Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠROTOVNÉ: Totální krach
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ludva 9.9.2009 12:15Šrotovné bude A je to dobře - solidarita se zeměmi, které ho zavedly, je lepší než příživnictví. |
JaS 7.9.2009 22:57Kdo vehementně prosazoval šrotovné a kdo říkal, že je to blbost? |
Pete 7.9.2009 21:50Přípomínám, že Němcům platí Češi šrotovné už 20 let co kupují jejich šunky. Takže by se socani měli uklidnit, soudruhům z Německa Češi nic nedluží. Panebože to jsou oslové. |
MGM 7.9.2009 15:48Dovolil bych si malou opravu ve čtvrtém odstavci článku: Nejedná se o vyhozené peníze z poloprázdné státní kasy, nýbrž o peníze vyhozené ze státní kasy zatížené dluhem ve výši jednoho státního rozpočtu. Čili na to vyhození bychom si museli půjčit a platit úroky. No, není snad lepší naházet ty peníze hned do popelnic než je složitě vyhazovat prostřednictvím tolika byrokratů? |
Goral 7.9.2009 15:18Dobrý článek ... Dobré počteníčko , jen si nejsem jist zda to pochopí Paroubek & jeho vygumovaní boys ... |
honzak 7.9.2009 14:40já bych řekl, že autor má pravdu. Šrotovné je principielně stejná lumpárna, jako prodej majetku ČSA, aby se společnost dostala do černých čísel. Ekonomie a ekologie nejsou vědy! |
Ivan Nový 7.9.2009 16:22honzok, pokud tím "majetkem" je letadlo a počet letadel převyšuje poptávku, tak jinak, než prodejem nadbytečných letadel se nedostanete do černých čísel. |
honzak 7.9.2009 18:05Re: honzok, to by mohla být pravda, kdyby se následně nerušily lukrativní linky, že? |
Ladislav N :-))) 7.9.2009 18:25Re: honzok, Hehe, které "lukrativní linky" ČSA ruší? |
honzak 7.9.2009 20:02Re: honzok, např. do NY. |
Gardnes 7.9.2009 20:14Re: honzok, Asi lukrativní nebudou, jinak by odpovědné činitele už honil po Praze MUDr.Chocholoušek |
hank bukowsky 7.9.2009 13:26Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl informace čerpáš z ideologických prodzurindovských denníků Sme a Pravda, tak jak jsem je měl možnost číst před dvěma týdny a skutečnost vidět a o ní diskutovat se Slováky. Nic než agitka. |
brabus 7.9.2009 15:04Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl Milej Hanku, autor má pravdu úplně ve všem. Ty co mají na nové auto, by si koupili i bez šrotovného. A ty co na něho nemají, tak se nechali zblbnout Ficem, že je něco zadarmo. Teď nemají na leasing, na nájem atd. Stačí koukat na slovenské TN nebo internert. Tam se to jenom hemží příběhy lidí, kteří podlehli kouzlu slova: ZADARMO. Takže žádná agitka, ale jen popsání stavu věci. Šrotovné na Slovensku je opravdu něco jiného, než šrotovné v Německu. |
mira 7.9.2009 16:54Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl To nemá cenu. Na volyče jako bukowski neplatí fakta a argumenty, ale billboardy a soc-dávky... Tohle má Jirka zmáklý dobře. |
jirka.s. 7.9.2009 17:42Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl No to máš těžký, literáte!!! Bohuš pi*/ču paní doktorky tež neviděl a věři že ju ma!!! |
Gardnes 7.9.2009 20:21Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl Milej pane Hanku, pokud odložíte ideologické oranžové brýle, budete muset dát autorovi článku zcela za pravdu, protože nejde o výmysl nějakých prodzurindových tiskovin, ale o očekávaný logický dopad. V malém trhu očekávat široký dosah nelze a navíc stále jde jen o odbyt poněkud jinak rozložený v čase, ale nikoliv v objemu. O tom svědčí i konec vlivu šrotovného v Německu s dopadem na Škodovku. Nyní zavádět šrotovné u nás by byl stejný nesmysl, jako tvrdit, že Ráth je bytostný předpisový socialista. |
Pepa Jetel 7.9.2009 12:45Souhlas s článkem. Mimochodem, já se chystám koupit tak 3 roky starou ojetinu, takže mně by šrotovné pravděpodobně pomohlo. Tedy spíš šrotovné mi už asi pomohlo, protože snížilo ceny německých ojetin. |
Vodarensky 7.9.2009 12:40Srotovne na auta je blbost. Je treba zaves srotovne na kola, ta jsou mnohem ekologictejsi. |
