16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 19.3.2024 14:50

Nejen zelenou plísní. Celý ten putovní cirkus je založen na korupci a korupční prostředí nadále rozšiřuje!!Rv;-€EU;-O

V. Chrastina 19.3.2024 16:50

Sebevražedným grýndýlem si EU spolehlivě kopá svůj vlastní hrob. Bohužel nás všechny naivní idealisty strhne ke dnu s sebou. Tož takRv!!8-o

P. Skřivan 19.3.2024 20:32

Nejspíš proto, že to samé se děje na celém světě. Nebo snad USA, Japonsko, GB, Austrálie jsou v EU ? :-)))

M. Valenta 19.3.2024 10:20

Proto se také německý energetický mix postupně zbavuje zdrojů produkující emise. Nebo si autor myslel, že El.. auta měla začít jezdit až v momentě kdy skončí poslední uhelka. A kolik emisí produkují rafinérie a samotná těžba, o tom se autor raději nezmiňuje.

P. Rada 19.3.2024 10:35

Ano autor ledacos zásadního pomíjí. Předně nereflektuje neudržitelnou masivnost osobní automobilové dopravy pro nejhorší ukazatele měrné spotřeby:

https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/cista_mobilita_seminar/$FILE/OPZPUR-18_Siemens-20180413.pdf

Nejpokročilejší řešení však zdá se do budoucna tkví v radikální změně pojetí měst jak to dokládá studie ASPERNu:

https://praha.camp/magazin/detail/mesto-kratkych-vzdalenosti-prinasi-revoluci-moderniho-urbanismu-do-prace-obchodu-nebo-k-lekari-za-15-minut

P. Pospisil 19.3.2024 10:58

ad 15 minutové město:

To je v podstatě dystopie, která člověka zavře do lokality o průměru 5 km. Předpokládá se, že se člověk vzdá individuální mobility a v dané lokalitě stráví drtivou většinu svého života.

Je to prosté:

V první etapě úřady vybudují něco, co slavnostně prohlásí za 15minutové město. Vše je dostupné pěšky nebo na kole, občané nejsou nuceni mít a provozovat auta a vlastně je ani nemají kam dát a nikde s nimi nezaparkují.

Následuje etapa přizpůsobení, masivní kampaň na téma že uvnitř lokality je zajištěno vše ke kvalitnímu životu, tak vlastně ani není třeba, aby občané lokalitu opouštěli. To je podpořeno tím, že v předchozím kroku se občané individuální mobility vzdali a teď jsou závislí na pěší nebo cyklodopravě a pokud chtějí někam dál, tak na hromadné dopravě.

V další etapě se nabízí formulaci upravit na to, že není žádoucí, aby občané lokalitu opouštěli. To je opět podpořeno tím, že úřady omezí nebo zruší hromadnou dopravu ven

Poslední krok: lokalitu oplotit a residenty pouštět ven jen na bumážku nebo vůbec.

Důvod celé té šaškárny: je nasnadě, že takovéto izolované buňky by byly vrchností extrémně snadno kontrolovatelné. Během generace dostanete masu -doslova- nevolníků.

R. Langer 19.3.2024 11:49

Ty zase lžeš, jako když Rudé právo tiskne, Zelený bolševiku... ;-€

V. Církva 19.3.2024 12:05

Tak samozřejmě že se především bude muset změnit způsob života civilizace. Ovšem nechat se zavřít někam do miniměsta a v lese s tisíci lidí.

Ono to možná ani nedává ekologický smysl všechny lidi a odpad na jednom místě. Pravda ale je že by měly být taková městečka u továren aby přes týden skutečně chodili lidé jen kousek.

Jen by pak ta městečka měla být rozprostřena po větších územích. Doprava kvalitními elektrovlaky s energií z vody, solárů i vzduchu, spíš však jádra pak problém není.

J. Jurax 19.3.2024 10:54

Ano, proto se také německý energetický mix postupně zbavuje zdrojů produkující emise.

