Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A vůbec nešlo o občanský vzdor, byl to "vzdor" jedné "neziskovky" dobře placené teroristickými organizacemi a Kremlem.
Občané "jen" z asi 75-80% radar odmítali - ale kdo by se staral o nějaké mínění nějakých občanů, že...
Kdyby to bylo tak jak říkáte, proč už dávno v parlamentu nesedí KSČSSD s Lidovcema jako za starých časů?
Obama se o tom občanském vzdoru nejspíš vůbec nedověděl. O brdský radar ztratily USA zájem, protože tam úplně ukončili vývoj systému, který ho potřeboval. Bush se tím radarem jen pokoušel vyhodit rozpočtovou kotvu - to když se chce udržet neperspektivní vývoj, řekne se "Už jsme do toho investovali příliš, nemůžeme ty peníze jen tak odepsat!". V tomto případě byla kotva i politická "nemůžeme se vykašlat na naše spojence, když jsme jim to slíbili".
Funguje to samozřejmě jen u státních zakázek.
Jenže republikáni prohráli a Obama po Clintonově vzoru provedl revizi drahých projektů se zpožděním v létech (Clinton tak mimo jiné zamázl americkou odpověď na CERNovský Supercollider a zarazil vlastní vývoj orbitální stanice vyhlášené Reaganem). No a Obama zrušil Bushem prosazovaný projekt kvůli obrovským nákladům, obrovskému zpoždění a žádným výsledkům.
Stačilo by max. hmotnost 1000kg a cx 0.20 a mate v EU o 30 procent méně emisi. Misto toho 2500 kg a cx jako tabule skla na kolmo proti vetru.
Když vidim tu multi ufrzitelnou reklamu na BMW a pak potkám X7, tak vidim to pokrytectví.
Tak problém je, že baterky jsou těžké a zaplňují spodek vozidla, proto částečně elektro SUV smysl dávají (ty benzínové na dlouhé trasy vůbec, to s Vámi souhlasím).
Jinak souhlas, nakonec kvalitní železnice s energií z jádra na dlouhé trasy a menší vozítka po městě mi dávají smysl.
Jenže ono je to na celkové změně přístupu společnosti. Vývoj investicí musí jít v souladu s realitou a přizpůsobováním společnosti. I proto to nejde ze dne na den. A podstatné je že tento vývoj musí být i v souladu s přizpůsobením průmyslu.
Taková železnice, autíčka nemůžou být dováženy z Číny (když tak jen na vzájemné obohacení sortimentu, ne 90% závislost).
Dotace Evropanů, pokud jdou na neekologicky vyrobené čínské solární panely a větrníky je věc za kterou by se měli politici věšet!
Ani kvalitní železnice s elektřinou z jádra mi nejede od baráku, tehdy, kdy chci a s bagáží.
Fajn nápad.
Na popojíždění malé auto mám. Ale na ty delší cesty mi ten vlak poháněný čímkoliv nějak nesedí. Moje delší trasy znamenají:
Kajak a pádlo. 120l loďák s vybavením. Bágl s oblečením, spacák, karimatka a stan. Nějaké to jídlo a pití, často i pětadvacetilitrový barel s vodou. Vařič. A ještě tahám kytaru a kufřík foukacích harmonik. Možná bych v sobě našel sílu to postupně odtahat k vlaku, postarat se o to během přestupů, ale stejně bych nakonec narazil v cílové destinaci. Ony ty zajímavé řeky zpravidla bývají v horách, nejbližší lokálka třicet km daleko, a teď se tam parta podobných lidí snaží dostat z jednoho údolí do druhého s tím vším cajkem.
Vlakem můžete s kufrem z Pardubic do Paříže. Ale zkuste si to vlakem na lyže do bulharského Banska.
Co se týká elektromobility. Spalování ropy i uhlí je třeba nějak rozumně ukončit a nahradit zatím jádrem a investovat do fůze, pokud by mohla být řešením.
Určitá podpora bezemisních technologií, nebo penalizace těch emisních snad smysl dává. Tady se ale evidentně tlačí překotně a bez rozmyslu. Svět mimo EU emise navyšuje, i kvůli přesunu průmyslu z Evropy do Asie, takže je to bez účinku.
