5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

KLIMA: Dopis z lásky

Neboj se, nejsem zamilovaný do tebe. Tento dopis píšu z lásky k politicky nezávislému a poctivému vědeckému poznávání světa kolem nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 27.5.2019 11:57

Re: Svatá Greta?

Probetre se Vy. Jestliže se blíží popisované události, naprosto a rozhodně tomu nemůže tomu zabránit demonstrace kohokoliv kdekoliv za cokoliv. Víra že nás spasí ekologické chování je rovna každé jiné víře. Můžete se modlit ke svaté Grétě, obracet se k duchům nebo prosit Alláha o pomoc. Výsledek bude stejný

P. Lenc 27.5.2019 13:21

Re: Svatá Greta?

Ó svatý Rado,to jste mi to tedy dal...

V. Petr 27.5.2019 13:35

Naše dětí budou muset o jídlo válčit, protože populace

zaostalých zemí roste zrychlujícím se tempem.

To je ale ten lepší případ, protože EU chce, aby se nechaly dobrovolně vyvraždit a předaly své země migrantům!

To, že zelení připisují nedostatek potravin v některých zemích "globálnímu oteplování" a ignorují třeba fakt, že počet obyvatel Afriky vzrostl od roku 1950 na PĚTINÁSOBEK je dokladem nejen jejich zhovadilosti, ale především zhovadilosti našich politiků, kteří jim tato "fakta" nejsou schopni omlátit o hlavu!

A. Jaroš 27.5.2019 14:45

Re: Naše dětí budou muset o jídlo válčit, protože populace

Já se přidám k p. Petrovi a uvedu příklad z debaty s manželi Gatesovými v jednom ze starších čísel NGM, přičemž oni finančně velice Africe pomáhají a na otázku co by přáli Afričanum, tak zatímco velký Bill jim přál co nejvíce univerzit (asi má výčitky, že on tu svoji údajně předčasně opustil), tak jeho žena přála africkým ženám antibaby pilulky, aby si mohli podle uvážení vychovat jen 2-3 děti a poskytnout jim to požadované vzdělání. Pomyslel jsem si :Rozumná to žena!

J. Vavrochová 27.5.2019 10:28

Velmi výstižné! Jenže ta dívenka to asi nikdy nedostane,

naše klimaticky - stávkující mládež si to asi také nikdy nepřečte (proč by taky četli nějakého Neviditelného psa), bohužel.

P. Rada 27.5.2019 11:06

Re: Velmi výstižné???

Na portálu kde si dávají dostaveníčko hlavně ignoranti klimatické změny a kde se zhusta vyskytují ultraliberální až fašistické názory by sice mládež také mohla čerpat ale spíše mementa pro to, jak by se chovat neměla, pokud by chtěla přežít. Ten text autora je naopak od Vámi nadnesené výstižnosti projevem pavědeckosti, nedomyšlenosti, neznalosti a zaujatosti. Konkrétněji alespon několik příkladů:

Autor sice píše s údajné lásky "k politicky nezávislému a poctivému vědeckému poznávání světa kolem nás" - fakt je ale ten, že je celou řadou tvrzení v rozporu s poznáním vědy. "Proč si to myslím":

1. Věda zvaná klimatologie popisuje a poměřuje celé spektrum vlivů - nikoliv jeden a na soubor vědího poznání se právě G. odvolává. Konkrétně je její postoj k vědě odborníky vyhodnocen zde: (https://faktabaari.fi/greta-thunberg-has-done-her-science-homework/) //////