Jak? Zavře jaderné elektrárny a buduje nové uhelné, aby v Německu nebyla tma. Protože občasné zdroje jsou holt občasné a bez možnosti uložení již vyrobené elektřiny vcelku na dvě věci.

V. Církva 19.3.2024 11:39

Tak problém je jednak, že ty elektromobily předbíhají energetiku a jednak se tu píše jak jsou ty baterie energeticky náročné.

Co se týká těžby ropy. No nemyslím si že by nějak násobně zvyšovala emise. Spíš je to problém lokálních znečištění, což si třeba v Rusku dovedu představit jako dost neeko a pak třeba tankery když se vylijí do moře.

L. Písařík 19.3.2024 9:45

Asi lžou proto, že je to, aspoň pro část těch zelených finančně výhodné, druhá část jsou ti, kteří jsou tak zelení, že jsou z toho tumpachoví - co naděláte. Věřím, že rozum zvítězí. Poznamenal bych k opotřebení brzdových destiček, že i u většiny automatických převodovek lze brzdit motorem a šetřít palivo i destičky, aspoň u mého 10 let stareho ix35 a manžečina Clio (20 let) to lze,

P. Rada 19.3.2024 10:09

Rozum na který se odvoláváte a navíc realita s provozu spalováku i elektra které praktikuji vypovídají, že u elektromobilů vzhledem ke spalovákům brzdné destičky relativně vůbec neubývají.

Příčina tkví v tom, že v naprosté většině případů kdy je potřeba zpomalovat, k tomu postačí brždění prostřednictvím rekuperace energie zpět do akumulátorů. V Nissanu Leaf aktuálně odebíraný i akumulovaný proud přímo ukazuje hlavní display.

L. Písařík 19.3.2024 10:59

Souhlasím, vše má své výhody, bylo by smutné u elauta při brzdění zašlajfovat šlajfe jako u žebřiňáku - pokrok nezastavíš. Ale při prudkém brzdění, když vám někdo vjede do cesty, přece jen ty destičky opotřebíte. To já taky.

R. Langer 19.3.2024 11:51

Jasně, ty tunové krávy brzdí vzduchem, technický analfabete... ;-D

F. Kusák 19.3.2024 8:39

Nechápu, proč ta filipika proti elektromobilům. Ono to nějak dopadne. Já jsem přesvědčen, že vedle sebe budou existovat klasické motory i elektromobily. A proč ne. Jde samozřejmě o obrovské peníze, které se sypou do investic v elektromobilitě. A to je na celé věci špatně. Dotace a zase dotace, a k tomu skrytá podpora, třeba daňová nebo zvýhodněné úvěry, státem financována síť dobíjecích stanic atd. atd. Ale zase, výroba elektřiny i v těch klasických elektrárnách je mnohem čistější než dřív, takže ono to tak úplně nesedí, a nesouvisí to jen s elektromobilitou. Potřeba elektřiny bude neustále růst. Souvisí to třeba s rozvojem AI. A jen tak mimochodem, tady se EU zmohla jen na byrokratická omezení a v rozvoji moderních technologií silné zaostává, takže co se děje v Evropě není vůbec směrodatné.

P. Rada 19.3.2024 8:56

Píšete: ..."Potřeba elektřiny bude neustále růst."...

Máte tedy za to, že v uzavřeném planetárním systému je takový scénář dlouhodobě reálný?

Ptám se proto, že sám elektro-auto občas používám a to zejména v příměstském provozu kde mi slouží ke zhruba 4x levnější přepravě nákladů na vzdálenost cca 10km. Posunve spotřebě energií tímto směrem jak v přímé nákladovosti i šetrnosti k životnímu prostředí považuji za reálnější.

L. Písařík 19.3.2024 9:55

Souhlasím, kdybych jezdil denně do práce, asi bych o eleautu taky uvažoval, jen ty potíže při nabíjení by mně dost odrazovaly. Ale na naše výlety do kraje mládí a pouze občasné cesty do města, sum cca 5000km/y, kde stejně nezaparkujete, leda v silně placených prostorech, mi stačí to, co mám, eleauto, sluneční elna na střeše a baterka ve sklepě jsou přeci jen značná investice pro mně ve věku 80+, navíc Král a jemu podobní straší přísnými lékařskými prohlídkami, leč doufám, že než se taková opatření z EU uskuteční, už řídit nebudu. Tož tak.

