Diskuse
DOPRAVA: Elektrická auta emise nesnižují
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M49a37r29c55e82l 70Z49a53s84a56z90a31b86a47n26o15v25a90n86ý
A čo príčiny, kvôli ktorým nás zelení zväzáci nútia znižovať emisie CO2 absurdnými emisnými povolenkami, euronormami etc?
Nikto nevie, koľko CO2 vo vzduchu je skutočne antropogénneho pôvodu, vzniknutého spaľovaním fosílnych palív. Izotop uhlíka, vznikntutý spaľovaním uhlia a ropy je presne ten istý, ako izotop uhlíka, ktorý vyvrhne do atmosféry sopka. Nedajú sa odlíšiť.
Koľko vyvrhujú do atmosféry CO2 podmorské sopky? Nikto nevie. Veď sa ani nevie, koľko je podmorských vulkánov. Viď: https://www.imeteo.sk/spravy/vedci-objavili-viac-a...
Takže, keď podmorská sopka uvoľňuje CO2, ktoré je o pár stoviek stupňov teplejšie, ako oceán, CO2 vyletí k hladine (nerozptýli sa v mori) a uvoľní sa do atmosféry. Kto to merá? Nikto. Všetky reči o antropogénnom CO2 sú hlúposti, založené na meraní izotopu uhlíka, ktorý v skutočnosti nemá žiadnu výpovednú hodnotu o tom, koľko ho je v atmosfére v dôsledku ľudskej činnosti.

P34a66v12e66l 77R14a33d68a
Nikdo - nebo spíše Vy nevíte kolik je v atmosféře CO2 antropogenního původu?
Stejné radioizotopy se sice původem rozlišit opravdu nemohou ale lze rozlišit jejich různé koncentrace v různém prostředí a lze sledovat jejich vývoj.
https://www.youtube.com/watch?v=8ZM8gbxtUiI
J12a97r66o98m17í38r 32S53c13h70l64i79n88g
Je to ještě mnohem horší! Odborné studie dokazují, že produkce CO2 za celý životní cyklus vozidla (od výroby po likvidaci) je u elektromobilů s velkou baterií větší než u naftových motorů splňujících normy EURO 5 a 6. Elektromobily mají smysl ve městech, kde je důležité, že mají "výfuk" jinde.

P72a55v62e71l 65R77a10d21a
Proč ale tu studii neuvedete a proč nerespektujete "výfukovou" rozmanitost energetického zdrojového mixu?

D90u97š63a23n 61P86o47l70a51n51s59k12ý
Holt není nad přirozený evoluční vývoj.

P46a54v28e57l 82R91a64d92a
Výsledkem evoluce ale je, že 99% živočišných druhů které kdy na planetě Zemi prokazatelně žily už nežije. Toto se navíc ještě výmluvněji týká těch o dospělé hmotnosti přes 20kg které konkrétně nepřekonaly K/T rozhraní. Dnešní glob. teplotní gradient je přitom za posledních sto milionů let druhým největším.
Takže přirozený evoluční vývoj v geo-historii by nám měl naopak být MEMENTEM!
V22. 43K60u20h96a38j
To za prvé. Za druhé v mrazech je "tankování" elektroaut nejen neuvěřitelně zdlouhavé, ale hlavně krajně problematické, viz současné USA.

M92i55r14o15s47l54a68v 89Š17e68j44n93a
Co je na nabíjení elektromobilů v zimě zdlouhavého? Já jsem měl půjčenou Teslu 3 počátkem prosince, kdy mrzlo, a nabíjet jsem úplně stejně, jak to předepisuje manuál Tesly a jak to umožnil výkon dobíjecí stanice.
Jediný rozdíl byl v tom, že Tesla po celou dobu nabíjení vyhřívala interiér, aby mi nebyla zima.

