19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

KLIMA: Nenechme debatu ovládnout pomatenými radikály

Neustálé zdůrazňování škodlivosti aut se spalovacími motory a letecké dopravy se stalo pomalu nejzásadnější součástí boje s klimatickými změnami. Unikají nám tak objevy nadějných zelených technologií a další důležitá fakta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 25.1.2020 12:42

Pane Zdechovsky. "Obycejni lide", tolik vysmivani, uz proti zelene totalite bojuji-u voleb kde neodevzdavaji hlasy "progresivnim revolucionarum". Za to jsou nasledne obdareni tituly-zpatecnik, putinofil, rasista.

Jestli chcete bojovat proti radikalum, tak pichnete vidlemi do hnoje ČTK, ČT, ktere za verejne penize propaguji ty zelene radikaly. Vymeťte humaniaticke skoly, ktere produkuji nabubrele nevzdelance.

Š. Hašek 25.1.2020 12:43

Přesné.

V. Církva 25.1.2020 13:37

Rovněž souhlasím.

V. Petr 25.1.2020 13:45

R^

J. Krásenský 25.1.2020 18:06

R^

V. Mokrý 25.1.2020 19:47

!! R^

J. Jurax 25.1.2020 20:16

Asi tak ...

V. Mokrý 25.1.2020 12:37

Nemá ta likvidace/recyklace veškerých plastů 50leté zpoždění ? Co proto dělali zelení spasitelé světa v době, kdy plast, co by obalový materiál propagovali ? Co dělají dnes proto, aby toho obalového materiálu, nejen plastového, vyrábělo a používalo co nejméně !

Š. Hašek 25.1.2020 12:44

Asi tak.

V. Církva 25.1.2020 13:41

Přesně tak, kdyby v ty pátky alespoň vybíraly popelnice, sázeli stromky nebo se vzdělávali v chemii a fyzice.

Jinak nevím jestli plastové obaly propagovali/y. V každém případě stádovitost a bezprecedentní hloupost se pozná, když se dnes vkopávají do otevřených dveří kdy se Evropa snaží CO2 řešit. Ať jezdí do Číny, ale možná i tam už se snaží víc, než si myslíme, protože musí.

J. Schwarz 25.1.2020 11:34

Jo, zálohujte PET lahve a zároveň propagujte sběr olejů - do PET lahví...;-D

J. Neumann 25.1.2020 11:11

Ještě oprava. Celková lidská činnost produkuje 14 molekul CO2/milion (14 ppm) a z toho doprava 3 - 4 ppm.

F. . 25.1.2020 11:05

Co se týká PET lahví, tak zeptal se už konečně někdo pana Drahoše, jak daleko je s recyklací a údajně patentem oněch "petek", na které dostal spolu s polským kumpánem milionové dotace?

Š. Hašek 25.1.2020 11:29

Mám dojem, že "skvělých dotací bylo hodně". Třeba na tašky a flašky, které nikdo pak nechtěl. Co taky s nádobou, "která si vzpomene, že se v noci rozloží ve špajzu/sklepě".

Drahoše se raději nikdo už na nic neptá. Občas ho nechají napsat/vykoktat nějaké prohlášení. I cesťáky za něj vypisuje ta jeho velitelka ......

V. Církva 25.1.2020 13:43

To skoro popisujete jako by šlo o nějakého retarda. To snad pan Drahoš není. Jen neschopný politik.

P. Grigar 25.1.2020 18:43

..měli jsme v příbuzenstvu takového vzdělance, slovem i písmem zvládal osm jazyků, historii, dějepis, zeměpis, filosofii měl v malíčku... a mezi příbuzenstvem převládala zkušenost "vypuštění ze studovny životu nebezpečné!"

Š. Hašek 25.1.2020 19:10

Přesně pane Církvo!

Já si ho platím jako neschopného politika. Dost mě to nasírá.

Ale mezi námi .....

J. Neumann 25.1.2020 10:59

Dobrý den, děkuji za zajímavý článek. Chtěl bych přidat několik čísel k těm uvedeným. Milióny tun CO2 vypadají velmi hrozivě a vážně bez ohledu na to, kdo tento škodlivý a téměř zřejmě smrtící plyn produkuje. Jsou to elektrárny, průmysl, auta, lodě, letadla...kdokoliv a cokoliv. Poněkud méně tragicky však vypadá srovnání celkové produkce CO2 na zemi. Doporučuji zajímavý článek z časopisu Stavebnictví, č. 11/2019, „Některé důsledky hromadného rozšíření elektromobilů pro ČR“. Elektronická verze je ke stažení. Jen stručně: Z celkových zdrojů CO2 lidská činnost produkuje pouze 3,5% a z toho dále doprava 23%. Vzhledem k obsahu CO2 v atmosféře (0,04%) se dostáváme na tak minimální a zanedbatelná čísla, že je zřejmě nemožné je i změřit. Jinak řečeno lidstvo svou celkovou činností vyprodukuje cca 3 molekuly CO2 na každý milion molekul CO2. Může skutečně toto množství zvýšit teplotu na zemi? Můj osobní názor je ten, že celá hysterie kolem CO2 je naprostý nesmysl, obchod se strachem a v neposlední řadě mimořádně výnosný a špinavý kšeft. Platíme a budeme platit všichni.

