1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 19.3.2024 14:50

Nejen zelenou plísní. Celý ten putovní cirkus je založen na korupci a korupční prostředí nadále rozšiřuje!!Rv;-€EU;-O

P. Brich 19.3.2024 14:44

Možná by pro začátek stačilo nedotovat. Jak výrobu a prodej elektroaut včetně autobaterií, tak Občasné Zdroje Elektřiny.;-)

J. Roškota 19.3.2024 14:43

Možná by bylo vhodné kdybyste se poněkud zklidnil.

J. Kostelanský 19.3.2024 14:18

Hannibal ante portas! Přesněji čínská konkurence vyrábějící elektrovozy stojí u bran Evropské unie připravena k zdrcujícímu útoku. A co dělají odpovědní činitelé v Evropě? Dohadují se, zda více CO2 produkují spalováky nebo elektrovozy... ;-D ;-D Nebo zda dotovat nebo nedotovat prodej elektrovozů...

Takový způsob obrany vůči čínské konkurenci navyklé z Číny drsnému konkurenčnímu prostředí ve stylu kapitalismu volné soutěže zcela jistě zabere... ;-D Vpusťte hladové vlky do ohrady plné ovcí a doufejte, že se ovcím nic nestane...

Článek se způsobem myšlení moc neliší od moudrostí, které přicházejí z Bruselu nebo pražských kaváren. Je to zkrátka tlachání a zbytečné přežvýkání trávy.

Uvítal bych něco zcela jiného: článek a následnou diskuzi, co s tím dělat. Zavedení vysokých cel vypadá na první pohled to nejlepší řešení, ale je to cesta do pekel. Evropa a její výrobci by měli zahodit svou nadutost a povýšenost a snažit se co nejrychleji dohnat čínskou konkurenci. Každá jiná cesta je slepou uličkou.

Nebo se snad někomu zdá lepším řešením pořád vyrábět jenom spalováky a čekat, co se bude dít? Evropa tohle dělá alespoň 10 let - čeká, co se na poli elektrovozů bude dít a kdy všechno kolem elektromobility krachne. A nestačí se tomu, co se děje, divit. Reakcí je pak překotně skákání z jednoho řešení do druhého na způsob splašené kozy.

J. Kostelanský 19.3.2024 13:56

Vy splétáte vše dohromady jako když pejsek s kočičkou pekli dort. Elektrovozy i slunéčkářské nesmysly. Ideologii zahoďte za hlavu a zkuste se na to dívat bez emocí a čistě racionálně.

Hitler s Mussolinim byli nadšeni propagátoři dálnic. Mají snad proto být dálnice symbolem fašismu a nacismu? Protože schéma vašeho myšlení je přesně takové.

J. Kostelanský 19.3.2024 13:51

Zkuste se více zajímat o dění v této oblasti a nebudete potřebovat věšteckou kouli. Ty předpovědi sleduji alespoň 10 let a naplňují se celkem přesně - s odchylkou jednoho-dvou let.

Když plus-minus v roce 2014 vyšel první e-Golf, měl směšnou kapacitu baterií něco přes 30 kWh. To mu stačilo na reálny dojezd kolem 200 km. Již tehdy šéfové koncernu VW říkali, že příští generace bude mít dojezd 300 km a ta další kolem 500 km. V diskuzích se lidé přesně jako vy tehdy smáli, že to je fantasmagorie, že toho se nikdy nedožijí. Protože kWh kapacity baterie tehdy stál 500 - 700 dolarů za 1 kWh. Dnes je to kolem 100 dolarů.

Uplynulo 10 let a dojezd 500 km je v Číně průměrnou hodnotou. V Evropě je standardem u dražších aut, jako je nový VW ID.7 - elektrické kombi velikosti VW Passat.

J. Kostelanský 19.3.2024 13:42

A to je čí vina, že v Číně je elektřina tak levná? Číňané již dávno nedělají za pět prstů a pátou dlaň. Ve velkoměstech si absolventi vysokých škol zažádají klidně o nástupný plat 3 000 dolarů - a dostanou je. Nakonec, když se v zemi prodá téměř 30 milionů aut ročně, tak to asi nemůže být chudá země. To je jako by se v české republice ročně prodalo 200 000 nových aut. (Minulý rok se v ČR prodalo 221 000 aut.) Ale. Čína je země obrovských kontrastů - na čínském venkově jsou příjmy podstatně nižší než na českém.

