29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Hanba britské justice

Rozsudek kritizuje zvláštní zpravodaj OSN pro mučení Nils Melzer. Podle něj je špatným vysvědčením pro britskou justici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Bubeníček 16.12.2021 19:33

Hlavně, že každý stát musí mít zákony pro ochranu whistleblowerů. Takže, udávat soukromé firmy, to je jako super, ale zveřejnit nepravosti státu to ne, to je špatné.

J. Jurax 16.12.2021 16:25

V článku je jeden pohled.

Opomenut je tam ovšem druhý pohled - totiž že Assange je zrádce své země a národa. A z tohoto pohledu není jeho vydání do země, kterou zradil, hanbou.

Měl zdrhnout do Ruska. Tam by si ho hýčkali. Možná.

P. Diviš 16.12.2021 17:06

Viz Snowden.

M. Malovec 16.12.2021 14:42

Komunista bude vždy hájit jakýkoliv zloči, jakéhokoliv gaunera ve chvíli, kdz poslouží proti kapitalismu.

P. Adámek 16.12.2021 13:34

To je zase jednou problém pro toho rebbeho, který vždy obě strany sporu vyslechl a každému dal zapravdu. Ano, Assange odhalil různá svinstva na vysokých místech. A ano, Assange zveřejnil tajné dokumenty, což je čin na úrovni špionáže pro cizí mosnost(i) a to si i ty nejdemokratičtější země pečlivě hlídají a přísně trestají.

T. Bubeníček 16.12.2021 19:32

Jenže on nešpionil pro cizí stát, ale odhalovat zločiny státu.

R. Brzák 16.12.2021 12:00

zcela výjimečně souhlasím s autorem - jen bych poopravil - nejde o hanbu justice britské, ale obecně justice státní, centralizované, moci státu (států i nadstátu) poplatné.

Ale takových případů je v justici obecně a celosvětově drtivá většina. A bude tomu tak do té doby, dokud budeme jeden ze druhého mít tak velký strach, že budeme raději třetímu odevzdávat nad sebe třetímu do rukou tak velkou moc a to do té míry trvale, že ať už tento proces zakódujeme do jakkoliv komplikované "smlouvy", nakonec vždy bude tento "třetí" postupovat stejně, jako bychom mu dali na svůj život a jeho podmínky bianco šek...

P. Diviš 16.12.2021 17:09

Alternativou by bylo vlastnoruční vyřizování nastalých problémů a průserů. A ačkoliv s Vámi obvykle souhlasím, v tomhle ne.

To má problematických bodů mnohem více.

R. Brzák 16.12.2021 18:37

alternativ je samozřejmě více - a některé již byli i v minulosti na této planetě uskutečněny. Jen nepřežili kontakt s mocí státu, který území s protoanarchokapitalistickým společenstvím zabral a nastolil tak centralizované právo. Doporučuji ankap.urza, případně na youtube kanál svobodného přístavu, konkrétněji některé z besed a přednášek na téma decentralizovaného práva a jeho vymáhání...

K. Křivan 16.12.2021 11:50

I kdyby tomu zrádci v USA hrozilo elektrické křeslo, ........ dobře mu tak.

V. Hodorka 16.12.2021 17:35

Presne tak. Diky jemu zemreli statecnych stovky lidi hajici a bojujici za demokraticke hodnoty zapadniho sveta. Hodil je do chratu nepratelskych agentu.

T. Bubeníček 16.12.2021 19:31

Křivák promluvil :D

V. Wagenknecht 16.12.2021 10:07

Assange navedl toho vojáčka, co pak tvrdil, že je ženská, aby porušil přísahu, ukradl informace a předal mu je, aby na tom Assange vydělal. Vojáčka potom kopl do zadku a nechal ho v tom. Typický hrdina levičáků.

V. Wagenknecht 16.12.2021 10:04

Assange samozřejmě simuluje. To známe.

