Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Drahé energie budou ještě dražší
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vala 22.1.2022 20:11naklady mhou prekrocit prijmy i u domacnosti milionare - to neni zadne kriteriem chudoby. Chudoba je velmi realtivni pojem.....a pouziti spojeni "energeticka chudoba" v CR je velmi pokrytecke |
V. Petr 23.1.2022 11:35Takže konlrétně. Jedna moje známá má důchod 12500 Kč. Za energie platí 3500 Kč před zdražením. Pokud by byla u Bohemia Energy, narostou jí výdaje na energie na čtyřnásobek, tedy 14000 Kč, VÍCE, než má důchod. Teoreticky by mohla méně topit, což při jejím zdravotním stavu (má invaidní důchod) je dost vošajslich. Už jsem tady uváděl případ činžáku, který má centrální plynové vytápění kotlem ve sklepě. Byli u Bohemia Energy a náklady na vytápění najednou stouply na několikanásobek. Nájemník, který mě to vyprávěl si myslí, že někteří na to absolutně nebudou mít a budou se muset odstěhovat. NIKDO s tím nic nenadělá... |
J. Jurax 22.1.2022 13:49I kdybyste měl pravdu (jakože nemáte, naše čacká vláda už na léčení energetické chudoby vymyslela typicky EUropské řešení - dotace některým postiženým), pak ji máte pouze dočasně. Za stávajícího stavu způsobeného zelenými magory a blbými politiky najmě v bruseli, ale i u nás, nelze čekat levnou energii. |
J. Pankovic 22.1.2022 11:31...nooo, jedno staré české osvědčené řešení se nabízí: vyoknit ...ale museli bychom začít v Česku |
J. Vala 22.1.2022 12:07urcitou dobu se (v civilizovanych zemich) preferuje respektovat vysledek voleb. Pokud prinos prevratu je v tom, ze je lidu po prevratu hure nez pre nim, pak nemaji prevraty zadny smysl. To se ukazalo uz v dobe, kdy delnici v tovarnach v 18. stoleti sli rozbijet stroje, protoze si mysleli, ze jim stroje berou praci. Socialisticke a komunisticke revoluce to jeste zvyraznily |
V. Petr 22.1.2022 12:32Výsledek voleb lze respektovat, pokud se k moci nedostane banda nebezpečných šílenců. Pokud by vlády byly schopné reflektovat realitu, k revolucím by tolik nedocházelo. Ludvík XVI se doposledka bránil zdanění šlechty a církve, které, na rozdíl od GB, daňe platit odmítaly. |
M. Černý 22.1.2022 16:58A ne to odbýt, jako posledně |
V. Petr 22.1.2022 12:27Okamura ví co s tím, ALE dostal jen necelých 10% hlasů! |
P. Diviš 22.1.2022 14:37Ten ví jen jak si zajistit příjem z politiky. |
V. Petr 22.1.2022 16:04Ví, že je třeba zrušit grýndýl. Čímž překonává politiky všech ostatních parlamentních stran. Pokud je grýndýl ten absolutně největší problém, pak jeho názory na jiné věci jsou méně důležité! |
P. Diviš 22.1.2022 14:36Tak to jsem "jeden z mála". |
P. Diviš 22.1.2022 9:57Já dodám ještě jeden aspekt: Nenažraný stát i nadstát EU (a ty se zaručeně nebudou zmenšovat, tendence je zvětšování) potřebuje na své provozní náklady i na různé šílenosti typu dotací na kdeco, co se soudruhům zdá být hodno prosazení, nebo, jako do zemědělství, to prostě nejde zrušit. A ty peníze má mimo jiné i ze spotřební daně z pohonných látek - u benzinu víc, než polovina prodejní ceny. Pokud výnos z této daně zavedením elektrovozidel klesne, budou peníze státu i nadstátu chybět. Kde je nejsnáze najde? No přece v nové pohonné látce, elektřině. A protože dráty mohou vést do obýváku i do garáže, zdraží všechnu .... Příjemné vyhlídky, že? |
J. Jurax 22.1.2022 14:12To je v tom megaprůseru, k němuž díky věrchušce EU s mozky prožranými zelenou plísní a v neposlední řadě s našimi tuzemskými politiky neschopnými se diktatu postavit směřujeme mílovými kroky pod rozvinutými prapory boje proti kysličníku, jen takový nepodstatný detail. |
P. Diviš 22.1.2022 14:38Časem bude dost postatný. |
K. Potoček 22.1.2022 9:54Doufám, že EU, náležitě, odsoudila výbuch, podmořské sopky, u Tonga! A vystavila, Matce přírodě, mastnou pokutu! |
L. Sindelar 22.1.2022 11:45Minimálně prodejem emisních povolenek |
