1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ZELENÝ ÚDĚL: Vážná hrozba pro svobodu

Green Deal příliš často vnímáme především ekonomickou optikou. Nejde ale jen o cestu k devastaci hospodářství a pádu životní úrovně. Jde také o masivní útok na lidskou svobodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 4.9.2023 9:13

To není "stupidita". To je příroda (včetně neživé). Takhle se vesmír vyvinul. Opakováním a utužováním.

A takhle se vesmír a život budou i nadále vyvíjet. S lidmi, nebo bez.

Ale klidně buďte na lidi naštvanej, prej je to zdravý. Člověk se pak nemusí věnovat vlastním nedostatkům.

;-D

M. Kocián 4.9.2023 8:57

A vyhazování potravin části malé skupiny lidstva něco změní? A čím jsou hnané společnosti v diktaturách, když ne konzumem?

Využívá ty energeticky nízkonákladové a pasivní technologie i Čína, Indie a Jižní Amerika, kde žije převážná část lidstva?

Myslíte, že tepelné elektrárny v Číně a Indii a kácení pralesů v Africe a Jižní Americe (spojené s proměnou zeleně v pouště) má menší vliv na životní prostředí, než nárůst automobilů v Evropě v posledních letech? A myslíte, že nárůst počtu automobilů v Evropě převyšuje nárůst počtu automobilů v Číně, Indii a Jižní Americe? Myslíte si, že jejich motory produkují méně škodlivých látek?

P. Rada 4.9.2023 7:46

Ano nosná kapacita zásadní problém rozhodně je!!!

Šance na "záchranu" přesto existuje i když pro lidskou stupiditu (= opakování ba utužování návyků konzumního režimu života) spíše klesá.

Konzumnost hnaná kapitálově-reklamním systémem totiž v tzv vyspělém světě zatěžuje životní prostředí zhruba dvou-řádově více jak jen růst populace který zde prakticky stagnuje. Přitom technologie k tomu už dnes existují - jen je využívá zlomek společnosti a když se objeví rámcová idea jejich rozvoje jako např. G.D. je pohodlností a bezohledností konzumní sféry namísto rozvoje paušálně zadupávána.

Příkladem může být minimálně využívaná technologie energeticky nízkonákladové ba pasivní výstavby budov. Konkrétně v ČR dnes vykazují cca 2/3 budov nákladovost na vytápění zhruba stonásobnou oproti optimalizovaným konstrukcím.

Podobně je to se spotřebou potravin která je dominantně zaměřena na momentální požitky (tržby.. , až 30% už hotových se vyhazuje...) a nikoliv na výživovou optimalizaci.

M. Kocián 4.9.2023 6:26

Pokud je problém omezená nosná kapacita prostředí, pak nemáme při současném přírůstku populace šanci zachránit cokoliv změnou chování malého procenta z ní. Musel by se nejprve zarazit a snížit růst populace, jinak nás to stejně dožene, jen o maličko později. A vy víte, jak na to? Víte o někom, kdo to ví?

R. Langer 4.9.2023 5:28

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku! Lžeš, jako když Rudé právo tiskne! ;-€

P. Rada 4.9.2023 4:26

Pomíjíte celosvětové trendy a fakta omezené nosné kapacity prostředí. Jinak jak klapkami na očích si Váš náhled nelze vysvětlit.

P. Rada 4.9.2023 4:23

Pominul jste specifikovat prostředí oné konkurenceschopnosti - proč?!

Tvrdím totiž, že je řada případů kdy jsou elektropohony v konkurenci dokonce zásadně výhodnější a toto se osvědčuje v praxi už dlouhá desetiletí. Páteř hromadné dopravy je přeci už dlouho d řady zásadních důvodů elektrifikovaná.

Specifický případ s tohoto je osobní elektromobilita která je oproti spalovací výhodnější v dynamičtějším režimu nižších rychlostí i vzdáleností - tedy častých rozjezdů, brždění... pravidelně v prostředí městském obvykle hůře odvětrávaném a hustě osídleném.

L. Novák 3.9.2023 21:54

;-D OZE jsou typiuckým příkladem extrémního plýtvání dostupnými zdroji. Stačí porovnat, kolik peněz jejich dotované budování stojí, a kolik využitelné elektrické energie vyrobí v době, kdy je po ní největší poptávka...:-P

V. Kučer 3.9.2023 18:43

Ato ještě můžeme děkovat za dva bloky Temelína atomovému dědkovi (Miroslav Grégr, ministr strojírenství a elektrotechniky v 90. letech). Další dva bloky nám dnes chybí, místo nich máme fotovoltaický tunel.

V. Kučer 3.9.2023 18:33

Vyhořelé palivo z jedné JE se vejde do dvou kontejnerů a dá se ještě použít. Sklad vyhořelého paliva vyžaduje EU.