2. Normálnost klimatu je vágní ve vědě proto nepoužívaný pojem. Něco jiného popisují vstahy mezi klimatem a biosférou. Konkrétněji teprve ustálené klima posledního interglaciálu umožnilo intenzifikaci biosféry a proto změnu dříve převážně kočovného života na civilizační. ///// 3. Život s planety sice nezmizí - ale může s ní zmizet život civilizační. O tomto a nikoli o životě dokonce extremofilním ale projev G. je. Ví se už od dob Paracelza že toxicita není vázána na látky ale na koncentrace! ///// 4. Autor zřejmě nechápe že teplo od procesu GW doposud s 95% absorbují právě oceány a oceánské proudy. viz sondy Agro. Toto se tedy naopak děje jak dominantní proces! Zatím jsou právě proto dopady na ovzduší i pevniny minimální. Odhady kolik by stálo změnit klima se pohybují až v násobku selosvětového HDP. To prostě proto, že o ekosystémové služby které zatím zdarma člověk využívá může záhy přijít. Na druhou stranu děti jako G. a další generacd mohou přijít až o život. Jakou cenu má asi život pro pana Rollera?

https://knihy.abz.cz/prodej/priroda-nebo-clovek-sluzby-ekosystemu

R. Langer 27.5.2019 11:24

Re: Velmi výstižné???

Zelený sedmilhář zase lže a podvádí. .-P

Ś. Svobodová 27.5.2019 12:30

Re: Velmi výstižné???

Vědeckost úkolu klimatologie POKUSIT SE O PŘEDPOVĚĎ změn podnebí bych srovnala bych s prací sázkové kanceláře. I tam vycházejí při stanovení kurzů z relevantních dat. Nakonec je to ale stejně sázka. Věřit můžete čemu chcete, stejně jako Slávista vsadí na výhru Slávie a nic ho nepřesvědčí, že vyhrát může Baník. Problémem je, když klimatologický Slávista donutí ostatní odevzdávat peníze aby mohl rozvěšoval plakáty "Slávie vyhraje", demonstruje za výhru Slávie a nátlakem se snaží aby vlády uznaly výhru Slávie ještě před zápasem.

M. Šejna 27.5.2019 12:36

paní Svobodová

předpověď klimatologů, že se bude oteplovat, zatím vychází. Ochlazování nám určitě za současného stavu klimatu nehrozí.

Můžu se s Vámi o to vsadit. Kolik vsadíte na to, že za deset let bude chladněji, než v současnosti?

Ś. Svobodová 27.5.2019 13:29

Re: paní Svobodová

„Pokud byste chtěli léto raději o něco chladnější, přemýšlejte o tom, pro koho budete hlasovat v příštích volbách,“ říká pro Independent výzkumník klimatických změn na Oxfordské univerzitě Friederike Otto.

Proč bych se vsázela. Stačí jít volit a hnedle bude chladněji...

M. Šejna 27.5.2019 13:38

Re: paní Svobodová

jo aha. Takže o globálních teplotách rozhodují volby.

Tak jo.

J. Uzel 27.5.2019 15:47

Re: Velmi výstižné???

"Na portálu kde si dávají dostaveníčko hlavně ignoranti klimatické změny a kde se zhusta vyskytují ultraliberální až fašistické názory", se divím, že sem vůbec lezete.

V. Pavelka 27.5.2019 9:53

No

Děkuji, p.s.dotyčná děvčina by pro začátek mohla navrhnout mládeži , snížit uhlíkovou stopu tím,že odloží vychytralé telefony, čímž budou zachranovat..

M. Šejna 27.5.2019 9:58

přesně tak, pane Pavelko

problém AGW sice existuje, ale mládež ho nevyřeší tím, že ukáže na druhé, aby se omezili.

Měla by jít příkladem, a začít u sebe s tím omezováním.

P. Rada 27.5.2019 10:24

Re: přesně tak, pane Pavelko

S tou příkladností máte pravdu. Uvedu proto osobní příklad. V 80tých letech jsem už sice patřil víc celé desetiletí k dospělým, graduovaným... a také proto velmi dobře chápal, že imise síry, prachu s tehdejšího socialistického průmyslu ve kterém byl zainteresován celý národ jsou zhoubou pro přírodní prostředí. Devastace porostů krušných hor atd byla posléze mementem které spolunavodilo zásadní společenské změny.

