7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

KLIMA: Novináře zaskočilo, že je v zimě zima

Pořádná zima globální oteplování nevyvrací, ale ani nepotvrzuje. A rozhodně není dokladem narůstající „extremity“ počasí. Rozmary počasí nevybočují z toho, co známe z historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Kneifl 7.2.2019 12:09

Re: Paní Svobodová

Vaše "jen" je příliš kategorické, pane Šejno. Spočívá pouze na tvrzení mainstreamových klimatologů, že "nevíme, jak by se to dalo vysvětlit jinak" a to je trochu slabý důkaz.

Nejistot je i ve zprávě IPCC tolik, že je "extremely likely", že za růst teplot nemůže ze 100 % člověk. Konkrétní hodnota je zatím otázkou víry...

S. Kneifl 7.2.2019 12:03

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Potíž je v tom, že hypotéza AGW/ACC je nastavena tak že dokáže EX POST zdůvodnit naprosto cokoli. Její předpovědi ale vycházejí jen zřídka, zejména ty zásadní, např. rychlost oteplování, růst hladiny, oteplování oceánů a některé další průvodní jevy.

Ten článek neshrnuje odpovědi na určitou formulovanou otázku, jen hodnotí postoj různých osobností k danému tématu, získaný ze zveřejněných vyjádření těchto osobností.

Přestože "rostou rizika a roste intenzita", četnost katastrof způsobených počasím i způsobené škody klesají, nebo minimálně nerostou.

J. Schwarz 7.2.2019 12:03

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

A on to někdo nějak "zkoumal"? Jde to vůbec zkoumat? Představte si, že Pavel K. naboural loni v červenci do stromu. Protože bylo o 4 stupně tepleji než je průměr za sto let můžete dovodit, že se mu zatočila hlava z vedra a protože tu máme "GW" je všechno jasné. Za Pavlův rozbitý kokos může naše neúměrně velká uhlíková stopa! Žereme moc masa a pálíme dřevěné uhlí!!!

R. Langer 7.2.2019 12:00

Re: Počení s krizového vývoje?

Ano, a až se přestane oteplovat, tak se bude zase ochlazovat. A já v tom nevidím naprosto žádný problém. A "normální zima" je termín stejný jako "správná globální teplota", tedy absolutní nesmysl. A v tom je ten podstatný rozdíl mezi námi dvěma. :-P

M. Šejna 7.2.2019 11:51

Paní Svobodová

jenže ono to současné Globální oteplování je opravdu způsobeno lidskou činností. Nezapomeňte, že všechny přirodní parametry jsou v současnosti nastaveny na to, aby se ochlazovalo (Milankovičův cyklus, nebo klesající sluneční aktivita). Místo ochlazování se ale otepluje. Otepluje se jen díky růst objemu skleníkových plynů. A tyto plyny posílá do atmosfery lidská činnost.

J. Schwarz 7.2.2019 11:49

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Oteplovači by rádi nasadili psí hlavu bílé civilizaci, prý vypustila už v dobách svého rozvoje mnoho CO2, vyčerpala svou "kvótu" a teď jsou na řadě "rozvojové země". Běloši musejí "snižovat svou uhlíkovou stopu". Jenomže když se rozvíjel západ, žila na Zemi miliarda lidí a kdyby to tak zůstalo, žádná "enviromentální katastrofa" by se nekonala. Většinu problémů mají naopak na svědomí "rozvojové země" které se rozmnožily ze 600 milionů na šest miliard, celý "západ" čítá nejvýš miliardu a to včetně amerických černochů a asijců. Západ nikomu nic nedluží. Ani "Planetě".

M. Šejna 7.2.2019 11:47

další fake od pana Zingy

zde jsou oficiální grafy stavu zalednění v Arktidě:

seaice.uni-bremen.de/data/amsr2/today/extent_n_running_mean_amsr2_regular.png

https://seaice.uni-bremen.de/data/amsr2/today/ice_minmax_n.png

http://ocean.dmi.dk/arctic/icethickness/thk.uk.php

Takže rozsah i síla ledu je letos pod průměrem. Pan Zinga by měl hledat informace na oficiálních stránkách institucí, které Arktidu monitorují. Místo toho přebírá informace z pochybných zdrojů, které lžou.

