Pondělí 16. června 2025, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

DOPRAVA: Elektrická auta emise nesnižují

Dnešních 35 aut s moderním dvoulitrovým TDI motorem VW s touto normou produkuje dohromady jen tolik emisí, jako jediné 20 let staré dieselové auto.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MZ

A čo príčiny, kvôli ktorým nás zelení zväzáci nútia znižovať emisie CO2 absurdnými emisnými povolenkami, euronormami etc?

Nikto nevie, koľko CO2 vo vzduchu je skutočne antropogénneho pôvodu, vzniknutého spaľovaním fosílnych palív. Izotop uhlíka, vznikntutý spaľovaním uhlia a ropy je presne ten istý, ako izotop uhlíka, ktorý vyvrhne do atmosféry sopka. Nedajú sa odlíšiť.

Koľko vyvrhujú do atmosféry CO2 podmorské sopky? Nikto nevie. Veď sa ani nevie, koľko je podmorských vulkánov. Viď: https://www.imeteo.sk/spravy/vedci-objavili-viac-a...

Takže, keď podmorská sopka uvoľňuje CO2, ktoré je o pár stoviek stupňov teplejšie, ako oceán, CO2 vyletí k hladine (nerozptýli sa v mori) a uvoľní sa do atmosféry. Kto to merá? Nikto. Všetky reči o antropogénnom CO2 sú hlúposti, založené na meraní izotopu uhlíka, ktorý v skutočnosti nemá žiadnu výpovednú hodnotu o tom, koľko ho je v atmosfére v dôsledku ľudskej činnosti.

0 0
možnosti
Foto

P34a66v12e66l 77R14a33d68a

17. 1. 2024 10:39

Nikdo - nebo spíše Vy nevíte kolik je v atmosféře CO2 antropogenního původu?

Stejné radioizotopy se sice původem rozlišit opravdu nemohou ale lze rozlišit jejich různé koncentrace v různém prostředí a lze sledovat jejich vývoj.

https://www.youtube.com/watch?v=8ZM8gbxtUiI

https://www.youtube.com/watch?v=pBgSY3_V_AQ

https://www.youtube.com/watch?v=wDpkmcFEwnA

0 0
možnosti
JS

Je to ještě mnohem horší! Odborné studie dokazují, že produkce CO2 za celý životní cyklus vozidla (od výroby po likvidaci) je u elektromobilů s velkou baterií větší než u naftových motorů splňujících normy EURO 5 a 6. Elektromobily mají smysl ve městech, kde je důležité, že mají "výfuk" jinde.

0 0
možnosti
Foto

P72a55v62e71l 65R77a10d21a

17. 1. 2024 10:21

Proč ale tu studii neuvedete a proč nerespektujete "výfukovou" rozmanitost energetického zdrojového mixu?

0 0
možnosti
Foto

Holt není nad přirozený evoluční vývoj.

0 0
možnosti
Foto

P46a54v28e57l 82R91a64d92a

17. 1. 2024 10:18

Výsledkem evoluce ale je, že 99% živočišných druhů které kdy na planetě Zemi prokazatelně žily už nežije. Toto se navíc ještě výmluvněji týká těch o dospělé hmotnosti přes 20kg které konkrétně nepřekonaly K/T rozhraní. Dnešní glob. teplotní gradient je přitom za posledních sto milionů let druhým největším.

Takže přirozený evoluční vývoj v geo-historii by nám měl naopak být MEMENTEM!

0 0
možnosti
VK

V22. 43K60u20h96a38j

17. 1. 2024 9:33

To za prvé. Za druhé v mrazech je "tankování" elektroaut nejen neuvěřitelně zdlouhavé, ale hlavně krajně problematické, viz současné USA.

0 0
možnosti
Foto

Co je na nabíjení elektromobilů v zimě zdlouhavého? Já jsem měl půjčenou Teslu 3 počátkem prosince, kdy mrzlo, a nabíjet jsem úplně stejně, jak to předepisuje manuál Tesly a jak to umožnil výkon dobíjecí stanice.

Jediný rozdíl byl v tom, že Tesla po celou dobu nabíjení vyhřívala interiér, aby mi nebyla zima.

0 0
možnosti
Foto

Největší problém vidím ve stále vyšší hmotností a velikosti vozidel=vyšší spotřeba, vyšší otěr z pneumatik a brzd. To co jde z brzd a pneu je jistě dost škodlivé pro dýchání. Jinak od roku 2000 je u nás double automobilů.

0 0
možnosti
ZL

Brzdy nevím, ale mikroplasty vpřírodě jsou skoro z 50% tvořeny právě pneumatikami. Jezdícími, staré se, doufám, solidně likvidují.

