avatar minul - k jeho škodě.

Machi 21.1.2010 14:56

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

Na film se těším, ale označit ho za kvalitní sci-fi, tak urazím jiné filmy, které si toto označení zaslouží. Avatar je animák s živými herci a nejpřesnější označení je skutečně pohádka (či technická pohádka stejně jako třeba Star Wars).

jo jo 21.1.2010 14:53

ano ano

jen se podívejte na účast v diskuzi na Lidovkách ..... a o to vám jde? ;-)

Petr* 21.1.2010 14:29

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

Ano, ale hodnotit u filmu lze lecos, formu, obsah, dialogy, herecký výkon, kameru, nové technické postupy, neotřelost atd...Myslím, že tady nejde o to zda je film přelomový ale o to že článek je nevyvážený (a myslím že nevyvážený jen proto, aby šel proti proudu a vzbudil pozornost).

ok 21.1.2010 14:25

Re: Souhlasím

Já jsem takové tupé manažery (blahoslavení tupci, kteří nevědí co činí) zažil v jedné farmaceutické firmě (zisk za každou cenu, uplácení lékařů, nadstandardní kontakty s minsterstvem zdravotnictví), pro mě to bylo hodně realistické a pravdivé.

Ten film je spíš realistický než levicový, prostě  zmiňuje i témata, o kterých poslušní takzvaní "slušní lidé" nemluví.

ok 21.1.2010 14:17

Re: od fanouška SF...

Přesně tak!

ok 21.1.2010 14:15

Re: není to až tak špatný film

Mimochodem, je to o dva řády lepší film nez všichni ti Páni prstenů a jim podobní.

ok 21.1.2010 14:12

není to až tak špatný film

není to až tak špatný film, a takto příkrou kritiku si opravdu nezaslouží. Autor by se měl zamyslet nad tím, jak zbožňuje originálnost. Avatar možná není originální, ale je harmonický. To není málo. Jsem náročný divák, přesto jsem si Avatara užil, nenudil jsem se, zažíval jsem dobrodružství na podivuhodné planetě - kdyby to byl špatný film, nudil bych se jako se nudím po první vteřině VKV a podobných srágor.

Divous 21.1.2010 14:10

Avatar je bublina

Zcela souhlasím. Avatar je možná marketingový tahák, ale ne film roku a už vůbec ne desetiletí. Příběh vyznívá na rozdíl od svých předloh velmi slabě, dialogy na draka, akce stokrát viděná a celé je to jako počítačová hra. Je mi docela líto těch kritiků, kteří pějí ódy. Není daleko doba, kdy se za své vytí budou patrně stydět. Ale to je jejich chlebíček.

m.l. 21.1.2010 14:01

Milý pan Kuno,

šel jste na sci-fi film a stěžujete si, že to mělo všechny atributy sci-fi filmu :-) Kdybyste šel na operu, taky byste si stěžoval, že tam furt jenom zpívali?

Formelák 21.1.2010 13:56

Re: Nudi mne

Jo jo , ségra si taky kdysi koupila desky Michala Davida a teď se za to skoro až stydí. Ještě že se může vymluvit na mladickou nerozvážnost :-)

Danton 21.1.2010 13:55

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

Typický výkřik skalního fandy Tolkiena.  Berte to prostě ak, že Pán prstenů je fantasy o Hobitech a Avatar o Pandoře a snažte se povznést nad svoje fandovství a hledat hezké i  na filmech, které zastím svého Tolkiena nemají.

Formelák 21.1.2010 13:52

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

Asi kladu moc velký důraz na obsah, ale forma mi nestačí, byť by byla sebelepší. Podobným případem je i třeba Máj. Perfektní kamera , dobrý námět, ale zpracování obsahu se Stropnickým navrch ... to je hrůza.

Jirka 21.1.2010 13:46

Avatar v provedení 3D je nádherná fantasmagorie,

všem doporučuji, ve filmu není jediné hluché místo, furt se něco děje, každý kdo to viděl a s kým jsem mluvil byl nadšený, lidi co to neviděli a není to jejich žánr, ti to kritizují, chápu, že člověka bez fantazie a iluzí to nezaujme. Kuní povzdech, že úspěch Avatara je jakési varování neberu. Je to film jako každý druhý, akorát perfektní svou formou i pohádkovým příběhem.

figura 21.1.2010 13:44

Re: Vše se dá zesměšnit .Paroubkova bradavice, Bublanovo huhńy, huhňy, tak šmoulové..

A co s tím má společného Nohavica?

Petr* 21.1.2010 13:38

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

Ono to ale o té kvalitě je, na tom je film postavený,proto ho nechtěl točit dřív. To ale nesnižuje hodnotu filmu,jsou filmy postavené jen na vizuálním dojmu,na kameře.

Formelák 21.1.2010 13:08

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

V horší kvalitě jsem ho viděl a musím to opravdu jen potvrdit. A nechápu jak to někdo může srovnávat s Pánem prstenů. I když toho jsem zkritizoval za absenci Toma Bombadila a pár dalších drobnůstek, ale to je asi tím, že než jsem viděl první film, tak jsem si celou trilogii po několikáté přečetl vč. Silmarillionu a Hobita :-)

spider 21.1.2010 13:08

Autor článku

Nevím kdo je Aleš Kuna pisatel tohohle článku, a je mi to v podstatě jedno, ale možná jen z dlouhé chvíle mezi dloubáním se v nose a v zadku napsal tenhle blábol...

Petr* 21.1.2010 13:05

Re: Na všem najdeš něco!

No celý příběh mi nepřipadá levicový, spíš konflikt mnoha zájmů(na šefa firmy tlačí akcionáři,chtějí vydělávat,na domorodce tlačí šef firmy aby se přestěhovali ,domorodci nechtějí neb nemají proč(peníze či zisky je nezajímají), armada je profesionální poslouchá rozkazy a vědci jsou také profesionální dělají vědu) tak jak je běžné v životě. A to že za tím soubojem názorů stojí peníze a nepochopení že někomu jsou peníze ukradené mi připadá zcela přirozené.

Petr* 21.1.2010 12:58

Re: dalši z řady filmů "pouze na efekt"

Jo jo to je ten pravý ukazatel, jde takhle třeba hodnotit i výtvarné umění, shlédnout obraz při špatném osvětlení, u nekvalitních středověkých tmavých maleb neuvidíte nic a tudíž je to špatné umění , nebo u hudby taková symfonie poslouchaná za atmosferických ruchů :P