5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Unie v čele „boje“ proti změně klimatu

V poslední době se to zákazy kdečeho a pokusy o zákazy téměř všeho jen hemží… a všichni mají jasno, že proti změně klimatu je třeba bojovat, ať to stojí, co to stojí… a tak nám politici v EU schvalují nařízení, která jsou v rozporu s přírodními zákony, a část mládeže se rozhodla, že nebude v pátek chodit do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 11.10.2019 8:43

Vystupuji zde na rozdíl od Vás za sebe.

Navíc je to ale i tak, že neoblomnost přírodních zákonů a pravdivost naměřeného kterou lze kontrolovatat, dokládat... - já vnímám za reálnou - kdežto Vy či autor za "nepohodlnou pravdu" až teror.

Autor např pokrytecky píše polopravdu: ... "klima mění – ale ono se měnilo pořád" ...

Ale to dál nekonretizujete. Druhá a dnes podstatnější část pravdy je přitom o tom jak rychle se klima mění, jaká změna hrozí, s jakými dopady.

Příklad. Už se vám pane Langrere někdy stalo, že lékař v reakci na výpověd, že se cítíte nemocen, vrostla vám teplota a prosíte o pomoc... - lakonicky odpověděl ..."teplota se lidem mění pořád- budte klidný"... Byl by jste klidný?

Nebo. Považujete analogicky normální obhajobu za překročení povolené dopravní rychlosti před lidským zástupcem pravidel slovy... "všechno se přeci pohybuje..."?!

Dnešní klimatická změna je přitom oproti argumentačním hloupostem výše zásadností. Konkrétněji na planetě zemi anomálií která se co do míry glob. gradientu povrchových teplot (0.17C/dekádu) nevyskytla od doby zániku dinosaurů a dál roste. Ještě řádově dramatičtěji přitom roste míra naakumolovaného tepla do oceánů. Při setrvalosti lidského chování proto za století vše hrozí přerůst rozvojem zpětných vazeb přes albedo a tání permafrostu do oteplení o několik stupnů (nejpravděpodobněji o 4C). To by už zásadně omezilo životodárnost planety na úroven třetihor a takto navodilo až civilizační zkázu.

Dávám Vám ale zapravdu ve smyslu, že "teror" vůči životnímu prostředí od lidí vůči úživnosti planety skutečně hrozí. Hovořím takto za sebe ale chceleli podpořen "skupinou" přírodních zákonů které jsem doposud poznal.

Dominantní v té skupině je pokles entropie jako projev životaschopnosti systému. Opakem tomu je dnešní enormní produkce a hromadění nerecyklovatelných antropogenně vznikajících odpadů. Toto považuji za nekrofilní civilizační projev.

K. Ševčík 11.10.2019 8:17

Vy jste to snad ani nečetl P. Rado ve 4:40. A nebo záměrně lžete a zpochybňujete Vy. Tomáš Vaněk konstatuje a Vy, ve svém příspěvku, jej napadáte. Ale nevyvracíte a neargumentujete. Takže jen blábolíte a lžete.

A pozor na gramatiku. Hodně toho o Vás vypovídá.

M. Prokop 11.10.2019 8:17

Tomáš Vaněk totiž je vědec, tak je zvyklý na vědecké důkazy, ne na ideologii.

M. Prokop 11.10.2019 8:15

Tomáši díky, tradičně dobré.

P. Hlosta 11.10.2019 8:10

Ve většinově ateistické společnosti se uplatnila politická ideologie a i násilně byla vkořeněna do hlav občanů. Po pádu komunistické vlády vznikl deficit víry v ideu. Idea byla jen těžce definovatelná pro množství různorodých názorů jak má vypadat. Aktivisté vlastně jsou hledači náhrady idejí a když už se jim podaří najít zásadně působivé motto, mají vystaráno o svou víru. Druhů aktivistů jsou dnes hromady. Ovšem našli spojovací článek svých idejí, což jim dává výslednici - ideologii. Ten spojovací článek je strašení koncem planety Země, nebo minimálně aspoň katastrofické změny počasí. 'Konec světa' byla osvědčená metoda strašení nábožensky věřících a má úspěšnost i dnes u ateistů. Ve jménu spásy člověka se dá i vraždit, natož ekonomicky ničit společnost.

