25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: O byznysu s epidemií

Za poslední měsíc průměrně více než dvě třetiny těch testy zjištěných pozitivních na infekci SARS- CoV-2 u nás nemělo žádné příznaky. Nejinak tomu bylo samozřejmě i včera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 25.7.2021 0:04

Na moje argumenty se pochopitelně můžete klidně vykašlat, ale poslechněte si (až do konce) tohoto pána. Doufám, že nebudete tvrdit, že tomu nerozumí, nebo že si schválně vymýšlí hlouposti. Na rozdíl od té smečky "odborníků", kteří živí a propagují covidovou hysterii, ho za to nejspíš nikdo neplatí.

https://rumble.com/vjvvii-sucharit-bhakdi-vysvtlen-okovn-proti-covidu.html

J. Zeman 24.7.2021 23:58

Jj je to tady OT, ale na ty odkazy třeba mrkněte. Na základě gigantického množství empirických dat, ze kterého měly superpočítače v JPL leta horké chvilky (hlavně v tom druhém případě) aby z nich vzniknul jediný graf :-P obojí ukazuje velmi zajímavé vztahy, které nejsou známé, natož všeobecně. Tak třeba vás to zaujme. Kdybyste nerozumněl, co to znamená, klidně se ptejte.

J. Zeman 24.7.2021 23:06

Klidně to srovnejme: Ve Finsku byla úmrtnost v r. 2020 9,9 úmrtí na 1000 obyvatel (https://knoema.com/atlas/Finland/Death-rate), ve Švédsku byla pouze 9,1 úmrtí na 1000 obyvatel (https://knoema.com/atlas/Sweden/Death-rate) a to přesto, že má Švédsko téměř o rok vyšší průměrný věk dožití než Finsko (https://www.worldometers.info/demographics/life-expectancy/) a tím i signifikantně starší populaci resp. onu rizikovou skupinu.

Srovnání s Brazílií je už teprve výmluvné protože úmrtnost v r. 2020 tam byla 6,6 úmrtí na 1000 obyvatel (https://knoema.com/atlas/Brazil/Death-rate) V ČR celých 12 úmrtí na 1000 obyvatel. (To je vpravdě katastrofický výsledek diletantské a hrabivé politiky vlády, který i úmrtností připomíná už období totalitního okupačního režimu "normalizace" -viz http://000.sweb.cz/priloha%2001.pdf , který se zřejmě snaží co do míry společenského marasmu vč. úmrtnosti vláda zřejmě dohnat a předehnat). Také je třeba vidět, že v Brazílii mají obráceně sezóny, což činí srovnání výsledků problematické, protože první velkou vlnu covidu tam měli už od loňského jara do podzimu (u nich obráceně), zatímco u nás ještě nic pořádně ani nezačalo. Ale těch zemřelých s covidem tam v té Brazílii nahlásili v r. 2020 910 na milion obyvatel, zatímco v ČR 1104 na milion obyvatel. A Brazílie byla vedle toho Švédska další zemí, kde si na ty lockdowny i díky Bolsonarovi, který to vehementně sabotoval a vůbec jiné kultuře, moc hrát prakticky nedokázali. Mohli si to taky dovolit, protože mají o dost mladší populaci.

Je třeba vidět úmrtnost na určitou chorobu v kontextu celé úmrtnosti (ta se dá jen velmi těžko zfalšovat, protože se od ní odvíjí opravdu spousta právních důsledků od pojištění až po dědictví). A to tedy zvláště v případě onoho covidu, kde je spolehlivost oněch údajů o zemřelých "s covidem" opravdu velmi značně nejistá a jak tak jsem po ten více než rok pozoroval ta data, velmi podrobně ta česká, je s nimi často celkem zásadně manipulováno na politickou objednávku.

V. Klepetko 24.7.2021 21:21

Udělám si čas a podívám se na ty odkazy.

Je to ale téma trochu mimo váš článek. Až zase něco napíšete ke klimatu, rád se zapojím do diskuze!

V. Klepetko 24.7.2021 21:15

Vlastní úvahy člověku připadají logické téměř vždy :-).