R. Tichý 25.1.2020 13:07

Ano

P. Lenc 25.1.2020 10:17

Vrací se síťovky, dnešní děti sice neví co to je ale dík za tuto "módu".Vrátit také skleněné láhve místo plastu, tak to je jistě pro mnohé makačka na bednu.Nákup by byl přece těžký, že?Ale bojovat proti brčkům, to má přece grády, na nich se dá zviditelnit.;-€

Š. Hašek 25.1.2020 9:59

Myslel jste, pane Zdechovský,

jen debatu o petkách ..... nebo 95% procent debat ve štrasbrusele? Jsou signály, že i ty jsou ovládány pomatenými radikály ze "zdravého jádra".

Byl jsem jeden z posledních zákazníků naší Billy, který si bral mattonku ve skle. Pak se to zrušilo.

My 95% nápojů kupujeme ve skle , tj. pivo, víno, slivovici, ..... vodu mám z kohoutku. Občas pro turistiku koupím petku. Je zde kontejner na sklo, na petku vod vocta je vedle.

Nějak se tedy nenechám buzerovat pomatenci z brusele. Brčka/slámku jsem používal jednou za rok, když mě bylo deset a otec mi do vlaku koupil limonádu v igelitpytlíku (pamatujete?).

J. Jurax 25.1.2020 20:20

Jo. Říkalo se tomu limopytel.

P. Staronový 25.1.2020 9:25

" že lodě, které jezdí z a do Holandska, Belgie a Norska,"

Lodě nejezdí. Lodě plují.

Ad zálohování PETek: Zatím nejsme schoni přepracovat ani ty PETky, které lidé vytřídí do žlutých kontejnerů (a je jich celkem dost). Otravovat spotřebitele zálohováním toho, co nejsme schopni zpracovat, je čirá buzerace.

Š. Hašek 25.1.2020 10:17

K těm lodím (i obecně) ..... je třeba začít přijímat fakt, že doprava čehokoliv, i osob, je nákladová položka. Doprava vše zdražuje. Všechno. Nebrat jako požadavek chodit pěšky! Moderno politik udělá i z nákladů "růst DPH". Ostatně jedna sousedka zásadně počítá jen benzín, ostatní náklady zamlčí (včetně koupě vozu), spíš nechápe ekonomiku obecně. Má volební právo, krom toho má pocit, že škodíme klimatu. Ti okolo víc, ona méně.

Tak se budou hromadit petky v obchoďácích, možná každá jinak zálohovaná. Možná přikážou je vypařit vřící vodou a víčko dodat zvlášť v zataveném sáčku ...

Možná, že bude zvláštní kontejner na brčka a uchošťoury.

P. Staronový 25.1.2020 10:55

Obecně, doprava sice zdražuje, na druhé straně ale zvyšuje konkurenci, rozšířením škály zboží v dosahu, což zase tlačí ceny dolů.

Š. Hašek 25.1.2020 11:30

Ale jistě ....... souhlas. Jen jsem si povzdechl ....

V. Petr 25.1.2020 13:52

Stačí si přečíst F. Basiata, který zemřel už před 170 lety, on se obchodem zabýval obecně. Takže, je efektivnější pěstovat rajčata ve vytápěných sklenících, nebo je vozit z jihu, kde rostou pod širým nebem. Trh bez dotací toto umí vyřešit...

P. Kmoníček 25.1.2020 11:23

Neškodil by kontejner i na hašky.

Š. Hašek 25.1.2020 11:33

Neškodil. Zaveďte. Napište supliku o dotaci. Recyklujte mě na kmoníčky .....

Bacha na uhlík!!!

V. Petr 26.1.2020 12:42

Pane Hašek, ta ekonomika je složitější! Samozřejmě, ekonomické náklady na 1 km zahrnují vše, včetně odpisů. ALE pokud to auto už máte, za dva roky, kdy musíte do servisu stejně najezdíte méně než požadovaných 30000 km a auto stejně po 10 letech prodáte, pak kromě benzinu opravdu platíte kromě fixních nákladů navíc jen cenu pneumatik a ta není tak velká. Ten nájezd kilometrů třeba 50000 a 100000 km cenu při prodeji 10 let starého auta moc neovlivní, běžte se podívat do autobazaru!

Naskýtá se otázka nač to auto potřebuje ale ty důvody pro jsou většinou dost zásadní!