P. Hlosta 11.10.2019 7:59

Když pominu vaši snahu o znehodnocení mé reakce na vás, mohu vám nabídnout logiku ekonomicko ekologického myšlení namísto pouštění hrůzy změnami klimatu. Je to ovšem odtažité od kdejakých hádek o vědeckosti teorií v klimatologii.

TEORIE - v tom je háček všech problematik s vědou. Kdybyste chtěl, kupte si knihu 'Válka o černé díry' od L.Susskinda a v ní vám bude umožněno nahlédnout jak skuteční vědci pojímají vzájemné držení se teorie i její posunování v čase třeba i do úplného popření. Není vědecké hlasování vědců o teorii! Je to běžnému člověku možná tak srozumitelnější, že vědci jakoby se shodují na teorii, ale právě tímto popírají svou vědeckou úroveň, což běžný člověk jen stěží chápe.

Ekonomika a ekologie jsou spojité nádoby v lidské činnosti. Nelze potírat ekonomiku ekologií, protože tím utrpí i ekologie, stejně jako nelze potírat ekologii ekonomikou, protože utrpí i ekonomika! K vašim výhradám ke skeptikům boje proti klimatickým změnám vám lze říct jediné, že vaše víra se zakládá na jednostranném názoru, že co "božstvo" u moci činí, dobře činí. EU nečiní dobře už z principu, že dává důraz na bojování proti změnám klimatu, namísto aby dávala důraz na přizpůsobování se změnám.

J. Skála 11.10.2019 7:56

Prosím, prosím, nereagujte na Radu, jen krmíte trolla! Já vím, že se při jeho slovech normálnímu člověku kroutí i Eustachova trubice, ale zkuste to zvládnout!

J. Nový 11.10.2019 7:55

Lidé jsou čím dál línější a proto objevili, že se dá "pracovat" a vydělávat peníze pouze řečmi. Ideální jsou prázdé fráze, občas přidáte nějaké emoce, abyste vypadali důvěryhodněji a ostatní vám uvěřili, že kvůli osudu světa skoro ani nespíte.

Bohužel i vědci jsou v mnohých případech natlačeni do kouta a musejí se rozhodnout, zda budou v klidu pokračovat ve své práci, když budou držet s mainstreamem nebo ohrozí svoji pracovní pozici a pověst tím, že si troufnou říct něco, o čem jsou sice třeba i přesvědčeni, ale bylo by to proti proudu, proti současnému smýšlení.

Dehonestave a ostrakizace bude čím dál rozsáhlejší. Nikdo vás sice za rozdílný názor nezavře, ale třeba vás i propustí z práce a odůvodní se to vzletnými důvody (prázdnými frázemi). Takže lidé se dostanou a leckde už jsou do situace, kterou jsme zažili za bolševika. Držet hubu a krok a dobře si rozmyslet, co řekneme před ostatními. Před dětmi doma raději o takových věcech nemluvit. Koho by to po revoluci napadlo, že?:-/

P. Selinger 11.10.2019 7:53

Jediná účinná ochrana proti zeleným bolševikům je ignorovat je. Takže na příspěvky pana rady nereagovat !

P. Dvořák 11.10.2019 7:53

Na žluté vesty francouzští politici svedli zvyšující se počet sebevražd policistů. Prý jsou přepracovaní ;-D

Že by to bylo z totálního vyhoření, kdy si připadají naprosto zbyteční, protože musí tolerovat řádění čmoudů, o tom se jaksi nemluví.

P. Dvořák 11.10.2019 7:50

Aspoň že víme, za jaký spolek vystupujete vy: Rudo-zelená církev.

