15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

GIGAFACTORY: Krok vedle

Dlouho slyšíme od politiků o nutnosti změnit ČR na stát se zásadně velkou přidanou hodnotou inovací, průmyslu 4.0 a v jeden velký start-up. Ve výsledku pak vláda usiluje za nemalé státní peníze o novou montovnu VW na baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 18.12.2022 9:40

Nevymýšlet blbiny o koloniích, montovnách, ošklivých cizácích, kteří pobírají dividendy, americkém spiknutí a podobně, přemýšlet a makat.

A nevolit socany všech barev a hvězdiček,

F. Kusák 18.12.2022 9:30

Tak všichni snášíme argumenty proti nesmyslu stavět u nás monstrum na baterie. Že by to zaměstnávalo čtyři tisíce lidí, tak o tom silně pochybuji, ale budiž. To číslo je hrůzostrašné. Jenže jak z toho ven, to je oč tu běží. Jak zabránit řádění pomatených a zkorumpovaných politiků a cizáků u nás. My se tady přesvědčovat nemusíme. Tak jak dál, když je to většině společnosti jedno. Chtělo by to nějaké řešení, nějaký reálný návod, jak s touto současnou agónií bojovat. Pokud si sami nepomůžeme, nedostaneme se z toho nikdy.

M. Pivoda 18.12.2022 9:26

Cituji z článku (někde uprostřed): "... Jsme vzdáleni 30 let od transformace 90. let a vláda Petra Fialy, jejíž členové se zapřísahávají nutností zmodernizovat Česko a jeho ekonomiku co nejvyšší přidanou hodnotou, sahá po zcela zastaralé a překonané metodě lákání zahraničních investic. ..."

Lapidárně pro české laiky, konkurenti (v tržní ekonomice) jsou "svině", nechtějí totiž počkat, až je stávající "česká montovna" dožene. Metaforicky: Kdo jednou spadne do "jámy lvové", těžko se z ní vyhrabává. Tolik k české minulosti.

K budoucnosti

Technologicky firma Volkswagen evidentně prohrála inovační bitvu s firmou Tesla. (Situace se dnes ale poněkud komplikuje, protože "ekonomicky mačkaný" inovátor Elon Musk, byl nucen prodat hodně akcií firmy inovační Tesla. Pochopí a uznají to stávající akcionáři firmy Tesla? Nevím.)

P. Zahrádka 18.12.2022 9:12

takže vše OK?

R. Langer 18.12.2022 6:21

Zase melete ty svoje zelené bludy? :-P

R. Langer 18.12.2022 6:20

Máte naprostou pravdu, pane autore. Bohužel. :-(

R. Langer 18.12.2022 6:19

Oni jsou tady s ní TEĎ, za pár kaček! ;-€

R. Langer 18.12.2022 6:16

Tak tak! ;-€

P. Dvořák 18.12.2022 6:00

Lithium bude zařazeno mezi nebezpečné látky hned poté, co bude zrušena Evropská komise.

Nebo se rozpadne celý ten bruselsko-štasburský obskurní polystyrénový nesystémový spolek darmožroutů.

P. Dvořák 18.12.2022 5:56

Zeptejte se v Řeporyjích, s čím tam jezdí starostové. Možná zase předběhli dobu a už mají elektrickou :-)

P. Dvořák 18.12.2022 3:48

Přepnutí také probíhá záborem polí a stavbou prázdných hangárů na překladiště, kde je zaměstnán skladník, ajťák a několik robotů.

K. Křivan 17.12.2022 22:12

Je to zcela prosté. Zelené šílenství, zelená ideologie popírají (mnohé) přírodní zákony.

L. Novák 17.12.2022 22:11

Navíc ještě není jisté, zda EU/EK nezařadí lithium mezi nebezpečné látky, což by výrazně omezilo a prodražilo veškerou manipulaci a výrobu lithiových baterií v celé EU.

J. Sinnreich 17.12.2022 21:58

Elon Musk uz zrusil budovani gigafaktory na baterie v Nemecku. Duvod: vysoka cena materialu, prace a energie. Nesmyslne regulace provozu. Jeho megavyrobnu elektromobilu u Berlina pravne napadli nemecti aktiviste a zrusili mu smluvni dodavky vody. Asi to zavre taky.

Z. Linda 17.12.2022 20:23

Tak toto kdyby prosazovala Strana a Vláda tak skončila daleko dřív než v listopadu.

J. Sládeček 17.12.2022 20:22

Ano, souhlas, už svého času říkal Štěpán, že budeme jezdit s ještěrkama až se z nás bude kouřit.

L. Žaloudek 17.12.2022 19:50

Marx ...

