23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

KLIMA: Vyvolaly migraci do Evropy emise CO2?

Někteří politikové a odborníci naznačují, že za migraci Afričanů do Evropy mohou klimatické změny zaviněné především vyspělými zeměmi, které mají tímto morální povinnost se o tyto environmentální uprchlíky postarat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 24.6.2015 1:05

Re: Imigraci vyvolalo PŘEMNOŽENÍ v Africe?

T. zv. dostupnost zásob (surovin) v nějaké oblasti je naprosto zásadním "zeleným" omylem, protože objektivně neexistuje a je proto neměřitelná. Libovolný kus kamene se totiž dříve nebo později stane surovinou, díky rostoucímu vědeckému poznání jeho vlastností, které vyvolá poptávku po těchto vlastnostech a díky rozvoji technologií pro jeho získávání (nemluvě o tom, že naše znalosti o rozmístění i dnes známých surovin v zemské kůře jsou teprve v "plenkách").

V téměř každém kousku kamene je např. "ukryto" obrovské množství jaderné energie, kterou bude budoucí věda umět postupně využívat a s její pomocí získávat např. vodu (odsolováním, recyklací, či vymrazováním ze vzduchu) tam, kde bude potřeba. Suroviny jsou i všude nad našimi hlavami, ve vesmíru, jehož kolonizace nás teprve čeká, pokud rozvoj civilizace nezničíme např. "zelenou totalitou"!

P.S. Sahara se zazelenala v t.zv "klimatických optimech" (vyhřátých dostatečně teplými, vzduch zvlhčujícími oceányé)!

M. Dvořák 23.6.2015 10:25

Re: Proč tak málo údajů?

...Efektivita hospodaření se všemi zdroji v místě - včetně ropy - se tedy ukazuje podstatná. Podobná situace tedy hrozí i nám..._ My těžíme ropu? U nás se zvýšila populace 5 násobně? My spíše trpíme na nesmyslnou neosocialalistickou EU s jejími kvótami. Nás ohrožují právě ty nesmyslné cíle "boje" proti globálnímu oteplování - tj.: řepka místo pěstování potravin. Pokud se díky CO2 zvýší množství produkce v potravinářství, tak je celý boj proti emisím nesmyslý...

R. Langer 23.6.2015 11:03

Re: Proč tak málo údajů?

Boj proti CO2 je nesmyslný odjakživa z principu a vydělávají na něm pouze lháři, zloději a podvodníci.

P. Rada 23.6.2015 11:08

Re: Proč tak málo údajů?

Pane Dvořáku zkuste si představit jak vyžít dnes, u nás a jen se zdrojů na našem území. Jen za energie platíme do světa 200miliard ročně a zanedlouho nám přitom s nerostných surovin dojde i uhlí o fosforu jsem pasal výše. Nesmyslné, je nebojovat s vlastní konzumní chtivostí. Podobně je na tom žel celý tzv vyspělý svět.

https://docs.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDSTZkSEEydk0yems/edit?pli=1

M. Dvořák 23.6.2015 11:40

Re: Proč tak málo údajů?

Jednoduše nepodporovat OZE a řepku. Podporovat svobodný trh, potravinářství a JE...

P. Rada 23.6.2015 13:51

Re: Proč tak málo údajů?

Pane Dvořáku všichni naši předkové až do doby před stoletím přežili právě jen díky OZE a to o stabilitě vypovídá. Problém zdrojů energií tkví jak v obnovitelnosti tak v efektivitě se kterou je kde dokážeme čerpat. Toto je dobré poměřovat - nikoli jen pojmy.

Dnes jsme jako civilizace na fosilech krátkodobě zbohatli - ale značně nerovnoměrně a krátkodobě. Podmanili si momentálně kde co.... nabobtnali jsme však četností, spotřebou i změkčilostí tak, že je nám planeta už malá... Ale kam jít? A když není kam - jak to při intenzifikaci procesů asi může dopadnout?

