26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Od klimatického žalu k vyhlášení klimatické nouze

V horkém létě 2018 se patnáctiletá švédská holčička rozhodla, že místo školy v pátek půjde demonstrovat před parlament. Proti tomu, že je jí teplo. Stala se miláčkem médií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 7.3.2019 9:41

Re: pamatujete ši špatně

Domluvte se pane Kneifkem níže, ten s teplotami operuje. Asi ovšem podle vás o ničem nevypovídají.

R. Langer 7.3.2019 9:40

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Skleníkový efekt není žádný problém, ale základ fungování života na zemi. :-P

R. Langer 7.3.2019 9:39

Re: pamatujete ši špatně

A ano, tohle je to "počkáme 10 let a uvidíme". Jo, uvidíme, a když se nám to nebude hodit, tak budeme lhát jinak. Stejně jako když se nám z Global Warming stala zničehonic Global Climate Change.

V. Braun 7.3.2019 9:39

Re: pamatujete ši špatně

Asi si nepamatujete co jste před chvilkou napsal, to nic, to se stává i mě. Je to reakce na toto vaše tvrzení:

No, pokud se dobře pamatuji, oteplování bylo na dlouhých cca deset let

zrušeno, což mezi jeho příznivci vyvolalo takovou paniku, že se nám z

globálního oteplování stala najednou globální změna klimatu.

P. Bures 7.3.2019 9:38

Zajímavé, oteplouši jsou nadšení z děcka, co to nemá v hlavě v pořádku...

Ś. Svobodová 7.3.2019 9:37

Re: A jaký je současný stav vědecké debaty?

Vážně jste napsal ODPOLITIZOVANÁ prognoza?

S. Kneifl 7.3.2019 9:36

Re: Naprostý souhlas s p. Kremlíkem?

Zvlněný polární vír tu byl i před globálním oteplováním a bude tu i po něm. Přímá souvislost ještě nebyla prokázána, jako ostatně u většiny extrémních projevů počasí.

J. Kavalír 7.3.2019 9:35

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Teplo uvolněné spalováním je oprati slunečnímu záření zanedbatelné. Problém je skleníkový efekt, který zadržuje část přijaté energie. Proto teplota Země musí vzrůst, aby se dosáhlo nového rovnovážného stavu, kdy se ustálí rovnováha mezi přijatou energií a energií vyzářenou.

R. Langer 7.3.2019 9:34

Re: pamatujete ši špatně

Přesně. Zeleným tehdy cvakala prdelka tak, že to bylo až slyšet. :-D

J. Vintr 7.3.2019 9:33

Re: pamatujete ši špatně

Během roku se teplota na většině částí planety mění i o víc jak padesát stupňů. I během jednoho dne se často teplota mění o desítky stupňu. Určení nějaké zprůměrované teploty, nota bene pro celou planetu, je prostě jen hausnumero, které o ničem nic nevypovídá. Příroda si zcela určitě žádnou průměrnou teplotu nepočítá.

R. Langer 7.3.2019 9:33

Re: pamatujete ši špatně

Ne, vy ji přeceňujete.

R. Langer 7.3.2019 9:32

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Přesně!

R. Langer 7.3.2019 9:32

Re: pamatujete ši špatně

Jaká je realita, že se klima nemění, nebo co tedy tvrdíte? :-D

S. Kneifl 7.3.2019 9:32

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Zákon o zachování hmoty a energie platí v uzavřeném systém a Země není uzavřený systém. Chybný předpoklad = chybný výsledek. QED.

R. Langer 7.3.2019 9:31

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Což mimochodem velice souvisí s tím, co pořád tvrdím, a co někteří jedinci stále nejsou s to pochopit - ZEMĚ NENÍ SKLENÍK!

S. Kneifl 7.3.2019 9:31

Re: pamatujete ši špatně

Globální oteplování se v období 1998–2012 nezpomalilo, ale zastavilo - trend za toto období byl statisticky nerozlišitelný od nuly. To by nebylo ani tak zajímavé, jako to, že to žádný z modelů ani nepředvídal, ani nedokázal vysvětlit, což je poměrně jasný empirický důkaz, že ono tvrzení "nedokážeme oteplování vysvětlit jinak, než vlivem člověka" neukazuje ani tak na jistotu vlivu člověka, jako spíš na nejistotu onoho tvrzení.

