6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Na koho se obracet při stávce za klima?

Na stránkách Greenpeace vyšel příspěvek jednoho z organizátorů české účasti ve „Stávce za klima“. V něm se přihlašuje k energetické vizi Greenpeace Energetická [r]evoluce a k jejich ekologickému aktivismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 12.3.2019 15:07

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Řeč je o elektrické energii a její produkci. Ta je do jisté míry také spontánním řádem (těžko budete popisovat pohyb TOHOTO elektronu), ale mnou zmiňovaní pánové dost přesně popsali její chování. Rozhodně dost přesně na to, abychom mohli exaktně rozhodnout na úrovni Pravda/Nepravda.

Jestli se elektřina v obvodu tak či onak chovat musí nebo jestli je to otázka spontaneity, to je otázka pro filozofy, obávám se, že podnapilé. Osobně se kloním k názoru, že definice svobody coby poznané nutnosti je tomu velice blízká.

Bez jakéhokoliv ironizování: řekl bych, že spontaneita je definovatelná jedině tam, kde je možnost volby, tedy u rozumných bytostí. Ne jen lidí, spíš něco na způsob "živý tvor se za přesně definovaného tlaku, teploty a ostatních podmínek chová, jak ho zrovna napadne". Kámen padá shora dolů - NEMÁ jinou volbu. Měňavka měňavkuje kamkoliv: kam ji zrovna napadne.

Klima nemá jinou volbu. To, že nikdo neví, který motýl kde zrovna mávl křídlem a poslal hurikán do Karibiku nebo do Indie, na tom nic nemění.

M. Prokop 12.3.2019 14:58

Re: Dodal bych jen,

Jistě. Dobrá záloha, na základ systému moc drahé.

M. Prokop 12.3.2019 14:57

Re: Byli nebo jsou mimo realitu?

Byli, jsou a budou.

R. Langer 12.3.2019 14:48

Re: Přemnožení primitivů je jediným reálným problémem.

Zdroje JSOU! :-D

K. Janyška 12.3.2019 14:45

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Ale kdepak. Počasí, podnebí a klima jsou typickými spontánními řády... Dzp.

J. Kavalír 12.3.2019 14:26

Re: Pane Hašku

Úplně stejně, jako kdybychom příslušné suroviny hodili do kompostu nebo spálili - a to včetně konzumace. :-)))

J. Kavalír 12.3.2019 14:19

Re: Nejen pro pana Šejnu:

Předpokládám, že bude mít pro oteplování v posledních desetiletích jiné vysvětlení než ten skleníkový efekt.

J. Kavalír 12.3.2019 14:17

Re: Kdybych byl v pozici Ruska, tak bych

Docela zajímavý argument. Možná by na něj alespoň někteří ekoblbi mohli slyšet :-)))

P. Zinga 12.3.2019 14:12

Re: Dodal bych jen,

Plyn je drahý a jeho "ekologická stopa" o nic moc menší než uhlí.

P. Zinga 12.3.2019 14:11

Australané jsou už dále

a budou stavět nové uhelné elektrárny. Poté, co většinu zbourali.

https://stopthesethings.com/2019/02/05/reliable-power-rewind-australia-rebuilds-baseload-with-new-high-efficiency-low-emission-coal-plants/

Jo, jak stojí v Bibli: je čas házet kamení a je čas sbírat kameny. No, v Bibli to je obráceně.

R. Langer 12.3.2019 14:03

Re: Jeden Rus mě před lety řekl toto "Ani my nemáme

Však ono ještě bude veselo, obávám se, že se toho bez problémů dožijeme.

R. Langer 12.3.2019 14:02

Re: Byli nebo jsou mimo realitu?

No ty rozhodně, ty naše malá hloupoučká UI. Ty už máš zabržděno delší dobu. .-D

R. Langer 12.3.2019 14:01

Re: Kdybych byl v pozici Ruska, tak bych

Dobrá poznámka, Putin může za volby v USA, ale za masivní zavádění plynu z Ruska v Germanistánu určitě nemůže v žádném případě. Koho by taková hloupost vůbec mohla napadnout. Merkelová to přece dělá zadarmo pro blaho lidstva. Jakpak by ji mohl ovlivňovat nějaký Putin. :-D

R. Langer 12.3.2019 13:58

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

ZEMĚ NENÍ SKLENÍK!

