23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?

Několik nedávných zjištění svědčí o tom, že elektromobily nemusí představovat zdaleka tak skvělou alternativu ke spalovacím motorům, jak se může na první pohled zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 14.6.2023 12:35

Co je to "studie pro OSN"? Studie pro OSN vypracovává IPCC. V její 5 zprávě se nic o katastrofě pro lidstvo nepíše.

P. Vychodil 14.6.2023 9:18

jelikož e-auta mají výfuk v elektrárně, nejsou to bezemisní dopravní prostředky. Čína začne definovat a vytvářet hodnoty a limity CO2 pro e-auta...a samozřejmě klasická spalovací auta nebude zakazovat...

každý nechť si zhodnotí úroveň tuposti čínských komunistů a euro-komunistů...:-)

V. Nejedlý 14.6.2023 9:35

Dobře. Rozebereme si to. Zdá se že žijete v elektrárně, takže Vám vadí lokální emise.

Ano máte pravdu, že nějaké ty emise jdou i na vrub elektromobilů, ale je jich v polovině, někdy už ve čtvrtině života auta méně.

Rvát do své úvahy politiku? Rvete svůj názor na sílu, více jak EU.

V Číně se hodně za poslední roky změnilo. Že ve městech se začalo dát dýchat je nejznatelnější rozdíl. Donedávna nebylo vidět z okna přes ulici.

Osobně si nemyslím, že zakazovat ropáky je správná cesta. Myslím si, že elektromobil by se rozšířil časem sám a vytlačil je. Ovšem v té době už by evropské automobilky vyhlásili bankrot.

P. Diviš 14.6.2023 9:57

Pokud by nebyl elektromobil politicky tlačen, rozšířil by se leda zázrakem. Ta technologie uskladňování energie v baterii prostě je neefektivní a tedy drahá a nepohodlná.

P. Vychodil 14.6.2023 9:57

synku, co dle tebe "rvu na silu" ? Já jsem snad vyjádřil nějaký názor ? pomož mi jej definovat.

Mimochodem, existuje celkem dobrá studie ČVUT, která se zabývá e-mobilitou v celém cyklu "cradle to grave"

R. Langer 14.6.2023 10:27

Já když na to kliknu, tak dostanu zprávu:

"Ups! Něco se nepovedlo :-(

Omlouváme se, probíhá technická údržba systému. Prosíme vraťte se později."

A tak to s celým tím "globálním oteplováním" funguje. ;-D

R. Langer 14.6.2023 10:28

Sakra. Sem to nepatří, to patří pod malou hloupoučkou UI.

T. Hraj 14.6.2023 12:40

Mícháte emise polutantů a emise CO2.

Kdyby EV vytlačoval ICE auta, tak by se automobilky přirozeně trendu přizpůsobily. Nevím, proč by měly dál produkovat něco, co zákazník nechce a zkrachovat.

P. Diviš 14.6.2023 9:06

Vodík a syntetická paliva jsou a nejspíš i budou (z mnoha technických důvodů) rozhodně dražší alternativa.

R. Langer 14.6.2023 10:28

Nebudou.

T. Hraj 14.6.2023 12:41

No, zatím jsou.

J. Jurax 14.6.2023 18:43

Alternativou dnes nejsou a stěží kdy budou.

J. Vrabec 14.6.2023 9:04

Stačí když bude ropa tak drahá nebo ještě dražší, jak už jednou byla. Pak přejdou na e- mobil všichni dobrovolně.

A. Forman 14.6.2023 9:49

Myslíte ?

V. Mokrý 14.6.2023 11:46

Vlhké sny !

R. Langer 14.6.2023 10:32

Hm, tak si na to v klidu počkáme. Co vy na to? ;-)

T. Hraj 14.6.2023 12:42

R^

J. Jurax 14.6.2023 18:50

Nepřejdou. Leda v hodně vzdálené budoucnosti a/nebo po technologickém zlomu, jenž by řádově zvýšil hustotu energie v akumulátorech a zároveň je řádově zlevnil. A zároveň když by se významně zvýšila výroba elektřiny, aniž by tato neúnosně podražila.

P. Kubáč 14.6.2023 8:57

Myslím že není potřeba na molekulární úrovni rozebírat výhody a nevýhody elektromobilů.