Přesvědčit ostatní - to ale vyžaduje navíc kus empatie a sociální inteligence... Nemyslíte si, že když označíte někoho za idiota, tak potom těžko můžete očekávat, že bude zvažovat vaše argumenty?

V. Klepetko 24.7.2021 21:04

A nemělo by se to Švédsko srovnávat spíše s Finskem?

Neúspěšná vládní strategie má mnoho podob, a zrovna ti Švédi se moc nevyznamenali. Ostatně, ani Brazilci :-)

J. Zeman 24.7.2021 11:12

To jsem nezkoušel. Neznám ho. A doby, kdy jsem pracoval na těch datech a měl ještě nějaký kontakt s akademickým milieu jsou pro mě už spíše dávnou minulostí. Ale pokud s ním máte nějaký kontakt, můžete mu třeba ukázat toto: http://000.sweb.cz/SORCE-115-2417nm-TSI-comparison-poster.PNG To jsem tehdy vytvořil jako jakýsi neveřejný "propagační materiál", když jsem ještě věřil, že to někoho bude zajímat. Ty spektrální změny mají zásadní význam, protože drtivou většinu slunečního záření na povrchu Země pohltí oceán vody, která má vysloveně extrémní optické vlastnosti a specielně co se týče jejího extrémně strmého absorpčního spektra (jehož střed koiinciduje téměř přesně s energetickým středem toho spektra vyzařování Slunce -což vyplývá z těch spektrálních dat ze SORCE a tak i naše Slunce, nejen ta Klausova planeta, není žlutozelené ale rovněž modré), takže jen malá změna slunečního spektra způsobí signifikantní změny tepelného profilu toho oceánu, potažmo změny jeho cirkulačních patternů, potažmo klimatu na Zemi.

Můžete mu ukázat třeba i toto: http://000.sweb.cz/JPL-EPH10m-sundistance-anyear-length.png To je graf vytvořený z obrovského množství dat ze systému JPL-Horizons, ukazující naprosto přesvědčivě nejen to, že délka zemského anomalistického roku (mezi perihelii) kolísá meziročně o celých několik dní a že průměrná vzdálenost Země od Slunce za ten anomalistický rok se meziročně mění o celé desetitisíce km (což má význam pro oslunění potažmo tepelnou bilanci zeměkoule, protože to klesá se čtvercem vzdálenosti od Slunce), ale charakter vztahu těchto dvou funkcí vzájemně násobících svůj efekt znamená, že zemská orbita ("vklíněná" mezi vnitřní a vnější planety) se nechová ani podle jednoho z Keplerových zákonů. Newton se za jeho života ještě nenarodil, tak ještě nemohl vědět, že planety své orbity kolem Slunce vzájemně ovlivňují působením gravitace, takže nejsou přesně eliptické a každopádně obíhají kolem těžiště té soustavy, ne středu Slunce, stejně jako ono samotné.

J. Zeman 24.7.2021 10:07

Ten virus jasně JE nebezpečnější než vakcína. Ale ne pro všechny. viz http://000.sweb.cz/Priloha%205g%20v0%20(1)-OK.pdf

Ale evidentně ještě nebezpečnější je chování zkorumpovanýh vlád.

Podle oficiálních předběžných údajů národních statistických úřadů o úmrtnosti v jednotlivých týdnech bylo v ČR od března 2020 do 2.5.2021 předběžně nejméně 37908 nadúmrtí oproti průměru úmrtnosti v předchozích pěti letech, zatímco v populačně i kulturně srovnatelném Švédsku, kde téměř žádná povinná plošná opatření, natož takovou hromadu těch protiprávních, nezaváděli, to bylo za stejné období pouze 7491 (-ačkoli tam k 2.5. 2021 hlásili 14175 úmrtí "s covidem" tato úmrtnost tam je jen cca z poloviny skutečně nadúmrtí, z té druhé je součástí normální úmrtnosti - viz http://000.sweb.cz/Mortality-statistics-sweden.png Ne tak v ČR.)

To znamená za stejné období PĚTKRÁT vyšší nadúmrť v ČR než ve Švédsku -a to přesto, že má podstatně starší populaci a tím i větší rizikovou skupinu seniorů a také podstatně vyšší reálnou koncentraci obyvatelstva ve městech než ČR.

