1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Elektromobily budou chtít tři nové elektrárny

Zaplatíte za plnou baterii, ale ve skutečnosti ji budete mít nabitou jen z poloviny. Pokud budete v létě „krmit“ elektromobil rychlonabíječkou, musíte s tím počítat. Úskalí, spojených s tímto typem dopravy je však víc. Oficiální místa v Bruselu i Praze o nich ovšem mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 5.1.2021 14:21

Našel jsem to na opojisteni.cz a je to 25 km za den vlastním vozem. Kazí to ovšem cesty na dovolenou a podobně, což jistě ten průměr do práce a do konzumu ještě srazí.

Pěkný den.

Z. Lapil 5.1.2021 14:15

Denně. Respektive ve všední dny.

R. Langer 5.1.2021 14:12

Samozřejmě. Ropa je přirozeně též přírodní surovina...

R. Langer 5.1.2021 14:09

Ale jistě že denně, Hnusný dne... :-P

R. Langer 5.1.2021 14:05

Berme to v kosmických rozměrech. V globále to vychládá (než se z toho stane supernova). ;-)

J. Svoboda 5.1.2021 14:05

Zdrojování toho tvrzení mi od autoraq chybí, proto se vzpěčuju.

Pěkný den.

R. Langer 5.1.2021 14:04

Jo, to se dalo čekat. Vloni bylo takové sucho, až bláto čvachtalo, a spodní vody se skoro vrátily do normálu... ;-D

J. Svoboda 5.1.2021 14:03

To ano, ale ne denně.

Pěkný den.

R. Langer 5.1.2021 14:03

Neviditelná ruka trhu je pro komouše největší zlo. Taky je to skoro to jediné, co si pamatují z Klausových projevů... ;-D

J. Ganaur 5.1.2021 14:02

To ano, ale není to konstantní.Slunce také nehoří konstantně, má cykly, totéž platí z planetárních jádrech.

R. Langer 5.1.2021 14:01

Všechny bych až tak nepodceňoval... ;-)

R. Langer 5.1.2021 13:59

Já ne. A ve skutečném globálu se bude vždycky jenom ochlazovat, všechno postupně vychládá... ;-)

J. Ganaur 5.1.2021 13:53

Přál bych si, abyste tu ještě za deset let byl.;-DZa deset let už nebude žádná Tesla.

F. Kusák 5.1.2021 13:50

Elektromobil je určitě skvělá věc, jen, alespoň zatím, nenahradí klasický spalovací motor. Důvody jsou všem technikům zřejmé. A přechod na ektromobilitu je proces. Řešením nejsou hloupé dotace ani zákaz.

To by bylo stejně hloupé, jako v elektromobilitě nepokračovat. Ovšem z čeho bych se opravdu radoval, kdyby ropní magnáti museli normálně pracovat, hlavně ti šejkové. To se ovšem nestane vzhledem k širokému využití ropy.

Moc mě ovšem mrzí, že z JE se stává politikum a obávám se nejhoršího, že už nic nepostavíme a jen vyměníme naše uhlí za ruskoněmecký plyn.

J. Ganaur 5.1.2021 13:49

Aspoň by nadělali méně škod.Šli by rychleji do řiti.;-D

J. Jurax 5.1.2021 13:49

Kladete na Pivodovu UI nepřiměřeně vysoké nároky ...

J. Ganaur 5.1.2021 13:46

To tady píšu už několik let, že klimatické změny způsobuje periodicky proměnný tok geotermální energie.A všichni mě mají za podivína.;-D

J. Jurax 5.1.2021 13:46

Neprovokujte!

Co kdyby se toho nějaký zelený veleblbec z brusele chytil! Paní z Leyna to vtělí do Green Dealu, putovní cirkus to odkejvá a budeme všichni v řiti!

J. Ganaur 5.1.2021 13:44

To je stejná energetická kravina jako elektromobilita.Navíc v článku úplně chybí náklaďáky.

J. Jurax 5.1.2021 13:41

To je totéž.

