19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Na koho se obracet při stávce za klima?

Na stránkách Greenpeace vyšel příspěvek jednoho z organizátorů české účasti ve „Stávce za klima“. V něm se přihlašuje k energetické vizi Greenpeace Energetická [r]evoluce a k jejich ekologickému aktivismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kavalír 12.3.2019 14:19

Re: Nejen pro pana Šejnu:

Předpokládám, že bude mít pro oteplování v posledních desetiletích jiné vysvětlení než ten skleníkový efekt.

J. Kanioková 12.3.2019 16:27

Proč Želbohu,

překladač to jistí..

P. Zinga 12.3.2019 9:17

Včera tomu bylo osm let,

co byla poškozená atomová elektrárna Fukušima. Zelenými idiology je tato událost prodávána jako "atomová katastrofa", přitom se jedná o katastrofu přírodní: zemětřesení o síle 9,1 posunulo osu Země o 16 cm! Bodejť by ne, když mělo sílu 780 milionů hirošimských bomb.

Ano, elektrárna byla poškozena, ale nikdo neumřel na následky radioaktivního záření, řada obětí padá na vrub nezvládnuté, panické reakce. Samozřejmě se ukázaly nedomyšlenosti při stavbě, např. záložní generátory stály v nedostatečné výšce, takže byly zaplaveny.

Japonsko se z této katastrofy poučilo a znova rozjíždí provoz atomovek, s rozsáhlými bezpečnostními úpravami. Pro němčináře:

https://www.achgut.com/artikel/fukushima__acht_jahre_danach_weltuntergang_eine_bilanz

V. Petr 12.3.2019 12:54

Když se Titanic potopil po srážce s ledovcem, také

nebyla zastavena paroplavba. Tehdy ovšem neexistovali zelení...

K. Janyška 12.3.2019 9:15

Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský svět

ve skutečnosti. A potom to nabírá takové obludné rozměry jako je například Greenpeace.

Mohou za to však zejména rudočerní socialisté, kteří takové vzdělání blokují, neboť rudé a černé naházelo do jednoho zločineckého pytle... Dzp.

Z. Lapil 12.3.2019 13:53

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Obávám se, že k téhle debatě zatím Hayeka nepotřebujeme. Stačí pánové Galvani, Ohm, Kirchhof a možná pár dalších. Jo, a James Watt, to byl technik a vysvětlil nám, co PŘESNĚ je práce.

K. Janyška 12.3.2019 14:45

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Ale kdepak. Počasí, podnebí a klima jsou typickými spontánními řády... Dzp.

Z. Lapil 12.3.2019 15:07

Re: Lidem zoufale chybí vzdělání o tom, co je to lidský...

Řeč je o elektrické energii a její produkci. Ta je do jisté míry také spontánním řádem (těžko budete popisovat pohyb TOHOTO elektronu), ale mnou zmiňovaní pánové dost přesně popsali její chování. Rozhodně dost přesně na to, abychom mohli exaktně rozhodnout na úrovni Pravda/Nepravda.

Jestli se elektřina v obvodu tak či onak chovat musí nebo jestli je to otázka spontaneity, to je otázka pro filozofy, obávám se, že podnapilé. Osobně se kloním k názoru, že definice svobody coby poznané nutnosti je tomu velice blízká.

Bez jakéhokoliv ironizování: řekl bych, že spontaneita je definovatelná jedině tam, kde je možnost volby, tedy u rozumných bytostí. Ne jen lidí, spíš něco na způsob "živý tvor se za přesně definovaného tlaku, teploty a ostatních podmínek chová, jak ho zrovna napadne". Kámen padá shora dolů - NEMÁ jinou volbu. Měňavka měňavkuje kamkoliv: kam ji zrovna napadne.

Klima nemá jinou volbu. To, že nikdo neví, který motýl kde zrovna mávl křídlem a poslal hurikán do Karibiku nebo do Indie, na tom nic nemění.