Stačí kdyby páně autora šéfové v EU nezakazovali motory na benzín a naftu, a tím nechali obyvatelům EU svobodu volby.

R. Langer 14.6.2023 10:33

Ale právě to v té EU už nefunguje. ;-)

J. Jurax 14.6.2023 18:55

Svoboda volby? To jsou v EU sprostá slova. Poslouchat se bude! EU ví, co je pro nás lepší!

M. Kocián 14.6.2023 8:30

V tuto chvíli jsou elektromobily drahou hračkou pro bohaté, ze které se možná časem něco vyklube, ale zatím nevíme, jak to zařídit. I kdyby byla stejně drahá jako auto se spalovacím motorem, což není, nahradí jen zlomek spotřeby ropných derivátů, takže bude třeba udržovat dvě infrastruktury, ropnou a elektrickou. To vše v době hrozících energetických (a surovinových krizí). V principu sice dobrý nápad, ale vývoj se nedá popohnat zákony a nařízeními úřadů. Smutné je, že současná demokracie umožňuje přenesení veškerých nákladů na daňové poplatníky (v době vývoje spalovacích motorů platili vývoj bohatí mecenáši a benzínoví fandové, kteří je zlevnili natolik, že Ford mohl přijít se svým modelem T pro širokou veřejnost. Mimochodem, v době dnešních regulací by k tomu dojít nemohlo, nesměl by ani vyjet z továrny.).

M. Kanda 14.6.2023 8:36

V principu souhlas.

Ale ty dvě souběžné infrastruktury vidím spíš jako výhodu. Výpadek jedné z nich pak nezpůsobí celkový kolaps. Je dobré mít v záloze i plán B a nesázet vše na jednu kartu.

R. Langer 14.6.2023 10:32

Spousta lidí tvrdí, že i komunismus je dobrý nápad, jenom to kazí lidi. U těch elektromobilů to pro změnu kazí fyzikální zákony. Do těch lidí to jde vtlouct násilím, ale u těch fyzikálních zákonů si už nejsem tak jistý.

Ne, NENÍ to dobrý nápad. A se stávající technikou ani nikdy nebude! ;-€

L. Písařík 14.6.2023 8:29

Je třeba dodat, že nebezpečí samovznícení baterií je více než reálné a uhašení na vzduchu nemožné, proto se doporučuje negarážovat a mít stání vedle bazénu, kam auto v případě požáru svrhnete.;-Dsamá výhoda.

V. Nejedlý 14.6.2023 9:27

Je zhruba tak reálné, jako že do vás uhodí blesk. Ta vaše realita je totiž velmi pokroucená medii.

Reálně hoří mnohem méně, než benzínová auta.

S tím hašením máte sice pravdu, ale opět jen částečně. Nová auta totiž čím dál více používají železofosfátové baterie a ty k vaší smůle nehoří.

Nehledejte atrakci v něčem kde není a raději se v elektromobilu projeďte.

L. Písařík 14.6.2023 10:11

Dík za info. Dokud nevydrží baterka i v zimě aspoň 400 km při svícení a topení, nemá pro mně elauto význam. Jaká je životnost baterky a cena výměny? 60% ceny auta?XXX

V neděli jsem jel asi 30 km za el Audi, dobře akceleroval, ale jak zřejmě sundal řidič nohu s plynu, poblikával brzdovými světly, jako by se chystal brzdit, to bylo poněkud matoucí zvláště tam, kde evidentně nebyl důvod.:-/

V. Mokrý 14.6.2023 11:48

tak jest

L. Žaloudek 14.6.2023 15:58

Chyba je v tom, že jak sundáte nohu z plynu, začne auto okamžitě rekuperovat. Dělají to i hybridy, a to i ty mild-. Asi se budeme muset zase naučit vyhazovat kvalt...

R. Langer 14.6.2023 11:11

Reálně hoří mnohem méně, než auta benzínová, protože je jich 100x méně, než těch benzínových. Ale jak blafne jedno v řadě takových, je vymalováno. A nová auta žádné železofosfátové baterie NEPOUŽÍVAJÍ. Kde jste na to přišel? :-P