V. 3 16.12.2021 9:21

Vážím si pana Svobody jako dobrého režiséra. Nicméně, vyjadřuje-li se o USA, GB atd, větou "psát do Ústav tzv. demokratických států“ , nezapře v sobě komunistu, respektive generálního tajemníka UVKSČ; přijde mi to chucpe.

Ápropos, GB žádnou ústavu nemá...

D. Nebeský 16.12.2021 10:52

Británie samozřejmě ústavu má. Sice je to nepsaná ústava, ale pořád to je ústava.

P. Dvořák 16.12.2021 9:21

Řekl bych, že se nevydávají pouze vlastní agenti, kteří cíleně pracovali na území cizí mocnosti škodě této cizí mocnosti a včas se jim podařilo utéct. Např. prosovětský Kim Philby, pracující v MI6.

Assange je senzacechtivý pisálek, který si chtěl hrát na "spravedlivého" a ukousl si příliš velký krajíc, který se mu šprajcl v krku.

Z. Lapil 16.12.2021 10:22

OT: dyk sou ty přechodníky tak jednoduchý: -e; -íc; -íce.

Neboli jeden agent škodě, je-li jich víc libovolného pohlaví, tak škodíce. Agentka škodíc.

Já vím, napsal jste to srozumitelně, ale když mě to rozčiluje ;-).

L. Beneš 16.12.2021 11:07

Někteří lidé to nikdy nepochopí. A že navíc také existují přechodníky minulé. Ostatně archaismem (a zdá se že i anachronismem) se stává i leccos jiného. Já osobně, čta článek z pera věhlasného profesora medicíny, jsem si kladl otázku, zda pro mne nepozorovaně nezrušili odlišný tvar příčestí minulého činného pro podmět v plurálu vyjádřený koncovkou -li a -ly (např. dělali a dělaly).

Z. Lapil 16.12.2021 11:40

Nezvládané -i/-y v minulém čase přisuzuju chybné školní výuce. Ona to totiž není jen shoda přísudku s podmětem, ale všeho se vším. "Krásné ženy tančili" moc intuitivní není, ale "Krásní ženy tančili" je blbina zcela evidentní.

P. Han 16.12.2021 11:57

Krásní ženové tančili. A vlastně v době LGBT+ je to fuk.

J. Jurax 16.12.2021 16:33

Ano.

Krásné ženo 22. pohlaví tančilo.

T. Diblík 16.12.2021 17:01

Vejda vejda, Vejdová vejdouc. Vejdová má přechodník, Vejda ne. Pamatuju si to dobře? :-)

J. Jurax 16.12.2021 16:28

Máte recht. Ale taky tam mohlo vypadnout "ke" - tedy "ke škodě".

P. Dvořák 16.12.2021 19:13

jj. Díky, teď to čtu. Nejprve jsme odpovídal na komentář Z. Lapil 16.12.2021 10:22.

P. Dvořák 16.12.2021 19:11

Nechtěl jsem napsat "škodě", protože přechodníky neumím a nepoužívám. Chtěl jsem napsat "ke škodě".

Po odeslání a opětovném přečtení jsem si chyby všiml. Neopravoval jsem, nepočítal jsem s tím, že zrovna touto ptákovinou, jakých jsou tady v různých podobách desítky denně, se bude někdo zabývat.

Z. Lapil 17.12.2021 10:01

Bodejť :-)

I. Schlägel 16.12.2021 9:21

Ryzí levičák podporuje ryzího levičáka. Žádné překvapení. Nic proti komukoliv, kdo upozorňuje na vážná pochybení kdekoliv. Ovšem zveřejnit spolu s nepravostmi i značné množství tajných strategických informací je těžký zločin. Udělat to Rus, je dávno po něm.

Ś. Svobodová 16.12.2021 9:30

No, FBI také měla plán na jeho likvidaci.

I. Schlägel 16.12.2021 9:34

Nedivím se. Akorát by to byla spíše CIA.