16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Ševčík 2.5.2024 8:05

Napsal jste to výtečně. Děkuji vám za Vaši práci.

L. Novák 20.3.2024 12:38

Skřivan je nevzdělaný pitomec... Rv

P. Diviš 19.3.2024 21:35

"Z blbosti, nebo za peníze?"

P. Diviš 19.3.2024 21:33

Zatím je prosazují dotace, výhody a zákazy lepších (levnějších a výkonnějších) technologií.

Nemáte o tom "ani šajna", zelený zákal.

P. Diviš 19.3.2024 21:31

"Úředníci EU z toho vystřízliví ... "

To bych se divil. Už je v tom příliš mnoho peněz.

P. Skřivan 19.3.2024 20:32

Nejspíš proto, že to samé se děje na celém světě. Nebo snad USA, Japonsko, GB, Austrálie jsou v EU ? :-)))

P. Skřivan 19.3.2024 20:31

Staromilci byli vždy. Problém je, že elektro se už prosadilo. Jen většina to ještě nepochopila. Obvykle proto, že nemají šajna o tom, jak se auta proměnila z hlediska techniky.

P. Skřivan 19.3.2024 20:29

Pane Machalo: každá nová technologie je drahá. Podle toho nepoznáte, zda je ekonomicky lepší. Prosazovat ale dneska mechanický stroj více než sto let starý, je asi dost velká hloupost. Palivový článek zsjistil i let na Měsíc, takže byste i vy mohl pochopit, že budoucnost má. Japonci na to vsadili a už na to zrušili dotaci, protože návratnost poklesla pod 8 let.

O. M. 19.3.2024 20:11

Uhelky jsou OZE?

O. M. 19.3.2024 20:09

Těch 230 g/km se mi nějak nezdá. Udávaná spotřeba u elektromobilů se pohybuje od 15 do 25 kWh na 100 km, podle velikosti auta a provozních podmínek. Když vezmu hodnotu 20 kWh / 100 km, tak mi vyjde celkem přesně 165 g / km, když těch 25 (to jsou ale dost extrémní hodnoty), tak 203 g / km. Takže ano, elektromobil v Německu vyprodukuje emise zcela srovnatelné se staršími spalováky, ale dvojnásobek oproti těm moderním, to přeci jen ne.

To nic nemění na tom, že nemístné prosazování elektromobility znamená ožebračování chudších ve prospěch bohatnutí pár bohatých.

L. Novák 19.3.2024 18:54

Ona ta "zelená" mediální propagandistická masáž se vyrovná (a v blbosti i trumfne) prolhanou komunistickou propagandu známou z dob po komunistickém převratu 1948 - 1989 v Československu...

V systému vydávajícím se za demokracii, kde banda idiotů v parlamentu si klidně troufne přehlasovat fyzikální a ekonomické principy a ani se u toho nezačervená...

Dojeli na to komunisti rudí a zelení na to dojedou už brzy taky. Energetická krize je důkazem, že fyzika ani ekonomie se zmást nedají. ;-)

P. Kopecký 19.3.2024 18:39

Elektrifikaci automobilů jsem nevěřil od samého začátku. Údajný zájem o elektrická auta je protlačován médii. Prodej je dotován a i přes to není zájem ze strany automobilistů nijak horentní. Úředníci EU z toho vystřízliví ale hlava bude bolet majitele automobilek. Jednou to třeba přijde že budeme jezdit na elektřinu. Ale to musí jít pozvolným vývojem a né že se pár úředníků utrhne ze řetězu. Nemáme parkovací místa na sídlištích a neumím si představit dobíjení takových aut. Ještě horší by to bylo u nákladních automobilů. Chybí místa pro technické přestávky a zajistit u toho ještě dobíjecí stání je nadlidský úkol.

L. Novák 19.3.2024 18:22

BLBOST a FANTASMAGORIE pomatených TROLLŮ jako vy dva nebude určovat budoucnost. Pořád tady jsou ještě občané, kteří si to nedají líbit a nakopou vás do řiti!!!Rv :-P

L. Novák 19.3.2024 18:19

K dementním PROLHANÝM ČU;-OÁKŮM JAKO TY a spol. slušnost není namístě.!!Rv

P. Rada 19.3.2024 17:32

Mě to někdy přijde spíše tak, že NP plénu záměrně předhazuje kontroverzní téma s převážně reklamním či lobistickým cílem, kde nerozhoduje smysluplnost či pravdivost informací - ale spíše počet kliknutí k danému tématu.

P. Rada 19.3.2024 17:25

Především příznačně "zapomínáte" na běžnou diskusní slušnost a věcně podnětné příspěvky.

P. Rada 19.3.2024 17:22

"Idiocií" osobní elektromobilita je leda ve smyslu, že se jako rozvojová nedořešená varianta osobní mobility, porovnává s vypiplaným ale trvale neudržitelným systémem na fosilní bási který je vhodný do docela jiných provozních podmínek.

