27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ESEJ: O planetárních hrozbách

Řada z nás se snaží dávat veřejně najevo svůj nesouhlas s iracionálním, populistickým a evidentně nevědeckým klimatickým alarmismem už dlouhou dobu. Někteří z nás roky, mnozí celá desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Černý 9.9.2019 18:34

enjoy

If you’re younger than sixty, you have a good chance of witnessing the radical destabilization of life on earth—massive crop failures, apocalyptic fires, imploding economies, epic flooding, hundreds of millions of refugees fleeing regions made uninhabitable by extreme heat or permanent drought. If you’re under thirty, you’re all but guaranteed to witness it.

https://www.newyorker.com/culture/cultural-comment/what-if-we-stopped-pretending

P. Labaj 5.9.2019 0:12

Re: Vy víte, o kolik stoupne mořská hladina?

Je Brno dostatečně "na Jižní Moravě"?

Jestli ano, tak tady chč.je skoro furt. Možná by se hodilo si z dotačního programu Dešťovka koupit deštník nebo pláštěnku.

Pokud je někde sucho a málo vody ve studních, tak je to důsledek předchozích suchých let. Kdyby takový rok, jako je letos, nebyl ve vyhrocené atmosféře klimatického blbnutí, tak by si ho nikdo ani nevšimnul.

S. Kneifl 4.9.2019 21:39

Re: takže znovu

Ještě doplním, co si o Christyho analýze mysleli na realclimate.org - vytýkají mu v podstatě jen detaily v tvorbě grafů, které nemají zásadní vliv na celkovou argumentaci.

http://www.realclimate.org/index.php/archives/2016/05/comparing-models-to-the-satellite-datasets/

S. Kneifl 4.9.2019 21:32

Re: takže znovu

No vidíte to. A není. Takže je buď něco špatně s modely, nebo s vaší úvahou.

Předpokládám, že kdyby Christy ve svém svědectví pro Senát udělal takovou triviální chybu, kterou mu na základě svých dojmů podsouváte, roztrhali by ho alarmisté na kousky.

Dobrou noc.

P. Zinga 4.9.2019 21:10

Re: i Björn

Co rozumíte pod "masivním kácením"? A má Trump na to sekyru či harvestra? Jak dlouho mu to bude trvat? Kolik stromů stihne denně?

P. Zinga 4.9.2019 21:07

Zelené pokrytectví:

https://stopthesethings.com/2019/08/25/green-hypocrites-want-industrial-wind-turbines-in-your-backyard-but-never-in-theirs/

P. Jarolimek 4.9.2019 20:45

Zase jako vzdy Klaus kaze

Jestli bude Klaus pokracovat v tech jeho nesmyslech i v te jeho Trikolore tak mu tam zustane snad jen ten potap Kanioka a jeho ubohy synacek snad par tulpasu co ho zde slavi

J. Kanioková 4.9.2019 20:30

Co tu soudruhujete, jste normální ?

J. Kanioková 4.9.2019 20:28

Souhlas s autorem ... 1***

L. Novák 4.9.2019 19:37

Re: Mně by stačilo,

Musíte se obrátit na občany USA, aby nestavěli domy, které snadno sfoukne tornádo nebo vzdušný vír vynese nahoru a odfoukne nad moře. I s veškerým příslušenstvím včetně plastových předmětů, které létají snad nejlépe, protože u nich poměr plochy k hmotnosti dává nejlepčí předpoklady k létání... :-P

Takové domy by se měly zakázat a stavět jenom betonové či kamenné, podsklepené, které žádné větrné smrště odnést do moře nedokážou. Otázka je, kolik by takové domy stály v porovnání s "ekologickými" stavbami s dřevěnou konstrukcí... :-)

Obávám se, že z Česka do moře těch PET láhví moc nedoplave, přece jen jim stojí v cestě řada hrází a jezů, takže k likvidaci povalujících se obalů stačí trocha pozornosti domácího obyvatelstva a žádný problém z toho není. Plasty v mořích mají původ odjinud...

S. Kneifl 4.9.2019 19:28

Re: to už je od Vás křeč, pane Šejno

Ano, ten graf je v pořádku a ukazuje to, co jsem tvrdil od začátku. Tedy že oteplování za posledních 20 let nepřekročilo střední hodnotu sady modelů, občas bylo i pod pásmem jejich 95% jistoty a k mírnému dočasnému souladu došlo jen kolem roku 2016 kvůli El Ninu. ;-)

A pak se mají lidi na něčem dohodnout...

J. Ganaur 4.9.2019 18:34

Re: hulváte Ganaure

Ta rovnice má dvě proměnné a ne jenom jednu, jak se skleníkáři domnívají.

A místo nošení nosánku pyšně vzhůru, protože si myslíte, jak jste chytrý, byste měl pokorně sklopit zrak.A možná Vás při tom něco užitečného napadne.Ikdyž u Vás to asi nehrozí.

P. Manda 4.9.2019 18:16

rudé šejno

zase řádí. A pastuje a pastuje. A nic na tom nezmění ani hnědé lejno, které se zapojením všech mozkových buněk vymyslel a nepastoval. :-)))))))

M. Šejna 4.9.2019 17:46

takže znovu

modely IPCC řeší modely teploty atmosfery při povrchu, nikoli v celém sloupci atmosfery. IPCC předpokládá, že čím vyšší vrstva atmosfery, tím pomalejší trend oteplování a v nejvyšších vrstvách dokonce trend ochlazování.

Pokud budete porovnávat teplotu celé vrstvy atmosfery, měl by být trend v podstatě nulový.