V té samé době jsem si pro nedostatek informací ale naivně myslel, že CO2 při těchto procesech vypouštěný se v přírodním prostředí jinde ve světě stačí recyklovat a odsířením i odpopílkováním se situace s větší části vyřeší.

Dnešní změna klimatu, dnešní sucha u nás a povodně jinde, tání ledovců i prmafrostu, požáry.... jsou přitom dopade nikoli dneška ale celkových imisí zhruba posledního půlstoletí. Až poslední desetiletí jsem více porozuměl míře a dopadům narušení uhlíkového cyklu.

AGW vnímám až dnes jako krajně civilizačně nebezpečný proces který nastupuje s gradientem a v míře která zde nepanovala minimálně 55milionů let. S takovýmto procesem nemá lidstvo žádnou adekvátní zkušenost a vytýkat nezkušenost dokonce mladým, které může situace až fatálně ohrozit považuji při dnešních znalostech vědy za nehoráznou krátkozrakost.

Mládež AGW sice nevyřeší ale zřejmě tento proces zatím ani mnozí dospělý a dokonce politicky odpovědní neberou dostatečně vážně. Rostoucí imise i škody jsou snad jednoznačným ukazatelem. Před půlstoletím jsme jako relativně mladí dokázali změnit společenské uspořádání a v řadě ohledů zlepšit vstah k přírodnímu prostředí. Dnes stojí ti nejmadší před podobnou ale daleko komplikovanější a nebezpečnější výzvou. Už neodumírají lesy jen lokálně ale biosféra začíná odumírat gobálně.

M. Šejna 27.5.2019 10:38

pane Rado

problém CO2 je brán velmi vážně. Jenže řešení není v boji proti CO2, ale v adaptaci na teplejší klima.

Ono by nejspíš bylo nejlepší omezit emice CO2 a tím předejít globálmnímu oteplování. Jenže tohle evidentně nefunguje. Vyspělé země totiž omezují své emise CO2 tím, že je vyvážejí do méně rozvinutého světa.

Z toho plyne, že pokud globální snižování emisí nefunguje, pak je nutné se na teplé klima adaptovat, protože nám nic jiného nezbývá.

V. Petr 27.5.2019 13:43

Máte pravdu, já bych to shrnul obecněji

Ať už globální oteplování existuje nebo ne, je nesmyslné chtít proti němi bojovat. A naprosto SLABOMYSLNÉ je, aby se Evropa za cenu gigantických nákladů sama snažila snížit svůj už tak marginální podíl na světových emisích CO2. On ostatně klesne stejně, protože okolní svět své emise CO2 ZVYŠUJE!

M. Šejna 27.5.2019 13:49

ano, pane Vaňuro

máte pravdu. Já tady už několik let tvrdím, že bojovat proti oteplování nemá smysl. Je potřeba financovat adaptaci na teplé klima.

Jenže číst tady bláboly ignorantů o tom, že se neotepluje, že obsah CO2 neroste apod. to je opravdu úkaz toho, že vzdělání a znalosti místních klimaskeptických ignorantů jsou mizivé.

J. Vintr 27.5.2019 11:28

Re: přesně tak, pane Pavelko

To je problém všech těch "protestujících". Kdyby měli být důslední a chovat se podle toho, proti čemu protestují, tak by se museli vrátit zpátky na stromy nebo do jeskyní. Což ani technicky nejde, protože není dost stromů a jeskyní. Lidstvo od té doby značně nakynulo, což sebou nese vesměs nevyhnutelné důsledky. Jediným skutečným řešením by bylo množství lídí na této planetě zase zredukovat. A začít by se mělo právě u těch, kterým důsledky existence lidí údajně nejvíc vadí.