R. Langer 3.9.2023 18:27

Kolik si myslíte, že toho je? :-P

R. Langer 3.9.2023 18:26

Ano, OKAMŽITĚ BYCH SOUHLASIL se skladem vyhořelého paliva na mém pozemku, ale tato varianta bohužel neexistuje. :-P

R. Langer 3.9.2023 18:25

Vy je prosazujete, ne pamatujete! ;-€

R. Langer 3.9.2023 18:23

Lžete! ;-€

R. Langer 3.9.2023 18:22

Nám takové informace fakt nechybí. :-P

R. Langer 3.9.2023 18:20

Lžete! ;-€

R. Langer 3.9.2023 18:20

Tak se to douč. :-P

R. Langer 3.9.2023 18:19

Kdepak. Jenom ty pořád nic nechápeš, ty naše malá hloupoučká UI. :-P

R. Langer 3.9.2023 18:17

Žádný spalovací motor kvůli "efektivitě" nekončí, ale je zbytečné vysvětlovat to technickým analfabetům jako vy. :-P

R. Langer 3.9.2023 18:15

Ano. Evidentně neznáte fakta. ;-D

V. Petr 3.9.2023 18:14

Pokud bude elektromobil komkurence schopný bez dotací a omezování "benzinu," bude to přirozený vývoj. Toto ale není tento případ!

V. Petr 3.9.2023 18:11

Celá "energetická krize" je výsledkem grýndýlu a německé "Energiewende.! Kdyby se v rámci "dekarbonizace" nepředělávalo vše na drahý plyn (což pořád pokračuje!) mohl by se Putin stavět na hlavu a bylo by nám to jedno.

Např., celá energetika Třetí říše úplně vystačila s domácím uhlím a jediným problémem bylo spojenecké bombardování. I benzin byl z uhlí...

V. Petr 3.9.2023 18:07

I migranti jsou ruský lobbing!

P. Skřivan 3.9.2023 17:41

Ruský lobbing je o panice z green dealu. Založen je na jediné věci: neznalosti faktů.

P. Skřivan 3.9.2023 17:40

Sklad vyhořelého paliva máte kde ? Snad nemyslíte ten v areálu elektrárny ?

T. Hraj 3.9.2023 17:37

1) Dělám závěry z věcí, které jiní lidé říkají mebo píší. A ano, dělám je ve své hlavě.

2) "vše, co jste napsal o GD" není třeba citovat. Vaše teze jsou už roky jednoznačně klimaalarmistické a konforní s GD agendou.

3) Definice svobody jako poznání nutného, má v sobě ďábla v detailu. Co je a není nutné totiž musí posoudit jednotlivec, o jehož svobodu se jedná, nikoli vláda, OSN, IPCC, vědci v konsesu nebo jakékoli jiné "moudré" těleso.

Takže znovu, jde o to, kdo posoudí, co je nutnost. Tedy přesně jako v tom komunismu (jak správně říkáte), kde někdo (Strana) určoval, co je zásluha a co je potřeba a kolik kdo které má.

P. Skřivan 3.9.2023 17:36

Green deal není o ničem jiném, než o efektivnějším využití dostupných zdrojů. Jde tedy o výzkum, vývoj a inovace. Tedy pravý opak toho, co tvrdíte Vy.

Vyděšení jsou jen ti, kteří to nechápou a zvykli si na socialistické zaostávání (zahnívání), kdy se zkoumalo až to, co bylo jinde úspěšně vyzkoumáno.

P. Skřivan 3.9.2023 17:31

Pane Diviši, Vaše nevědomost je sice až dojemná, ale asi by bylo fajn si nastudovat fakta. Elektro není jen elektroauto nebo auto s palivovým článkem, ale v podstatě jakýkoli hybrid. Elektromobil jen jen extrém, který má jen baterky a nic jiného a je otázka, zda to je to to pravé.

Klasické auto ale nemá šanci konkurovat hybridům jednoduše proto, že rekuperace je to, co spalovací motor prostě neumí. Smiřte se s tím, že ve chvíli dostupnosti cenově přijatelného palivového článku, klasický spalovací motor prostě končí, protože má o hodně nižší efektivitu.

J. Ráž 3.9.2023 17:22

Nikdy jsem nevěřil na nějaké konspirační teorie, ale začínám věřit té, která tvrdí, že Green Deal je výsledkem ruského lobbingu za účelem zničení "západu". Jinak si tu cílenou destrukci západní Evropy bruselskými zelenými nápady nejde vysvětlit.

P. Diviš 3.9.2023 17:15

Pan Kozelský má pravdu, jen jje možná příliš optimistický s tím prozřením (důkladně uměle vyděšených) občanů.