18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

FEJETON: Svět na elektrickém křesle

Když budou auta na elektriku, budeme mít čistý vzduch. Tohle si myslí idiot a poslanci Evropského parlamentu, kteří tlačili na snížení obsahu CO2 ve vzduchu o 40 procent od roku 2030.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 25.10.2018 9:32

Falbr kdysi říkal, my v EP hlasujeme tak kamarádsky,

co kdo přinese a navrhne, to schválíme a všichni jsou spokojeni. A to je prosím právník.

EU je zločinem proti lidskosti jako SSSR a ČSSR... Dzp.

R. Langer 25.10.2018 17:30

Re: Falbr kdysi říkal, my v EP hlasujeme tak kamarádsky,

Já věřím, že ONI jsou spokojeni. Ale MY to zaplatíme. :-P

P. Selinger 25.10.2018 8:08

budoucnost je vodík

pobřežní větrné elektrárny v době když fouká, mohou elektrolyzou získávat vodík a ještě okysličovat ovzduší....

M. Zima 25.10.2018 8:52

Re: budoucnost je vodík

Ono je těch možností víc, (Od řas ... až po Slunce), ale zatím se chovají všichni VIPové, jako onen známý šéf VW, který o sobě tvrdil, že "Ještě jeho babička mluvila česky", ten zastával posici : "Dokud můžeme vydělávat Otto- a Dieselmotory, nic nového se dělat nrbude."

Z. Lapil 25.10.2018 11:19

Re: budoucnost je vodík

A má recht. Ať se snažej mladý, proč by měl předělávat zaběhlou fabriku, když nemusí. A jelikož nezahazuje staré a neutrácí za nové, může tomu právem říkat šetření, a úspory jsou docela v módě.

Bude-li osvícený, tak těm mladým přispěje na vývoj za nějaký podíl z případného výdělku.

Už jsem na světě taky nějaký ten pátek a řeknu vám - je čím dál náročnější nebýt za toho prďolu, co to dělá takhle, protože to tak dělal vždycky. Prosím - neplést se znalostí osvědčených řešení. Všimněte si třeba, že "antielektromobilisté" většinou nemají proti elektromobilům nic jiného, než že je to za víc peněz méně muziky.

M. Zima 25.10.2018 11:35

Re: budoucnost je vodík

Mě se na Vás moc líbí, že vůbec nejste zatrpklý, a ani nesmysly Vám nejsou cizí, ale vesele hodíte teď seno oslíkovi, protože na něm chcete odpoledne chcete osvědčeným způsobem do města.

Z. Lapil 25.10.2018 12:00

Re: budoucnost je vodík

Nesmysl, i cválající osel (domácí, nikoliv asijský) je výrazně pomalejší než auto ve velkoměstském provozu a taky se o dost hůř parkuje.

Ale někdy to nemusí být špatné: https://www.youtube.com/watch?v=8ZffrXccsMM

V. Petr 25.10.2018 10:38

A když nefouká, ZATÍM můžeme nakoupit elektřinu

z ciziny...

Taková je totiž realita.

R. Dubravský 25.10.2018 11:32

Re: budoucnost je vodík

Vodík jako palivo pro pohon vozidel má několik problémů.

1/ Není dlouhodobě skladovatelný. Molekula vodíku je tak malá, že pronikne jakýmkoliv materiálem nádrže. Dáte auto do garáže a za čtrnáct dní vám polovina paliva uteče (a případně v té garáži vytvoří třaskavou směs)

2/ Nízká hustota energie. jinými slovy, vozidlo nemůže ssebou vézt dostatek paliva na delší cestu, obdobně jako elektromobil. V přírodě neexistuje lepší zásobárna energie, než uhlovodíky.

3/ V průmyslovém měřítku se vodík nezískává elektrolýzou vody, ale ... voilá ... z fosilních zdrojů. Parní reforming zemního plynu, parciální oxidace ropných frakcí a zplynování uhlí.