A obzvláště zarážející je, že těch nadúmrtí nefigurujících v žádných dosavadních oficiálních covidových stistikách tj. zřejmě úmrtí na něco jiného, než je onemocnění covid-19, bylo jen do 2.5.2021 v ČR nejméně 8349 -tj. i podstatně více, než všech nadúmrtí, "s covidem" i bez ve Švédsku za stejné období!

Vysloveně hrozivě z tohoto hlediska vypadá už srovnání za r. 2020, zejm. ony trendy - viz http://000.sweb.cz/CZE-SWE-noncovid_excess_mortality-2020.png - a co více podle rámcových dat se jedná v drtivé většině o nadúmrtí právě v řadách seniorů, které prý ona "opatření" prý měla ochránit nejvíce.

A ačkoli úmrtnost v r. 2020 není v historii nic bezprecedentního, intimně připomíná tu, jenž české země zažívaly v dobách totalitního okupačního režimu tzv. "normalizace" (viz http://000.sweb.cz/priloha%2001.pdf), který se zřejmě vláda ČR snaží mírou společenského marazmu vyvolaného totalitními praktikami i co do úmrtnosti dohnat a předehnat.

V. Klepetko 24.7.2021 9:18

A co třeba astrofyzik Nir Shaviv z Jeruzaléma?

Nezkoušel jste ho oslovit? Tomu bych uvěril, je důvěryhodný a kompetentní skeptik...

V. Klepetko 24.7.2021 9:11

Je otázka, co má na ten vir větší vliv - vládní politika nebo kulturní návyky obyvatelstva, geografické bariéry atd. Hodně toho ještě nevíme... Je ale možné, že ten vir můžeme jakousi politikou ovlivnit asi tak jako klima :-), jen velmi málo. Za těchto okolností považuji substituci viru vakcínou jednoduše výhodnější - a to na základě tohoto (většinového?) názoru, který jednoduše sdílím:

VIRUS JE NEBEZPEČNĚJŠÍ A ŠKODLIVĚJŠÍ NEŽ VAKCÍNA!

No a s tím opakovaným kontaktem s virem budete mít pravdu: 2x denně jezdím příměstským vláčkem.

J. Vintr 24.7.2021 8:55

Moje amatérské úvahy mi připadají stokrát logictější, než to, co tvrdí vystudovaní odborníci. Všechna opatření "proti šíření viru", která tito odborníci navrhovali a schvalovali, byla čirou idiocií a směšnou snahou poroučet dešti větru. Zrovna tak je očividný nesmysl tvrzení, že nesmyslná a silně pochybná vakcinace ukončí epidemii. Vždyť ti blbci, kteří to tvrdí, popírají sami sebe. Také to, že se všichni ti hlupáci tváří, že hloupé PCR testy dávají stoprocentně spolehlivé výsledky a staví na tom svůj "boj s virem", zcela flagrantně dokazuje, že vůbec nepoužívají mozek. Nebo možná takoví hlupáci nejsou, ale chovají se tak, protože jim za to někdo platí. Což je ještě horší.