M. Šejna 12.3.2019 9:02

souhlas s pane Wagnerem, ale...

Souhlasím s panem Wagnerem, ale tady na Psu je jeho článek zbytečný. Místní úderka popíračů mu vysvětlí, že není potřeba omezovat emise CO2, protože CO2 není skleníkový plyn, a pokud ano, tak ho do atmosfery nevypouští člověk.

Z uvedeného důvodu mu uderka popíračů vysvětlí, že můžeme vesele dál masivně spalovat uhlí a ropu v elektrárnách, protože to nemá vůbec žádný vliv na klima.

Š. Hašek 12.3.2019 9:23

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

Jsou všeliké úderky, pane Šejno. Mám dojem, že úderka uhelná není až tak velká/nebezpečná. V úderce ropné je každý majitel auta, i když si to nepřipustí.

Je tady úderka katastrofická, namyšlená, lačná peněz a rozhodování. Velká, školící občanstvo ve strachu. Jako nástroj používá CO2. A vyžívá se v simulaci dějů podle svých dat. A nechce znát klimatická data stará pouhých 15 000 let.

Ve všech těch úderkách není moc profesorů, tedy profesorů přírodních dějů na Zemi staré školy.

M. Šejna 12.3.2019 9:32

Pane Hašku

I já jsem v ropné a plynové úderce. Jezdím autem a topím zemním plynem.

Narozdíl od úderky popíračů ale vím, že vypouštím do atmosfery CO2. Narozdíl od nich vím, a nepopírám, že to má vliv na globální oteplování. Narozdíl od nich nepopírám, že současné oteplování zavinila lidská činnost.

Narozdíl od úderky klimaalarmistů zas vím, že se nehodlám nijak uhlíkově omezovat, pokud nejsem zatím schopen používat jiné formy energie. Narozdíl od klimalarmistické uděrky vím, že adaptace na teplé klima je pro lidstvo levnější, než boj proti oteplování.

Š. Hašek 12.3.2019 9:39

Re: Pane Hašku

Až na detaily jsme na stejné lodi. Je to na hospodu, písemně zdlouhavé.

V. Kolman 12.3.2019 10:26

Re: Pane Hašku

Víte pánové Šejno a Hašku, kolik CO2 vzniká při výrobě piva???

Vypínám P.C. a jdu do osvěžovny taky :-))

R. Gramblička 12.3.2019 13:43

Re: Pane Hašku

můžu se taky přidat? ;-)

L. Novák 12.3.2019 20:48

Re: Pane Hašku

Pivo je obnovitelná energie... :-P

Z. Lapil 12.3.2019 13:46

Re: Pane Hašku

Ještě to sem tahejte :-). EU zakáže droždí a budem bez chleba.

J. Kavalír 12.3.2019 14:26

Re: Pane Hašku

Úplně stejně, jako kdybychom příslušné suroviny hodili do kompostu nebo spálili - a to včetně konzumace. :-)))

P. Rada 12.3.2019 16:56

Re: Pane Šejno

Argumentovat úderkami lze zejména tehy pokud se chceme někomu vysmívat.

Vy zároven tvrdíte:......"vím, že adaptace na teplé klima je pro lidstvo levnější, než boj proti oteplování"...

Rád bych aby jste to doložil věcněji jak "úderkami". Konkrétně b\ mě zajímalo jak si představujete adaptaci zemědělství v podmínkách posuvu podnebních pásem při zvýšené dynamice podnebí v nich která navozuje splavování živin působením větené i vodní eroze.

Zkuste mi to vysvětlit na příkladu našeho lesnictví, zemědělství... postiženého klmaticky navozeným suchem ke tkerému máme dat nejvíce. Můžete i nastínit jak se asi bude i ostatní lidstvo adaptovat na zvýšení hladin oceánů posílené o růst dynamiky a změny směrů hurikánů.