M. Prokop 27.5.2019 9:40

:-P

https://www.info.cz/nazory/palicka-odmitas-stavkovat-s-gretou-ceka-te-sikana-41755.html

https://www.info.cz/nazory/zrno-jde-o-planetu-oci-krajnich-levicaku-sviti-nadsenim-41440.html

M. Šejna 27.5.2019 9:39

idiotské slohové cvičení autora

Autor píše: "Poctivost vědeckého bádání spočívá v tom, že dosažené výsledky jsou vždy ověřitelné, jsou zveřejňovány včetně použité metodiky a kdokoli je může zkusit vyvrátit."

Tím ale končí vědecký přístup autora k problematice AGW. Naměřená data o globálním oteplování byla po aféře Climategate podrobeta důkladné kontrole, ale kontrolující kritici klimatologů nakonec zjistili, že statistické postupy klimatologů byly zcela korektní (viz skeptický projekt BEST, nebo skeptik Luboš Motl).

CO2 a metan přibývají v atmosfeře zcela měřitelně. Navíc se v atmosfeře mění poměr izotopů 12C a 13C, což klimatologové předpovídali už dávno jako důkaz antropogenního vlivu. Tuhle změnu izotopového složení a přírustek CO2 v atmosfeře zatím žádný klimaskeptik nevyvrátil jinou teorií.

Takže až užitečně idiotský autor příjde s nějakou objevnou teorií, která vyvrátí současnou teorii AGW včetně naměřených dat, pak se bude chovat, jako vědec. Dnes se zachoval pouze jako Gretén, který ví o klimatu velký kulový.

J. Lepka 27.5.2019 10:18

Re: idiotské slohové cvičení autora

Koukám, Šejna, že fušujete i do vědy! No nazdar.

M. Šejna 27.5.2019 10:22

koukám Lepka,

koukám, Lepka, že zas onanujete pod mým komentářem, aniž byste sdělil cokoli k tématu.

J. Lepka 27.5.2019 10:26

Re: koukám Lepka,

To bude tím, že na svém stupni vývoje jste samostartovací a vyletíte na první našlápnutí aniž byste se obtěžoval přečíst si i mé další reakce na vaše plácání.

M. Šejna 27.5.2019 10:43

Re: koukám Lepka,

vaše místní reakce obsahuji zcela nulovou hodnotu z oblasti klimatu. Zkuste se pochlapit, dětinské Lepko, a vyprodukujte nějakou informaci ohledně globálního oteplování. Pak vám, milé Lepko, určitě budu odpovídat jinak.

J. Lepka 27.5.2019 13:31

Re: koukám Lepka,

O vaší jinak brilantní úrovni hodně vypovídá dětinské komolení mého jména. A ohledně globálního oteplování jsem se vyjadřoval tolikrát, že nepovažuji za potřebné další házení perel...

R. Vacek 27.5.2019 10:49

Re: idiotské slohové cvičení autora

Podívejte se na historické záznamy teplot a řekněte, která je ta pro Zeměkouli správná, za kterou vlastně bojujeme. https://cs.wikipedia.org/wiki/Doba_ledov%C3%A1

R. Langer 27.5.2019 11:25

Re: idiotské slohové cvičení autora

Ano, na to se také vždycky ptám, a ještě jsem se to nedozvěděl... ;-)

M. Šejna 27.5.2019 11:32

pane Vacku

žádná "spravná" teplota neexistuje. V minulosti bylo tepleji i chladněji.

Jen je potřeba si uvedomit, že se změnou globální teploty dochází i k dalším změnám. Zásadní změnou je posun klimatických pásem a změna hladiny oceánů. S těmito změnami se budeme muset vypořádat, a nic na tom nezmění filozofování nad otázkou, jaká je ta správná teplota.

R. Vacek 27.5.2019 13:05

Re: pane Vacku

Tak vidíte, že teploty se mění pomaleji, než v minulosti. Dokonce i hladina moří se mění pomaleji, než v minulosti. Tak proti čemu se pořád bojuje, když tu máme jedno z nejstabilnějších klimat za milión posledních let střídání glaciálů a interglaciálů?