Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠROTOVNÉ: Totální krach
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Ludva 9.9.2009 12:15Šrotovné bude A je to dobře - solidarita se zeměmi, které ho zavedly, je lepší než příživnictví. |
![]() |
Ladislav N 8.9.2009 0:44Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ale Škodovka "nestíhala" jenom v určitých typech automobilů, levných a úsporných. Navzdory "nestíhání" má propad výroby za 1. pololetí 2009 v desítkách procent. Úspěšné jsou jenom Škoda Fabia a Škoda Octavia. Jestli kvůli šrotovnému nebo nízké ceně za slušnou kvalitu, od sebe těžko někdo dokáže rozlišit. A už vůbec ne pindalové novináři nebo mluvčí výrobce aut. |
![]() |
JaS 7.9.2009 22:57Kdo vehementně prosazoval šrotovné a kdo říkal, že je to blbost? |
![]() |
Pete 7.9.2009 21:50Přípomínám, že Němcům platí Češi šrotovné už 20 let co kupují jejich šunky. Takže by se socani měli uklidnit, soudruhům z Německa Češi nic nedluží. Panebože to jsou oslové. |
![]() |
Gardnes 7.9.2009 20:21Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl Milej pane Hanku, pokud odložíte ideologické oranžové brýle, budete muset dát autorovi článku zcela za pravdu, protože nejde o výmysl nějakých prodzurindových tiskovin, ale o očekávaný logický dopad. V malém trhu očekávat široký dosah nelze a navíc stále jde jen o odbyt poněkud jinak rozložený v čase, ale nikoliv v objemu. O tom svědčí i konec vlivu šrotovného v Německu s dopadem na Škodovku. Nyní zavádět šrotovné u nás by byl stejný nesmysl, jako tvrdit, že Ráth je bytostný předpisový socialista. |
![]() |
Gardnes 7.9.2009 20:14Re: honzok, Asi lukrativní nebudou, jinak by odpovědné činitele už honil po Praze MUDr.Chocholoušek |
![]() |
Minutus 7.9.2009 20:08Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ano, mladoboleslavská škodovka nestíhala vyrábět, ačkoli kolem zuřila krize. Komu šrotovné rozhodně nepomůže, to jsou prodejci ojetin, to je jisté. Proč by měli? protože se jim to může vyplatit, až přejde krize a konkurence ze států bez šrotovného mezitím zkrachuje. Jistě, každý nakupuje, co chce (někdy i co nechce, reklama je potvora) a za peníze, které je schopen sehnat. Nevidím v tom problém. Šrotovné neznamená, že si někdo MUSÍ koupit auto. |
![]() |
honzak 7.9.2009 20:02Re: honzok, např. do NY. |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 19:53Re: Američtí a němečtí ekonomové ? |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 18:45Re: blb z IP: 217.169.182.xxx Ale "státní podnikání" sem stále tlačí socialisté a komunisté. Jestli to nebude tou vaší ekonomickou negramotností... |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 18:42Re: blb z IP: 217.169.182.xxx Ano. Výběr daní z dopravy přesahuje svou výši investice státu do stavby a údržby dopravních cest. To jste dodnes nevěděl? |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 18:40Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Proč právě šrotovného? Poptávka byla po levnější a úspornější kategorii vozů. To přece se šrotovným nijak nesouvisí. Máte nějaký hmatatelný důkaz, že šrotovné v Německu způsobilo zvýšený prodej levnějších a úspornějších automobilů z Česka? |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 18:36Re: hank bukowsky IP: 80.188.45.xxx Naopak, jako bezmozek se v diskusi prezentujete vy sám. |
![]() |
Ladislav N 7.9.2009 18:31Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx Ta vaše finanční "kreativita" je opravdu obdivuhodná. Proč by se měli všichni chovat jinak, než nakupovat to, co chtějí a na co mají peníze? Proč by daňoví poplatníci měly vybraným jedincům financovat nákup automobilu? P.S.: Kde jste přišel na to, že výrobcům v Česku pomohlo německé "šrotovné"? Říkali to v novinách a v ČT zpravodajství? |
![]() |
Ladislav N :-))) 7.9.2009 18:25Re: honzok, Hehe, které "lukrativní linky" ČSA ruší? |
![]() |
honzak 7.9.2009 18:05Re: honzok, to by mohla být pravda, kdyby se následně nerušily lukrativní linky, že? |