Svobodný trh bych také rád podpořil - ale ve chvíli když procento populace vlastní polovinu bohatství planety se stává hovor na téma "svoboda" poněkud úchylným a tuplovaně pokud se přitom zapomíná na s ní spojený pojem odpovědnost. Důsledkem je pak nutně přebujelá SVÉVOLE která pro ztrátu bohabojnosti vede jen tím rychleji k destrukci.

Zabránit zbytečným ztrátám v důsledku vývojových excesů - např. i migračních vln -  snad ale lze a mohlo by to být smyslem našeho snažení.

J. Jurax 23.6.2015 23:03

Re: Proč tak málo údajů?

"naši předkové až do doby před stoletím přežili právě jen díky OZE".

Budiž. Ale od té doby až dodnes přežili jen proto, že OZE opustili.

J. Jurax 23.6.2015 23:03

Re: Proč tak málo údajů?

Ano.

R. Langer 23.6.2015 12:53

Re: Proč tak málo údajů?

Nic nedojde, zelený lháři.

M. Dvořák 23.6.2015 13:54

Re: Proč tak málo údajů?

to je pravda jemu opravdu nic nedojde....

P. Rada 23.6.2015 14:03

Re: Proč tak málo údajů?

Jen klid ... - zvláště Vám pane Langere proto nebudu "lhát" že něco dojde... - naopak rád slíbím, že planeta Zeme je uvnitř dutá a v ní je další, větší a ještě plná ropy a všeho nač si vzpomenete...

Ti co "lžou" se svého času seskupili kolem Římského Klubu a ještě dnes určitě píší jen samé nesmysly:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

Na Vašem místě bych proto nevěřil ani těm povídačkám o migrantech ... co je zminoval autor.

R. Langer 24.6.2015 9:02

Re: Proč tak málo údajů?

Dutá je jedině vaše hlava... :-P

J. Jurax 23.6.2015 23:00

Re: Proč tak málo údajů?

Na energii máme místo uhlí možnost jaderných elektráren. A kdyby se povedlo vyřešit problém bezpečného, levného, dostatečně účinného a všeobecně dostupného ukládání již vyrobené elektrické energie, tak i soláry.

A konzumní chtivost je módní pojem.

B. Volarik 23.6.2015 7:58

Autor je pouhý meteorolog!

Jak si dovoluje s tak pofiderní kvalifikací pochybovat nebo dokonce kritizovat rozhodnutí vládních byrokratů?!

Pamatujte si, soudruzi: Lépe je mýlit se se Stranou než mít pravdu proti Staně!!!

P. Lenc 23.6.2015 8:22

Re: Autor je pouhý meteorolog!

Správně!Naši noví neomarxisté to přece ví dávno.Za všechno zlé na světě přece může bílý muž.I za to počasí.Začalo to přece genocidou neandrtálců.

M. Dvořák 23.6.2015 7:30

Otisk prstu C13

Otisk prstu člověka dle alarmistických klimatologů:

http://www.skepticalscience.com/pics/dC13Bohmetal.jpg

otick prstu přírody dle geologie:

http://kaltesonne.de/wp-content/uploads/2012/06/yakushima.gif     kdo má více dat? je to opravdu dílo člověka??? Jak velký vliv člověka tu opravdu je???

MD.

J. Sinnreich 23.6.2015 2:34

Zodpovednost politiku

Pocitat s tim, ze tuto imigracni katastrofu vyresi bud politici v Bruselu, nebo mistni j e naprosto nerealne. Tito lide jsou bud nesvepravni idioti, nebo zlocinci, kteri by meli stat pred soudem. Pokud tuto situaci nevyresi socialni boure, nebo doslova lidova povstani, coz je opet nerealne, pak sbohem Evropo. Dnes je ovsem moznost emigrace pro mlade a schopne lidi uz znacne omezena, ale kardy rozumne uvazujici clovek by nad tim mel premyslet.