"Idiocie" také může být v pozadí toho, že se projekty jako APTERA doposud nepodařilo realizovat ale obludná elektro-monstra SUV s jedním v kabině, lze v městském provozu vidět relativně běžně.

https://aptera.us/

J. Kostelanský 19.3.2024 17:04

Ne Neviditelném psu sa tak dlouho bude psát o nesmyslnosti OZE a elektrovozů, až Čína a Německo pojedou z 85 % na OZE a podíl elektrovozů na prodejích tam bude ještě vyšší. Ale někteří "experti" i tehdy budou psát to samé co teď...

J. Gottlieb 19.3.2024 17:03

ne o koupu ale koupi. a až se naučíte psát, tak mi řekněte

proč bych se měl zajímat.

V. Chrastina 19.3.2024 16:50

Sebevražedným grýndýlem si EU spolehlivě kopá svůj vlastní hrob. Bohužel nás všechny naivní idealisty strhne ke dnu s sebou. Tož takRv!!8-o

J. Kostelanský 19.3.2024 16:45

Nejpozději v roce 2030 se taky začnete o koupu elektrovozu zajímat... :-)

J. Kostelanský 19.3.2024 16:27

S tím posledním s vámi nemohu souhlasit.

Co se týče Číny, máte hodně zkreslené informace. To je ovšem následek, že informace čerpáte jenom z našich zdrojů. Doporučuji si najít zdroje od našich lidí, co v Číně dlouhodobě žijí.

Čína je obrovská země a nic jako jednotná pravidla tam neexistují a ani nemohou existovat. Jednotlivé provincie mají velké právomoci v tom, jak přistupovat k řešení různých problémů. U nás se pak píše jen o těch nepovedených řešeních nebo příliš radikálních...

Do Austrálie, pokud si dobře pamatuji, se během Covidu nedalo letět ani odletět z ní rok a půl...

L. Beneš 19.3.2024 16:16

Dnes se k idiocii elektromobility přidávají ještě sny o lapání CO2 a jeho ukládání do jakýchsi nejspíše podzemních prostor, nějakých kaveren. Již na první pohled je jasné, že se jedná buďto o naivní sny ekologických šílenců nebo o dobře připravovaný nový podvod na daňových poplatnících. Jde jen o prachy, o zisk pro subjekty, které na realizací takových projektů budou vydělávat. Kolik asi nalapá nějaká lapací fabrika oxidu uhličitého (a za kolik), kdy to porovnáme s množství CO2, které se uvolní spolu s dalšími sajrajty např. při výbuchu nějakého vulkánu. Proč nepřijít s projektem, podle kterého se všechna voda v oceánu Atlantickém přečerpá do Pacifiku? Stejně marné snažení a stejná pitomost.

L. Novák 19.3.2024 16:13

Šejnovi se omlouvám, že jsem na něj zapomněl... :-P

L. Novák 19.3.2024 16:09

A zase jako vždy dementní trollící pitomci Rada s Kostelanským... Rv!!

P. Pospisil 19.3.2024 16:01

Nemám lepší údaje. Byť se v energetice profesionálně pohybuji, tak přeci jen v trošku jiném oboru.

P.S.: Nevím, s čím se tady ohání Zelený bolševik, ale ERoEI udává pro jaderky lepší čísla než pro větrníky a o řád lepší čísla než pro soláry.

P. Pospisil 19.3.2024 15:43

Nerozporuji.

P. Brich 19.3.2024 15:42

Emisními odpustky, pardon, povolenkami!!;-D

P. Rada 19.3.2024 15:10

Dotace mohou být a pravidelně jsou významným mocenským nástrojem. Dominantně se proto doposud dotoval a dotuje fosilní průmysl:

https://a2larm.cz/2023/09/staty-g20-nalily-do-fosilniho-prumyslu-v-dotacich-pres-bilion-dolaru-klimatickym-zavazkum-navzdory/

Pokud by jste se podíval na WINDY a imise Číny alespon v CO, SO2, NO2... spektru - mohlo by to napovědět.

P. Rada 19.3.2024 15:04

Píšete ... "drsnému konkurenčnímu prostředí ve stylu kapitalismu volné soutěže"...

V Číně ale jede oproti zpohodlnělé Evropě a dalšímu světu, dominantně o státně strategicky ovládanou ekonomiku s polo-vojenskými rysy nucené práce jako ve studenoválečném stavu. Doslova tedy až o ono až polovojensky "drsné konkurenční prostředí". Navíc nejen v Evropském ale i v celosvětovém kontextu.

"Volnost soutěže" v tamních podmínkách nejlépe vykreslilo Čínské vedení na proti-COVID-ových opatřeních. Kde-kdo na to už zřejmě zapomněl.

"Zdrcující útok" od aktuálně vysoce aktivizovaných - vůči zpohodlnělým a málo soběstačným, opravdu může přijít a osobně ho čekám přes nejsofistikovanější konzumně nejžádanější výrobky což jsou dnes i auta.

Efektivní obranou by mohlo být společenské uspořádání, které se bez toho obejde. Viz námět na města/území krátkých vzdáleností (efektivnější spotřeby) kterému se zde ale někdo už posmíval:

https://praha.camp/magazin/detail/mesto-kratkych-vzdalenosti-prinasi-revoluci-moderniho-urbanismu-do-prace-obchodu-nebo-k-lekari-za-15-minut