Co se týče té ceny elektřiny, bude ještě líp (pro Čínu) nebo hůř (pro nás). Elektřina z větru a soláru je již teď v Číně levnější než elektřina z uhlí a to není všem dnům konec. S rostoucí výrobou klesají jednotkové ceny. A v Číně výroba a instalace OZE roste mimořádně rychle. Např. loni se v Číně instalovalo více solárů (přepočteno na kW výkonu) než ve zbytku světa spolu.

Proč se česká levná elektřina prodává na německé burze, odkud se pak draze kupuje? Proč jsme se vzdali relativně levného ruského plynu? Vypadá to tak, že ti čínští "komunisté" jsou mnohem chytřejší než evropští "demokraté". Kašlou na ideologii, zajímají je jenom peníze a efektivita výroby. Nic víc a nic míň.

V. Kučer 19.3.2024 13:40

Ekologičtější a levnější je na plyn přímo jezdit. Má menší emise než benzin nebo nafta a možná by stačila emisní norma euro 4.

J. Suk 19.3.2024 12:44

Konečně došlo na má (zde několikrát publikovaná) slova: elektromobil je marginální (politikou dodaná) spotřeba, a ta je kryta marginální výrobou, tedy tou která se mění v závislosti na spotřebě. U nás tedy není emobil krmen polofosilně, ale celofosilně. Elektromobily jsou zvyšující snižovačky. Ekologové na tom vydělají 2x, protože pochopili závislost "čím vyšší emise skleníkových plynů - tím vyšší imise skleníkových peněz". Hlavním cílem ovšem je destrukce průmyslové civilizace koncipovaná degresivistickou ideologií,

R. Langer 19.3.2024 12:11

Takže oni se o tom nejenom nezmínili, oni v podstatě přímo LHALI. Dobré vědět a připomenout. R^ ;-)

R. Langer 19.3.2024 12:09

Ale není to les, proto toho odpadu po zásluze Tesla v Německu vykácela cca 100 ha. A chtěla by minimálně jednou tolik. Ekologie v praxi. ;-D

R. Langer 19.3.2024 12:07

Myslíte tím to ERoEI, co se tady s ním furt ohání Zelený bolševik, a podle kterého jsou jaderné elektrárny největším producentem škodlivých emisí? Tak to pak jo, to musí být krutopřísně spolehlivá informace. ;-D

V. Církva 19.3.2024 12:05

Tak samozřejmě že se především bude muset změnit způsob života civilizace. Ovšem nechat se zavřít někam do miniměsta a v lese s tisíci lidí.

Ono to možná ani nedává ekologický smysl všechny lidi a odpad na jednom místě. Pravda ale je že by měly být taková městečka u továren aby přes týden skutečně chodili lidé jen kousek.

Jen by pak ta městečka měla být rozprostřena po větších územích. Doprava kvalitními elektrovlaky s energií z vody, solárů i vzduchu, spíš však jádra pak problém není.

R. Langer 19.3.2024 12:03

"... k výrobě baterií, protože bude stoupat jednotková kapacita baterií. Drahé kovy (jako např. lithium) se částečně budou nahrazovat levnějšími alternativami např. sodíkem. Mimochodem kuchynská sůl nebo-li chlorid sodný NaCl se skládá z jednoho atomu sodíka a jednoho atomu chloru."

Kde máte tu křišťálovou věšteckou kouli, takovou bych chtěl taky! ;-D

R. Langer 19.3.2024 12:00

Jenom se nebojte, brzy se to vyřeší samo. A už to nebude trvat dlouho... :-P

R. Langer 19.3.2024 11:57

Přesně tak to je, ZEMĚ NENÍ SKLENÍK, není to žádný izolovaný systém.

R. Langer 19.3.2024 11:55

Dlouho nulové nebudou, už se na to připravujte! ;-€

R. Langer 19.3.2024 11:55

Snad tomu prolhanému zmetkovi nevěříte, že má elektromobil, a ještě navíc ho nabíjí z FVE? Kde by na to ten nuzák vzal? Co kdy napsal konkrétního kromě lží? Kde má na netu WWW stránku s výkonem té jeho elektrárny, abychom viděli, jakou to má účinnost? Kde to má postavené? ;-D

R. Langer 19.3.2024 11:51

Jasně, ty tunové krávy brzdí vzduchem, technický analfabete... ;-D

M. Šejna 19.3.2024 11:50

Většina majitelů elektromobilů jede na spotové ceny. Ty mohou být v noci za větrného počasí i nulové.