J. Vintr 23.6.2015 1:55

Za problémy Afriky skutečně muze

euroamerická civilizace. A to tím, že importované léky a zdravotní péče snížily kojeneckou a dětskou úmrtnost Afričanů. Pokud pomineme nehumánní totální embargo na dodávání těchto věcí do Afriky, pak je jedinou nadějí na snížení populační dynamiky tamní populace jedině emancipace tamních žen. To by ovšem znamenalo vymýtit Islám a zrušit jejich idiotské tradice. Jenže tohle by se projevilo až za několik desetiletí. Zatím nás masová migrace z Afriky dávno zlikviduje.

E. Erat 23.6.2015 8:14

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Ovšem bohužel jim tam málo importujeme antikoncepci.Neb katolická církev káže svým ovečkám,že je její používání je hřích.A to včetně preservativů.A tak se šíří i AIDS atd.Ovečky tam nejsou moc moudré,a tak tomu věří.A katolických oveček je tam cca 160 miliónů.Tímto bludem,dá se říct přímo zločinem i naše civilizace přispívá k jejich populační dynamice.Aspoň u této skupiny.

J. Vintr 23.6.2015 9:03

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Šíření AIDS je způsobeno tím, že tam šuká každý s každým. Chcete říct, že tam lidé dodržují zákaz používání antikoncepce, o němž není v Bibli ani zmínka a přitom klidně porušují jedno ze základních přikázání - nesesmilníš?

E. Erat 23.6.2015 10:09

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

V řadě zemí šuká každý s každým.A to i v katolických.A na to nesesmilníš kašlou.Ženský si zobnou pilulku,nebo si muži ještě nasadí pro jistotu (pohlavní choroby) primáka a jede se.Akorát,že v našich končinách si z toho co hlásá papež a katolická církev skoro nikdo nic nedělá.Kromě ortodoxních katolíků.Ovšem ti lidé tam jsou opravdu většinově opožděni ve vývoji, a tak ještě věří všemu co jim místní duchovní nakuká.Myslíte,že studují Bibli,pokud jí vůbec mají a umějí číst.A tak dodržují dogma katolické církve,že šukat se má pouze a výhradně za účelem plozením dětí.A tak je plodí a plodí.A když umřou hlady apod. tak řeknou Bůh dal,Bůh vzal a pořídí si nové.Podobně tomu bývalo i v našich končinách před 2WW.

J. Vintr 23.6.2015 12:32

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

S tím šukáním to máte popletené. Podle křesťanských zásad může člověk šukat jen se svou manželkou (a nejen za účelem plození). Kdyby to v Africe dodržovali, tak by tam žádná epidemie AIDS nebyla.

E. Erat 23.6.2015 13:02

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Křesťanské zásady jsou mi šuma-fuk.No,možná by tam nebyl ten AIDS,ale parchantů by neubylo.I když budete šukat vlastní manželku, a nebudete používat ochranné prostředky, tak budete taky velká rodina. A u nich se dá těžko počítat s tím,že budou aspoň počítat plodné a neplodné dny jako naše babičky.I tak měly hodně dětí.

J. Vintr 23.6.2015 19:00

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

To nadměrné množení nesouvisí s antikoncepcí. Je to dáno uspořádáním společnosti, kde ženy nemají žádná práva. Chlapi si dělají potěšení a předvádějí se jací jsou samci, zatímco všechna starost o početné potomstvo je na ženských. Kdyby se na tom museli podílet i chlapi, určitě by se snažili, aby těch dětí neměli tolik.

J. Lepka 23.6.2015 11:09

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Dle vaší logiky bychom měli vzdát hold jistému Michailu Kalašnikovovi za jeho vynález, v masové míře kompenzující africkou natalitu, že ?

S. Donát 23.6.2015 12:10

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Není nutné je zabíjet. Stačí za každou cenu nezachraňovat ty, kteří to sami nedokážou.