P. Rada 7.2.2019 11:45

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Pane Kneife nebylo by opravdu už s principu vědní nezaujatosti tvrdit něco o jednoznačné příčinné souvislosti v komplexním dynamickém systému kterým celoplanetární klima rozhodně je. Pokud by bylo na mě a musel se někam přikolit tak moje víra před biuří nebyla o tom, že se v závěru trajektorie tragicky anomálně stočí. Následně jsem se ale musep ptát proč se tak asi stalo a zdali se to může opakovat s následným překvapením?

Otázka v odkazu který jste sám dal konkrétně zněla "kdo VĚŘÍ že ..."

Četnost výskytu věřících už pak ale statisticky věrohodný údaj je. Navíc typuji, že mnozí protestovali proti takto formulované otázce právě pro její záludnost až nekorektnost vnášením víry do procesu zkoumání.

Něco jiného je pohled na souvislosti přes pravděpodobnostní chakter výskytu zdůvodněný změnou podmínek. Proto např píši "rostou rizika a roste intenzita".

P. Rada 7.2.2019 11:27

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Paní Svoboodová odpovím na Vaší prosbu také vážně.

S tim politikem GW je opravdová potíž prostě proto, že ten problém je příčině spojen s dominantní lidskou činností při získávání energií. Máte možná pravdu, že jiné slovo by někoho méně motivovalo, podráždilo nebo přineslo jinou naději... ale jak odhadnout kdo je v publiku a ke kterému týmu patří?

Stále více se totiž ukazuje, že při změně klimatu jde výrazně o politicko-psychologický problém. To prostě proto, že lidé se v nejistotě rádi přiklánějí k nějaké skupině ve které se potom cítí před hrozící nejistotou co asi přijde, lépe, bezpečněji.

Sdílení postojů jim však šetří práci s vlastním úsudkem či dokonce mírou odpovědnosti která by je nutila ke změnám osobního jednání a to by mohlo dokonce bolet. Pěkně o tomto fenoménu vypovídá do češtiny nedávno přeložená publikace J.Hoffmana:

https://munishop.muni.cz/obchod/knihy/jak-kultura-utvari-diskusi-o-klimaticke-zmene-00000048711

S. Kneifl 7.2.2019 11:14

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Rozhodnout, jestli můžeme častější výskyt silnějších hurikánů "hodit" na globální oteplování (ať už ho způsobilo cokoli) je veskrze politická a subjektivní otázka, jak pěkně ilustruje na případu Sandy tento článeček:

https://wattsupwiththat.com/2012/10/30/reality-check-who-believes-hurricane-sandy-isis-not-caused-by-global-warming/

Obsahuje jen dva snadno ověřitelné seznamy lidí, kteří jsou pro a proti, nic víc, proto nemá smysl argumentovat kvalitou zdroje. Ale vypovídací hodnota je značná.

Ś. Svobodová 7.2.2019 11:13

Novináře zaskočí kde co.

A klimaalarmisté dokáží každý projev přírody použít na podporu svého tvrzení. Problémeme je ovšem to, že neustále operují s termínem Globálního oteplování, jenž je z definice způsobeno vlivem člověka. Pak není divu, že se vyděšení lidé domnívají, že nějakou úlitbou (penězi, recyklací nebo OZE) dokáží počasí změnit. A dopadnou jako Minesota. Lidé by se měli dozvědět, že existují data, která povrzují změny a že se musí připravit na to, že je v létě mohou zasáhnout ohromná vedra a v zimě extrémní mrazy, že hurikány budou tam kde nebývaly a budou silnější, že bouřky budou extrémější a záplavy mohutnější i na místech, kde dříve nebývaly a na že mohou přijít dlouhé vlny sucha.

