9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

ZELENÝ ÚDĚL: Vážná hrozba pro svobodu

Green Deal příliš často vnímáme především ekonomickou optikou. Nejde ale jen o cestu k devastaci hospodářství a pádu životní úrovně. Jde také o masivní útok na lidskou svobodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 3.9.2023 17:22

Nikdy jsem nevěřil na nějaké konspirační teorie, ale začínám věřit té, která tvrdí, že Green Deal je výsledkem ruského lobbingu za účelem zničení "západu". Jinak si tu cílenou destrukci západní Evropy bruselskými zelenými nápady nejde vysvětlit.

P. Skřivan 3.9.2023 17:41

Ruský lobbing je o panice z green dealu. Založen je na jediné věci: neznalosti faktů.

V. Petr 3.9.2023 18:11

Celá "energetická krize" je výsledkem grýndýlu a německé "Energiewende.! Kdyby se v rámci "dekarbonizace" nepředělávalo vše na drahý plyn (což pořád pokračuje!) mohl by se Putin stavět na hlavu a bylo by nám to jedno.

Např., celá energetika Třetí říše úplně vystačila s domácím uhlím a jediným problémem bylo spojenecké bombardování. I benzin byl z uhlí...

R. Langer 3.9.2023 18:15

Ano. Evidentně neznáte fakta. ;-D

V. Petr 3.9.2023 18:07

I migranti jsou ruský lobbing!

P. Rada 4.9.2023 4:26

Pomíjíte celosvětové trendy a fakta omezené nosné kapacity prostředí. Jinak jak klapkami na očích si Váš náhled nelze vysvětlit.

M. Kocián 4.9.2023 6:26

Pokud je problém omezená nosná kapacita prostředí, pak nemáme při současném přírůstku populace šanci zachránit cokoliv změnou chování malého procenta z ní. Musel by se nejprve zarazit a snížit růst populace, jinak nás to stejně dožene, jen o maličko později. A vy víte, jak na to? Víte o někom, kdo to ví?

P. Rada 4.9.2023 7:46

Ano nosná kapacita zásadní problém rozhodně je!!!

Šance na "záchranu" přesto existuje i když pro lidskou stupiditu (= opakování ba utužování návyků konzumního režimu života) spíše klesá.

Konzumnost hnaná kapitálově-reklamním systémem totiž v tzv vyspělém světě zatěžuje životní prostředí zhruba dvou-řádově více jak jen růst populace který zde prakticky stagnuje. Přitom technologie k tomu už dnes existují - jen je využívá zlomek společnosti a když se objeví rámcová idea jejich rozvoje jako např. G.D. je pohodlností a bezohledností konzumní sféry namísto rozvoje paušálně zadupávána.

Příkladem může být minimálně využívaná technologie energeticky nízkonákladové ba pasivní výstavby budov. Konkrétně v ČR dnes vykazují cca 2/3 budov nákladovost na vytápění zhruba stonásobnou oproti optimalizovaným konstrukcím.

Podobně je to se spotřebou potravin která je dominantně zaměřena na momentální požitky (tržby.. , až 30% už hotových se vyhazuje...) a nikoliv na výživovou optimalizaci.

M. Kocián 4.9.2023 8:57

A vyhazování potravin části malé skupiny lidstva něco změní? A čím jsou hnané společnosti v diktaturách, když ne konzumem?

Využívá ty energeticky nízkonákladové a pasivní technologie i Čína, Indie a Jižní Amerika, kde žije převážná část lidstva?

Myslíte, že tepelné elektrárny v Číně a Indii a kácení pralesů v Africe a Jižní Americe (spojené s proměnou zeleně v pouště) má menší vliv na životní prostředí, než nárůst automobilů v Evropě v posledních letech? A myslíte, že nárůst počtu automobilů v Evropě převyšuje nárůst počtu automobilů v Číně, Indii a Jižní Americe? Myslíte si, že jejich motory produkují méně škodlivých látek?

J. Anděl 4.9.2023 9:13

To není "stupidita". To je příroda (včetně neživé). Takhle se vesmír vyvinul. Opakováním a utužováním.

A takhle se vesmír a život budou i nadále vyvíjet. S lidmi, nebo bez.

Ale klidně buďte na lidi naštvanej, prej je to zdravý. Člověk se pak nemusí věnovat vlastním nedostatkům.

;-D

M. Pivoda 3.9.2023 15:26

"Vážnou hrozbou pro svobodu občanů v ČR je nekonkurenceschopná ekonomika této země."

Tento nadpis knihy bych od Václava Klause považoval za poctivější sdělení, než dvě knihy, na které se odvolává článek Břicháčka.

Cituji ty knihy, které jsou mimo kompetenční obor (autora knih):

- Klaus V.: Modrá, nikoli zelená planeta, Dokořán, Praha [2007], s. 12–13, 124;

- Klaus V.: Zničí nás klima, nebo boj s klimatem, Cosmopolis, Praha [2017], s. 7, 22–23, 156, 195.

P. Skřivan 3.9.2023 16:57

Jak to ? Pan Klaus přece rozumí všemu, ne ? :-)

Jinak boj za/o klima je jen iluze. Skutečnost je pouze o tom, že se zpřísňují limity na vypouštění toho či onoho, ale podle aktuálně dostupné technologie. Tj. aby nikdo nemohl vydělávat na překonaných technologiích, čili fakticky na drancování životního prostředí. Na tom, omlouvám se, ale nevidím nic špatného a už vůbec nebezpečného.

Konkrétně: elektrifikace aut není ani tak o boji za klima, ale nevyhnutelný důsledek technického pokroku. Mít veterána to nikomu nebrání.