J75i45r16k42a 29J22a30n86o58u28s37e14k
Největší problém vidím ve stále vyšší hmotností a velikosti vozidel=vyšší spotřeba, vyšší otěr z pneumatik a brzd. To co jde z brzd a pneu je jistě dost škodlivé pro dýchání. Jinak od roku 2000 je u nás double automobilů.
Z87v73i23r16e97t57n46i52k 25L33a92p91i65l
Brzdy nevím, ale mikroplasty vpřírodě jsou skoro z 50% tvořeny právě pneumatikami. Jezdícími, staré se, doufám, solidně likvidují.
V45l13a14d42i55s47l58a22v 88K25o29l86m79a23n
Malá technická:
Asi na mě teď budou dštít oheň a síru prosťáčci a nedouci, kteří neměli ve škole v oblibě fyziku, ale:
Považuji za blbost a zpozdilost, vybavovat e-automobily ELEKTRICKÝM přídavným topením, místo zatracovaným (CO2produkujícím) benzinovým/naftovým/propanbutanovým topidlem, jenom proto, že je to teď v módě a dělají to všichni
Zdůvodním: Elektrické topení ve voze pracuje se 100% (?) účinností [tepelné čerpadlo s až 300%(?)]. Ale tepelná elektrárna pracuje s účinností cca 40% Pak jseště ztráty při nabíjení e-mobilu......
Zkrátka - proč nevyužít rovnou tepelnou energii v palivu uloženou v topidle na uhlovodíková paliva a proč ji nesmyslně prohánět cyklem elektrárna = tepelná energie z uhlí (+produkce CO2)-parní turbina-alternátor-el. vedení-transformátor-distribuční síť-nabíječka (samé ztráty) a až na samém konci zase zpátky přeměna el. eneargie na tepelnou Má se ten zlořečený sodovkový plyn uvolnit v elektrárně, nebo v autě
Uvolní se (v tepelných elektrárnách) tak jako tak.
Připadá vám to rozumné

L47u89k20á78š 74K27u98č27a
Ano, je to častá polopravda (lež), zmiňovaná propagátory e-aut - totiž s jak velikánskou účinností pracuje elektromotor oproti tomu zpozdilému spalováku, ale zamlčí, že ten spalovák sám o sobě je v procentech účinnější než elektrárna. Navíc topit se dá odpadním teplem, nemá to vliv na spotřebu.
V73l41a61d90i59m31í91r 77T51e51m23l76í83k
"... dnešních 35 aut s moderním dvoulitrovým TDI motorem VW s touto normou produkuje dohromady jen tolik emisí, jako jediné 20 let staré dieselové auto..." Pokud autior hovoří o uhlíku a CO2,, pak to odporuje zákonu o zachování hmoty ! CO2 na pravé straně rovnuice vzniká z uhlíku v benzinu na levé straně rovnice, tedy třeba z 10 litrů vznikne CO2 jen tolik, kolik může z 10 litrů vzniknout...a nikoli 35x více ....
F19r26a54n13t79i78š91e97k 57K92o29ř28í43z97e62k
CO2 a vodní pára jsou spíše prospěšné plyny, ty bych neřešil. V článku se myslí různé oxidy dusíku, prach, CO ... a ty se daří redukovat významně.

J54i27ř74í 65K28i38n71d79l
Jedna domácnost spotřebuje 1, 25 kW za hodinu. Nabíjející stanice pro elektromobily má celkem 350 kW. Z toho vyplývá, že jedna stanice spotřebuje každou hodinu více elektřiny než 280 domácností.
V64l87a37d30i21s73l76a73v 13K39o38l72m64a75n
Nemíchejte pane Kindle dohromady výkon [kW] s prací (výkon x čas) [kWh].
M94a47r17c28e26l 47Z42a72s25a32z38a71b96a34n47o20v64a80n53ý
To je ale šaškáreň s tým CO2. A pritom stačí jeden výbuch podmorskej sopky, ktorá vyvrhne do atmosféry toľko CO2, že celá ľudská produkcia skleníkových plynov sa ukáže ako úplne zanedbateľná.
Vybuchlá sopka - Vodní pára je podle NASA nejvýznamnějším skleníkovým plynem. V roce 2022 vybuchla podmořská sopka Tonga v Tichém oceánu. Do stratosféry vrhla takové množství vodní páry, že se její celkový objem zvýšil o 10 % a ve stratosféře může zůstat až několik let. Vyšší objem vodních par může ovlivnit povrchové teploty na Zemi, píše NASA ve své zprávě.
M47a91r50c70e85l 83Z26a55s25a14z69a88b50a78n32o36v58a98n22ý
Oprava: ktorá vyvrhne do atmosféry toľko vodnej pary, že celá ľudská produkcia skleníkových plynov
J33i46ř91í 71N14e90v49r75k51l35a
O emise elitám nejde, to je jen podvodná záminka. Každému se zdravým rozumem je jasné, že o elektroauta nebude velký zájem, že jsou drahá a nepraktická. Jde o to, aby si auta mohla dovolit jen vyšší třída, aby lidé ztráceli vlastní mobilitu a přešli na veřejnou dopravu. Projekt rekonstrukce Hlavního nádraží v Praze byl zdůvodňován také tím, že jeho kapacita by po roce 2030 měla být asi dvojnásobná. Ještě to lidem nedochází? Už by mělo.
M73a56r29c90e37l 12Z96a45s41a41z31a86b56a21n61o49v31a27n12ý
Ľuďom nič nedochádza. 15 minútové mestá boli 10 rokov dozadu vysmievaná konšpiračná teória - dnes budú zachraňovať planétu pred zlým CO2.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz