2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

KLIMA: Zelená argumentační nouze

„Musíme zachránit klima...“ „Potřebujeme energetickou nezávislost...“ Podobnými argumenty zdůvodňují aktivisté a s nimi spříznění politici nutnost „zelené transformace“. Ukazuje se však, že jde o argumentaci falešnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 21.10.2022 11:04

Další. Čím víc se každý z nás bude přežírat, tím víc nakumuluje energie tolik potřebné pro lidstvo ;-D

P. Rada 21.10.2022 8:39

Hloupou "srandu" si ze sebe dělá spíše člověk, který věří, že svou energii si sám neakumuluje a že potraviny kontinuelně a obnovitelně vznikají v obchodech, průmyslu... a tedy že pole už nejsou potřeba... a že pojem nosná kapacita území je jen fáma.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Nosn%C3%A1_kapacita

Něco na takové úvaze dnes už ale je, protože produkce koncových potravin je mnohde dominantně závislá na neobnovitelně těžené energii a neobnovitelných surovinách / hnojivech (fosfor,...). Dlouhodobým neštěstím pro takto žijcíovou populaci ba dokonce civilizaci hominidů samolibě sapiens pak ale je její neodvratný konec v čase.

F. Brnušák 21.10.2022 9:09

Ano pokud se budou ridit Vasimi pranimy tak zcela nepochybne a asi i docela rychle.

J. Fráňa 21.10.2022 9:10

Na jak dlouho má naakumulovanou energii kolibřík, jepice, kotě, nebo vlaštovka. O čem to pořád píšete? Napište raději kde vemete drahé kovy na výrobu baterií, větrníků a solárů. Kolik dětí zemře v Africe při jejich těžbě, kolik lidí zemře a jaké území se zničí při jejich těžbě. Kolik ptáků zahyne rozsekaných vrtulemi. Kolik energie potřebujete na cement do základů větrníků a jak tyto základy končí zahrabány v zemi na věky. Pokračujte sám, jste odborník.;-D

P. Dvořák 21.10.2022 11:06

Také staré listy do vrtulí se zahrabávají do jám obrovských rozměrů.

R. Tichý 21.10.2022 7:23

Zakladem ekofasismu je lez v ekologicnosti OZE. Standardne nepocitaji vstupni energeticke a socialni naklady-devastace prirody a spolecnosti, v miste tezby; naklady na prepravu. Ignoruji nedostatek materialu na "ekologickou prestavbu".

Jestli opravdu chteji chranit planetu, je naprosto zasadni redukce populace v zemich, ktere environmentalne nemaji mit tolik obyvatel, kolik maji=jsou premnozeni s ohledem na limitovane zdroje svych oblasti.

P. Rada 21.10.2022 8:10

Zásadní je spíše chtít znát pravdu a podle toho začít počítat. Konkrétně tedy úhrnu uhlíkovou stopu každého člověka v čase.

Výmluvy pana Tichého na lidnatější země jsou adekvátní účelovému řečnění provinilého školáčka co nesplnil domácí úkol... a na obhajobu falešně tvrdí, že ve větších šklách s více žáky úkoly neplní úkoly daleko více dušiček... a proto na něm a jeho postojích vůbec nezáleží a ti co tvrdí něco jiného jsou např "ekofašisti".

V. Církva 21.10.2022 8:41

Blbost. Přelidnění mimo Západ je jednoznačně problémem největším.

Zelení idioti co kvůli ekologii nemají děti a redukují svou CO2 stopu za extrémního narůstání populace jinde ve světě ničemu, NIČEMU nepomůžou. Právě proto, že redukce z 9 procent je plivnutí!

A hlavně vede k retardací civilizace, která má přece jen trochu rozumu a humanity a mohla by světu pomáhat. Pokud zasebevraždí sama sebe, a utluče svoje zdravé sebevědomí, tak světu nebude pomáhat už nic.

Rozpínavá Čína bude šířit nesvobodu a Wahabismus bude vymývat lidem mozky! Za čím dál většího oteplování planety.

R. Tichý 21.10.2022 16:12

Ignorujete realitu. Tam, kde je chudoba je bordel a priroda trpi. U bohatych je cisto a zeleno.

Somalsko-opet hladomor, mame je vsechny prijmout kvuli klimaticke zmene. Jenze ta zem ma misto 3 milionu lidi asi 15 behem 50 let, BEZ zvyseni schopnosti hospodarstvi. Proc? Protoze dostali jidlo a nepomreli hlady.

Vy ekofasiste si myslite, ze tentokrat spolecnost predelate spravne. A proto musite nejdrive provest restart-vsechny uvrhnout do bidy.

J. Fráňa 21.10.2022 8:14

O pravé ekologii píše Jakl. Vymyslíte papírová brčka, aby jste chránil planetu a pak každé z nich zabalíte do igelitového obalu. A podobně je to se vším. To je ta debilita ekoteroristů.;-D

M. Šejna 21.10.2022 8:19

;-D

Jako vtip je to dobré, ale pravda to není. ;-)

Papírová brčka se balí do papírového obalu. ;-)

R. Langer 21.10.2022 8:27

NEBALÍ! :-P

R. Langer 21.10.2022 8:28

https://www.reddit.com/r/mildlyinfuriating/comments/ouhrxc/lets_use_paper_straws_and_wrap_them_in_plastic/

M. Šejna 21.10.2022 8:34

Tak tohle je opravdu příklad ekologické debility. ;-D

Ale v Česku jsem se s tímto nesetkal. Zkuste zajít do mekáče nebo KFC. Papírové brčko dostanete v papírovém obalu.