Co se týká gigafaktory, nevím nakolik má jít jen o montovnu čínských článků, pak dává menší smysl a nakolik skutečně technologicky progresívní výrobu článků "od surovin", pak má smysl to dělat u nás místo Číny a závislosti na ní.
Co se týká přesunu výroby VW do Číny (ale i jednostranné surovinové závislosti na Rusku), tam podobně jako s polovodiči měly vlády dávno zasáhnout, cly, daněmi a podobně. Z vojenských, ekonomických i jiných důvodů nelze být jednostranně závislý na dovozu, navíc z podivné komunistické země. Ty vlády co to neudělaly mají být ve vězení za vlastizradu (někteří zdá se dostali "do kapsy")
Naprostý souhlas, jen s výhradou. V které komunistické zemi se povedl přechod ke kapitalismu, aby si zachovala ekonomickou samostatnost ? Nikde. Západ vyhrál studenou válku a získal kořist, kterou nepustí. Jsme kolonie Západu.
Jo ruské weby to tak tvrdí. Realita je taková, že u nás Rus a bolševik zničil na co šáhnul. V průmyslu byla neskutečná zaostalost a ruský bordel. Řešením pak byly západní firmy a technologie.
Země jako Čína z podobné situace dokázaly vytěžit, znalostně se přiblížit Západu a rozjet svůj kapitál. totéž jsme měli udělat my, jenže to bychom nesměli mít dogmatiky a korupčníky, navíc jako malý stát máme možnosti nějak omezené. Proto chtěl Zeman spolupracovat i s Ruskem a mít od nich levné energie i odbyt, s čím bych souhlasil. To by ale Rusové nesměli být vypatlaní nacisti co si nevýží lidského života.
Nakonec ale volný trh s EU je věc, která mohla být výhodou, určitou formu regulace jsme si ale měli ponechat, místo toho jsme naopak přistoupili na nutnost harmonizace zákonů s EU feministických, multikulturních a neomarxistických a zelených nesmyslů s EU.
Nelze si zachovat "ekonomickou samostatnost" v zemi se zaostalou výrobou a bez domácího kapitálu, který komouši zničili.
K nějaké té samostatnosti ŠKODA AUTO,
chybí nějaké to procento jeho akcií ( alespoň 10% ), ve vlastnictví ČR.
Když 40% VW, má spolkový stát Dolní Sasko
Pane Kotazi, spolková země Dolní Sasko vlastní 20 % akcií koncernu VW. 52 % akcií s hlasovacím právem vlastní rodiny Porsche a Piech.
Pouze povzdech. Kam jsme se to zase dostali. Jedná tupá vláda střídá druhou. Místo rozumu je tu ideologie. Kde a kdy tohle skončí? Už toho je dost!!! A MÁME TOHO SOCIALISMU DOST A PLNÝ ZUBY VZÍT NA TEN BORDEL VIDLE.
Musíte počkat až do února příštího roku, až přijdou složenky za energie. Pak se rozsvítí i těm pomalejším.
Velmi dobře napsáno - ano se rem si jak se říká do vlastního hnízda -
To je zas komunistické rozumování nad dividendami vyvezenými zahraničním akcionářům.
Autor zapomněl že dividendy se vyplácejí ze zisku po zdanění. Takže předtím, než "zlý zahraniční kapitalista" vykořistí nebohé Česko, tak vyplatí dělníkům mzdy, odvede sociální a zdravotní pojištění, zaplatí daň ze zisku a zaplatí DPH ze své produkce.
Ten dobrák kapitalista vyplatí českým operátorům za stejnou práci se stejným efektem 30%-50% mzdy západní. Otázka je, kde západní firmy daní zisk.
Pane Šejno, porovnejte fakta: Škoda Auto zaplatí při dobrém hospodářském roku českému státu daň kolem 4 miliard korun. Na jaře 2020 vyplatila akcionářům koncernu VW dividendu 99 miliard korun.
Nezdají se vám ta vaše čísla divná?
Korporátní daň ze zisku je 19 procent. Takže při dani 4 mld. byl zisk necelych 20 mld Kč. A z těch 20 mld. vyplatili 99 mld dividendy?