![]() |
jirka.s. 7.9.2009 17:42Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl No to máš těžký, literáte!!! Bohuš pi*/ču paní doktorky tež neviděl a věři že ju ma!!! |
![]() |
brabus 7.9.2009 17:22Re: Asi takhle autore My si asi nerozumíme. Ty co mají na nové auto, tak ty by si ho koupili krize nekrize. Ale tady se vytvořil uměly pocit, že slováci si mohou koupit auto skoro zadarmo. Takže si kvůli 40tis podpoře vzali auto na leasing převážně hůře majetní lidé. A po pár měsících zjistili, že i když dostali šrotovné, tak stejně neutáhnou auto na leasing. Takže to spoustě lidem zkomplikovalo i platby za nájem, dalších úvěrů atd. Takže, kdyby si nechali raději tu 10letou škodovku, tak by se nedostali do těchto problémů. A začínají se hromadit po stovkách případy, kdy na dluhy za neplacení leasingu, chodí exekutoři. Takže takový člověk většinou přijde i o to poslední co měl. Což znamená nemalé náklady na stát formou všelijakých sociálních příspěvků. Takže ještě jednou: CHápete? |
![]() |
Minutus 7.9.2009 17:20Nejsem sice jednoznačně pro šrotovné ale stavět to takhle černobíle bych se to neodvážil. Těžko zvýšíte inovacemi dojivost krávy, kterou předtím necháte chcípnout. Krize je sice důležitá pro inovace a katarzi, ale pokud pochcípá všechno, dá se z ní vymotat dost těžko. Neboli vše funguje jen v určitých mezích. Faktem je, že nám pomohlo NĚMECKÉ šrotovné více, než kdy mohlo pomoci české. |
![]() |
Minutus 7.9.2009 17:11Re: stupidní článek Vyčerpal se efekt německého šrotovného? |
![]() |
xxx 7.9.2009 17:10Re: stupidní článek Předpokládám, že jako samoživitelka berete nějaké sociální dávky. A teď si představte, že existuje spousta lidí, z jejichž daní jsou vaše dávky vypláceny a řeknou si : Proč bych měl ....? Pokud žádné sociální dávky jako samoživitelka neberete, pak se omlouvám. |
![]() |
R 7.9.2009 17:05Re: šrotovné pomohlo hlavně Jestli fabrika nevydělává a přesto dále funguje, platí faktury a mzdy zaměstnanců, tak žije z rezerv. A že ty rezervy nejsou finanční, ale třeba nějaké jiné, to je jedno. |
![]() |
mira 7.9.2009 16:54Re: Píšeš tu o Slovensku, aniž by jsi tam byl To nemá cenu. Na volyče jako bukowski neplatí fakta a argumenty, ale billboardy a soc-dávky... Tohle má Jirka zmáklý dobře. |
![]() |
Ivan Nový 7.9.2009 16:27Re: Prokázáno: Platí progresivně nižší daně. |
![]() |
Ivan Nový 7.9.2009 16:26Re: šrotovné pomohlo hlavně trvalé skomírání je čas připravit inovace, umělé injekce zvenčí generují inovační lenost a vytváří závislost na vnějších zdrojích. Socialismus nefunguje. Šrotovné je pokus uvést systém do komatu, do klinické smrti. EU se to už podařilo se zemědělstvím. Které po odpojení od dotací zkolabuje. |
![]() |
Ivan Nový 7.9.2009 16:22honzok, pokud tím "majetkem" je letadlo a počet letadel převyšuje poptávku, tak jinak, než prodejem nadbytečných letadel se nedostanete do černých čísel. |
![]() |
KubiceLanger 7.9.2009 16:04Re: Asi takhle autore Koupili ale né v době krize. Od kdy stát platí podporu někomu na leasing. |
![]() |
MGM 7.9.2009 15:48Dovolil bych si malou opravu ve čtvrtém odstavci článku: Nejedná se o vyhozené peníze z poloprázdné státní kasy, nýbrž o peníze vyhozené ze státní kasy zatížené dluhem ve výši jednoho státního rozpočtu. Čili na to vyhození bychom si museli půjčit a platit úroky. No, není snad lepší naházet ty peníze hned do popelnic než je složitě vyhazovat prostřednictvím tolika byrokratů? |
![]() |
Goral 7.9.2009 15:18Dobrý článek ... Dobré počteníčko , jen si nejsem jist zda to pochopí Paroubek & jeho vygumovaní boys ... |
![]() |
brabus 7.9.2009 15:11Re: Asi takhle autore A z čeho se pak budou platit ty podpory, které stát bude muset vynaložit na lidi, kteří si koupili auto za šrotovné, aby pak zjistili, že ten leasing stejně neutáhnou. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=WjPUZvjfAJiv_qR&p=nm38yzbd%7c1bjghKRXvY%7cTJyvgnNRVv%7cc3AwZmd7RyoYz4CtWm%7cTRaVWYMFV%7cmmQJzVyXL6&x=J4XuMG)