P. Diviš 3.9.2023 17:13

Lžete. Provoz "veteránů" je omezován a elektroauta jako výsledek pokroku budou tehdy, až jejich koupě i provoz přestanou být dotovány a padnou omezení výroby klasických a lidé si je přesto budou kupovat.

P. Skřivan 3.9.2023 17:31

Pane Diviši, Vaše nevědomost je sice až dojemná, ale asi by bylo fajn si nastudovat fakta. Elektro není jen elektroauto nebo auto s palivovým článkem, ale v podstatě jakýkoli hybrid. Elektromobil jen jen extrém, který má jen baterky a nic jiného a je otázka, zda to je to to pravé.

Klasické auto ale nemá šanci konkurovat hybridům jednoduše proto, že rekuperace je to, co spalovací motor prostě neumí. Smiřte se s tím, že ve chvíli dostupnosti cenově přijatelného palivového článku, klasický spalovací motor prostě končí, protože má o hodně nižší efektivitu.

V. Petr 3.9.2023 18:14

Pokud bude elektromobil komkurence schopný bez dotací a omezování "benzinu," bude to přirozený vývoj. Toto ale není tento případ!

P. Rada 4.9.2023 4:23

Pominul jste specifikovat prostředí oné konkurenceschopnosti - proč?!

Tvrdím totiž, že je řada případů kdy jsou elektropohony v konkurenci dokonce zásadně výhodnější a toto se osvědčuje v praxi už dlouhá desetiletí. Páteř hromadné dopravy je přeci už dlouho d řady zásadních důvodů elektrifikovaná.

Specifický případ s tohoto je osobní elektromobilita která je oproti spalovací výhodnější v dynamičtějším režimu nižších rychlostí i vzdáleností - tedy častých rozjezdů, brždění... pravidelně v prostředí městském obvykle hůře odvětrávaném a hustě osídleném.

R. Langer 4.9.2023 5:28

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku! Lžeš, jako když Rudé právo tiskne! ;-€

R. Langer 3.9.2023 18:17

Žádný spalovací motor kvůli "efektivitě" nekončí, ale je zbytečné vysvětlovat to technickým analfabetům jako vy. :-P

M. Pivoda 3.9.2023 13:48

Neznám sice přesně dokumenty Zelené politiky EU a nejsem rovněž zodpovědný za činnost politiků, kteří se chtějí zviditelnit čímkoliv. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že téma tzv. zelené politiky si zaslouží hlubší prozkoumání.

Původně jsem měl v úmyslu si nestranně článek přečíst. Nicméně, když jsem si hned na počátku přečetl politicky zaštíťovací větu "Václav Klaus už před mnoha lety varoval, že ...", ztratil jsem důvěru v serióznost přístupu k serióznímu tématu.

Nevidím žádný rozumný důvod, proč by nemohli a neměli držitelé byznysů starých technologií prodělat nějaké peníze, a proč by nemohly vzniknout nové formy s novou technologií.

Závěr: Neviditelný pes se proměnil v informační stoku.

P. Diviš 3.9.2023 16:01

A vy jste čím dál, tím více nechápavý.

M. Dvořák 3.9.2023 16:50

R^

R. Langer 3.9.2023 18:19

Kdepak. Jenom ty pořád nic nechápeš, ty naše malá hloupoučká UI. :-P

P. Kozelský 3.9.2023 11:34

Green Deal se mění v Green Disaster. Zabitím konkurenceschopnosti evropských firem vyrábí nezaměstnané jako na běžícím pásu a tak obě strany tržního řetězce firmy i pracující staví Brusel proti sobě. Neschopnost efektivně řídit projekty vyvstala jako mene tekkel v době kdy je třeba ukrajinská vojska podporovat municí, není Evropa schopna vyrobit ani objednat tento artikl. To je signál Kremlu jak slabá Evropa ve své podstatě je. Stačí fouknout a svíčka projektu EU zhasne. Zabití základních hodnot tržního hospodaření, svobody a demokracie je v tomto prostředí naprostého diktátu Bruselu naprosto zřejmé. Proto také nikdo z občanů unie nebude tyto "nové hodnoty" dobrovolně bránit, naopak, občané půjdou proti unii v jednom šiku s tím, kdo jim návrat tržních principů a svobod slíbí. Brusel ani Washington to ale nebudou, ty svou možnost zvrátit pád Evropy na dno promeškaly.[>-]

P. Skřivan 3.9.2023 16:59

Pan Kozelský nepochopil, že opak je pravdou. V naší škole bylo na sloupu napsáno: "Nevědomost je démon." Jak je vidět, je to pravda. :-)

P. Diviš 3.9.2023 17:15

Pan Kozelský má pravdu, jen jje možná příliš optimistický s tím prozřením (důkladně uměle vyděšených) občanů.

P. Skřivan 3.9.2023 17:36

Green deal není o ničem jiném, než o efektivnějším využití dostupných zdrojů. Jde tedy o výzkum, vývoj a inovace. Tedy pravý opak toho, co tvrdíte Vy.

Vyděšení jsou jen ti, kteří to nechápou a zvykli si na socialistické zaostávání (zahnívání), kdy se zkoumalo až to, co bylo jinde úspěšně vyzkoumáno.

R. Langer 3.9.2023 18:20

Lžete! ;-€

L. Novák 3.9.2023 21:54

;-D OZE jsou typiuckým příkladem extrémního plýtvání dostupnými zdroji. Stačí porovnat, kolik peněz jejich dotované budování stojí, a kolik využitelné elektrické energie vyrobí v době, kdy je po ní největší poptávka...:-P

R. Langer 3.9.2023 18:20

Tak se to douč. :-P

P. Rada 3.9.2023 8:07

Pan Břicháček si zřejmě plete Svobodu se Svévolí.

Pomíjí, že od dob Spinozy je svoboda obecně chápána jako poznaná nutnost.