Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Svět na elektrickém křesle
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Janyška 25.10.2018 9:32Falbr kdysi říkal, my v EP hlasujeme tak kamarádsky, co kdo přinese a navrhne, to schválíme a všichni jsou spokojeni. A to je prosím právník. EU je zločinem proti lidskosti jako SSSR a ČSSR... Dzp. |
R. Langer 25.10.2018 17:30Re: Falbr kdysi říkal, my v EP hlasujeme tak kamarádsky, Já věřím, že ONI jsou spokojeni. Ale MY to zaplatíme. :-P |
P. Selinger 25.10.2018 8:08budoucnost je vodík pobřežní větrné elektrárny v době když fouká, mohou elektrolyzou získávat vodík a ještě okysličovat ovzduší.... |
M. Zima 25.10.2018 8:52Re: budoucnost je vodík Ono je těch možností víc, (Od řas ... až po Slunce), ale zatím se chovají všichni VIPové, jako onen známý šéf VW, který o sobě tvrdil, že "Ještě jeho babička mluvila česky", ten zastával posici : "Dokud můžeme vydělávat Otto- a Dieselmotory, nic nového se dělat nrbude." |
Z. Lapil 25.10.2018 11:19Re: budoucnost je vodík A má recht. Ať se snažej mladý, proč by měl předělávat zaběhlou fabriku, když nemusí. A jelikož nezahazuje staré a neutrácí za nové, může tomu právem říkat šetření, a úspory jsou docela v módě. Bude-li osvícený, tak těm mladým přispěje na vývoj za nějaký podíl z případného výdělku. Už jsem na světě taky nějaký ten pátek a řeknu vám - je čím dál náročnější nebýt za toho prďolu, co to dělá takhle, protože to tak dělal vždycky. Prosím - neplést se znalostí osvědčených řešení. Všimněte si třeba, že "antielektromobilisté" většinou nemají proti elektromobilům nic jiného, než že je to za víc peněz méně muziky. |
M. Zima 25.10.2018 11:35Re: budoucnost je vodík Mě se na Vás moc líbí, že vůbec nejste zatrpklý, a ani nesmysly Vám nejsou cizí, ale vesele hodíte teď seno oslíkovi, protože na něm chcete odpoledne chcete osvědčeným způsobem do města. |
Z. Lapil 25.10.2018 12:00Re: budoucnost je vodík Nesmysl, i cválající osel (domácí, nikoliv asijský) je výrazně pomalejší než auto ve velkoměstském provozu a taky se o dost hůř parkuje. Ale někdy to nemusí být špatné: https://www.youtube.com/watch?v=8ZffrXccsMM |
V. Petr 25.10.2018 10:38A když nefouká, ZATÍM můžeme nakoupit elektřinu z ciziny... Taková je totiž realita. |
R. Dubravský 25.10.2018 11:32Re: budoucnost je vodík Vodík jako palivo pro pohon vozidel má několik problémů. 1/ Není dlouhodobě skladovatelný. Molekula vodíku je tak malá, že pronikne jakýmkoliv materiálem nádrže. Dáte auto do garáže a za čtrnáct dní vám polovina paliva uteče (a případně v té garáži vytvoří třaskavou směs) 2/ Nízká hustota energie. jinými slovy, vozidlo nemůže ssebou vézt dostatek paliva na delší cestu, obdobně jako elektromobil. V přírodě neexistuje lepší zásobárna energie, než uhlovodíky. 3/ V průmyslovém měřítku se vodík nezískává elektrolýzou vody, ale ... voilá ... z fosilních zdrojů. Parní reforming zemního plynu, parciální oxidace ropných frakcí a zplynování uhlí. |
M. Zima 25.10.2018 11:43Re: budoucnost je vodík Jedna story lepší, nežli druhá, jenom chybí maličkost : Spalovací motor by podle dnešních předpisů nesměl být povolen. |
V. Novák 25.10.2018 15:30Re: budoucnost je vodík Podle jakých předpisů? Podle těch "mezinárodních pro jaderné elektrárny", o nichchž jste pábil včera? Už jste si uzřejmil, co udrží "roztavený reaktor"? |
R. Langer 25.10.2018 17:31Re: budoucnost je vodík Jenom podle předpisů Zelených debilů. |
L. Písařík 25.10.2018 14:37Re: budoucnost je vodík To dělají rostliny taky, dokonce ten vodík a uhlík vylapávají ze vzduchu a kyslík vypouštějí, ale taky vypouštějí vodu, prý 200 l/den u vzrostlého stromu, ale zase tím ochlazují ovzduší, klima netřeba. Je to skvostně zařízeno, stačí aby svítilo sluníčko. A teď ten vodík, voda, jak známo, je něco jako popel, taky vzniká spálením vodíku. A zkuste z popela opět vyrobit palivo - velmi obtížné, pokud vůbec možné, soudím že i tak bude spotřeba energie značná. U toho vodíku to bude snadnjší, třeba z přebytku elektřiny, když silně vane vítr. Správně poznamenáno výše - vodík zůstane palivem budoucnosti. |
M. Zima 25.10.2018 8:03Pane Neff, Kdybyste jezdil na Fotokinu s inteligentnějšími kolegy, tak byste si s nimi NE-"Říkali, jak asi jejímu majiteli musí být, když kouká, kolik mu v baterkách ještě zbývá šťávy." protože byste přišli sami na to, že je tomu řidiči el-auta stejně, jako by bylo Vám, kdybyste měli prázdný tank. Píšete i jinak ne právě promyšleně, pane Neff, rád Vám sprostředkuji nečeský pohled, stačí necenzurovat. |
