2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Horší potraviny pro „horší“ obyvatele

Diskuze o dvojí kvalitě potravin v EU se vede léta. EU nejdřív nechtěla pochopit, že je možné, aby na východě byly potraviny horší než na západě. Když to pochopila, začala o dvojí kvalitě aspoň mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 6.5.2019 9:58

Re:

kečupů je v nabídce superhyperprodejen hafo. Je z čeho vybírat

M. Prokop 6.5.2019 9:57

Re:

Jinou možnost nemá? Jedině snad v nějaké vísce s dvaceti obyvateli někde v lesích a i tam může být internet.

I ve stoje u regálu vidím základní složení, pokud bych neviděl, kapesní lupu mám (ale nenosím). A hlavně, chutná/nechutná. To si posoudím sám, nespoléhám na Jourovou, Bureše nebo kolchozníka Tomana.

R. Gramblička 6.5.2019 9:56

Re: Jakoby dost nekvalitních potravin

ano, stále platí, že cena je nejdůležitější faktor pro většinu zákazníků a čím víc to někdo popírá, tím víc se tím sám řídí

A není na tom nic zavrženíhodného

M. Prokop 6.5.2019 9:54

Re: Dvojí kvalita potravin

Až na tu "chamtivost a mazanost prodejců" souhlas. Chamtivý a mazaný je, v rámci svých možností, výrobce, prodejce i zákazník.

K. Salajka 6.5.2019 9:54

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Rakousko není dobrý příklad. V Hainburgu jako v Kittsee převažují dražší potraviny. Slevy docílíte na akcích nebo když máte kartu v drogerii.

Například rakouské jogurty ale skutečně nejsou tak dobré jako ty slovenské - složení zásadně nezkoumám, mám slabý zrak.

V. Liptovský 6.5.2019 9:52

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Kto chce byť klamaný, jeho problém... Ale oponoval som v niečom inom, a konkrétnemu diskutujúcemu...

J. Jurax 6.5.2019 9:52

A on si je koupí, neboť jednak jinou možnost nemá a jednak celkem málokdo je odborník na kečupy, aby z popisu luštěného ve stoje u regálu v hypersuper uměl posoudit kvalitu.

M. Prokop 6.5.2019 9:52

Re: levicová Šichtářová

Nepochopil jste. Paní Šichtařová je proti té státní "ochraně".

B. Brousková 6.5.2019 9:52

Dvojí kvalita potravin

Jádro pudla jak by řekl doktor Faust, není v nenávisti zlotřilých cizáků výrobců , ale v chamtivosti a mazanosti prodejců. Jen naprostý blbec věří tomu, že cena, kterou řetězce platí svým dodavatelům , je stejná u kvalitního výrobku a že tu samou cenu platí svým dodavatelům za ošizený šunt, Důvod, proč potom Tesco, Lidl a spol. chtějí od zákazníků za šmejd stejné peníze jako chtějí v Německu za kvalitu je jednoduchý, Ten rozdíl v nákupních a následně prodejních cenách jde řetězcům do kasy a zvyšují si tímto jednoduchým trikem zisky.Čím větší rozdíl , tím větší zisk. Výrobce z toho má lidově řečeno kulový. Za ošizený šunt , také dostane ošizenou platbu, Kvalita , stejně jako nákupní ceny od výrobců jsou stanoveny ve smlouvě, kterou řetězce uzavírají s dodavateli většinou na rok dopředu..Že je součásti smlouvy i kvalita dodávaného zboží stejně jako doba splatnosti o tom není třeba pochybovat.Kvalitáři v řetězcích určitě nejsou Joudové či Baldové a kvalitu si umí dobře pohlídat.Vždyť také za ní ručí oni. Oní jí prodávají konečným spotřebitelům.Jenže nižší kvalita není zločin a ani trestný čin, pokuď není ohroženo zdraví zákazníků. A to v tomto případě jistě není . A prodejci to dobře vědí. Pokud jde o nákupní ceny a stejně tak konečné ceny u pokladen , do těch naštěstí státní orgánové kecat zatím nesmějí. A je to jen dobře. Takže všechny kecy jak stát bude trestat výrobce podle toho kolik kakaa má ta či ona čokoláda , pokud souhlasí údaje na obalech se skutečností , jsou jenom plané žvásty, pro blbečky. Zákazník je ten kdo rozhoduje co mu chutná a co si koupí.

M. Prokop 6.5.2019 9:52

Re: "Vyrobeno v EU"

Ano, ovšemže.

R. Gramblička 6.5.2019 9:51

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

asi ne. anebo to nečetl

M. Prokop 6.5.2019 9:51

Re: Ohnite svoje chrbty až po zem...

Rozdílná kvalita byla, je a bude. Protože jsou rozdílní výrobci, rozdílné trhy a hlavně rozdílní zákazníci.

Lze změnit jen to, kolik lidí se na té skutečnosti bude přiživovat různými kontrolami, zákazy a příkazy. Já dávám přednost tomu, aby jich bylo co nejméně. Kvalitu luncheonmeatu si vyhodnotím sám.