J. Zeman 24.7.2021 1:20

Ono je to ještě horší v tom, že si tam (LASP, NASA) poslali za stovky milionů$ družici (SORCE), která jim to Slunce velice podrobně právě pro klimatologii změřila, zjistila naprosto šílené věci o spektrálním chování Slunce, které odstřeluje celý ten jejich stupidní oteplátorský humbuk. Ale co udělali? Data zničili destrukcí metadat telemetrie té družice a podle mého resp. mé dlouhé korespondence s LASP, kde jsem mezi řádky opatrně zjistil, co přesně s těmi daty udělali - je v nich tak rozsáhlý artefakt způsobený nesmyslným zaokrouhlením té telemetrie, že jsou ta data víceméně nepoužitelná - to udělali vysloveně schválně. (Já ta správná nezaokrouhlená metadata mám, protože jsem je po zjištění, v čem je přesně problém, vydyndal ze šéfa JPL-Horizons, které NASA tu družici navádělo, takže jsem byl ta gigantická data schopen zrekonstruovat zpátky a odstranit ten artefakt a je v tom podle mě jednoznačně materiál na několik nobelovek - ale žádný etablovaný solární vědec se toho nedotkne ani dlouhou tyčí, protože by ho establishment okamžitě připravil o granty, mě to ostatně udělali. Jediného, koho to aspoň zajímalo, protože měl vlastní teorii, proč jsou ta data tak jak je podává LASP špatná, byl jeden už starší pán ze Stanfordu, ale i když jsem mu ten kompletní dataset poslal s tím, co si všechno myslím, že ta data ukazují a v nich jsem mu to i demonstroval, něco, co jde podle mě daleko za rámec pouze klimatologie, protože to dost možná boří i jiné zažité představy o astrofyzice Slunce, zcela pak se mnou velmi náhle přerušil jakýkoliv kontakt. Od té doby se držím od akademického vědeckého establishmentu v bezpečné vzdálenosti...)

J. Zeman 24.7.2021 0:53

No zrovna na publikaci těch výsledků více než ročního výzkumu těch koronadat ukazující mj. hrubé manipulace s těmi daty se jim moc publikovat nechtělo. Ale třeba změní názor, až to bude ve vědeckém časopisu...

Co se týče toho stoupání hladin IgA po prodělané infekci jste si jistý, že to testování jejich hladin je dostatečně spolehlivé? Jejich rychlý nárůst při infekci je zcela normální i jejich další pozvolný růst by nebyl až tak vyloučen, pokud byste se s infekcí opakovaně pak setkával, což je celkem pravděpodobné. Ale je to skutečně signifikantní nárůst? To nejsem schopen posoudit, pokud neznám přesně ten průběh.

Já nedávám Singapur obecně za žádný vzor, já bych tam tedy žít nechtěl, je to na mě také příliš uspořádané. Ale faktem je, že hlásí ve skoro šestimilionové zemi těch 36 zemřelých a 62500 potvrzených případů a celkově podúmrť oproti předchozím letům. A to je naprosto nevídané víceméně kdekoli jinde na světě a kór tedy v tak lidnaté zemi, kde jsou mitigační opatření epidemie extrémně obtížné. My máme jen dvakrát větší populaci a těch zemřelých nad normál za dobu od počátku té epidemie je tu skoro 40 tisíc. To je přes tisíckrát více, než těch zemřelých na covid v tom Singapuru...

V. Klepetko 24.7.2021 0:26

Nedávno jsem viděl zajímavý model takového úniku -

Jirka Dokoupil má většině evropských metropolí byt, kde ho vždy čeká nějaká baba, která se o něj vždy zhruba měsíc v roce stará, než namaluje dva obrazy.

A ve finále nikde není daňovým rezidentem :-)))

Ať se Vám mimo Evropu daří, my to tady zkusíme nějak zvládnout...

V. Klepetko 24.7.2021 0:16

Pokud jde o to zneužívání vědy - ty pochybné predikce a chatrné modely klimatických změn, tak s vámi celkem vřele souhlasím...

Jenže lidstvo se chová takto iracionálně odpradávna. Čím se vlastně liší stavby v Údolí králů od New Green Deal? :-)

Dobrou.

J. Zeman 24.7.2021 0:13

To s vámi víceméně souhlasím, kromě té školy života. To co provedli těm mladým je zločin, který negativně poznamená nejméně generaci a osobně si myslím, že by proti těm, co jim to způsobili, měli vystoupit a to v případě potřeby i násilím. Já už jsem ale příliš starý se něčeho takového účastnit a jsem víceméně pevně rozhodnut se teď nadobro odstěhovat mimo Evropu, kde ostatně už leta částečně žiju, jen mi to v posledním roce znemožnila ta fašistická opatření. Koneckonců víceméně celý dospělý život jsem se snažil nalézt nějaké místo, kam bych uniknul z toho odporného postbolševizmu, ale zjistil jsem, že ve všech zemích západní Evropy, ve kterých jsem po značnou část té doby střídavě různě žil, dochází ktakovému rozpadu dřívějších tradičních hodnot i tradičních konceptů cti, svědomí a odvahy a už vidím skoro pouze jen ty zbabělé polobuzerantní snowflakes, že je to snad teď už ještě podstatně horší, než u nás a mám už za to, že Evropa je už alespoň za mého života ztracena, neboť nemá ani materiální ani lidské zdroje ani už vůli svůj tradiční étos ještě zachránit. Afričané, bůhví proč, se sem hrnou ačkoli nic skutečně dobrého je zde již nečeká a vlastně nikdy nečekalo. Já půjdu jiným směrem. Nechci už být emočně vázán na něco, co tak viditelně přímo před očima umírá.