R. Langer 12.3.2019 13:57

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

Asi tak... :-(

R. Langer 12.3.2019 13:54

Re: jaderný ekologista

Copak je tu za nového hlupáka, toho jsme tady ještě neměli... :-D

Z. Lapil 12.3.2019 13:53

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Obávám se, že k téhle debatě zatím Hayeka nepotřebujeme. Stačí pánové Galvani, Ohm, Kirchhof a možná pár dalších. Jo, a James Watt, to byl technik a vysvětlil nám, co PŘESNĚ je práce.

R. Langer 12.3.2019 13:52

Re: Jsem pro racionální diskusi.

Je to marný, je to marný, je to marný...

Zelený sedmilhář MUSÍ lhát, podvádět, a zřejmě i krást. Tak ho to naučili, a tak to má.

Z. Lapil 12.3.2019 13:46

Re: Pane Hašku

Ještě to sem tahejte :-). EU zakáže droždí a budem bez chleba.

R. Gramblička 12.3.2019 13:43

Re: Pane Hašku

můžu se taky přidat? ;-)

M. Pivoda 12.3.2019 13:19

Byli nebo jsou mimo realitu?

"... představy Greenpeace o využití obnovitelných zdrojů v jejich Energetické [r]evoluci jsou mimo realitu"

Kdo jen chvíli stál, dnes je opodál!

J. Lepka 12.3.2019 13:15

Re: Jsem pro racionální diskusi.

Když už tak hezky argumentujete životem na nižší úrovni konzumu, milý Rado, proč také neuvedete, že právě rozvojové země s mnohem nižší úrovní konzumu se derou do vyšší ligy stůj co stůj a nějaké vaše bláboly o životním prostředí jsou jim u (_!_), patří mezi největší znečišťovatele jak ovzduší, tak vody a není síla, jak je odvrátit od vytčené cesty. Zkuse apelovat tam a naznáte, jak je to marné. Místo toho stále prudíte tady a zcela zbytečně. Víte vy vůbec kolik byste ušetřil z produkce CO2, kdybyste si dal bobříka mlčení, no ve vašem případě psaní.

V. Petr 12.3.2019 13:07

Jeden Rus mě před lety řekl toto "Ani my nemáme

dost plynu na to, abychom mohli postavit energetiku pouze na plynu."

V. Petr 12.3.2019 13:06

Právě ekonom, např. Václav Klaus bytostně ví, že

"obnovitelné zdroje" jsou nesmysl. Již od prvního ročníku se totiž učil, že náklady na výroby čehokoliv se skládají z fixních a provozních nákladů. Pokud to vztáhneme na elektřinu, musíme započítat energii, použitou pro výrobu zařízení a energii/palivo, přímo potřebnou k provozu. A obnovitelná je u "obnovitelných zdrojů" jen ta druhá!

J. Lepka 12.3.2019 13:01

Re: Dodal bych jen,

To nesporně, ale jen do určitého %, protože plynovky mají poměrně rychlý start. Absenci stabilních zdrojů, tedy jaderek, nemůžou nikdy nahradit. O potenciální závislosti na dovozu ani nemluvě.

V. Petr 12.3.2019 13:01

Přemnožení primitivů je jediným reálným problémem.

V minulosti vždycky vedlo k válkám o zdroje.

V. Petr 12.3.2019 12:54

Když se Titanic potopil po srážce s ledovcem, také

nebyla zastavena paroplavba. Tehdy ovšem neexistovali zelení...

V. Petr 12.3.2019 12:52

Víte o tom, že v moři je rozpuštěno 450 TUN radia 226,

izotopu, který je pro svou radiotoxicitu dokonce zapsán v Guinessově knize rekordů?

Samozřejmě lze tu vodu také vyčistit.

J. Jurax 12.3.2019 11:57

Jenže bez jaderek bohužel musíme vesele dál masivně spalovat uhlí a ropu v elektrárnách, ať to má jakýkoliv vliv na klima. S popírači to nikterak nesouvisí. Zelená bezemisní výroba elektřiny nepostačí ani když tomu budou zelení cvoci pomáhat třením ohonů ebonitovou tyčí.

J. Jurax 12.3.2019 11:46

"Pouze otevřená a racionální diskuze na základě znalosti vědeckých a technických faktů, která vychází z reálného zhodnocení dosavadních zkušeností" ...

Ovšem tohle je se zelenými cvoky (grýnpísáky, dětmi země, arnikami a jak se ty obskurní spolky jmenují) zcela absurdní. Zelení jsou zemští škůdci a excelentní příklad vítězství ideologie nad rozumem.

Jejich blbost se momentálně projevuje tím, že hecují hloupé dětičky, aby chodily za školu demonstrovat po vzoru té švédské hysterky.