M. Krátký 7.2.2019 11:13

Re: No comment ...

melouny se úspěšně pěstovaly i v zahradách v Praze na místě naproti Prašné bráně - tam, kde stojí Česká národní banka někdy cca v 13.-14. století ( +- ) a pak zase přišly mrazivé roky a tak furt dokola - viz třeba taky Grónsko - a Sázava letos zase nezamrzla - i když novinářská žumpa má poluce z těch třeskutých letošních mrazů. A já jsem vloni koncem léta na Sázavě na 23 km sklidil meloun v kvalitě, jakou jsem v životě neochutnal - prostě houpačka - to chce klid a nohy v teple

M. Kodeš 7.2.2019 11:06

Re: No comment ...

Některé zimy v 16. století byly totiž tak teplé, že se na polích selo už v lednu.

https://www.em.muni.cz/veda-a-vyzkum/4417-jake-bylo-pocasi-v-16-stoleti-napovi-i-dobove-pisn

M. Valenta 7.2.2019 11:04

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Jak byste tedy nazvala zvyšující se průměrnou teplotu na povrchu planety, tak aby neposkytovala falešné naděje, paní Svobodová?

P. Lenc 7.2.2019 10:59

Re: No comment ...

Zato vy jste stále menší...

Ś. Svobodová 7.2.2019 10:59

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Já vás vážně prosím: nepoužívejte termín Globální oteplování. Klidně pište že ...takové riziko s rozvojem oteplování Země poroste. Budete mít pravdu. Ale tím, že do opravdového problému vnášíte politikum GW poskytujete některým lidem falešnou naději, že se z problémů dokáží vyplatit. A v důsledcích na to dojedou stejně jako ta Minesota.

P. Rada 7.2.2019 10:47

Re: No comment ...

Melouny potřebují jak teplo tak vodu. S vodou začínají být problémy ale průměrná teplota i v čechách a na Moravě vytrvale roste a v posledních desetiletích jak nikdy v lidské historii:

http://www.infomet.cz/index.php?id=read&idd=1546437271

Ś. Svobodová 7.2.2019 10:47

Re: tentokrát souhlas s panem Kremlíkem

Kremlík nezpochybňuje, že se Země otepluje. Naváží se (a podle mně oprávněně) do klimaalarmistů a do jejich zoufalé snahy vydávat každý a v přírodě běžný jev jako projev Globálního oteplování. Pro úplnost dodávám že Globální oteplování je idea, že za oteplování může člověk.

S. Kneifl 7.2.2019 10:46

Re: Počení s krizového vývoje?

Jste-li schopen blog Roye Spencera označit jako "stránku soukromého charakteru" a pindat v souvislosti s ním o "politicky líbivých tématech" a "rádoby důkazech", jen tím projevujete své hluboké neznalosti, pane Rado. Zkuste si o tom napřed něco přečíst.

Pokud jsou vaším hlavním zdrojem poznání Connolleyho Wikipedie, mainstreamová média a alarmistické blogy, je celkém jasné, proč píšete ty hlouposti, které píšete.

Ano, Sandy byla atypická, to se u počasí stává. Ještě nikdo ale nepřišel s hodnověrným vysvětlením, jak to mohl člověk způsobit. A trend hurikánů ani jimi způsobených škod rozhodně není rostoucí.

P. Rada 7.2.2019 10:41

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Ano USA zažívají často hurikány ale naprosto ojediněle se tyto hurikány dříve obracely proti východnímu pobřeží USA. Tomu totiž bránil Jetstream ženoucí obvykle větry ve velkých výškách východním směrem.