V. Klepetko 24.7.2021 0:04

No, nevím nakolik normální je ta po 10 měsíců mírně stoupající hladina IgA po bezpříznakové infekci... Ani o té slizniční imunitě měsíc po vakcinaci se moc nepíše, je to taková Popelka, ta IgA, pokud jde o studie...

V Singapuru jsem byl dva týdny předloni cestou do Queenslandu, jejich systém je efektivní, ale v některých ohledech bych neměnil... I za cenu toho našeho bordelu a zdravotnických zmatků. Beztak si myslím, že s faktickým průběhem té epidemie němá sebehloupější nebo naopak geniální politika vlády nějakou výraznou korelaci - a že za těchto okolností by zhruba stejné zlo napáchala v našich poměrech KAŽDÁ vládní politika - jen to zlo by vypadalo jinak a mělo jinak zrůdné proporce.

Jinak - je dobré, že Pes publikuje Vaše i jiné alternativní názory - žádná pravda by nikdy neměla vítězit jinak, než v poctivé konfrontaci s jinými pohledy!

Dobrou noc.

J. Zeman 23.7.2021 23:46

Od konce studené války je to jen a jen horší. A od té doby co tlačí onen "vedecký" komunismus "konsenzu" IPCC o "globálním oteplování" prý způsobeném CO2 (potrava veškeré zelené flóry) potažmo prý člověkem (čímž jen odvádí pozornost od mnohem palčivějších environmentálních problémů jako je znečištění oceánů atd.) ačkoliv lze z dat o spektrálním vyzařování Slunce a nekeplerovské orbitě Země přímo spočítat, že klima na Zemi i v posledním století, řídí čistě mimozemské faktory, se kterými nelze nic dělat, je věda jako nezávislé zkoumání faktů zaměněna za primitivní alarmistický globalismus lidí, ktří si myslí, že mohou vládnou celému světu svými propagandiztickými bludy vydávanými za vědu, Lysenko proti nim hadr a Goebels by tiše záviděl, ačkoli ve skutečnosti nic pozitivního neumí a ničemu pořádně nerozumí. Pokud jim tak vadí ten zlý člověk, který škodí jejich hodné Gaie, proč nejdou příkladem a nespáchají co nejdříve sebevraždu... Jinže oni do ní chtějí zaplést hlavně nás a celá situace nutně vyústí do světové občanské války, pokud je nezastavíme.

J. Zeman 23.7.2021 23:17

S tím IgA to je normální. To je vlastně první, co se vytvoří, protože tam není třeba tak složitá rekombinace jako u IgG a IgM, které jsou ale za to podstatně specifičtější. Covidu se nebojím a nikdy jsem se nebál, asi už protože jsem ho prokazatelně prodělal ještě předtím, než byl tak vůbec nazván (měl jsem vloni v zimě na návštěvě číňany :) A nebojím se ani nějaké vakcíny. Avšak bojím se onoho totalitního utahování šroubů a nesdílím váš optimismus, že by se oné moci nabyté propagandou strachu chtěly ony vlády a hejna lobistů BigPharma kolem jen tak vzdát. A těm našim ostatně nic jiného nezbývá, protože svými lockdowny prokazatelně zabili více než 9 tisíc lidí, takže ani nemůžou, jinak by šli do vězení.