J. Fráňa 21.10.2022 10:03

No vidíte a stejně to dopadlo s papírovými taškami. Rozumnému člověku došlo, že igelitka se používá měsíce i roky, kdežto papírová jednou dvakrát a pak praskne. Co je ekologičtější?;-D

R. Langer 21.10.2022 10:54

Přesně! ;-€

P. Lenc 21.10.2022 7:10

Naprosto přesné, dík.

J. Novak 21.10.2022 7:04

Presne!

J. Ganaur 21.10.2022 6:53

Zase tu řádí hnědé (rudozelené) duo.Rudé Šejno a zelené Rado!Tak po pětisté padesáté páté!Klimatické změny jsou způsobeny cyklicky proměnným tokem geotermální energie!!!A na tom ti dva hnědí "vzdělanci"nic nezmění!Protože jsou pro to důkazy, to že to nikoho nezajímá, je věc jiná, jen ale smutná a tragická....:-/:-/:-/

M. Šejna 21.10.2022 8:02

Dnes opět dementní bolsevické Ganauro vyrukovalo s geotermální energií v představě, že planeta Země si ohřívá atmosferu sama zevnitř. ;-D;-D;-D

J. Ganaur 21.10.2022 8:20

To dělá Venuše, Země jenom částečně.Ale vy nemáte příslušné vzdělání a už vůbec ne schopnosti, abyste to pochopil!:-)

M. Šejna 21.10.2022 8:56

Venuše má extra hustou atmosféru složenou převážně z CO2.

Ale vy nemáte příslušné vzdělání, abyste to věděl.

R. Langer 21.10.2022 8:28

Ano, ohřívá. A jestli to nevíte, tak si to dostudujte. :-P

M. Šejna 21.10.2022 8:47

Tak v tom případě jsou nejteplejší místy v Česku geotermálně aktivní Karlovy Vary a Mariánky ;-D

Tam je to jak v tropickém pralese. ;-D;-D;-D

P. Rada 21.10.2022 8:54

Geotermální energie v ČR:

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje-energie/geotermalni-energie-v-cr

J. Ganaur 21.10.2022 12:55

O zbytek se postará voda a její vlastnosti!Ale to byste nepochopil, stejně jako zelené Rado!;-D;-D;-DA jak jsem psal, mám důkazy!!!:-)

P. Rada 21.10.2022 2:18

"Argumentační nouze" paní Lhotské se projevuje nepodloženými spekulacemi které avizují její neznalost porozumění fyzikálním jevům a takto i problematice pozemského klimatu. Konkrétně se paní L. např. domnívá, že:

... "Podíl člověka se totiž podle mne stále nepodařilo uspokojivě prokázat...".

Opak je ale pravdě daleko blíže. Dokládá to věda v recenzované literatuře (zprávy IPCC...). Navíc je dnes názorně souhrn poznání změn klimatu zpracován na základě změn složení radioizotopů uhlíku a změn složení atmosféry...:

https://www.youtube.com/watch?v=pBgSY3_V_AQ

https://www.youtube.com/watch?v=wDpkmcFEwnA

Dalším doklad "argumentační nouze " autorky spočívá v neporozumění fyzikálním vazbám. Nedomyšleně totiž např píše:

..."Navíc je podíl unijních zemí na celkových vypouštěných emisích kolem 9 % ..., takže jejich snižováním s klimatem nepohnou, ani kdyby se rozkrájely." ...

Mezi momentálními emisemi a klimatem je totiž s principu zásadní rozdílnost v rozmněrech energie a tepla. Neexistuje proto okamžitá vazba mezi momentálními emisemi a teplotou na planetě analogicky jako je rozdíl mezi Waty a Jouly. S tímto autorka nepohne i kdyby se "rozkrájela". Pokud by ale Waty působily v čase už by vše mohlo ladit. Naopak by ale už neseděla argumentace autorky.

Takto se totiž dá dokázat, že celkové imise v čase řekněme od roku 1900 do dneška jsou u Evropanů a navíc dokonce právě u Čechů v přepočtu na jedince v populaci jedny s nejvyšších na světě. Evropa takto doposud fakticky nese dominantní podíl na oteplení planety a při celosvětových jednáních o tom kdo co a proč by měl udělat s hlediska své občanské odpovědnosti se takovéto aspekty projednávají... To vše přesto, že pro evropany nevyznívají vůbec příjemě a přitom se navíc ukazuje, že dopady klimatu budou hrozivější v jiných částech světa.

Racionalizační argumentace paní Lhotské má však přes tato fakta egoistickou výhodu. Může se pohodlně mylně domívat, že na současném životě nemusí nic měnit.

M. Krátký 21.10.2022 2:57

a úúúúúúúž je tady zase ! náš brouk pytlík se probudil a zase kecá a kecá ty svoje pitomosti a "důkazy" !!?

J. Jurax 21.10.2022 3:06

Kdepak probudil, ještě nespí.

J. Jurax 21.10.2022 3:24

Pravíte doslova: "Mezi momentálními emisemi a klimatem je totiž s principu zásadní rozdílnost v rozmněrech energie a tepla. Neexistuje proto okamžitá vazba mezi momentálními emisemi a teplotou na planetě analogicky jako je rozdíl mezi Waty a Jouly."

No, co jsou to Waty netuším, ale k rozdílu mezi watty a jouly bych si dovolil říct, že 1 watt = 1 J/s, (1 joule za sekundu); a watt je jednotka výkonu, joule je jednotka práce. Vazba mezi nimi je ze vzorce zřejmá.

Takže mi Váš svrchucitovaný výrok přijde diplomaticky řečeno uhozený.