Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Hraj 14.6.2023 12:35Co je to "studie pro OSN"? Studie pro OSN vypracovává IPCC. V její 5 zprávě se nic o katastrofě pro lidstvo nepíše. |
P. Vychodil 14.6.2023 9:18jelikož e-auta mají výfuk v elektrárně, nejsou to bezemisní dopravní prostředky. Čína začne definovat a vytvářet hodnoty a limity CO2 pro e-auta...a samozřejmě klasická spalovací auta nebude zakazovat... každý nechť si zhodnotí úroveň tuposti čínských komunistů a euro-komunistů... |
V. Nejedlý 14.6.2023 9:35Dobře. Rozebereme si to. Zdá se že žijete v elektrárně, takže Vám vadí lokální emise. Ano máte pravdu, že nějaké ty emise jdou i na vrub elektromobilů, ale je jich v polovině, někdy už ve čtvrtině života auta méně. Rvát do své úvahy politiku? Rvete svůj názor na sílu, více jak EU. V Číně se hodně za poslední roky změnilo. Že ve městech se začalo dát dýchat je nejznatelnější rozdíl. Donedávna nebylo vidět z okna přes ulici. Osobně si nemyslím, že zakazovat ropáky je správná cesta. Myslím si, že elektromobil by se rozšířil časem sám a vytlačil je. Ovšem v té době už by evropské automobilky vyhlásili bankrot. |
P. Diviš 14.6.2023 9:57Pokud by nebyl elektromobil politicky tlačen, rozšířil by se leda zázrakem. Ta technologie uskladňování energie v baterii prostě je neefektivní a tedy drahá a nepohodlná. |
P. Vychodil 14.6.2023 9:57synku, co dle tebe "rvu na silu" ? Já jsem snad vyjádřil nějaký názor ? pomož mi jej definovat. Mimochodem, existuje celkem dobrá studie ČVUT, která se zabývá e-mobilitou v celém cyklu "cradle to grave" |
R. Langer 14.6.2023 10:27Já když na to kliknu, tak dostanu zprávu: "Ups! Něco se nepovedlo :-( Omlouváme se, probíhá technická údržba systému. Prosíme vraťte se později." A tak to s celým tím "globálním oteplováním" funguje. |
R. Langer 14.6.2023 10:28Sakra. Sem to nepatří, to patří pod malou hloupoučkou UI. |
T. Hraj 14.6.2023 12:40Mícháte emise polutantů a emise CO2. Kdyby EV vytlačoval ICE auta, tak by se automobilky přirozeně trendu přizpůsobily. Nevím, proč by měly dál produkovat něco, co zákazník nechce a zkrachovat. |
P. Diviš 14.6.2023 9:06Vodík a syntetická paliva jsou a nejspíš i budou (z mnoha technických důvodů) rozhodně dražší alternativa. |
R. Langer 14.6.2023 10:28Nebudou. |
T. Hraj 14.6.2023 12:41No, zatím jsou. |
J. Jurax 14.6.2023 18:43Alternativou dnes nejsou a stěží kdy budou. |
J. Vrabec 14.6.2023 9:04Stačí když bude ropa tak drahá nebo ještě dražší, jak už jednou byla. Pak přejdou na e- mobil všichni dobrovolně. |
A. Forman 14.6.2023 9:49Myslíte ? |
V. Mokrý 14.6.2023 11:46Vlhké sny |
R. Langer 14.6.2023 10:32Hm, tak si na to v klidu počkáme. Co vy na to? |
T. Hraj 14.6.2023 12:42
|
J. Jurax 14.6.2023 18:50Nepřejdou. Leda v hodně vzdálené budoucnosti a/nebo po technologickém zlomu, jenž by řádově zvýšil hustotu energie v akumulátorech a zároveň je řádově zlevnil. A zároveň když by se významně zvýšila výroba elektřiny, aniž by tato neúnosně podražila. |
P. Kubáč 14.6.2023 8:57Myslím že není potřeba na molekulární úrovni rozebírat výhody a nevýhody elektromobilů. Stačí kdyby páně autora šéfové v EU nezakazovali motory na benzín a naftu, a tím nechali obyvatelům EU svobodu volby. |