M. Prokop 6.5.2019 9:48

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Aha, vadí to proložené slovo. :-P Censorovi.

M. Prokop 6.5.2019 9:48

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Spoléhám na své chuťové s e n z o r y a gramotnost.

M. Prokop 6.5.2019 9:47

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Pokud by to bylo zakázáno, byla by kontrola dražší, než (snad) způsobené škody.

M. Prokop 6.5.2019 9:46

Re: Vsádka do cementářské pece

Proč?

Pokud si je zákazník koupí ...

P. Kubáč 6.5.2019 9:45

Vsádka do cementářské pece

Myslím, že by stačilo, kdyby celní správa místo "zaklekávání" babišových konkurentů nasměrovala pár kamionů kečupů z německé hranice rovnou do nejbližší cementárny a bylo by vymalováno.

Takový krok si však mohou dovolit jen politici "extremisti" typu Salviniho, nebo filipínského prezidenta - nikoliv na eurodotacích závislá současná vláda.

J. Dostál 6.5.2019 9:44

Re: Vážená paní Šichtářová

Nojo, ale jezdit do Bad Schandau z Jeseníku se trochu prodraží ...

M. Prokop 6.5.2019 9:43

Re: Chcete tržní ekonomiku nebo plánovitý socialismus?

To je dobře že je silnější. Fungovala i "za bolševíka". Co neuměl socialistický trh, řešil černý trh.

R. Gramblička 6.5.2019 9:42

Re: Co by tedy radila madam Šichtařová?

přesně tak

M. Prokop 6.5.2019 9:42

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Vždyť vám to paní Šichtařová vysvětlila, ty ceny. Nepochopil?

M. Prokop 6.5.2019 9:41

Re: Co by tedy radila madam Šichtařová?

Já jsem tam nenašel ani to "spílání EU". Konstatuje situaci.

Kdyby to zde četla, poradila by nejspíš to samé, co já: Nesrat se do trhu. Různých směrnic, zákonů a vyhlášek máme dost. Složení výrobku je povinně uváděno. Zbytek je na spotřebiteli.

Což je ovšem recept, nevyhovující těm, kdo by chtěli vše nasměrnicovat (a pohodlně z toho žít).

V. Liptovský 6.5.2019 9:38

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

To by bolo v poriadku, keby neboli v rovnakom obale, pod rovnakým názvom, a - čo je paradox - keby neboli dokonca drahšie, ako kvalitnejší výrobok pod rovnakým názvom a v rovnakom obale v predajni v susednom Heinburgu... Takže nie pre "méně" kúpyschopných, ale pre podradnejších...

M. Valenta 6.5.2019 9:19

Co by tedy radila madam Šichtařová?

Kromě obvyklého spílání EU jsem žádný recept v článku nenašel.

K. Janyška 6.5.2019 9:14

Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

na tom divného ? Tak to vždy bylo a vždy bude. A s EU a jejími rádobymoralistickými postoji jděte do háje. EU nebude, neboť nemůže. Spontánní řád lidského světa v Evropě ji nedovolí. Je jako SSSR... Dzp.

R. Tesařík 6.5.2019 9:13

Re: Kaja Marik

A v prodejnách Esso...

M. Pivoda 6.5.2019 9:13

Chcete tržní ekonomiku nebo plánovitý socialismus?

... Eurokomisařka Věra Jourová oznámila údajnou skvělou zprávu a prohlásila: „Nyní máme jasná pravidla pro řešení otázky dvojí kvality.“

Jenže Neviditelná ruka trhu je přece jen silnější. V době kdy pojem Neviditelné ruky trhu vznikl (cca 1759), obchodovala Evropa s rozvojovými zeměmi takto: získávala cenné koření výměnou za lesklé evropské cetky.

F. Kodera 6.5.2019 9:01

Re: Vážená paní Šichtářová

Jezdíme pravidelně nakupovat do Bad Schandau, v mnoha případech za vyšší kvalitu platíme výrazně méně než zde (např. sýry) a někdy stejný výrobek (vč. kvality) se u nás prodává ve stejném obchodě výrazně dráže, až o 50 %. To kdyby mi někdo vysvětlil...

I. Schlägel 6.5.2019 8:54

Re: Vážená paní Šichtářová

Vtip je v tom, že řada potravin zakoupených v Německu je nejen kvalitnějších, ale i levnějších, což je při německé kupní síle docela podnětná informace. Výroba nekvalitnějšího výrobku s nižšími náklady na výrobu a následný prodej za vyšší cenu se rovná vyšší zisk. Na západě umějí počítat, na východě se neumějí chovat jako sebevědomí zákazníci. Neplatí to absolutně, nicméně častěji než je zdrávo.

A. Alda 6.5.2019 8:43

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Nebýt členství v EU, nebylo by toto možné - rozhodoval by trh a konkurence.