Singapur není navíc normální země, je to bohatá, uspořádaná země, kde na zemi nenajdete papírek, s největší koncentrací populace na světě, takže jim ani nic jiného nezbývá, kde mimochodem provedli více než stokrát vyšší počet testů na jeden zjištěný pozitivní případ než u nás, mají navíc dobré zdravotnictví i včetně statistik (ne jako ti naši patlalové v ÚZISu). A epidemii tam zvládli bezkonkurenčně nejlépe na světě.

Nečekejte nic takového u nás, kde máme nejen dvakrát více mrtvých s covidem, než ve Švédsku, kde žádné lockdowny neměli a ani byť ty povinné roušky -protože to tam řídí skuteční odborníci (osobně se chystám navrhnout Tegnella a i Singapurské ministerstvo zdravotnictví na Nobelovku za medicínu) ne úplní diletanti z vlády a lobisti - ale více než PĚTKRÁT vyšší obecnou nadúmrť od začátku epidemie. Jen těch necovidových nadúmrtí je u nás podstatně více, než ve Švédsku všech nadúmrtí s covidem i bez. Nejspíše hlavně z důvodu onoho naprosto bezprecedentního a skandálního omezení lékařské péče o necovidové pacienty. Ty komparativní statistiky úmrtnosti znám jen já, protože je dělám a ještě možná pár lidí, jako bývalý prezident Klaus nebo nějací ti aktivisté proti lockdownům, kterým jsem je alespoň soukromě poskytl, ančto je nikdo, ani NP, nechce zveřejnit...

V. Klepetko 23.7.2021 23:04

Dobrá.

Zkusím předložit - nikoliv důkaz, ale alespoň ten mechanismus :-)))

Jinak si myslím, že pro "sněhové vločky" je celá ta situace dobrou školou života. Příliš dlouho žili v nereálném světě bez problémů, po staletí si každá generace musela vyžrat nějaký problém, a... když povodeň příliš dlouho nepřichází, tak potom jednoho dne vás zaplaví tisíciletá voda.

A sněhové vločky potom najednou roztají...

Takhle mají holt nějaké úzkosti a deprese. No a? Myslím, že je to spíše posílí než zabije. A to si pište, že oni v té Bruselské Kálijuze budou tu sílu ještě hodně potřebovat! Valí se na ně totiž více jak jeden systémový průšvih.

V. Klepetko 23.7.2021 22:52

Máte pravdu, že v tomto sporu je na obou stranách příliš mnoho magorů, a věda je nezdravě zpolitizovaná a deformovaná finančními zájmy ...

Jenže - kdy vlastně nebyla? :-)

J. Zeman 23.7.2021 22:45

Tady se nebavíme o sobě, ale o mladých klucích, co potřebují pohyb, sport, sex... v mnohem větší frekvenci než číst Marka Aurelia (a jste dost mimo - už jsem se setkal s vícerými případy odříznutýcjh mladých párů zavřenými okresy a všemi těmi naprosto neúčinnými ba prokazatelně kontraproduktivními koronanesmysly, u kterých byla potřeba vysloveně krizová psychologická intervence z důvodu hlubokých úzkostí a deprese manifestně exogenního charakteru, totéž hlásí mí kolegové, v incidencích naprosto obludných rozměrů...). Dokud nepředložíte nějaký opravdu pádný důkaz biologického mechanismu, jak by ten covid snížil hladiny testosteronu (řízené gonadotropními hormony z mozku) u adolescentů, zůstanu pevně u psychosomatických vysvětlení, která mají mechanismy známé. Zatím podle mě věříte korelaci, která ale není skutečně kauzalitou a má jiná mnohem pravděpodobnější vysvětlení, než nějaký vliv viru na testes u osob, u kterých se ten virus v naoprosto drtivé většině nedostane dál, než do horních dýchacích traktů.

V. Klepetko 23.7.2021 22:45

Pane Vintře, prosím, zanechte už těch teoretických úvah :-))

Já věřím, že by Vám to očkování velmi pomohlo, ale zrovna tak věřím, že si nějak pomůžete i sám, beze mě a mých názorů :-))))

K dobrému cíli může vést více jak jedna cesta.