0 0
možnosti
VK

Malá technická:

Asi na mě teď budou dštít oheň a síru prosťáčci a nedouci, kteří neměli ve škole v oblibě fyziku, ale:

Považuji za blbost a zpozdilost, vybavovat e-automobily ELEKTRICKÝM přídavným topením, místo zatracovaným (CO2!!!!!!produkujícím) benzinovým/naftovým/propanbutanovým topidlem, jenom proto, že je to teď v módě a dělají to všichni!

Zdůvodním: Elektrické topení ve voze pracuje se 100% (?) účinností [tepelné čerpadlo s až 300%(?)]. Ale tepelná elektrárna pracuje s účinností cca 40%! Pak jseště ztráty při nabíjení e-mobilu......

Zkrátka - proč nevyužít rovnou tepelnou energii v palivu uloženou v topidle na uhlovodíková paliva a proč ji nesmyslně prohánět cyklem elektrárna = tepelná energie z uhlí (+produkce CO2)-parní turbina-alternátor-el. vedení-transformátor-distribuční síť-nabíječka (samé ztráty) a až na samém konci zase zpátky přeměna el. eneargie na tepelnou;-D;-D;-D Má se ten zlořečený sodovkový plyn uvolnit v elektrárně, nebo v autě!! Uvolní se (v tepelných elektrárnách) tak jako tak.

Připadá vám to rozumné?

0 0
možnosti
Foto

Ano, je to častá polopravda (lež), zmiňovaná propagátory e-aut - totiž s jak velikánskou účinností pracuje elektromotor oproti tomu zpozdilému spalováku, ale zamlčí, že ten spalovák sám o sobě je v procentech účinnější než elektrárna. Navíc topit se dá odpadním teplem, nemá to vliv na spotřebu.

0 0
možnosti
VT

"... dnešních 35 aut s moderním dvoulitrovým TDI motorem VW s touto normou produkuje dohromady jen tolik emisí, jako jediné 20 let staré dieselové auto..." Pokud autior hovoří o uhlíku a CO2,, pak to odporuje zákonu o zachování hmoty ! CO2 na pravé straně rovnuice vzniká z uhlíku v benzinu na levé straně rovnice, tedy třeba z 10 litrů vznikne CO2 jen tolik, kolik může z 10 litrů vzniknout...a nikoli 35x více ....

0 0
možnosti
FK

CO2 a vodní pára jsou spíše prospěšné plyny, ty bych neřešil. V článku se myslí různé oxidy dusíku, prach, CO ... a ty se daří redukovat významně.

0 0
možnosti
Foto

Jedna domácnost spotřebuje 1, 25 kW za hodinu. Nabíjející stanice pro elektromobily má celkem 350 kW. Z toho vyplývá, že jedna stanice spotřebuje každou hodinu více elektřiny než 280 domácností.

0 0
možnosti
VK

Nemíchejte pane Kindle dohromady výkon [kW] s prací (výkon x čas) [kWh].

0 0
možnosti
MZ

To je ale šaškáreň s tým CO2. A pritom stačí jeden výbuch podmorskej sopky, ktorá vyvrhne do atmosféry toľko CO2, že celá ľudská produkcia skleníkových plynov sa ukáže ako úplne zanedbateľná. :-)

Vybuchlá sopka - Vodní pára je podle NASA nejvýznamnějším skleníkovým plynem. V roce 2022 vybuchla podmořská sopka Tonga v Tichém oceánu. Do stratosféry vrhla takové množství vodní páry, že se její celkový objem zvýšil o 10 % a ve stratosféře může zůstat až několik let. Vyšší objem vodních par může ovlivnit povrchové teploty na Zemi, píše NASA ve své zprávě.

https://eos.org/articles/tonga-eruption-may-tempor...

0 0
možnosti
MZ

Oprava: ktorá vyvrhne do atmosféry toľko vodnej pary, že celá ľudská produkcia skleníkových plynov

0 0
možnosti
JN

O emise elitám nejde, to je jen podvodná záminka. Každému se zdravým rozumem je jasné, že o elektroauta nebude velký zájem, že jsou drahá a nepraktická. Jde o to, aby si auta mohla dovolit jen vyšší třída, aby lidé ztráceli vlastní mobilitu a přešli na veřejnou dopravu. Projekt rekonstrukce Hlavního nádraží v Praze byl zdůvodňován také tím, že jeho kapacita by po roce 2030 měla být asi dvojnásobná. Ještě to lidem nedochází? Už by mělo.

0 0
možnosti
MZ

Ľuďom nič nedochádza. 15 minútové mestá boli 10 rokov dozadu vysmievaná konšpiračná teória - dnes budú zachraňovať planétu pred zlým CO2.

https://www.npr.org/2023/10/08/1203950823/15-minut...

https://www.timeout.com/uk/news/the-small-english-...

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz