20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: Vyvolaly migraci do Evropy emise CO2?

Někteří politikové a odborníci naznačují, že za migraci Afričanů do Evropy mohou klimatické změny zaviněné především vyspělými zeměmi, které mají tímto morální povinnost se o tyto environmentální uprchlíky postarat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 24.6.2015 9:02

Re: Proč tak málo údajů?

Dutá je jedině vaše hlava... :-P

B. Rybák 24.6.2015 1:05

Re: Imigraci vyvolalo PŘEMNOŽENÍ v Africe?

T. zv. dostupnost zásob (surovin) v nějaké oblasti je naprosto zásadním "zeleným" omylem, protože objektivně neexistuje a je proto neměřitelná. Libovolný kus kamene se totiž dříve nebo později stane surovinou, díky rostoucímu vědeckému poznání jeho vlastností, které vyvolá poptávku po těchto vlastnostech a díky rozvoji technologií pro jeho získávání (nemluvě o tom, že naše znalosti o rozmístění i dnes známých surovin v zemské kůře jsou teprve v "plenkách").

V téměř každém kousku kamene je např. "ukryto" obrovské množství jaderné energie, kterou bude budoucí věda umět postupně využívat a s její pomocí získávat např. vodu (odsolováním, recyklací, či vymrazováním ze vzduchu) tam, kde bude potřeba. Suroviny jsou i všude nad našimi hlavami, ve vesmíru, jehož kolonizace nás teprve čeká, pokud rozvoj civilizace nezničíme např. "zelenou totalitou"!

P.S. Sahara se zazelenala v t.zv "klimatických optimech" (vyhřátých dostatečně teplými, vzduch zvlhčujícími oceányé)!

Z. Rychlý 24.6.2015 0:10

Re: Mýlíte se, je to trest za opuštění rasismu a podobná

Ideově s vámi souhlasím, ale od římského otrokářského systému jsme snad pokročili kousek dál. Nebo ne ???? Pokud si říkáte pravičák - tak odsud posud. Jinak jste karikatura pravice.

B. Rybák 23.6.2015 23:33

Re: nevím jak CO2, ale skupování půdy jistě

To je velmi zajímavý a pro pochopení současného světa důležitý odkaz! Už před cca 2 roky jsem získal důvěryhodnou informaci o obrovské rozloze zemědělské půdy vlastněné švédskými občany V Africe! Upřesnit se mi ji ale nepodařilo!

O záborech africké půdy pro pěstování biopaliv jsou informace:

glopolis.org/soubory/38ff/publikace-zabory-pudy-v-africe.pdf

P. Selinger 23.6.2015 23:04

Re: Nejsem si tím jist, možná by k přelidnění Afriky došlo

Tomu zabrání AIDS

J. Jurax 23.6.2015 23:03

Re: Proč tak málo údajů?

Ano.

J. Jurax 23.6.2015 23:03

Re: Proč tak málo údajů?

"naši předkové až do doby před stoletím přežili právě jen díky OZE".

Budiž. Ale od té doby až dodnes přežili jen proto, že OZE opustili.

J. Jurax 23.6.2015 23:00

Re: Proč tak málo údajů?

Na energii máme místo uhlí možnost jaderných elektráren. A kdyby se povedlo vyřešit problém bezpečného, levného, dostatečně účinného a všeobecně dostupného ukládání již vyrobené elektrické energie, tak i soláry.

A konzumní chtivost je módní pojem.

J. Jurax 23.6.2015 22:55

Re: Imigraci vyvolalo PŘEMNOŽENÍ v Africe?

Mýlíte se. Specielně v tomto příspěvku pan Rada píše moudře.

J. Jurax 23.6.2015 22:50

Re: Ano.

Obecně ano, ale když množství populace překročí hranici úživnosti teritoria, nejsou ani děti zárukou přežití.

J. Jurax 23.6.2015 22:45

Re: JE JASNÉ ŽE NA OTEPLOVÁNÍ(?) NESEME VINU???

Hm ... četl jste článek, k němuž zde vyslovujete názor?

P. Vaňura 23.6.2015 21:16

Vyvolaly to dávky, které nejsou podmíněny občanstvím

Podobný problém máme my s Cikány, tam se též nehlídalo občanství a navíc se dávají i slovenským Cikánům!

P. Vaňura 23.6.2015 21:13

Nejsem si tím jist, možná by k přelidnění Afriky došlo

stejně, i když třeba později.