Pokud byste chtěl mít aspoň částečnou jistotu pevných cen, tak stačí měsíční spotové ceny. Na březen je to okolo 2500 Kč/ MWh včetně DPH plus distribuční poplatky.

R. Langer 19.3.2024 11:49

Ty zase lžeš, jako když Rudé právo tiskne, Zelený bolševiku... ;-€

V. Církva 19.3.2024 11:39

Tak problém je jednak, že ty elektromobily předbíhají energetiku a jednak se tu píše jak jsou ty baterie energeticky náročné.

Co se týká těžby ropy. No nemyslím si že by nějak násobně zvyšovala emise. Spíš je to problém lokálních znečištění, což si třeba v Rusku dovedu představit jako dost neeko a pak třeba tankery když se vylijí do moře.

M. Šejna 19.3.2024 11:03

No právě,

nejvíc energie pojme oceán. A právě proto je docela problém predikovat rychlost oteplování.

Stačí sledovat, jak pacifická ENSO dokáže cyklicky zvýšit nebo snížit teplotu.

Jedinou jistotou je oteplování, rychlost oteplování nikoli.

J. Jurax 19.3.2024 11:01

Teď je na našich zástupcích v Bruselu aby dokázali překonat setrvačnost a opustit celý tenhle nesmysl, pravíte.

Není. Jednak naši zástupci toho nejsou schopni, jednak by jim to v bruseli zakázali a oni by poslechli. Špína je příliš zažraná.

L. Písařík 19.3.2024 10:59

Souhlasím, vše má své výhody, bylo by smutné u elauta při brzdění zašlajfovat šlajfe jako u žebřiňáku - pokrok nezastavíš. Ale při prudkém brzdění, když vám někdo vjede do cesty, přece jen ty destičky opotřebíte. To já taky.

P. Pospisil 19.3.2024 10:58

ad 15 minutové město:

To je v podstatě dystopie, která člověka zavře do lokality o průměru 5 km. Předpokládá se, že se člověk vzdá individuální mobility a v dané lokalitě stráví drtivou většinu svého života.

Je to prosté:

V první etapě úřady vybudují něco, co slavnostně prohlásí za 15minutové město. Vše je dostupné pěšky nebo na kole, občané nejsou nuceni mít a provozovat auta a vlastně je ani nemají kam dát a nikde s nimi nezaparkují.

Následuje etapa přizpůsobení, masivní kampaň na téma že uvnitř lokality je zajištěno vše ke kvalitnímu životu, tak vlastně ani není třeba, aby občané lokalitu opouštěli. To je podpořeno tím, že v předchozím kroku se občané individuální mobility vzdali a teď jsou závislí na pěší nebo cyklodopravě a pokud chtějí někam dál, tak na hromadné dopravě.

V další etapě se nabízí formulaci upravit na to, že není žádoucí, aby občané lokalitu opouštěli. To je opět podpořeno tím, že úřady omezí nebo zruší hromadnou dopravu ven

Poslední krok: lokalitu oplotit a residenty pouštět ven jen na bumážku nebo vůbec.

Důvod celé té šaškárny: je nasnadě, že takovéto izolované buňky by byly vrchností extrémně snadno kontrolovatelné. Během generace dostanete masu -doslova- nevolníků.

J. Jurax 19.3.2024 10:56

Nezdá. Oni tam fakticky jsou.

L. Písařík 19.3.2024 10:55

Mohu se zeptat na cenu 1 MWh ?

J. Jurax 19.3.2024 10:54

Ano, proto se také německý energetický mix postupně zbavuje zdrojů produkující emise.

Jak? Zavře jaderné elektrárny a buduje nové uhelné, aby v Německu nebyla tma. Protože občasné zdroje jsou holt občasné a bez možnosti uložení již vyrobené elektřiny vcelku na dvě věci.

J. Jurax 19.3.2024 10:49

Zatím si Evropská komise i parlament s pohádkami o čisté elektromobilitě doslova lžou do kapsy, psáno v článku.

No a co probůh od Evropská komise i parlamentu můžete čekat jiného? Mozky prožrané zelenou plísní ...