V důsledku oteplování a odtávání Arktidy ale tento dříve pravidelnější vír stále více meandruje. Nese ale obrovskou pohybovou energii a ta dokáže stočit celé hurikány na neobvyklou dáhu. Vpáda studeného vzduchu jsou opačný projevem meandrování. To se právě stalo už v případě Sandy a nejspíše takové riziko s rozvojem GW jen dál poroste už proto, že zároven roste intenzita hurikánů:

http://climatemap.blogspot.com/2013/03/ked-sa-z-hurikanov-stavaju-super-burky.html

P. Lenc 7.2.2019 10:40

Re: tentokrát souhlas s panem Kremlíkem

Zvláštní.U nás, deset kilometrů od Brna bylo týden mezi 7-11 stupni a sněhu jsme měli 20cm. Po dvoudenní oblevě za další týden napadlo kolem 15cm a včera bylo ráno- 7st. a dnes - 8. Sníh se stále ještě přes mírné denní oteplení stále ještě drží.Opravdu zvláštní, nebydlíte v Praze nebo okolí?

V. Kolman 7.2.2019 10:38

Re: Počení s krizového vývoje?

Jistě pane Rado. Klima se měnilo, mění a měnit bude i v budoucnu (pokud planetu Zemi nestihne nějaká kosmická katastrofa).

Ale tato fakta (dle mého názoru) nedokazují, že změny klimatu jsou důsledkem činností člověka "nemoudrého".

Nehledě na to, co jsem napsal, i mě se hrubě nelíbí zaneřáďování Země odpadem činností VELMI! přemnoženého lidstva. Ve srovnání s počátkem našeho letopočtu je nás na Zemi už cca 24x více! Člověk si pod sebou podřezává větev, na které sedí. Jak to vše nakonec dopadne - to popsal už před drahnými lety pan Darwin. Pro naše potomky to nic veselého nebude.

Ś. Svobodová 7.2.2019 10:36

Re: No comment ...

No, na Valašsku se pěstují melouny asi od 17.století. Jen tenkrát nebyly dobré, měly velká semena a používaly se spíš jako dekorace. A díky ŠLECHTĚNÍ, výběrem správných ODRŮD a roubování na dýně je můžeme pěstovat i v podhůřích, nebo v Praze.

P. Lenc 7.2.2019 10:33

Re: No comment ...

Zvláštní pane Hendrychu, já jako kluk viděl pěstovat melouny ve Velkém Meziříčí.A to je nějakých pětašedšesát let.Takže kecejte dál...

P. Rada 7.2.2019 10:31

Re: Počení s krizového vývoje?

Dal jse sem odkaz na stránku která je soukromého charakteru a sice respektuje, že se globálně otepluje ale dokonce přinznává, že si zárpven vytkla za cíl dokázat, že za oteplování nemůže člověk. To je sice politicky líbivé téma ale týká se rádoby důkazů politické klimatologie.

Obrazem změn v polárním vortexu a dokonce vyčíslitelným jsou spíše dopady hurikánu Sandy která změnil svou závěrečnou dráhu abnrmálně proti východnímu pobřeří USA. Právě tato neobvyklost v neobvyklou dobu měla největší dopad.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hurik%C3%A1n_Sandy

http://climatemap.blogspot.com/2013/03/ked-sa-z-hurikanov-stavaju-super-burky.html

P. Lenc 7.2.2019 10:30

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Jo, "diskuzní příspěvek" jak noha.Že USA zažívají hurikány co amerika existuje a třeba v devatenáctém století byly hurikány které předčily Katrinu, to tento "znalec" a Donaldobijec ani netuší.

M. Krčmář 7.2.2019 10:11

O tom žádná,jinak bychom si tady dnes těžko pošpitali.

P. Zinga 7.2.2019 10:09

Re:

Existuje "globální podnebí"?

Klima je statický údaj za posledních 30 let. Tak se dohodli meteorologové někdy kolem roku 1930.

P. Zinga 7.2.2019 10:07

Re: No comment ...

Dejte si studený obklad, pane Hendrychu.

P. Zinga 7.2.2019 10:05

Re: Rád Donaldovi připomenu jeho slova,

Svoboda 169 má hurikán v hlavě, vlastně "oko hurikánu": jak známo, tam je klídek, žádný pohyb.