M. Zima 25.10.2018 11:43

Re: budoucnost je vodík

Jedna story lepší, nežli druhá, jenom chybí maličkost :

Spalovací motor by podle dnešních předpisů nesměl být povolen.

V. Novák 25.10.2018 15:30

Re: budoucnost je vodík

Podle jakých předpisů? Podle těch "mezinárodních pro jaderné elektrárny", o nichchž jste pábil včera?

Už jste si uzřejmil, co udrží "roztavený reaktor"?

R. Langer 25.10.2018 17:31

Re: budoucnost je vodík

Jenom podle předpisů Zelených debilů.

L. Písařík 25.10.2018 14:37

Re: budoucnost je vodík

To dělají rostliny taky, dokonce ten vodík a uhlík vylapávají ze vzduchu a kyslík vypouštějí, ale taky vypouštějí vodu, prý 200 l/den u vzrostlého stromu, ale zase tím ochlazují ovzduší, klima netřeba. Je to skvostně zařízeno, stačí aby svítilo sluníčko. A teď ten vodík, voda, jak známo, je něco jako popel, taky vzniká spálením vodíku. A zkuste z popela opět vyrobit palivo - velmi obtížné, pokud vůbec možné, soudím že i tak bude spotřeba energie značná. U toho vodíku to bude snadnjší, třeba z přebytku elektřiny, když silně vane vítr. Správně poznamenáno výše - vodík zůstane palivem budoucnosti.

M. Zima 25.10.2018 8:03

Pane Neff,

Kdybyste jezdil na Fotokinu s inteligentnějšími kolegy, tak byste si s nimi NE-"Říkali, jak asi jejímu majiteli musí být, když kouká, kolik mu v baterkách ještě zbývá šťávy." protože byste přišli sami na to, že je tomu řidiči el-auta stejně, jako by bylo Vám, kdybyste měli prázdný tank.

Píšete i jinak ne právě promyšleně, pane Neff, rád Vám sprostředkuji nečeský pohled, stačí necenzurovat.

V. Petr 25.10.2018 10:43

Kdysi dávno se mě porouchal ukazatel stavu paliva

a tak mě došel na silnici benzin. Stopoval jsem auta a za půl hodiny mi zastavil jeden dobrák, který mi prodal 5 l benzinu z kanistru. Pak jsem raději vozil 5 l kanistr sám.

Zkuste si představit podobnou situaci s elektromobilem...

J. Lepka 25.10.2018 11:25

Re: Pane Neff,

Už jste někde viděl náhradní kanystr s elektrikou ?

M. Zima 25.10.2018 11:31

Je to ještě jednodušší,

některá el-auta mají jako nouzový pohon de facto sekačkový motor a tím se mohou dovléci k napájení.

J. Lepka 25.10.2018 15:01

Re: Je to ještě jednodušší,

To jen v podstatě hlásáte to samé jako já výše. Problém je, že pokud používáte ten vůz na krátké dojezdy, zbytečně s sebou vláčíte mrtvou váhu a když pak někam vyjedete a zapomenete si ho přibalit, jste v pytli ( abych tak eufemismem nedráždil censora), nehledě na fakt, že vaše cestovní plány lehce v prach obrátí další elektromobil u rychlodobíjecího stojanu.

R. Langer 25.10.2018 17:32

Re: Je to ještě jednodušší,

Ha ha ha.

V. Student 25.10.2018 6:03

Když budou auta na elektriku,

nebude už svět odkázán na tu podělanou saúdsko arabskou ropu! Nikdy jsem se nepovažoval za závistivého, ale když vidím, co je to za línou, sadistickou a přitom prachatou verbež, docela bych jim utnul tipec! Prostě přejít z motorů spalovacích na elektrické. I kdyby to byl důvod jediný, mně stačí, a není to jen kvůli tomu patnácti vládními vrahouny umučenému chudákovi, co si na ambasádu přišel vyřídit papíry, aby se mohl oženit. A že se elektřina vezme z elekteráren, které také něco znečišťují, to mě málo zajímá.