P. Vaňura 23.6.2015 21:11

Mýlíte se, je to trest za opuštění rasismu a podobná

politicko korektní zvěrstva. Potraviny zdarma se rozdávaly už ve starověkém Římě a vydrželo to skoro až do pádu říše. ALE nárok na potraviny byl podmíněn ŘÍMSKÝM OBČANSTVÍM, neobčan neměl ŽÁDNÝ nárok mimo to, co vyplývalo z mezistátních smluv, kde samozřejmě nebylo ŽÁDNÉ sociální zabezpečení.

Neexistovalo, aby se kdosi dopravil nějak do Říma a chtěl, aby se o něj stát či kdokoliv jiný postaral - mohl by naopak být např. prodán do otroctví!

V. Kolman 23.6.2015 21:11

Re: Sahara je ideální prostor pro fotovoltaiku?

Napsal jste to pane Rado dobře. Lze to ale vyjádřit stručněji: "Na co člověk sáhnul - to zk...il!"

       Bude to znít rouhavě, ale kdyby se člověk nekakal do Afriky a ponechal ji svému osudu, neměli bychom dnes tyto problémy.

V. Kolman 23.6.2015 21:04

JE JASNÉ ŽE NA OTEPLOVÁNÍ(?) NESEME VINU???

Ale to přece VŮBEC NENÍ JASNÉ!!! V minulosti (před 2000 lety), kdy žilo na Zemi 23x méně obyvatel, se také střídala chladnější a teplejší období. Prokazatelně tenkrát neexistovaly žádné automobily, letadla, velké průmyslové závody.........   

Autor se nám snaží podsunout něco, co není pravda, ale z čeho lze snadno vytřískat peníze. Třeby i za zprostředkování dopravy do "zemí zaslíbených", kde se nemusí pracovat, kde se hodní lidé postarají o jído, pití, ubytování, kde jsou na ulicích bedny, ze kterých lezou penízky, když se do nich strčí taková malá plastiková kartička.......

       Prosťáčkové, kteří si neumí dát fakta do souvislostí snadno uvěří zavádějícím prohlášením dle "logiky": "Musí to být pravda, když to napsali v novinách."

J. Vintr 23.6.2015 19:00

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

To nadměrné množení nesouvisí s antikoncepcí. Je to dáno uspořádáním společnosti, kde ženy nemají žádná práva. Chlapi si dělají potěšení a předvádějí se jací jsou samci, zatímco všechna starost o početné potomstvo je na ženských. Kdyby se na tom museli podílet i chlapi, určitě by se snažili, aby těch dětí neměli tolik.

J. Kanioková 23.6.2015 17:30

v 16,50

Petiční slyšení bude začínat a Martin Konvička právě oznámil přes 145 555 !! podpisů. Díky všem kdo se podíleli a všem co podepsali.

P. Selinger 23.6.2015 16:24

Re: Sahara je ideální prostor pro fotovoltaiku?

Ale ale pane Rado! Zeleným pokryvem alespoň části Sahary by se omezily větrné bouře a přesuny mass písku, zvýšil se odpar vody do ovzduší a hlavně by se zarazilo další rozšiřování pouští, zatím co nyní se poušť nachází i tam, kde před staletími byla kvetoucí zahrada. Jediný problém je, že do toho nikdo nebude investovat, protože v koránu se o tom nemluví....

R. Tesařík 23.6.2015 15:21

Re: Sahara je ideální prostor pro fotovoltaiku?

ale z Egypta neutíkají...

P. Rada 23.6.2015 14:03

Re: Proč tak málo údajů?

Jen klid ... - zvláště Vám pane Langere proto nebudu "lhát" že něco dojde... - naopak rád slíbím, že planeta Zeme je uvnitř dutá a v ní je další, větší a ještě plná ropy a všeho nač si vzpomenete...

Ti co "lžou" se svého času seskupili kolem Římského Klubu a ještě dnes určitě píší jen samé nesmysly:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

Na Vašem místě bych proto nevěřil ani těm povídačkám o migrantech ... co je zminoval autor.

M. Dvořák 23.6.2015 13:54

Re: Proč tak málo údajů?

to je pravda jemu opravdu nic nedojde....

P. Rada 23.6.2015 13:51

Re: Proč tak málo údajů?

Pane Dvořáku všichni naši předkové až do doby před stoletím přežili právě jen díky OZE a to o stabilitě vypovídá. Problém zdrojů energií tkví jak v obnovitelnosti tak v efektivitě se kterou je kde dokážeme čerpat. Toto je dobré poměřovat - nikoli jen pojmy.

Dnes jsme jako civilizace na fosilech krátkodobě zbohatli - ale značně nerovnoměrně a krátkodobě. Podmanili si momentálně kde co.... nabobtnali jsme však četností, spotřebou i změkčilostí tak, že je nám planeta už malá... Ale kam jít? A když není kam - jak to při intenzifikaci procesů asi může dopadnout?

