17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Horší potraviny pro „horší“ obyvatele

Diskuze o dvojí kvalitě potravin v EU se vede léta. EU nejdřív nechtěla pochopit, že je možné, aby na východě byly potraviny horší než na západě. Když to pochopila, začala o dvojí kvalitě aspoň mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 6.5.2019 9:51

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

asi ne. anebo to nečetl

V. Liptovský 6.5.2019 9:52

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Kto chce byť klamaný, jeho problém... Ale oponoval som v niečom inom, a konkrétnemu diskutujúcemu...

K. Salajka 6.5.2019 9:54

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Rakousko není dobrý příklad. V Hainburgu jako v Kittsee převažují dražší potraviny. Slevy docílíte na akcích nebo když máte kartu v drogerii.

Například rakouské jogurty ale skutečně nejsou tak dobré jako ty slovenské - složení zásadně nezkoumám, mám slabý zrak.

M. Pivoda 6.5.2019 9:13

Chcete tržní ekonomiku nebo plánovitý socialismus?

... Eurokomisařka Věra Jourová oznámila údajnou skvělou zprávu a prohlásila: „Nyní máme jasná pravidla pro řešení otázky dvojí kvality.“

Jenže Neviditelná ruka trhu je přece jen silnější. V době kdy pojem Neviditelné ruky trhu vznikl (cca 1759), obchodovala Evropa s rozvojovými zeměmi takto: získávala cenné koření výměnou za lesklé evropské cetky.

M. Prokop 6.5.2019 9:43

Re: Chcete tržní ekonomiku nebo plánovitý socialismus?

To je dobře že je silnější. Fungovala i "za bolševíka". Co neuměl socialistický trh, řešil černý trh.

K. Janyška 6.5.2019 11:19

Re: Chcete tržní ekonomiku nebo plánovitý socialismus?

Ano, to je samazřejmě pravda, ale on kdesi vespod pod viditelným dokonce fungoval i kapitalismus. Jinak by byli komouši, a my s nimi, dávno mrtví. Spontánní řád lidského světa, tedy kapitalismus, nelze z povrchu zemského vytlačit. Je jedinou možností existence lidstva a řídí nás, ne my jeho. Vždyť jeho pravidla tvoří naši mysl... Dzp.

A. Alda 6.5.2019 8:43

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Nebýt členství v EU, nebylo by toto možné - rozhodoval by trh a konkurence.

V. Braun 6.5.2019 11:43

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

A kdo rozhoduje nyní? Podle vás asi státní plánovací komise nařizuje, jaké mají mít potraviny složení a ceny.

T. Hraj 6.5.2019 8:41

nejde o kvalitu ale o klamání

To přebalení do jiného obalu je dobré řešení. Opravdu totiž nejde o to, že se zde prodávají produkty horší kvality (když je lidi kupují, tak co?), nýbrž o to, že se TVÁŘÍ STEJNĚ JAKO TY KVALITNÍ. To je jednoduše podvod a zakázáno to mělo být dávno.

M. Prokop 6.5.2019 9:47

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Pokud by to bylo zakázáno, byla by kontrola dražší, než (snad) způsobené škody.

M. Prokop 6.5.2019 9:48

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Spoléhám na své chuťové s e n z o r y a gramotnost.

M. Prokop 6.5.2019 9:48

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Aha, vadí to proložené slovo. :-P Censorovi.

T. Hraj 6.5.2019 10:52

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Nesouhlas. Kdyby byly v regálu coca coly a každá desátá by byla ve skutečnosti voda s trochou sojovky a sladidla (což by na ní bylo uvedeno supredrobným písmem), byl by to podvod.

Vím, že hranice v méně extrémních případech nemusí být tak zřejmá, ale od toho máme soudy.

M. Prokop 6.5.2019 12:11

Re: nejde o kvalitu ale o klamání

Podvod by byl, kdyby složení nesouhlasilo s obsahem.

V. Liptovský 6.5.2019 8:18

Ohnite svoje chrbty až po zem...

...keď ste spokojní s rozdielnou kvalitou. Prekvapuje ma, koľko diskutérov sa dokonca nerovnakej kvality zastáva. Čiže - zastávajú sa podvodníkov, ktorí v rovnakom obale dodávajú lacnejšie nahrážky a pod. Nuž čo - obdoba štokholmského syndrómu? Alebo pocit, že ak ste na ich strane, ste tí "lepší"?