V. Klepetko 23.7.2021 22:38

Ale já to tak neprožívám:-)) Spíše si myslím, že ty věci jsou velmi individuální: někomu příliš neuškodí virus, vakcína ani žádná jejich kombinace, jinému virus poničí orgány, u někoho se může projevit nějaká přehnaná reakce na očkování... Omezená vypovídací schopnost těch komerčních testů na imunoglobuliny je mi jasná - ale nejsem takový hypochondr, abych si nechával dělat drahé VNT testy nebo si někde v Brně za čtyři litry měřil buněčnou imunitu... Vlastně se dá říci, že jsem se neočkoval primárně z obav o své zdraví, ale potřeboval jsem v širší rodině překonat skepsi a nedůvěru, kterou šířil jeden z méně intelektuálně zdatných rodinných příslušníků za pomoci opravdu stupidních teorií a hoaxů. Což mě nakoplo, zahájil jsem protiofenzívu, a už se mi podařilo je všechny přesvědčit a mám je komplet naočkované :-)

Sám od sebe bych tomu asi nechal volný průběh: kdo má být oběšen, ten se neutopí, takže jsem si celkem jistý že bych covid19 přežil s vakcínou i bez vakcíny, nemám strach z delty, epsilonu ani nějaké budoucí omegy, ale zrovna tak si nemyslím, že by mi nějak mohlo uškodit, kdybych si naráz píchnul všechny mRNA vakcíny a zapil to Sputnikem:-)

V celé té vakcinační kampani vidím spíše cestu ke svobodě než ke zdraví. Chování vlády totiž nějak výrazně ovlivnit nemůžeme, ale když moudré hlavy usoudí, že občanstvo je již dostatečně proočkované, tak nám dají svobodu jako v Singapuru (což je neuvěřitelný paradox!)

A jestli se takto chovají ovce, nebo je to wu-vej v praxi? To záleží jen na úhlu pohledu. Dobrý člověk ještě žije, Colas Breugnon by měl žít v každém z nás.

Očkovaných i neočkovaných...

P.S. Že se po vakcinaci tvoří také IgA - tak to není vůbec samozřejmé, a nikde se o tom moc nepíše, pokud vím.

J. Zeman 23.7.2021 22:29

Ono bohužel k textům spousty odborných článků vede cesta jen přes paywally a člověk se volně dostane jen k abstraktům, ale z těch obvykle není jasné, jaká byla metodologie a vzorek, takže člověk těžko posoudí, zda tvrzení v abstraktu mají nějakou hodnotu, nebo je to jen další blábol zplozený na pár extrémních případech k dokazování předem určených závěrů (jako ti mrtví a stařečci vs. reprodukční zdraví), který nemá prakticky žádnou obecnou hodnotu.

Jinak tato debata je primárně politická (a výrazně zpolitizovaná jako máloco). Už protože tady jsou mocné i rádobyodborné zájmové skupiny, které tlačí úplnou pavědu a to přes vládu ve výsledku vesměs protiprávními, nezákonnými i protiústavními nařízeními, která nejen že byla i prokazatelně výrazně kontraproduktivní co se týče zvládání té epidemie, ale persistují i když už z definice skoro 5 měsíců u nás žádná epidemie není a spíše to už vypadá na nastolování jakéhosi mengelistického medikofašismu, který nějaká věda vůbec nezajímá.

Já samozřejmě nemám čas korigovat každého a zcela to vzdávám s těmi, co vidím, že jen tlačí politikum, ale nerozumí a ani nemají snahu porozumět těm odborným věcem a pochopit, že věci zdaleka nejsou tak černobílé, jak to z té či oné strany extrému právě díky své ignoranci nahlíží. A to se netýká jen lidí v internetových diskusích, ale i lidí, kteří se vydávají za odborníky a dokonce radí vládě, jakkoliv je z jejich výplodů jasné, že danému tématu rozumí pomálu nebo vůbec (viz např. onen Smejkal a jeho obsedantní stupidní mantry o protilátkách resp. imunologii, kterou nikdy ostatně ani nestudoval, či už vyslovení magoři jako ten Flegr, který se svými panikářskými nesmysly sklízí v médiích naprosto nezaslouženou pozornost, ale protože to hraje do noty jejich politické agendě strachu, opakovaně ho nechávají hlásat ty své bludy, do té míry, že se člověk opravdu diví, že ho už dávno nezavřeli za systematické šíření poplašných zpráv).

