3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠROTOVNÉ: Totální krach

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Didi 7.9.2009 8:34

Re: To je tedy hloupost

Spíše si položme otázku, zda jarní oživení prodejů souviselo se šrotovným nebo to byl spíše, tak jako každý rok, vliv začínající motoristické sezóny.

jan 7.9.2009 9:21

Re: To je tedy hloupost

je to blbost koupím ted nekoupím za rok - efekt v lepšim případě nula - bohatí 10 let stará auta nemají, pomoc nepotřebují, střední třída možná sem tam, chudí nemají peníze musejí si pujčit takže celou slavnou prémii odevzdají na úrocích nějaké pochybné lichvářské firmě

nejspokojenější pak je socdem a ksčm, které vypadají, že dělají něco pro lidi a zároveň si vytvářejí nové zchudlé voliče závislé na dávkách a podporách

Ludva 7.9.2009 10:15

Re: To je tedy hloupost

No, šrotovné se požívalo i před krizí a jakási obnova autoparku by právě nám neškodila. Ten efekt byl v tom, že působil zrovna v době nejhlubší krize. Když krize pomine, lidi mohou kupovat něco jiného. Ale nejpádnější důvod pro šrotovné je tento - čeští ekonomové nikdy nic pořádného nevymysleli. Na rozdíl od těch německých, amerických .....

hufv 7.9.2009 11:07

Re: To je tedy hloupost

Ten nejpádnější důvod je opravdu velká blbost.

Pokud někdo vymyslí kravinu, není nutné ji okamžitě aplikovat.

A obnova autoparku - kvůli čemu? Rozhodně není ekologické likvidovat fungující výrobek a nahrazovat ho novým - spotřeby zdrojů a energie na výrobu v tomto případně výrazně převýší jakoukoliv úsporu. A není to ani ekonomické - pokud nejsem milionář, pak při nákupu jednoho druhu zboží (auta) nemohu nakoupit jiné. Kdo na tom může krátkodobě vydělat jsou nadnárodní korporace vyrábějící auta, všichni ostatní prodělávají.

portwyn 7.9.2009 11:11

Američtí a němečtí ekonomové

mj. vymysleli a realizovali aktuální globální recesi. Opravdu hodno obdivu :-/

Ladislav N 7.9.2009 19:53

Re: Američtí a němečtí ekonomové

???   ...měl byste uvést, kteří. Všichni to rozhodně nebyli.

eTony 7.9.2009 9:31

Re: To je tedy hloupost

Šrotovné v Německu ? Končí, došly peníze.

eTony 7.9.2009 9:34

Re: To je tedy hloupost

.....daňových poplatníků.

Fňukal 7.9.2009 9:33

Ludvo-ještě že to v Německu zavedli-takovou krizi

od ledna do září  jsem ještě nezažil.Hrůza veliká.Hlad a bída na každém kroku............

Marty 7.9.2009 10:08

Re: To je tedy hloupost

Slovensko je automobilovou velmoci? Dobrej dzouk :)

Ludva 7.9.2009 10:10

Re: To je tedy hloupost

Řekl to Jahnátek a v poču vyrobených aut na obyvatele to naprosto souhlasí.

Fňukal 7.9.2009 10:51

Taky se jim to vyplácí....no co asi zase vymyslí

Fico-nový Jánošík.....................

čtenář zdrojů 7.9.2009 7:58

stupidní článek

Je pravda, že šrotovné je nesystémový krok upřednostňující jedno odvětví, ale kritika tohoto kroku by měla být fundovaná a nikoli vylhaná.

Jak může Zaoral vyhodnocovat slovenské šrotovné s výrobou aut v Česku? Slováci přece nezavedli šrotovné proto, aby zlepšili v Česku výrobu.8-o

Pindy o tom, že slovenské bazary se plní novými auty, nakoupenými za šrotovné, protože sociálně slabší prý nemají na splátky, jsou neuvěřitelnou lží. Pokud si někdo kupuje automobil na leasing, vždy si ho lesingová společnost prolustruje, zda má zájemce dostatečnou bonitu. Pokud se pak přece jen stane, že dlužník nemůže splácet, vrací auto zpět lesingové společnosti. Nemůže ho tedy dát sám do bazaru.

