16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

FINSKO: Päivi Räsänenové byla osvobozena!

A to v celém rozsahu obžaloby. Co na to říkají křesťané důsledně hájící biblické učení týkající se manželství a homosexuálních praktik? Jedno jediné: Haleluja.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rudolf 3.4.2022 17:45

Celé to bylo uchopeno špatně. Neměla být postavena před soud, ale měla být pozvána do TV, aby svůj přístup (ne)obhájila v diskusi s inteligentním oponentem.

V. Čermák 3.4.2022 18:12

Diskuze v televizi na věci nic nemění. Tradiční a Pokrokářské názory budou nadále v narůstajícím rozporu...

B. Rudolf 3.4.2022 20:31

Hloupost sice není trestná, ale zaslouží si být odhalena.

J. Brei 3.4.2022 12:34

Šalom, pane Stejskale. Zřejmě mi opět neodpovíte na otázku, kterou jsem Vám na Neviditelném psu v každém díle Vaší ságy o paní Päivi Räsänen položil. Nedá se nic dělat. Možná to vlastně ani není důležité, abyste odpověděl mně. Stačí, když odpovíte sám sobě. Pisatel listu Hebrejů, o Bibli říká: „Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před ním skryté;“ (List Hebrejům 4:12.13 Český studijní překlad) Máte na svém blogu na i-DNES.cz jako moto slova Piláta Pontského „Co jsem napsal, napsal jsem“. Byl to Říman a mohlo mu být lhostejné, jak se lidé cítí, když čtou to, co napsal. Je však zvláštní, když si člověk, který se vydává za křesťana, dá jako moto slova římského pohana, která ukazují na jeho aroganci a pohrdání lidmi.

V. Čermák 3.4.2022 16:16

I pohan Pilát, v určitém okamžiku inspirován Bohem, napsal, co napsal. Mimochodem, Stejskal se vydává za Žida...

J. Brei 3.4.2022 16:41

Pilát neříká, že byl k tomu, co napsal, inspirován Bohem. Mluví v první osobě a výrok vydává za svůj.

Pan Stejskal se Žida nevydává. Je evangelikál a jako takový stojí na straně Izraele.

V. Čermák 3.4.2022 18:10

Když bůh někoho inspiruje, Nepředstaví se, aby to mohl vykládat, to nevíte? Pilát mluví a to je celé, podobně jako mluví bohem inspirovaní proroci a Kristem osvícení apoštolé. Podstata je to, že na ukřižování Ježíše nenese žádnou vinu. Pan Stejskal mě moc nezajímá...

J. Brei 3.4.2022 12:15

Každý, kdo čte Bibli, je postaven i před otázku vznesenou nikoli mnou, ale rav Šaúlem (apoštolem Pavlem) – souhlasím s tím, že jsou homosexuálové hodni smrti? Věřící si v této souvislosti může položit otázku: „Jsem skutečně takový fanatik, abych s tím souhlasil?“ A nevěřící: „Pokud nenávidím homosexuály, proč je ve mne taková nenávist?“ A věřící i nevěřící: „Jaké jsou vlastně mé skutečné pohnutky?“

V novozákonním listě Hebrejům je mimo jiné napsáno: „Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před ním skryté;“ (List Hebrejům 4:12.13 Český studijní překlad) Mnozí se Biblí i zde ohánějí a můj dojem z nich je, že jí nikdy nedovolil, aby jím samotným dala odpověď na otázku, „co jsem vlastně za člověka“. A „jak dalece, a zda vůbec, jsem schopen dostát svému lidství“.

Když se Pilát snažil vyrvat Jehóšuu ze spárů tehdejší samospravedlivých mravokárců, poukázal na jeho lidství – Ecce homo, Hle, člověk! Mě se ta myšlenka líbí – vybízet sebe i druhé, aby viděli člověka nejen v sobě, ale i v druhých. Možná není vždy snadné, vidět člověka i v druhých, protože to některé lidské skutky činí téměř nemožným. Ale přesto neznám jinou cestu, jak udělat svět alespoň trochu lepší, než naučit se vidět v druhých člověka, jako jsem já sám.

V. Čermák 3.4.2022 16:22

Pilát je v ukřižování Ježíše Nevinně a rozumovat o něm je zbytečné. Tajemství spasení spočívá v tom, že syna Božího nechali ukřižovat jednak Židovští vůdci a potvrdil to i Židovský dav....

J. Brei 3.4.2022 16:50

To je obvyklé antisemitské klišé. Jehóšuu (pokud vůbec existoval a pokud se to vůbec stalo) podle Bible nechal ukřižovat Jahve Elóhím. Lid Izraele spolu s národy, Herodem a Pilátem měli roli statistů:

„V tomto městě se opravdu sešli Herodes a Pontius Pilát spolu s národy i s lidem Izraele proti tvému svatému služebníku Ježíšovi, kterého jsi pomazal, aby učinili, co tvá ruka a tvůj úradek předem určily, že se má stát.“ (Skutky apoštolů 4:27.28 Český studijní překlad)

V. Čermák 3.4.2022 18:17

Nevím, co jste za sektáře a je mi to jedno, ale my křesťané věříme, že Ježíše nechali Ukřižovat přední Židé a potvrdil to Židovský dav. Pilát byl jen vykonavatel.