R 7.9.2009 12:08šrotovné pomohlo hlavně No, vypadá to, že šrotovné pomohlo hlavně těm automobilkám, co se sortimentem trefily do požadavků šrotujících. Zatímco automobilky, jejichž automobily se nekupovaly, měsíce žijí z rezerv, automobilky, které prodávaly, teprve nyní po ukončení šrotovného začínají sahat na rezervy. A teď bude v následujích měsících otázka, komu dojdou rezervy dříve. |
qwertico 7.9.2009 12:55Re: šrotovné pomohlo hlavně Tak za prvé - žádné rezervy nebyly a nejsou, viz problémy automobilek v celém spektru. Za druhé - automobilkám, jejichž auta nevyhovovala šrotovnému, polesl prodej a ten v průměru trvá a i v budoucnu si tento nižší odbyt podrží. Automobilky, které podmínky šrotovného splňovaly, teď sice pár aut prodaly, ale stalo se tak i na úkor budoucí poptávky a teď už neprodají skoro nic. Jejich problémy budou větší. |
hank bukowsky 7.9.2009 13:32Re: šrotovné pomohlo hlavně jenže, kdyby auta neprodali, tak už jsou v problémech. Autor jenom hauzíruje a teoretizuje, co jiného taky svede. Jestliže se jednalo jen o prodej pár aut, tak jakýpak problém, že? Pro firmy je dost důležité mít prodaný výrobek byť s rizikem menší poptávky v budoucnu, než trvale skomírání. Jenže to by jsme museli chtít chápat neideologicky a ne se neustále přivinovat k různým dubiskům bez ohledu na jejich hloupé i když kvazi vyargumentované manipulace. |
qwertico 7.9.2009 13:54Re: šrotovné pomohlo hlavně Typická socanská argumentace, žádné plánování, po nás potopa. |
Ivan Nový 7.9.2009 16:26Re: šrotovné pomohlo hlavně trvalé skomírání je čas připravit inovace, umělé injekce zvenčí generují inovační lenost a vytváří závislost na vnějších zdrojích. Socialismus nefunguje. Šrotovné je pokus uvést systém do komatu, do klinické smrti. EU se to už podařilo se zemědělstvím. Které po odpojení od dotací zkolabuje. |
Minutus 7.9.2009 17:20Nejsem sice jednoznačně pro šrotovné ale stavět to takhle černobíle bych se to neodvážil. Těžko zvýšíte inovacemi dojivost krávy, kterou předtím necháte chcípnout. Krize je sice důležitá pro inovace a katarzi, ale pokud pochcípá všechno, dá se z ní vymotat dost těžko. Neboli vše funguje jen v určitých mezích. Faktem je, že nám pomohlo NĚMECKÉ šrotovné více, než kdy mohlo pomoci české. |
Ladislav N 7.9.2009 18:31Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ta vaše finanční "kreativita" je opravdu obdivuhodná. Proč by se měli všichni chovat jinak, než nakupovat to, co chtějí a na co mají peníze? Proč by daňoví poplatníci měly vybraným jedincům financovat nákup automobilu? P.S.: Kde jste přišel na to, že výrobcům v Česku pomohlo německé "šrotovné"? Říkali to v novinách a v ČT zpravodajství? |
Minutus 7.9.2009 20:08Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ano, mladoboleslavská škodovka nestíhala vyrábět, ačkoli kolem zuřila krize. Komu šrotovné rozhodně nepomůže, to jsou prodejci ojetin, to je jisté. Proč by měli? protože se jim to může vyplatit, až přejde krize a konkurence ze států bez šrotovného mezitím zkrachuje. Jistě, každý nakupuje, co chce (někdy i co nechce, reklama je potvora) a za peníze, které je schopen sehnat. Nevidím v tom problém. Šrotovné neznamená, že si někdo MUSÍ koupit auto. |
Ladislav N 8.9.2009 0:44Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ale Škodovka "nestíhala" jenom v určitých typech automobilů, levných a úsporných. Navzdory "nestíhání" má propad výroby za 1. pololetí 2009 v desítkách procent. Úspěšné jsou jenom Škoda Fabia a Škoda Octavia. Jestli kvůli šrotovnému nebo nízké ceně za slušnou kvalitu, od sebe těžko někdo dokáže rozlišit. A už vůbec ne pindalové novináři nebo mluvčí výrobce aut. |
R 7.9.2009 17:05Re: šrotovné pomohlo hlavně Jestli fabrika nevydělává a přesto dále funguje, platí faktury a mzdy zaměstnanců, tak žije z rezerv. A že ty rezervy nejsou finanční, ale třeba nějaké jiné, to je jedno. |
Lerak 7.9.2009 11:13Prokázáno: levicový šmejd se vytvrale drží hesla-NEJLÉPE SE UTRÁCEJÍ CIZÍ PENÍZE- tedy peníze daňového poplatníka, ať to stojí, co to stojí a....BUDU ZVOLEN, tím šmejdem. |
hank bukowsky 7.9.2009 13:35Re: Prokázáno: levičáci neplatí daně? Tvoje argumentace je hloupá a tudíž odpovídající. |