R 7.9.2009 8:08

Re: stupidní článek

Je třeba pořádně číst články. Autor píše, že bazary se plní automobily koupenými za šrotovné, protože není evidence aut za šrotovné koupených a že jedině u aut koupených na leasing evidence už z podstaty leasingu je.

Lelek kozodoj 7.9.2009 8:10

Re: stupidní článek

vzhledem k tomu, že  Škodovka utlumuje výrobu a bude propouštět, váš štěk je asi blbě.

Minutus 7.9.2009 17:11

Re: stupidní článek

Vyčerpal se efekt německého šrotovného?

Ladislav N 7.9.2009 18:40

Re: Minutus IP: 62.168.56.xxx

Proč právě šrotovného? Poptávka byla po levnější a úspornější kategorii vozů. To přece se šrotovným nijak nesouvisí. Máte nějaký hmatatelný důkaz, že šrotovné v Německu způsobilo zvýšený prodej levnějších a úspornějších automobilů z Česka? ;-P

Jarin 7.9.2009 8:12

Re: stupidní článek

A jak jste přišel na to, že ta zánovní auta ve slovenských autobazarech byla nakoupená na leasing? Ten není jediným způsobem, jak si pořídit nový vůz bez hotovosti. I v Čechách je pro nepodnikající fyzické osoby  výhodnější vzít si na nákup vozu půjčku než leasing. 

olina 7.9.2009 9:11

Re: stupidní článek

Proč mám já samoživitelka, která nikdy na auto neměla platit ze svých daní šrotovné, aby ti bohatší měli na nové auto? No a to slibuje Paroubek, že pomůže nám hudším lidem. To už je nad moje chápání. Mám co dělat abych   zapaltila dětem věci do školy, uživila je a zapaltila byt uchránila dětem střechu nad hlavou a ještě abych nějakým zbohatlíkům platila ze svých daní ŠROTOVNÉ?!?

jan 7.9.2009 9:33

Re: stupidní článek

to máte stejné i s regulovaným nájmem - dostávají ho i bohatí  lidé např. poslanec křeček (čssd) - přídavkama na děti, podporama atp. - plošné necílené dávky tot recept sociální demokracie - řešení je prosté - nevolit

jhm 7.9.2009 9:37

Re: stupidní článek

Myslim ze Vas prispevek k diskuzi je nejvalidnejsi. Sice neplatite auto zbohatlikum (imho spatny argument - zavisti) protoze zbohatlik si koupi luxusni auto kde na srotovne neni narok. Ale proc by jste z Vasich dani mela prispivat komukoliv na nove auto tomu take nerozumim.

Nejhorsi je ze srotovne dle meho mineni pouze posune nakup vozidla v case a kdyz se srotovne vycerpa, nebude kdo by auta kupoval. Automobilky pak budou se spozdenim resit situaci kterou na nase naklady odsunuly. A ten problem bude vetsi, protoze kupujicich bude min. Neni to nic prijemneho ale priznejme si ze automobilovy prumysl ma ve svete nadbytecne kapacity a jedine reseni je tyto kapacity zrusit.

hufv 7.9.2009 11:11

Re: stupidní článek

Nemáte pravdu. Např. velmi luxusní toyota prius se do této kategorie (díky Bursíkovy) pohodlně vejde a že to je luxusní auto o tom není sporu.

Pravda však je, že skutečně není žádný důvod, aby někdo (ať už auto vlastní nebo ne) přispíval daněmi na auto někoho jiného.

xxx 7.9.2009 17:10

Re: stupidní článek

Předpokládám, že jako samoživitelka berete nějaké sociální dávky. A teď si představte, že existuje spousta lidí, z jejichž daní jsou vaše dávky vypláceny a řeknou si : Proč bych měl ....?  Pokud žádné sociální dávky jako samoživitelka neberete, pak se omlouvám.