R. Langer 14.6.2023 10:33Ale právě to v té EU už nefunguje. |
J. Jurax 14.6.2023 18:55Svoboda volby? To jsou v EU sprostá slova. Poslouchat se bude! EU ví, co je pro nás lepší! |
M. Kocián 14.6.2023 8:30V tuto chvíli jsou elektromobily drahou hračkou pro bohaté, ze které se možná časem něco vyklube, ale zatím nevíme, jak to zařídit. I kdyby byla stejně drahá jako auto se spalovacím motorem, což není, nahradí jen zlomek spotřeby ropných derivátů, takže bude třeba udržovat dvě infrastruktury, ropnou a elektrickou. To vše v době hrozících energetických (a surovinových krizí). V principu sice dobrý nápad, ale vývoj se nedá popohnat zákony a nařízeními úřadů. Smutné je, že současná demokracie umožňuje přenesení veškerých nákladů na daňové poplatníky (v době vývoje spalovacích motorů platili vývoj bohatí mecenáši a benzínoví fandové, kteří je zlevnili natolik, že Ford mohl přijít se svým modelem T pro širokou veřejnost. Mimochodem, v době dnešních regulací by k tomu dojít nemohlo, nesměl by ani vyjet z továrny.). |
M. Kanda 14.6.2023 8:36V principu souhlas. Ale ty dvě souběžné infrastruktury vidím spíš jako výhodu. Výpadek jedné z nich pak nezpůsobí celkový kolaps. Je dobré mít v záloze i plán B a nesázet vše na jednu kartu. |
R. Langer 14.6.2023 10:32Spousta lidí tvrdí, že i komunismus je dobrý nápad, jenom to kazí lidi. U těch elektromobilů to pro změnu kazí fyzikální zákony. Do těch lidí to jde vtlouct násilím, ale u těch fyzikálních zákonů si už nejsem tak jistý. Ne, NENÍ to dobrý nápad. A se stávající technikou ani nikdy nebude! |
L. Písařík 14.6.2023 8:29Je třeba dodat, že nebezpečí samovznícení baterií je více než reálné a uhašení na vzduchu nemožné, proto se doporučuje negarážovat a mít stání vedle bazénu, kam auto v případě požáru svrhnete.samá výhoda. |
V. Nejedlý 14.6.2023 9:27Je zhruba tak reálné, jako že do vás uhodí blesk. Ta vaše realita je totiž velmi pokroucená medii. Reálně hoří mnohem méně, než benzínová auta. S tím hašením máte sice pravdu, ale opět jen částečně. Nová auta totiž čím dál více používají železofosfátové baterie a ty k vaší smůle nehoří. Nehledejte atrakci v něčem kde není a raději se v elektromobilu projeďte. |
L. Písařík 14.6.2023 10:11Dík za info. Dokud nevydrží baterka i v zimě aspoň 400 km při svícení a topení, nemá pro mně elauto význam. Jaká je životnost baterky a cena výměny? 60% ceny auta? V neděli jsem jel asi 30 km za el Audi, dobře akceleroval, ale jak zřejmě sundal řidič nohu s plynu, poblikával brzdovými světly, jako by se chystal brzdit, to bylo poněkud matoucí zvláště tam, kde evidentně nebyl důvod. |
V. Mokrý 14.6.2023 11:48tak jest |
L. Žaloudek 14.6.2023 15:58Chyba je v tom, že jak sundáte nohu z plynu, začne auto okamžitě rekuperovat. Dělají to i hybridy, a to i ty mild-. Asi se budeme muset zase naučit vyhazovat kvalt... |
R. Langer 14.6.2023 11:11Reálně hoří mnohem méně, než auta benzínová, protože je jich 100x méně, než těch benzínových. Ale jak blafne jedno v řadě takových, je vymalováno. A nová auta žádné železofosfátové baterie NEPOUŽÍVAJÍ. Kde jste na to přišel? |