M. Prokop 6.5.2019 9:51

Re: Ohnite svoje chrbty až po zem...

Rozdílná kvalita byla, je a bude. Protože jsou rozdílní výrobci, rozdílné trhy a hlavně rozdílní zákazníci.

Lze změnit jen to, kolik lidí se na té skutečnosti bude přiživovat různými kontrolami, zákazy a příkazy. Já dávám přednost tomu, aby jich bylo co nejméně. Kvalitu luncheonmeatu si vyhodnotím sám.

J. Jurax 6.5.2019 10:19

Ano. A přestanete ho kupovat ... :-)

R. Langer 6.5.2019 10:57

Re:

No a?

L. Písařík 6.5.2019 11:36

Re:

V drevných socialistických dobách, kdy se vepřová játra jako módní zboží prodávala pod pultem, pravila mi švagrová: Náš kocour pozná kvalitu jater, čichne k nim když nejsou dobrá, nežere je. Zeptal jsem se: A co pak s nimi uděláš, vyhodíš je?

J. Jurax 6.5.2019 11:41

:-)))

V. Liptovský 6.5.2019 12:17

Re: Ohnite svoje chrbty až po zem...

Dúfam teda, že ste spokojný aj s "kvalitným" poľským hovädzím mäsom zo skapíňajúcich mršín, keď vám zataja jeho pôvod... Nuž, každý máme iný vkus...

R. Langer 6.5.2019 12:42

Re: Ohnite svoje chrbty až po zem...

On někdo zatajoval nějaký původ něčeho? No, to je ovšem podvod. Kde jste se s tím setkal?

M. Malovec 6.5.2019 8:17

Další hřebíček

Otázkou však je, zda jiné složení byť na stejném podkladu je stejný obal. Řešením je nekupovat!

J. Plíva 6.5.2019 8:08

"Vyrobeno v EU"

Naštěstí se ještě mohu svobodně rozhodnout, co koupím a co nekoupím. Všichni se tak ještě mohou rozhodnout. Výrobce je tedy pod tlakem svobodných spotřebitelů - není třeba, aby se do toho montoval stát nebo EU nějakými regulacemi. Když zjistím, že výrobce pod stejnou značkou prodává v Německu něco jiného než u nás a když mi to bude vadit, tak si příště dám pozor nejen na ten výrobek, ale i na toho výrobce.

Dvojí kvalita potravin je zbytečný humbuk. Důležité je, aby na výrobku byl vždy uveden skutečný výrobce a ne propagandistické "Vyrobeno v EU".

M. Prokop 6.5.2019 9:52

Re: "Vyrobeno v EU"

Ano, ovšemže.

J. Jurax 6.5.2019 11:58

Vyrobeno v EU ... vyrábí to italská nadnárodní firma na moravskoslovenském pomezí rukama pracovitých Ukrajinek z bulharských, maďarských a španělských surovin, italských náhražek a tuzemské vody s dochucovadly a éčky z Německa a Dánska ... nebude pak to Vyrobeno ČR poněkud matoucí?

B. Pešek 6.5.2019 8:02

levicová Šichtářová

Aneb když si neumíš přečíst obal, ochrání tě stát. Spíš by měl informovat a vychovávat.

M. Prokop 6.5.2019 9:52

Re: levicová Šichtářová

Nepochopil jste. Paní Šichtařová je proti té státní "ochraně".

R. Langer 6.5.2019 10:58

Re: levicová Šichtářová

Obráceně.

I. Mertl 6.5.2019 7:55

Jakoby dost nekvalitních potravin

nepocházelo i od českých výrobců, například od největšího českého potravináře. Jde o pečivo, masné i mléčné výrobky. Hlavní test kvality potravin je na spotřebiteli. Tak to léta funguje v zemích, kde dlouhá desetiletí existuje dobře zásobený trh. Francouz, Němec, Holanďan a ostatní zápaďáci dobře ví, co si koupit, aby si pochutnali. A my pořád koukáme, abychom především ušetřili ve slevových akcích. Výrobce si přitom musí hlídat, aby se do obchodních slev vešel. Tak taky šetří. A pak si stěžujeme. Ostatně celá akce ministra Tomana je zaměřena na diskreditaci evropských orgánů i na byznys vlastní rodiny i vládního šéfa.