Vaněk 7.9.2009 8:29

Re: ... aneb "čtenář zdrojů" nečte zdroje

:-D

Andy 7.9.2009 9:33

stupidní čtenář

tedy vzpomínám, Šejno, jak jste vykládal, že máte ekonomické vzdělání. To asi nebude tak docela pravda, že? Vypadá to, že nemáte ani základní školu nebo kde jste se to měl naučit číst.

jirka.s. 7.9.2009 9:52

Re:Nu, šejno lejno mají rádi i společníci v jeho desetidoláčovém sekáči...

http://www.mccallpattern.com/list/dresses/page-1 Ti mu nesvěří do ruky více než než 75O doláčů

Výpis z obchodního rejstříku:

Obchodní firma: McCall Pattern Company Prague, spol. s r.o

jednatel: Ing. Miroslav Šejna, dat. nar. 02.12.1958, Praha 10, Moskevská 70

jirka.s. 7.9.2009 9:54

Re: Ad šejno lejno ....

K jednání jménem společnosti je oprávněn jednatel společnostiv tomto rozsahu:a) uzavírá bez omezení kupní smlouvy, v nichž společnost vystupuje jako prodávající  b) uzavírá kupní smlouvy, v nichž společnost vystupuje jako kupující s předmětem plnění nejvýše 15.000,- Kčs, nad tuto částku pouze se souhlasem valné hromady.  ;-D ;-D ;-D 

Andy 7.9.2009 12:06

Re: Ad šejno lejno ....

asi není divu- v rejstříku nejsou žádné listiny k zobrazení- firma existuje od 1992. Dost divná firma- a náš drahý čtenář zdrojů nedodržuje zákony. Fuj

V. Hoffman 7.9.2009 7:35

Vážený autor,

Môžete poslať nejaky cerstvy odkaz, kde Jahnatek vyhodnotil, ze srotovne nemalo na slovensku ekonomiku ziadny vplyv?8-o Pokial som ja nasiel, naposledy to urobil v aprili a odvtedy ho niekolko krat pochvalil.

Tu su nejake zdroje: http://ekonomika.sme.sk/c/4392387/jahnatek-srotovne-pomohlo-mozno-bude-pokracovat.html

http://spravy.pravda.sk/tretie-kolo-srotovneho-nie-je-na-to-dovod-tvrdi-jahnatek-p28-/sk_ekonomika.asp?c=A090819_154145_sk_ekonomika_p01

http://ekonomika.sme.sk/c/4819232/jahnatek-srotovne-nemalo-pre-nasu-ekonomiku-mimoriadny-vyznam.html

Hoci srotovne povazujem z dlhodobeho ekonomickeho hladiska za uplnu koninu a fakt by som tie peniaze radsej videl vynalozene na nieco ine, kratkodobo bolo celkom ucinne. Ked pocitate ekonomicky prospech, nemozete ignorovat vplyv /umelo/ zvysenej automobilovej produkcie na subdodavatelov, od gumarenskych podnikov, cez textilnu vyrobu az po elektroniku. Informujte, prosim, objektivne, takto celu vec iba zhadzujete:-(

V. Hoffman 7.9.2009 7:47

Re: Vážený autor,

A ked uz hovorime o tych vydavkoch, nezabudajme ani na dopady na socialny system kvoli prudkemu narastu nezamestnanosti /opat - NIELEN priamo v automobilkach/. Som celkom ochotny uznat, ze nemecke srotovne pomohlo slovenskej ekonomike podstatne viac ako slovenske srotovne, ale nejake efekty tam predsa len boli. Tych 275 milionov sice zaboli, mohlo a malo sa to vyuzit efektivnejsie, ale tvrdit ze slo o "totalny krach" je imho prehnane.