Předesílám, že fakt zneužívání předislokovaných prostředků na "boj" které jiný nazývá ze svého úhlu pohledu "adaptací" nepovažiji za argument dokládající, že jen adaptace ve smyslu pasivního přispůsobení je jediná možnost. Jak by asi podle Vás dopadla "adaptace" na úbytek O3 v ozonové vrstvě způsobovaný freony i oxydy dusíku?

L. Novák 13.3.2019 3:38

Re: zelený magor Rada

Samozřejmě. Vysmívat se blbům jako "Rada" je nutnost. Bláboly zelených magorů a komunistů jsou mimo realitu.

M. Prokop 12.3.2019 11:07

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

Šejna udatně bojuje se svými představami o úderkách, už dlouho. S realitou to nemá nic společného.

R. Langer 12.3.2019 13:57

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

Asi tak... :-(

J. Jurax 12.3.2019 11:57

Jenže bez jaderek bohužel musíme vesele dál masivně spalovat uhlí a ropu v elektrárnách, ať to má jakýkoliv vliv na klima. S popírači to nikterak nesouvisí. Zelená bezemisní výroba elektřiny nepostačí ani když tomu budou zelení cvoci pomáhat třením ohonů ebonitovou tyčí.

R. Langer 12.3.2019 13:58

Re: souhlas s pane Wagnerem, ale...

ZEMĚ NENÍ SKLENÍK!

P. Zinga 12.3.2019 9:01

Jděte už s těmi ermisemi do háje!

Jak může vzdělaný člověk psát o "obnovitelných zdrojích energie"?

Žádné nejsou!

Celý humbuk je založen na lži.

Ale má autor pravdu alespoň v tom, že ukazuje, jací jsou ti klimaalarmisté idioti.Škodná, která by se měla likvidovat.

V. Petr 12.3.2019 13:06

Právě ekonom, např. Václav Klaus bytostně ví, že

"obnovitelné zdroje" jsou nesmysl. Již od prvního ročníku se totiž učil, že náklady na výroby čehokoliv se skládají z fixních a provozních nákladů. Pokud to vztáhneme na elektřinu, musíme započítat energii, použitou pro výrobu zařízení a energii/palivo, přímo potřebnou k provozu. A obnovitelná je u "obnovitelných zdrojů" jen ta druhá!

Milan V 12.3.2019 7:56

jaderný ekologista

pan Wagner Vám hloupým poradí:všechny problémy vyřeší jádro, čím víc jádra tím líp. A nestydí se za příklad dávat třeba stavbu jaderné elektrárny Olkiuloto ve Finsku, která neběží ani po 19 letech a bude nejdražší jadernou elektrárnou světa. A když je pan Wagner na jiném fóru (Osel.cz) tak zase radí Japoncům že nejlépe bude zlikvidovat 800 obrovských nádrží s radioaktivní vodou po havarii ve Fukušimě tak, že se budou POZVOLNA vypouštět do moře a tedy se naředí tak aby nebyl překročen limit přípustné radioaktivity.

J. Pokoutný 12.3.2019 8:15

Re: jaderný ekologista

nejste vy také žákem střední umělecké školy, případně gender studies? Protože kdyby ano, pochopil proč víte lautr p.. o přirozené radioaktivitě v přírodě. Zkuste načíst třeba něco o radonu v místech, kde se v ČR nikdy nedolovalo, a pak kažte (ale držte se faktů; víra sice uzdravuje (jako placebo), a toť asi tak vše.)

P. Manda 12.3.2019 8:30

Re: jaderný ekologista

spíš to vypadá, že do žádné školy nechodil. Možná jen do nějaké výplachárny.

J. Jurax 12.3.2019 17:47

Nejspíš.

Kulové ví, ale názor má. Není to ekologický aktivista?

V. Novák 12.3.2019 18:40

Re:

Obávám se, že typický plod současného školství...