J. Stárek 22.1.2022 9:42V článku je zbytečně mnoho emocí, vývoj si půjde stejně svojí cestou a naše záměry po konfrontaci s realitou budou upravovány a posouvány. |
P. Diviš 22.1.2022 9:59Emocí je, vzhledem k tomu co zelenáči páchají, ještě málo. A vývoj bohužel nejde svou přirozenou cestou, kdy nová lepší technologie nahrazuje starší a horší, nýbrž je směrnicemi, dotacemi a zákazy tlačen do nahrazení lepší technologie tou horší, ale ideologicky preferovanou. |
J. Stárek 22.1.2022 11:44S tím s vámi nesouhlasím, spalovací motory jsou technologicky neobyčejně zastaralé. A mimochodem, smrdí nám pod nosem. |
J. Vala 22.1.2022 12:16technologicky soucasny diesel je technologicky asi o 100 let dal nez elektromotor, ktery se v zasade od roku 1900 skoro nezmeni. Pridane pocitacove vybaveni je sice zabavne, ale v zasade neni prilis potreba , rekuperace je sice hezka hracka ale v zasade neni pro provoz elektromobilu 1. nutna 2. system rekuperace je natolik slozity, ze v zasade v pripade poruchy rekupercniho systemu bude auto velmi tezko opravitelne, pokud budou existovat ruzni dodavatele dilu s eventuelne ruznym nastavenim - lze srovnat s opravou mobili, ke je jednodussi vymenit za 50% kupni ceny mobilu mnozstvi originalnich dilu, nez je opravovat a nastavovat |
J. Stárek 22.1.2022 22:36Spalovací motor je nesmírně složitý a vyžaduje mnoho přídavných systémů, přípravu paliva, chlazení, mazání, ventily, zapalování. Tím pádem je velmi poruchový. Navíc je málo účinný. Elektromotor nemá žádný z uvedených nedostatků. Je to o třídu vyšší způsob pohonu. |
J. Vala 23.1.2022 15:56elektromotor je neoddiskutovatelny tam, kde je trolej. Jinak st beznych elektroaut v zime na nemecke strane Sumavy ukazal problemy s jizdnimi vlastnostmi-rozlozenim trakce-ve snehu- a hlavne dojezd podle kategorie auta 100-200 km na plne nabitou baterii je smutny, v realnem zivote (nevybit baterii do posledniho zbytku) by to znamenalo zhruba 70-15 km na jedno nabiti. Pouzitelnost pouze jako druhe auto do rodiny. |
J. Stárek 23.1.2022 16:03Jenže to je otázka zdroje energie, ne motoru. A v této oblasti má světová věda nesmírné zpoždění, které právě nyní začíná dohánět. Předpokládám, že během deseti, dvaceti let budou k dispozici baterie s úplně jinými parametry. Budou menší, mnohem více se do nich vejde energie a budou pracovat i za nízkých teplot stejně, jako za vysokých. Nyní do tohoto vývoje budou investovány ohromné prostředky, které zatím šly do vývoje stále účinnějších a šetrnějších spalovacích motorů. Tak, jako se divíme, kam dospěly komunikační technologie za posledních dvacet let, budeme se divit, kam se dostane technologie ukládání elektrické energie. |
V. Kučer 23.1.2022 18:25Hlavní problém elektromobilu je všeobecně znám. Vyřešit lze maximálně nízkou životnost baterek ale i potom bude mít perspektivu hybrid. |
J. Jurax 22.1.2022 14:22No, ono elektromotory jsou srovnatelně technicky zastaralé taky. Tady ovsem nejde o motory, ale o zásobník energie, z něhož motor čerpá. Přesněji o hustotu energie v tom zásobníku, v jeho ceně a životnosti. A zde jsou i ty nejsofistikovanější dnešní akumulátory proti nádrži s naftou či benzínem beznadějně neschopné soutěže. Tedy vlastně technologicky "zastaralé", respektive nevyhovující. |
J. Jurax 22.1.2022 14:28A ještě - ano, trošku smrdí. Dnes už minimálně. Jenže jednak platí to okřídlené elektromobil má výfuk v elektrárně a jednak kysličník uhličitý, strašlivý to skleníkový plyn, kvůli němuž se ten celý nesmyslný cirkus z vůle zelených magorů děje, nesmrdí. |
D. Polanský 22.1.2022 9:31Jen doufám, že než umřu, moc mi k tomu již nezbývá, se budu moci projít po zamrzlé brněnské přehradě. Vnoučatům zatím o tom jenom vyprávím. |
P. Diviš 22.1.2022 10:00Hlavně abyste nezmrznul v nevytopeném domě. |
R. Tichý 22.1.2022 10:31Treba vam vnoucata daji ochutnat hrde vypestovane pomerance. Zmena je zivot. |
J. John 22.1.2022 9:22Autorka se vyhnula pojmenovat viníka drahých energií. https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=779453 |