Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Svět na elektrickém křesle
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Novák 25.10.2018 15:35Re: Elektrifikace tratí U elektrických lokomotiv, tramvají, metra a trolejbusů se nepřevádí (se značnými ztrátami) elektrická energie na chemickou a ta zpátky (opět se ztrátami) na elektrickou. To je ten rozdíl. |
P. Labaj 25.10.2018 0:45Výpočty? Proč by ta Tesla neměla dojet když jela pomalu v koloně? Pokud měla dost energie na dojezd vysokou rychlostí, tak nízkou rychlostí musí dojet o to snadněji. Naopak právě pro takové pomalé popojíždění je elektromotor jako dělaný. Negativně to ovlivňuje jen odběr, závislý na čase a ne na ujeté vzdálenosti, tedy svícení, případné topení, centrum palubní zábavy atd. Ale bylo teplo a světlo, jak bylo zmíněno. A k té myšlence o 5% aut a jejich emisích: oteplovačům jde primárně o CO2. A jeho produkce je přímo úměrná spotřebě paliva. Takže pak by těch 5% aut mělo mít stejnou spotřebu jako zbylých 95% aut? To asi ne, že. |
J. Sedlář 25.10.2018 1:36Re: Výpočty? A ty uhelky v dojčlandu co vykrývají Baltskou farmu vypouští co ? Fialkovou vůni ? |
J. Jurax 25.10.2018 1:46Re: Výpočty? Jimi vypouštěný pravý německý CO2 je jiný, lepší, skleníkového efektu prostý. Jinak by přece němečtí ochránci životního prostředí a spasitelé planety ječeli jak raněná podsvinčata, přivazovali se k těm uhelkám na protest řetězy a vlastními těly na kolejích by bránili transportu uhlí do nich, že ano. A ono nic, takže echt německý CO2 je jiný, lepší - viz výše ... |
P. Labaj 25.10.2018 3:56Re: Výpočty? To byla reakce na mě? Já jsem přece nepsal nic o tom, kde se bere elektřina pro elektromobily ani o smyslu elektromobility celkově. Já jsem jen zpochybňoval dvě tvrzení z článku, a to o dojezdu Tesly v závislosti na rychlosti jízdy a tvrzení, že 5% nějakých starých šunek vygeneruje tolik CO2 jako zbytek modernějších aut. Ale když už jste zmínil ty výfuky aut v komínech elektráren: jako obyvatel celkem velkého města rozhodně dávám přednost tomu, aby ty výfuky kouřily 100 metrů vysoko mimo hustě obydlené oblasti, než aby kouřily 2 metry ode mě. Kromě toho udělat slušné filtry se určitě víc vyplatí jednou ve velkém (v elektrárně) než 1000x v malém (v každém autě). Navíc je zde nezanedbatelná výhoda, že elektrárna může spalovat mnohem méně kvalitní palivo než auto, a navíc se slušnou účinností. |
R. Langer 25.10.2018 6:32Re: Výpočty? Nejvíce energie se spotřebuje při rozjezdu. Pokud budete elektromobilem popojíždět po 10 metrech, určitě s ním tak neujedete těch (podle mě i tak nereálných) 400 km. To samozřejmě platí i pro normální automobily, tam ale máte větší rezervy, nemluvě o tom topení v zimě. |
J. Hruška 25.10.2018 6:39Re: Výpočty? Petře, jak se vypočítá účinost? Co? Ono to nevychází? Nardar! |