M. Šejna 4.9.2019 17:40

Re: to už je od Vás křeč, pane Kneifle

ano, ten graf je v pořádku a ukazuje to, co jsem tvrdil na začátku. Tedy že oteplování je uprostřed plochy modelů.

J. Svoboda 4.9.2019 17:34

Re: i Björn

Paní Vrbenská, hloupou hádkou nepomůžete nikomu.

To, že Trump možná dělá taky chyby rozhodně neznamená, že klimaalarmizmus není svinstvo.

J. Svoboda 4.9.2019 17:30

Re: Pane prezidente, děkuji.

Soudruhu, už jste viděl zrcadlo a víte, oč kráčí?

J. Svoboda 4.9.2019 17:29

Re: Mně by stačilo,

Soudruhu Polanský, velmi dobře byste učinil, kdybyste si všímal především toho, co se děje kolem vás.

J. Svoboda 4.9.2019 17:27

Re: Konference a samozřejmě Klausův pobyt a honorář -

Soudruhu, nevím, zda vám náhodou ještě neteče mlíčko po bradičce. Každopádně však ukazujete "úroveň" klimatických alalrmistů také tím, že komukoliv tykáte.

Nebo to souvisí se sebestředností a hloupostí alarmistů?

S. Kneifl 4.9.2019 16:52

Re: argumentační prase Kneifle

Christy ve své analýze porovnával průměr celého sloupce atmosféry z modelů a ze satelitních měření.

S. Kneifl 4.9.2019 16:46

Re: to už je od Vás křeč, pane Kneifle

Tak použijte její graf a máte po problému.

https://curryja.files.wordpress.com/2017/09/slide6.png

M. Šejna 4.9.2019 16:41

to už je od Vás křeč, pane Kneifle

to je jedno, od koho graf je. Curry s ním šermuje, jako s argumentem, takže s ním souhlasí.

V grafu nejsou víceleté průměry, ale teplotní odchylky pro jednotlivé roky. Rok 1998 měl podle HadCRUT4 odchylku +0,54°C, což v grafu opravdu je. Rok 2015 měl odchylku +0,76°C a rok 2016 +0,80

S. Kneifl 4.9.2019 16:41

Re: to už tak bývá, když neumíte vyjádřit ironii

Psal jsem, že skleníkový efekt je NAVÍC k přírodním vlivům. Až budete vědět, jak tyto dva faktory přesně oddělit, zaskočte si do Stockholmu pro Nobelovu cenu, do té doby byste mohl aspoň přestat plácat své nesmysly.

S. Kneifl 4.9.2019 16:36

Re: argumentační prase Kneifle

O různých trendech v různých výškách samozřejmě vím (a netuším, proč tvrdíte opak - zjevně další váš slaměný strašák).

O práci jiných si můžete tvrdit, co chcete, ale tento váš chybný odhad se poněkud rozchází s realitou.

M. Šejna 4.9.2019 16:35

to už tak bývá, když nepochopíte ironii

to už tak bývá, když nepochopíte ironii, pane Kneifle.

Každopádně počátkem 20.století byla globální odchylka okolo -0,3°C a teď je okolo +0,8°C. Rozdíl je 1,1°C ale CO2 přibyl jen o asi 36%.

Z uvedeného plyne, že modely nevycházejí hlavně klimaskeptikům. Podle klimaskeptických modelů totiž globální oteplování skočilo už před 10 lety.

S. Kneifl 4.9.2019 16:32

Re: ale no tak, pane Kneifle

Ale ne, jen končí právě kolem toho roku 2016 a jsou to víceleté průměry. Navíc nepochází od J. Curry.

M. Šejna 4.9.2019 16:29

argumentační prase Kneifle

kdybyste víc studoval, věděl byste, že trend oteplování s výškou atmosfery klesá. Klesá dokonce tak razantně, že ve stratosfeře se trend obrací a stratosfera se ochlazuje. Je to logické, protože o co víc tepla je zadrženo skeníkovým efektem u povrchu planety, o to méně tepla se dostane do vysokých vrstev atmosfery.

Takže modely CPIM pro vyšší vrstvy atmosfery by měly mít trent oteplování malý, o kus výš nulový a v nejvyšších vrstvách záporný.

Proto tvrdím, že autor grafu smíchla přízemní model s naměřenými teplotami vyšších vrstev.

V. Hošek 4.9.2019 16:28

Re: Vedra byla již minulý rok a je pravdou,

Vaše nostalgie nerespektuje stupeň poznání v logistice. Vaše vzpomínky vydáváte za etalon správnosti, což je nesmysl.

Nebo mi chcete říci, že vývoj obalů je není logický a správné je balit mouku do kornoutů.

Víte co je morální zastarání výrobků a jste ochoten jej respektovat?

M. Šejna 4.9.2019 16:23

ale no tak, pane Kneifle

kouzlo nechtěného?

https://curryja.files.wordpress.com/2017/09/slide5.png

V tom grafu zcela chybí razantní oteplení v letech 2015 a 2016. Podle HadCRUT4 byla v roce 2015 globální teplota o 0,22°C výš, než v roce 1998. V roce 2016 to bylo dokonce o 0,26°C víc. V grafu, který vytvořila Curry, ten teplotní skok vůbec není. Asi se nám Judith snažila něco zatajit.

S. Kneifl 4.9.2019 16:21

Re: jo aha, pane Boháči

Nenapsal jste nic, co by moji odpověď vyvracelo. Takže jste ji zřejmě zase nepochopil...