V. Petr 25.10.2018 10:43Kdysi dávno se mě porouchal ukazatel stavu paliva a tak mě došel na silnici benzin. Stopoval jsem auta a za půl hodiny mi zastavil jeden dobrák, který mi prodal 5 l benzinu z kanistru. Pak jsem raději vozil 5 l kanistr sám. Zkuste si představit podobnou situaci s elektromobilem... |
J. Lepka 25.10.2018 11:25Re: Pane Neff, Už jste někde viděl náhradní kanystr s elektrikou ? |
M. Zima 25.10.2018 11:31Je to ještě jednodušší, některá el-auta mají jako nouzový pohon de facto sekačkový motor a tím se mohou dovléci k napájení. |
J. Lepka 25.10.2018 15:01Re: Je to ještě jednodušší, To jen v podstatě hlásáte to samé jako já výše. Problém je, že pokud používáte ten vůz na krátké dojezdy, zbytečně s sebou vláčíte mrtvou váhu a když pak někam vyjedete a zapomenete si ho přibalit, jste v pytli ( abych tak eufemismem nedráždil censora), nehledě na fakt, že vaše cestovní plány lehce v prach obrátí další elektromobil u rychlodobíjecího stojanu. |
R. Langer 25.10.2018 17:32Re: Je to ještě jednodušší, Ha ha ha. |
V. Student 25.10.2018 6:03Když budou auta na elektriku, nebude už svět odkázán na tu podělanou saúdsko arabskou ropu! Nikdy jsem se nepovažoval za závistivého, ale když vidím, co je to za línou, sadistickou a přitom prachatou verbež, docela bych jim utnul tipec! Prostě přejít z motorů spalovacích na elektrické. I kdyby to byl důvod jediný, mně stačí, a není to jen kvůli tomu patnácti vládními vrahouny umučenému chudákovi, co si na ambasádu přišel vyřídit papíry, aby se mohl oženit. A že se elektřina vezme z elekteráren, které také něco znečišťují, to mě málo zajímá. |
R. Langer 25.10.2018 6:26Re: Když budou auta na elektriku, Jistě, s tou elektrikou není žádný problém, tu ma doma každý v zásuvce, že? Proberte se (a ještě bych dodal nějaký přívlastek, ale zatím budu slušný)! |
J. Hruška 25.10.2018 6:28Re: Když budou auta na elektriku, Pane Studente, skutečně začne saudům pramenit močůvka místo nafty? Asi, asi ne! |
R. Langer 25.10.2018 6:44Re: Když budou auta na elektriku, Jo, a ještě jedna věc, myslíte si snad, že ta ropa se používá jenom na pohon těch pojízdných plechovek? A jinak nic? Ach jo... |
V. Student 25.10.2018 8:25Re: Když budou auta na elektriku, Používá. Jenže mě celý tzv. "arabský svět" poslední tři roky tak neskutečně se*e, že bych do toho prostě šel. Ať už máme elektřinu v zásuvkách, nebo ne. |
J. Lepka 25.10.2018 11:36Re: Když budou auta na elektriku, Již párkrát jsem vám napsal : "studujte" a nebyla to jen narážka na váš nick(jméno), studujte elekroenergetiku a přestanete psát podobné býkárny. S razantním nástupem elektromobility se musí kompletně přebudovat infrastruktura, stavbou nových zdrojů počínaje, přes celou distribuční vysoko i nízkonapěťovou část, včetně sítě dobíjecích stanic (a transformátorů). To vše spotřebuje megatuny mědi, takže k závislosti na zemích produkujících ropu přibude ještě další závislost. Navíc ty elektrárny musí také něco pohánět, jádro je pro praporečníky pokroku fuj, tak co to asi bude? A všimněte si, že se vůbec nezabývám problematikou vlastních akumulátorů, to je kapitola sama o sobě. Skončím podobně jako J.Hašek se svou stranou mírného pokroku v mezích zákona : pokud auta, tak hybridy, pokud studovat, tak fyziku. |
V. Student 25.10.2018 12:37Re: Když budou auta na elektriku, Dobře, kluci. Ok. Kašleme na elektriku, starý dobrý benzin s naftou nic nepokazí. Teda ještě že se tyhle vaše názory neujaly v pravěku, to bychom bydleli dodnes v jeskyních, vy fyzikové... |
J. Lepka 25.10.2018 15:12Re: Když budou auta na elektriku, Jedině s tím lze souhlasit. Ovšem vzhledem k faktu, že elektrárenské společnosti jsou soukromokapitalistické subjekty orientované na tvorbu zisku, nelze předpokládat, že jakékoliv náklady na rozvoj elektromobility zaplatíme všichni a jeden každý z nás a to jen proto, že pár fanatiků a nedopečených politiků rozhoduje o nákladech v řádu stovek miliard, ovšem aniž by pochopili, že tudy prostě cesta nevede. Nikdo se nevymezuje proti využití elektromobilů, ale takovýhle brutální nátlak a navíc bez dostatečných základních vědomostí je nepřijatelný. |
R. Langer 25.10.2018 17:38Re: Když budou auta na elektriku, Je to naopak, kdybyste chtěl v pravěku svítit elektrikou, tak lezete dodnes po stromech. Jako jediný perspektivní směr se UKÁZALO SPALOVÁNÍ, a to trvá dodnes. :-D |
V. Kún 25.10.2018 2:43Elektrifikace tratí Je to stejné jako s elektrickými vlaky a lokomotivami. Ty také nekouří. ale jen proto, že výfuky mají v elektrárnách. |
R. Langer 25.10.2018 6:27Re: Elektrifikace tratí No, na rozdíl od automobilů má elektrický pohon na železnici svoje opodstatnění. |