R. Langer 25.10.2018 6:26

Re: Když budou auta na elektriku,

Jistě, s tou elektrikou není žádný problém, tu ma doma každý v zásuvce, že?

Proberte se (a ještě bych dodal nějaký přívlastek, ale zatím budu slušný)!

J. Hruška 25.10.2018 6:28

Re: Když budou auta na elektriku,

Pane Studente, skutečně začne saudům pramenit močůvka místo nafty? Asi, asi ne!

R. Langer 25.10.2018 6:44

Re: Když budou auta na elektriku,

Jo, a ještě jedna věc, myslíte si snad, že ta ropa se používá jenom na pohon těch pojízdných plechovek? A jinak nic? Ach jo...

V. Student 25.10.2018 8:25

Re: Když budou auta na elektriku,

Používá. Jenže mě celý tzv. "arabský svět" poslední tři roky tak neskutečně se*e, že bych do toho prostě šel. Ať už máme elektřinu v zásuvkách, nebo ne.

J. Lepka 25.10.2018 11:36

Re: Když budou auta na elektriku,

Již párkrát jsem vám napsal : "studujte" a nebyla to jen narážka na váš nick(jméno), studujte elekroenergetiku a přestanete psát podobné býkárny. S razantním nástupem elektromobility se musí kompletně přebudovat infrastruktura, stavbou nových zdrojů počínaje, přes celou distribuční vysoko i nízkonapěťovou část, včetně sítě dobíjecích stanic (a transformátorů). To vše spotřebuje megatuny mědi, takže k závislosti na zemích produkujících ropu přibude ještě další závislost. Navíc ty elektrárny musí také něco pohánět, jádro je pro praporečníky pokroku fuj, tak co to asi bude? A všimněte si, že se vůbec nezabývám problematikou vlastních akumulátorů, to je kapitola sama o sobě.

Skončím podobně jako J.Hašek se svou stranou mírného pokroku v mezích zákona : pokud auta, tak hybridy, pokud studovat, tak fyziku.

V. Student 25.10.2018 12:37

Re: Když budou auta na elektriku,

Dobře, kluci. Ok. Kašleme na elektriku, starý dobrý benzin s naftou nic nepokazí. Teda ještě že se tyhle vaše názory neujaly v pravěku, to bychom bydleli dodnes v jeskyních, vy fyzikové...

J. Lepka 25.10.2018 15:12

Re: Když budou auta na elektriku,

Jedině s tím lze souhlasit. Ovšem vzhledem k faktu, že elektrárenské společnosti jsou soukromokapitalistické subjekty orientované na tvorbu zisku, nelze předpokládat, že jakékoliv náklady na rozvoj elektromobility zaplatíme všichni a jeden každý z nás a to jen proto, že pár fanatiků a nedopečených politiků rozhoduje o nákladech v řádu stovek miliard, ovšem aniž by pochopili, že tudy prostě cesta nevede. Nikdo se nevymezuje proti využití elektromobilů, ale takovýhle brutální nátlak a navíc bez dostatečných základních vědomostí je nepřijatelný.

R. Langer 25.10.2018 17:38

Re: Když budou auta na elektriku,

Je to naopak, kdybyste chtěl v pravěku svítit elektrikou, tak lezete dodnes po stromech. Jako jediný perspektivní směr se UKÁZALO SPALOVÁNÍ, a to trvá dodnes. :-D

V. Kún 25.10.2018 2:43

Elektrifikace tratí

Je to stejné jako s elektrickými vlaky a lokomotivami. Ty také nekouří. ale jen proto, že výfuky mají v elektrárnách.

R. Langer 25.10.2018 6:27

Re: Elektrifikace tratí

No, na rozdíl od automobilů má elektrický pohon na železnici svoje opodstatnění.