Dnes jsou globální teploty zhruba na úrovni roku 2002, po špičce v roce 2015, kterou způsobilo El Nino, zase setrvale klesají. Uvidíme, kde se to zastaví, asi na úrovni o 0,1-0,2 stupně výš než předtím, jako po každém větším El Ninu.

http://woodfortrees.org/plot/uah6/from:2000

V. Braun 7.3.2019 9:30

Re: pamatujete ši špatně

Dobře byste si rozumněl s Trumpem, realita je ovšem jiná než vaše tvrzení.

https://www.washingtonpost.com/news/capital-weather-gang/wp/2018/01/29/debunking-the-claim-they-changed-global-warming-to-climate-change-because-its-cooling/?noredirect=on

F. Houžňák 7.3.2019 9:27

To se nedivím, že je tak utajený,

protože je to úplná blbost. Ty neutajené grafy, jako třeba Modest: Radiative heat transfer, Fig.1-3, str. 6 (vydání 2003) nám říkají, že v UV absorbuje O3 (ozón), ve viditelném O3, O2, H2O, kyslík i trošku na začátku IR, ale v IR absorbuje pouze voda a až na konci trošičku CO2 (okolo 2.6 mikrometrů). Nepopletl jste si ta chemická písmenka?

V. Braun 7.3.2019 9:27

Re: pamatujete ši špatně

Jednotky stupňů průměrné teploty pod úrovní statistické chyby? Pane Vintře, poněkud schopnosti současné vědy podceňujete.

K. Salajka 7.3.2019 9:19

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Dobrý den,

nedávno jsem na you tube zachytil přednášku Frauke Petry z doby, kdy ještě vedla AfD. Ne jejich setkání přišla zelená mládež - Frauke jim předala mikrofon a ptala se jich jestli těch imigrantů má být jeden tisíc nebo miliony /povídali, že bez omezení/ a pak se vyjádřila k záležitosti s CO2. Vystudovala totiž chemii a tak si myslím že i u nás musí být dost chemiků, kteří jsou schopni rozlišit zda je ve věci CO2 něco prokázáno - např. to, zda se koncentrace zvyšuje, zda tomu tak nebylo v minulosti a jaká je korelace mezi činností člověka, průmyslovými zplodinami, prděním krav a produkcí CO2, zejména zda je prokázaný vztah mezi oteplováním a výskytem CO2.

F. Houžňák 7.3.2019 9:18

Ale kdyby seděl,

stejně by nepustil, gauner.

J. Vintr 7.3.2019 9:17

Re: pamatujete ši špatně

Rozdíly nějaké fiktivní globální teploty v řádech jednotek stupňů jsou pod statistickou chybou jakékoliv metody, kterou se dá tato fiktivní průměrná teplota stanovit a proto o ničem nic nevypovídají.

R. Langer 7.3.2019 9:07

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Přesně tak.

R. Langer 7.3.2019 9:06

Re: pamatujete ši špatně

To ale nemění nic na tom, co jsem napsal, že? A že se otepluje? No a co, klima se měnilo, mění a měnit bude pořád, a pokud vím, nikdo nic jiného netvrdil.

R. Langer 7.3.2019 9:04

Re: A jaký je současný stav vědecké debaty?

Já si dobře pamatuji, jak se nám to globální oteplování ve druhém desetiletí těch "neomylných" předpovědí tak zadrhlo, že nám ho Zelení klimaalarmisti museli přejmenovat na "globální změny klimatu". Takže 10 let sem, 10 let tam, a skutek utek.

J. Vintr 7.3.2019 9:02

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Mimochodem, pár kilometrů pod našima nohama se nachází obrovská masa roztavené horniny a kovů o teplotě tísíců stupňů. To teplo zcela zákonitě musí procházet těmi několika kilometry horniny, která nás od této žhavé masy odděluje, ale je z povrchu planety tak účinně odváděno pryč, že to na povrchu ani nepoznáme. Proti tomu je to směšné množství tepla, které vyrobil člověk, úplné nic.

I. Širůček 7.3.2019 9:00

Re: Akorát že ta církev katolická nás s poukazem

Dejte jí moc, a budete koukat! Okrádala dost dlouho, i vraždila...

M. Šejna 7.3.2019 8:59

pamatujete ši špatně

Globální oteplování bylo zhruba 15 let (od roku 1998 do roku 2012) zpomaleno. To ale stačilo Kremlíkům a jim podobným k hlásání názoru, že teorie AGW je mylná a že vědci lžou.

Dnes jsou globální teploty asi o půl stupně výš, než před 5 lety. Během pár let totiž globální teplota rychlým skokem dohnala to 15-leté zpomalení. A Kremlíkové a jemu podobní teď najednou tvrdí, že oteplování se nedá popřít.

Ale i to je u techto popíračů pokrok.

J. Vintr 7.3.2019 8:57

Re: Nejdřív bych si měl koupit knihu pana Kremlíka

Vesmír kolem nás může bez problémů absorbovat trilionkrát víc energie, než dokáže vyprodukovat pár miliard mravenců na jedné prťavé planetce.

R. Langer 7.3.2019 8:56

Re: Bludy zelené obludy Rada?

S čímž nakonec souvisí ta nejzásadnější otázka pro Zeleného sedmilháře: "Jaké klima je na planetě Zemi to správné, a kdo ho vlastně určuje?". Jakmile dostanu fundovanou odpověď na tuto otázku uznám, že tomu nerozumím, a přestanu se k dané problematice naprosto vyjadřovat.