J. Brei 3.4.2022 20:24

Nevím, co jste to za křesťana, když nevěříte Bibli. Text, který jsem Vám citoval jasně říká, že neměli možnost volby a museli vykonat Boží vůli.

J. Brei 3.4.2022 12:15

Pan Langer mi v tomto vláknu (2.4.2022 5:55) napsal: „Že praktikujicí homosexuálové jsou hodni smrti tady neustále opakujete jedině vy, je otázkou, co tím vlastně sledujete.“ Ano, je to pravda. Jen bych dodal, že tady neustále opakuji to, co říká Bible, o kterou v tomto vlákně jde. Rád bych takto odpověděl na jeho otázku.

Nuže, odpověď je prostá – je to zvědavost. Rád bych od Vás samotných, co sem píšete, slyšel upřímnou odpověď. Odpověď na to, co jste Vy, kteří sem píšete, vlastně za lidi. Jak lidští, nebo naopak nelidští dokážete ve skutečnosti být. Kolik lidství ve Vás tento svět stačil již udusit a kolik ho ve Vás ještě zůstalo.

A. Renjascu 3.4.2022 12:22

Odpověď jste už dávno dostal...

J. Jurax 3.4.2022 14:19

No jo, on by měl být žalován i autor toho výroku, ten, kdo jej vepsal do písma svatého. Nebo soudíte, že už je to promlčené?

T. Pudil 2.4.2022 19:22

Z velke miry se jedna o svobodu slova. Jak je mi znamo, ta neni tak jista ani v Ceske Republice. Je to jedna ze svobod, ktera by mela byt zarucena v celem svete. Je to pravo, ktere je srovnatelne s pravem na zivot. Kazdy by mel mit pravo rikat, co chce, vyjma toho, cim by ohrozil zivot ci zdravi jine osoby. Prikladem je vykrik "hori" v kinosale. Nicmene se to nevztahuje na nazor na vakciny atd.

A. Renjascu 2.4.2022 18:58

V kanadě už jsou dál:

https://www.youtube.com/watch?v=Zsepnv1jHBE

P. Jiří 2.4.2022 16:25

Alespoň jedna dobrá zpráva ve smršti dnešních ubohostí že jo neziskoví aktivisti?

V. Kučer 2.4.2022 13:25

Za homosexualitu církev neupalovala, kněží pro to měli jistě pochopení a tak stačilo pokání. Finové dnes mají jiné starosti.

V. Novak 3.4.2022 13:20

Církev nikdy za nic neupalovala.

Církev předala hříšníka rameni moci světské - a to už vědělo, co se po něm chce.

Církev si ručičky neumazala...

L. Žaloudek 2.4.2022 13:04

Myslím, že je pokrytectví schovávat se při odsuzování jednání druhých za bibli. A myslím, že je pokrytectví, tvářit se, že ti pokrytci jsou stíháni za svoji zbožnost. A myslím, že je pokrytecké vydávat odmítnutí soudu řešit takovou manipulaci za "vítězství".

V. Čermák 2.4.2022 13:37

1. Člověk věřící v Boha jedná podle svojí víry, které je Bible oporou, ale rozhodně se neschovává za Bibli. 2. Dotyčná nebyla souzena za svoji zbožnost, ale protože narazila na Hodnoty Pokrokářů, kteří ji zažalovali. 3.Nepovažuji za Pokrytecké, když zvítězí zdravý rozum.

Zdá se, že patříte k lidem, kteří věří, že Bůh neexistuje, nic proti tomu, ale v logice a dedukci také nevynikáte...

M. Stribrny 2.4.2022 16:48

R^

L. Žaloudek 2.4.2022 19:04

Ad 1. Proč tedy poslankyně Biblí argumentovala?

Ad 2. Četl jste články pana Stejskala o jejím obvinění?

Ad 3. Souhlasím s Vámi: zvítězil zdravý rozum, tj. ani jedna ze stran sporu.

V. Čermák 3.4.2022 11:53

A proč by Biblí argumentovat nemohla, když je oporou obrovského množství Žido-Křesťanů. Pokrokáři se svými Hodnotami jistě také argumentují nějakými zaručenými písemnostmi. Od pana Stejskala jsem převzal spíše fakta, neboť ho moc neprožívám. Zdravý rozum zvítězil v tom, že drzá žaloba pokrokářů byla zrušena. Samozřejmě nepochybuji, že si ty svoje nesmyslné Hodnoty budou omílat dál s ještě větší intenzitou...

G. Onion 2.4.2022 11:53

Tohle je výborná zpráva, že by návrat zdravého rozumu?

L. Zídek 2.4.2022 11:06

Hrůzná zpráva je, že v Evropě, v 21. století se může tato "kauza" dostat až k soudu a je dokonce souzena !

V. Čermák 2.4.2022 13:38

Tak Pokrokáři jsou nesmiřitelní, zvláště dotkne-li se někdo jejich Hodnot...

J. Jurax 2.4.2022 20:53

Ano, to je podstata věci ...

J. Brunner 3.4.2022 19:51

R^