P. Hlosta 11.10.2019 7:41

Aktivismus se stal téměř náboženským spolčením. Jako kdysi vznikly církve, kde se sdružili věřící pro potřebu zvýšit svou sílu k sebeobraně a časem i k obracení na jejich víru druhé pro zvýšení moci církví a tím nadvládu nad národy, tak i dnes v dobách ateistických se rozjelo cosi hodně podobné.

Aktivismus ovládl politiky. Politici pochopili, že vézt se na vlně aktivismu je pro ně výhodné. Ekonomická problematika je vůbec nebere a snaží se problematiku přetavit slovy do potřeby aktivismu. Slova, nebo spíše kecy, mají sílu hlavně politickou, ideologickou. Ekonomika s ekologií je na tom bita, protože má své zákonitosti, které nejde okecat, ale je nutné je respektovat a přizpůsobit činnost v jejich prospěch.

Nenechme se mýlit; pravdu měl V.Klaus, když řekl, že co je ekonomické je i ekologické a co je ekologické, je i ekonomické. Tahle vzájemná provázanost ovšem není o tupých kecech aktivistů, jako že je o zákonitostech logiky.

Z mnoha a mnoha důkazů o tom je třeba úprava vodních toků, kdy se rovnaly nejen dna, ale i meandry, namísto aby se řešila špatná zástavba lidských sídel. Také úbytek ornice je obrovský z důvodů špatné ekonomiky a neekologičnosti chování se k ní. Snad ani není třeba to rozepisovat, když se o tom stále jen kecá, podle mně už padesát let. TO je právě ten ekonomicko ekologický problém, že namísto skutečných zákonitě logických činů se jen žvaní a v současnosti se z aktivistického žvanění stala politická norma. Blbové, věřící na zachraňování planety, ani netuší, že ji demontují v samém základu lidské společnosti. Namísto přizpůsobování se změnám máme prý bojovat proti sobě samým. Ideologičtí pomatenci by měli spáchat sepuku a tím lidstvu pomoci především, protože by se snížil počet lidí na planetě, což je základní problém lidstva!

P. Rada 11.10.2019 7:36

Pane Hosto spíše právě Vy ideologizujete.

Logika by se totiž mohla projevit návazností na předchozí text. Taková situace nanastala.

Něco příznačného ale přeci jen zaznělo ve Vaší poslední větě. ..."nám mohli být i ukradení"....

Můžete uvést za jaký spolek zde vystupujete?

R. Langer 11.10.2019 7:25

Ano, kdežto ty si za jakousi teroristickou skupinu osvojuješ právo rozhodovat o ostatních, navíc kvůli naprosto vylhaným záminkám, a proto jsi totál(it)ní Zelený bolševik, a ani to nejsi svým rozumovým aparátem schopen pochopit, podvodníku. Což mě ostatně nijak nepřekvapuje... :-P

R. Vacek 11.10.2019 7:25

Možná jste si nevšiml snah o zavedení uhlíkové daně a demokratické rozhodování přenést na alarmistické odborníky, neboť planeta je v ohrožení a pro její záchranu je potřeba pokládat oběti, které budou bolet.

P. Hlosta 11.10.2019 7:22

Vás drží u vašeho názoru víra a ne logika. To je právě o té ideologičnosti celé problematiky. Úporně se budete snažit o udržení ideologické linie, kterou jste si vzal za svou a budete na obtíž logice.

Už na počátku celé hysterie o globálních změnách, V.Klaus ani tak nevyvracel fakt změn, jako horlil pro potřebu se přizpůsobovat případným změnám a tam směřovat ekonomické kroky. Lidé jako vy nás chtějí vyždímat ekonomicky a to je ten problém! Jinak byste nám mohli být i ukradení.

L. Písařík 11.10.2019 7:17

Kde máš nějaké faktické argumenty?

I. Polák 11.10.2019 7:11

Žluté vesty pomohli/y! Ten zákon o zdanění PHM byl ve Francii zrušen. Kromě toho Francie používá jádro snad nejvíce z Evropy. Ale, že žluté vesty moc nepomohly, to je výsledný dojem, který zařídily novináři!