P. Rada 19.3.2024 10:14

Potíže s nabíjením osobně nemám - nabíjím jen v pomalém režimu doma. Zapnutí do zásuvky mi přesto oproti tankování u pumpy dokonce zabírá jen zlomek času.

I. Lyčka 19.3.2024 10:41

Předpokkládám, že máte doma fotovoltaiku a nabíjíte jen přes den nebo ze svých akumulátorů.

L. Písařík 19.3.2024 10:55

Mohu se zeptat na cenu 1 MWh ?

M. Šejna 19.3.2024 11:50

Většina majitelů elektromobilů jede na spotové ceny. Ty mohou být v noci za větrného počasí i nulové.

Pokud byste chtěl mít aspoň částečnou jistotu pevných cen, tak stačí měsíční spotové ceny. Na březen je to okolo 2500 Kč/ MWh včetně DPH plus distribuční poplatky.

R. Langer 19.3.2024 11:55

Dlouho nulové nebudou, už se na to připravujte! ;-€

R. Langer 19.3.2024 11:55

Snad tomu prolhanému zmetkovi nevěříte, že má elektromobil, a ještě navíc ho nabíjí z FVE? Kde by na to ten nuzák vzal? Co kdy napsal konkrétního kromě lží? Kde má na netu WWW stránku s výkonem té jeho elektrárny, abychom viděli, jakou to má účinnost? Kde to má postavené? ;-D

J. Roškota 19.3.2024 14:43

Možná by bylo vhodné kdybyste se poněkud zklidnil.

V. Církva 19.3.2024 10:11

A že je vesmír nekonečný a země není placatá víte?:-).

Aniž bych to počítal, pokud by se postavilo tolik jaderných elektráren že by pokryly spotřebu elektřiny i s navýšením, pár set let je to udržitelné a můžete navyšovat spotřebu. Pak může přijít fůze létání do vesmíru...

P. Rada 19.3.2024 10:24

Trochu počítat nebo alespon odhadovat by jste přeci jen mohl. Předně by bylo potřeba doložit, že výstavba JE se energeticky oproti vložené energii vrátí alespon 5x - což je návratnost udávaná jako civilizační minimum. U JETE je tento parametr projektovaný na hodnotu cca 6x za předpokladu bezporuchového provozu a nulových nákladů na uskladnění vyhořelého paliva.

Pokud toto vyjde (u reaktorů 3+ generaci o tom lze pro výrazný nárůst nákladovosti ještě oprávněněji pochybovat) pak by bylo vhodné dopočítat nebo alespon dohledat na kolik let postačí světové zásoby uranu už jen pro dnešní četnost JE. Takto i pro-jaderný Wágner kalkuluje sto až 200let.

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2019/cislo-10/jak-dlouho-lidstvu-vydrzi-soucasne-energeticke-zdroje.html

L. Písařík 19.3.2024 9:47

Už to tak není, přeščtěte si opatření světových výrobců automobilů v oblasti elektro. Couvají k hybrydům.

F. Korecký 19.3.2024 8:38

Když se moci ujali zastánci "záchranci" planety/klmatu/atp tak by měli vysvětlít jak?Zatím vše jen zhoršují. Protože tzv. skleníkový efekt (jednosměrný!!!) v atmosféře planety Země je fyzikální nesmysl.

P. Rada 19.3.2024 9:45

Fyzikální nesmysl je popírat DNEŠNÍ ROZVOJ důsledků skleníkového efektu:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt

Jako důsledek růstu kladné radiační bilance:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Radia%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%AFsoben%C3%AD

R. Langer 19.3.2024 11:57

Přesně tak to je, ZEMĚ NENÍ SKLENÍK, není to žádný izolovaný systém.