T. Hraj 5.1.2021 13:41

Zajímavá idea byla (je?) Power-to-gas. Neboli výroba metanu z vodíku a CO2. Na ten metan by se pak jezdilo jako na zemní plyn (auta a infrastruktura v podstatě existují). Vodík by se ale musel vyrábět elektrolýzou (má-li to být čisté) a to je velmi drahé. Idea byla využívat přebytky el. (za nulovou nebo i zápornou cenu). Audi dělalo poloprovozní pokusy někde snad ve Švýcarsku. Od té doby ale ticho.

Zavřelo by to hlavně hubu celému CO2 odpustkářskému byznisu. (asi proto se už o tom nemluví ;-D )

Z. Lapil 5.1.2021 13:39

Existují osobní vodíkové vlaky v pravidelném provozu - Německo, snad V. Británie); mj. testované ve Velimi. Délka trasy (nikoliv dojezd) tuším kolem 100km.

Pár článků vyšlo i u nás, nedávno jsem je snadno našel. Zkuste případně hledat: vlak vodík.

P. Zinga 5.1.2021 13:34

Emise CO2 jsou příčinou oteplování (?) a proto tají ledovce a tím stoupá mořská hladina a všem nám hrozí zmar, pokud nezakážeme uhlíkoá paliva a nepřejdeme na perpetum mobile! Nebo tomu tak není? Co grónský ledovec? Představte si, ten hajzl kašle na skleník a taje (zčásti-jaké?) odspodu.

Tým vědců rozumí více tání grónského ledového příkrovu. Objevili proud horkých hornin, známý jako Mantelplume, stoupající z hranice mezi jádrem a pláštěm pod středním Grónskema ze spodu roztává led..

http://www.tohoku.ac.jp/en/press/greenland_plume_drive_thermal_activities.html

T. Hraj 5.1.2021 13:33

No to jsou myslím úniky kvůli té malé molekule, ne?

Z. Lapil 5.1.2021 13:31

Plast je ekologickou náhradou papíru ze dřeva. Papír ze dřeva je ekologickou náhradou oslí kůže (pergamen).

T. Hraj 5.1.2021 13:30

myslím, že nemáte pravdu: "hustota zkapalněného vodíku je pouhých 70 kg/m3, přičemž hustota benzinu je cca 750 kg/m3"

https://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv/zamysleni-nad-budoucim-rozvojem-automobilu-pohanenych-vodikem_15307.html

Z. Lapil 5.1.2021 13:28

Přinejmenším v Anglii začali uhlím topit chudí, protože dřevo z ubývajících lesů začalo být drahé. Že by jim to uhlí (smrad, saze; smog začal být problém až později) v 18. století někdo dotoval?

Z. Lapil 5.1.2021 13:23

No... u nás to zhruba sedí.

Nevím, z čeho vycházel autor, ale mám za to, že neexistující auta (měšťané dopravující se pěšky nebo hromadně) autor do průměru nepočítá. Taky nezapomeňte, že denní kolečko paní vesnického domu vypadá nejspíš nějak jako odjezd - škola (dítě) - práce - škola - 2x týdně nákup - domů. Což těch 30 km tam a zpět může hodit i za předpokladu, že pán se vozí nebo chodí pěšky.

Z. Lapil 5.1.2021 13:16

Už je to tady.

Nebyl to nejsušší rok, ale největší sucho (nejvysušenější půda a tak). To, že začalo lejt v den tiskové konference je indicie, že bůh nejenom že existuje, ale přímo si ze zelených dělá srandu. Rozhodně mohl pár dní počkat :-).

Z. Lapil 5.1.2021 13:12

Taky si myslím, že snaha podobat se rychlostí nabíjení rychlosti tankování je odsouzena k nezdaru. Naopak - k dobíjení "odstavených" baterek by se mohly hodit větrníky a spol.

Problémem je pochopitelně unifikace baterií a bateriových prostorů a skutečnost, že baterie je v elektromobilu málem to nejdražší, takže kupovat další sadu baterií - byť postupně skrze dobíjecí společnost - nevypadá ekonomicky moc schůdně. Nerad to říkám, ale skoro to vypadá, že ČEZ a spol. v téhle souvislosti vědí, co dělají.