2. Musím zopakovat - totality 20. století dojely na to, že slibovali, že až to totálně ovládnou, "bude líp". A bylo hůř. To nové ideologie přímo zdůvodňují, proč musí být hůř a že to tak bude dobře! Tedy, neslibují posmrtný život, ale jen "přežití civilizace" - ale až někdy po smrti nejbližších generací....

P. Rada 11.10.2019 7:08

Pane Langere jak s reakcí vidím, tak právě Vy se chováte afektivně popleteně "bolševicky".

Za sebe totiž nedáváte žádnou odpověd - ale za jakousi skupinu ("nás") se obáváte ztráty možnosti rozhodovat.

Chováte se takto právě jak "bolševik" - po afektivní svévoli bažící primitiv co se sociálně schovává za tlupu.

Zřejmě by Vám vyhovoval život bez vlastní odpovědnosti - jak těm bolševikům.

S. Ševeček 11.10.2019 7:07

*Po 30 letech máme zase „vedoucí ideologii“*

/člověk to tak možná má - strach léčí

R. Langer 11.10.2019 5:41

Ano. A myslím, že v současné době má k tomu našlápnuto zejména Německo.

R. Langer 11.10.2019 5:39

Co si pod tím představujeme? Že by za nás chtěli rozhodovat Zelení bolševici jako jsi ty, podvodníku! :-P

R. Langer 11.10.2019 5:37

Jediný, kdo tady neustále skandálně a vytrvale lže, jsi ty, Zelený bolševický podvodníku!:-P

J. Strakoš 11.10.2019 5:33

Nepokoje již proběhly - Francie a žluté vesty. A moc to nepomohlo.

Domnívám se, že bude potřeba nějakého většího blackoutu nebo jiné krize, aby najednou mohli politici změnit směr a zvolat, že to tak vlastně nemysleli a v podstatě jaderné elektrárny měli vždy rádi.

P. Rada 11.10.2019 4:46

Co si vlastně představujete pod pojmy : ... "nastpující celosvětová totalita" .... "boj proti klimatu" ... "boj za záchranu panety"?

Nepřijde Vám to jako bláboly podobné tomu které sepsal Vaněk?

P. Rada 11.10.2019 4:40

Proč autor "skandálně" lže v řadě svých tvrzení?

..."všichni mají jasno, že proti změně klimatu je třeba bojovat, ať to stojí, co to stojí"...

..."politici v EU schvalují nařízení, která jsou v rozporu s přírodními zákony"...

..."klima mění – ale ono se měnilo pořád"...

...."doporučení klimatického panelu OSN, který argumentuje „shodou vědců“ jako důkazem"... atd. atd.

Typuji, že Tomáš Vaněk to vše možná dělá proto, že rád sebe i okolí obelhává - tedy v řípadě, že zná pravdu. Pravděpodobnější ale je, že žije nejraději ve fantazijním afektivním bludu vůči EU a tomu projev podřizuje.

J. Sinnreich 11.10.2019 0:48

Nastupujici celosvetova totalita potrebuje ideologicke zduvodneni. Boj proti klimatu se bude vest vsemi prostredky a demokraticke instituce, jako parlament, nebo volby tomu nesmeji prekazet. Je to take priprava na energeticky a hospodarsky kolaps, protoze dramaticky pokles zivotni urovne lze vzdy zduvodnit bojem za zachranu planety.

J. Vintr 11.10.2019 0:38

Předpokládám, že poslední odstavec myslel autor jen jako vtip. Jediné, co by tento zničující trend mohlo zvrátit by byla všelidová revoluce. Zatím ovšem všelid trpně snáší, co mu panstvo naordinovalo a dokonce ho větší část i věří těm blbostem, které hlásá oteplovačská ideologie. A kromě toho se na nějakou revoluci mají (dosud) lidé moc dobře. Až se dobře mít nebudou, bude zase na revoluci pozdě.