L. Žaloudek 17.12.2022 19:48

No a co ty tisíce techniků, kteří ročně dokončují své vzdělání? Humanitně vzdělaní to nezvládnou, to tady na NP každý ví, ale kde jsou ti technici, resp. přírodní vědci?

L. Žaloudek 17.12.2022 19:44

Možná to nebyly zrovna elaboráty, ale vyjadřoval se o Češích velice nelichotivě. Zajímalo by mě, kde vlastně k tomu odporu přišel, že by to bylo z četby?

J. Vrabec 17.12.2022 19:43

Sakra, to by si dali ;-D Vývoj, výzkum! Kdo něco umí je dávno fuč :-(

L. Žaloudek 17.12.2022 19:39

V roce 2018 Škoda + Hyundai + TPCA 78,2 GKč.

J. Gutvirth 17.12.2022 19:36

:-(R^R^

J. Zeman 17.12.2022 19:24

Gigamontovna - sestavovárna. Jaké bylo moje překvapení, když jsem na jednom autosalónu viděl přirozebranou akumulátorovou baterii z elektromobilu zvučné značky. Hromada "úplně obyčejných" článků 18650. Tedy nejběžnějšího typu článků, které se dají najít skoro ve všem. Samozřejmě při daných objemech výroby vycházejí nejlevnější. Byť půjde o lepší z obyčejných. Za cenu převážení hromady opláštění a vzduchu mezi články. Výroba ... kde jinde. Jinde je nemá smysl vyrábět. Takže do factory se budou vozit přes půl zeměkoule karavany kamionů těchto článků. Zapouzdří se do také dovezených plastových beden a přidá se deska managementu osazená v Číně. Ekologie sama. Když k tomu přidáme, že na jejich výrobu je nutné překopat mnohonásobně víc horniny než váží samotné akumulátory při obstarávání materiálu pro ně. A když uvážíme ještě množství energie pro jejich nabíjení - převážně v noci, kdy majitelé spí, ale kupodivu slunce nesvítí. No, ekologie. Teď se ukáže, jestli protektorát stále trvá ... nebo už zase je.

L. Novák 17.12.2022 19:05

Jak moc klesá v zimě elektromobilům dojezd? Studie ukazuje tvrdá data

Zbývá otázka, jak moc. Odpovědět na ni může výzkum americké organizace Recurrent, která se zabývá výzkumem kondice baterie elektromobilu v čase a sbírá data od tisíců jezdících elektrických aut všemožných značek.

Právě na těchto datech postavila svůj výzkum a zjistila, že pokles dojezdu v zimě může být až třiatřicetiprocentní oproti hodnotě udávané v katalogu, zjištěné měřením Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA, Environment Protection Agency). ...

https://www.novinky.cz/clanek/auto-jak-moc-klesa-v-zime-elektromobilum-dojezd-studie-ukazuje-tvrda-data-40417531

J. Jurax 17.12.2022 19:04

Možná lze. Ale bolelo by to.

P. Zahrádka 17.12.2022 19:03

odkud máte info, že s LED žárovkou přišli Číňani?

J. Jurax 17.12.2022 18:55

Šéfuje-li aspoň jedné podřízené hajzlbábě, je už manažerkou.

P. Novotný 17.12.2022 18:55

Stejně tak se může stát, že Číňani začnou vyrábět ve velkém třeba syntetické palivo, které bude "CO2-neutrální", a zaplaví jím poháněnými auty EU. Evropské automobilky pak půjdou se svými elektromobily do háje.

L. Žaloudek 17.12.2022 18:54

Pane Kostelanský, vy fixlujete! Jak souvisí české zahledění do sebe s tou fabrikou? Bez ohledu na to, jak bude vypadat další vývoj, nám sem prostě chtějí narvat další megamontovnu a ještė za to chtějí naše prachy!

P. Novotný 17.12.2022 18:51

R^ EU se dostane do stejné situace, jako se jí to "povedlo" se žárovkami. Není to tak dávno, co firmy Philips a Osram donutily EU zakázat žárovky, protože měly vyvinuté kompaktní zářivky, tzv. "úsporky", a chtěly takto zlikvidovat žárovkovou konkurenci. Zářivky byly oproti žárovkám násobně dražší, měly nižší životnost, produkovaly člověku nepřirozené světelné spektrum, jejich svítivost s časem plíživě degradovala a blikaly frekvencí sítě. Díky zákazu žárovek na nich Philips a Osram ale chvíli vydělal. Pak přišli Číňani s LEDkovými světly, které převálcovaly trh díky svým vlastnostem samy, bez jakýchkoliv nařízení a zákazů.