J. Vintr 23.7.2021 22:23

Ano, to je asi jediné "pozitivum" vakcinace.....

J. Vintr 23.7.2021 22:05

Ta "inkubační doba" je dána tim, že do dvou dnů jsou normálně aktivovány protilátky, které už má člověk někde uložené. Ty dokážou virus zničit dřív, než se významně namnoží, takže to nevyvolá žádné klinické příznaky. Pokud člověk tyto protilátky nemá a musí si je teprve vytvořit, trvá to pár dalších dnů, takže se virus stačí významné namnožit, vyvolá klinické příznaky a člověk může být infekční pro své okolí.

Pokud je někdo "infikovaný bezpříznakově" tak se virus v jeho těle nedokáže množit. Proto ho ani do okolí nemůže vyprskat tolik, aby to mohlo někoho nakazit.

J. Zeman 23.7.2021 19:57

Samozřejmě že ta vakcína vyvolá tvorbu Ig. Kdyby to nevyvolala, jaksi by vůbec k ničemu nebyla. ;-)

Otázkou je pak ale účinnost a stabilita takto získané imunity (která primárně nespočívá v Ig), protože přirozená imunitní reakce vyvolá tvorbu specifických Ig, ale ne jen proti části jednoho proteinu viru (toho s-proteinu produkované tou mRNA z vakcín), ale proti většině částí všech těch proteinů viru, což zaručuje stabilitu a účinnost dané imunity, ale nikoli danými Ig protilátkami samotnými, ale populacemi těch specifických B-lymfocytů, které je vyrábí- a jsou kdykoli při setkání s daným agens znovu schopny je v potřebných hladinách vyrábět. Ty se ale z krve spolehlivě měřit nedají, už protože tam primárně nesídlí. Co se měří jsou ty Ig, ale tam je např. jiný IgG test na celkovou hladinu a jiný na jednotlivé subunity toho s-proteinu. Na hladinách Ig ale z výše zmíněných důvodů moc nezáleží, záleží ale dost na jejich multiklonálnosti co se týče daného agens. Takže bych neříkal být vámi hop, dokud jste nepřeskočil...;-)

V. Klepetko 23.7.2021 19:47

Jde o míru té blokace... To opravdu nevyřeší Google, ale jedině kvalitní studie.

Lockdowny a snížené pohybové aktivity - dle mého názoru - naopak dávají mnohem větší prostor sexu. A imaginaci, meditaci, čtení dobrých knih, například teď čtu Hovory k sobě od Marka Aurelia... Ono někdy platí - čím více řetězů, tím více vnitřní svobody!

Ten velmi výrazný pokles testosteronu u prodělanců studie opravdu zaznamenaly. A Váš dotaz na mechanizmus vnímám jako výzvu - a to si pište že v příštích dnech něco vymyslím, ono totiž něco spekulativně vymyslet je strašně jednoduché! Dokázat to, nebo snad vyvrátit - to by ale byla hrozná dřina, to už snad raději ten sex :-)

V. Klepetko 23.7.2021 19:32

Díky za odpověď. Jste tedy ještě kompetentnější, jež jsem očekával - bohužel je ale situace taková, že argumentace odborníků je velmi protichůdná, takže pro laika já takřka nemožné ty argumenty posoudit :-((

Na svůj názor máte jistě právo. Vlastně mi na Vás vadí jen jediná věc: podporuje vás řada lidí, kteří si pomáhají zjevnými nesmysly a bludy. A vy to vidíte, ale nesnažíte se to uvádět na pravou míru. A tím se ta diskuze úplně zbytečně ideologizuje a politizuje...

A ty abstrakty? Myslím, že pokud Vás nějaký z odkazů na abstrakt zaujme, lze si článek lehce stáhnout.. Sám se snažím že všech sil nefiltrovat informace takovým způsobem, že bych vyhledával jen ty co podporují mé nějaké již ustálené stanovisko. Diskuze by tomu měla napomáhat - ale nepřipadá vám to občas jako "dialog hluchých"?