Svobodný trh bych také rád podpořil - ale ve chvíli když procento populace vlastní polovinu bohatství planety se stává hovor na téma "svoboda" poněkud úchylným a tuplovaně pokud se přitom zapomíná na s ní spojený pojem odpovědnost. Důsledkem je pak nutně přebujelá SVÉVOLE která pro ztrátu bohabojnosti vede jen tím rychleji k destrukci.

Zabránit zbytečným ztrátám v důsledku vývojových excesů - např. i migračních vln -  snad ale lze a mohlo by to být smyslem našeho snažení.

P. Rada 23.6.2015 13:30

Re: Poměrně dávno, už v 70 letech bylo

Ano Diamond popisuje ledacos velmi podnětně. Velmi si jeho úvah považuji. Jsou totiž sezbírané s celého světa a tak ani devastacím celých dříve idylických oblastí v USA - např po těžbě... se tento autor v popisu nevyhybá. Možná tím spíše, že je tam doma a má nadhled i povědomí odpovědnosti za svět.

To co o Rwandě D. nenapsal je o tamním vlivu katolické církve - ale s kolébkou právě v naší Evropě. Církev se tam výrazně zasazovala proti antikoncepci a proti potratům... se všemi neblahými důsledky. Cítí se dnes někdo s katolíků spoluvinen?

P. Rada 23.6.2015 13:13

Re: Sahara je ideální prostor pro fotovoltaiku?

Dáváte příklad krátkozrakosti který vedl právě v Africe k populačnímu růstu s dnešními důsledky. Jo je to opravdu spíše fantazie založená na víře, že jen voda pod povrchem by trvale udržela populaci nad povrchem. Je Vašim omylem, že systém by byl jen proto stabilní, že má momentálně nedostatkovou vodu ze studní (která se ale nedoplnuje) tak stabilní po všech stránkách zůstal jako by se klíčově nedostatkovým nemohlo projevit něco jiného.

Podobně jak navrhujete to přeci udělali svého času v Egyptě, Dnes mají masivní problém s přelidněním, hladem kterému vzdoruje i Evropa. Kionkrétně se slávou zbudovali Asuán, začali zavlažovat,... čerpad vodu .... přibylo lidnatosti .... systém bujel - ale hlavně na zásobách domácí ropy za kterou se dalo pořídit na západě kde co od potravin přes úplatky až po zbraně... Luxus i pyramidy navíc táhly turisty a jejich peníze.

Delta nilu po Asuánu sice přestala trpět záplavami - ale ouha - nedostávalo se i dříve se záplavami přinášených živin. Tak se prostě hnojiva nakoupila a rozdala lidu prakticky zdarma - uživ se jak umíš. Kupovaly se ale stále levnější  hnojiva (mnohdy s příměsí kadmia..) - čím méně peněz bylo s rpopy a turistiky v pokladně. Potom na dluh.... panovník to neustál...  a jsme u dneška. Dnes se voda v deltě nylu čerpá už s větší a větší hloubky do které se ale začíná tlačit brakická, zasoluje se tím půda ze kterého se do portravníh řetězců s bídnou úrodou dostává ledacos - i to kadmium.

Není pak divu, že s takovýchto oblastí utíká kdo může a následovat je budou ti co musí. Jen Egypt má skoro 100mi vesměs hladových. Takle nějak jste si to představoval se studnami na sahaře?!

E. Erat 23.6.2015 13:02

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

Křesťanské zásady jsou mi šuma-fuk.No,možná by tam nebyl ten AIDS,ale parchantů by neubylo.I když budete šukat vlastní manželku, a nebudete používat ochranné prostředky, tak budete taky velká rodina. A u nich se dá těžko počítat s tím,že budou aspoň počítat plodné a neplodné dny jako naše babičky.I tak měly hodně dětí.

R. Langer 23.6.2015 12:53

Re: Proč tak málo údajů?

Nic nedojde, zelený lháři.

J. Vintr 23.6.2015 12:32

Re: Za problémy Afriky skutečně muze

S tím šukáním to máte popletené. Podle křesťanských zásad může člověk šukat jen se svou manželkou (a nejen za účelem plození). Kdyby to v Africe dodržovali, tak by tam žádná epidemie AIDS nebyla.

L. Křivan 23.6.2015 12:14

Re: Sahara je ideální prostor pro fotovoltaiku

a k čemu by to mělo být dobré ? Nebylo by pro svět lepší, kdyby se zredukoval počet arabů ?

L. Křivan 23.6.2015 12:11

V Pakistánu mají ramadán, nesmí jíst ani pít.

Přes den. Taky tam mají 45°C ve stínu.  Kapají jak mouchy.  Dobrý způsob jak příroda  likviduje muslimy.