21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Minutus 26.10.2009 13:48

Re: důchodci

Měl jsem půjčku 100 000 Kč, 50 000 Kč od rodičů a dům jsem stavěl napůl s rodičema manželky. Ti prodali starší domek za 180 000 Kč. Celkový náklad byl cca 350 000 Kč .. + 2 roky tvrdé dřiny každý den po práci na stavbě a bez dovolené... ale kdo říká, že to muselo být za dva roky? V tomto případě to šlo ..

Minutus 26.10.2009 13:44

Dojička

pokud vím, vydělávala dost, měl jsem tetu, co makala v kravíně 4000 čistá ruka. Ale máte pravdu, každý moc nevydělal a někdo měl třeba dost dětí .. což by se zohlednit mělo.

Katr 26.10.2009 13:44

Ekonomové tvrdili nesmysly vždycky a tvrdí je i nadále

takže si osekávejte Karlíku i stromy a nebude vám to k ničemu.Jen oddálíte nevyhnutelné o několik let.Historie se opakuje tolikrát, kolikrát ze sebe nechají lidi dělat otroky.:-/

Joe 26.10.2009 13:14

Re: Ach to počítání

200 miliard do zrdravotnictví nejde z rozpočtu. Co zdravotví a sociální pojištění? Neříká nic?

K.Oblich 26.10.2009 13:13

Re: Osekat...

Jen víc do toho! Stačí jedna prasklá žilka v hlavě (zdráhám se napsat v mozku), sekne to s vámi a budete mít taky nárok na dávky!

JM 26.10.2009 13:06

ZAORALOVO VĚDOMOSTNÍ NEVYSPĚLOST A NEBO REDAKČNÍ ZADÁNÍ ASTONovo

ZAORALOVO VĚDOMOSTNÍ NEVYSPĚLOST A NEBO TÍHA BŘEME REDAKČNÍHO ZADÁNÍ ASTONovo redakce, za 30 stříbrných, pro mopslíka z ASTONovo smečky hlídačů presekracie.      Lze jinak vysvětlit neumdlévající zarputilost, se kterou tepou do výdajů mandatorních (pro jejich nulové korupční výnosy?!) na straně jedné a zarputilostí, se kterou odmnítají podrobit patřičnému kritickému rozboru důsledky šlendrijánu, plýtvání a zlodějen ve výdajích ostatních, na straně druhé??!!       Když, jenom tak, mimochodem Transparency International velmi, velmi opatrně odhaduje ztráty šendrijánem, plýtváním a zlodějnami ve veřejných rozpočtech na nejméně 20, spíše 40% - nejméně 200, spíše 400 miliard korun ročně z 1 000 miliardových ročních rozpočtů?!!!

xb1@centrum.cz 26.10.2009 12:54

Jak dlouho ještě poletí letadlo důchodového systému v ČR?

Bernard Madoff dostal 150 let vězení za podvod. Jeho systém byl založen na tom že první klienti dostávali výnosy z peněz klientů, kteří se zapojili později, s tím problémem že na ty poslední klienty už ale žádné peníze nezbyly. Čili klasické letadlo neboli pyramidová hra.

Zajímavé je že průběžně financovaný důchodový systém v České republice je založen na úplně stejné principu a je přitom legální.

Tahle hra funguje, když ji hraje stále více hráčů. Jenže počet obyvatel České republiky dosáhne svého vrcholu v roce 2030, a poté začne klesat. Zároveň dochází k rychlému stárnutí populace. Dnes je poměr penzistů a lidí v produktivním věku 3:10, v polovině století bude 6:10. Důchodový systém ještě několik let vydrží v přebytku, už dnes ale odhady implicitního dluhu českého penzijního systému dosahují řádu stovek procent hrubého domácího produktu. Zjednodušeně řečeno – jde o letadlo zhruba desetkrát větší než kauza Madoff.

Jak dlouho ještě poletí?

Autor 26.10.2009 12:45

Re: důchodci

Nemusel. Víte o té době něco? Můj otec tak v pětadvaceti jak se tehdy říkalo svépomocí postavil družstevní byt za úhrnnou cenu 40 000,-, rozpočítanou na splátky až do papírového odchodu do důchodu. Bývalý kolega se rozšoupl a postavil za stejných podmínek rodinný dům, cena 100 000. Ještě bude deset let měsíčně splácet asi tři stovky...

Pablo_CZ 26.10.2009 12:38

Re: no, na tom se pracuje

Asi jste nepochopil ... ty podpory by mely byt vyplaceny OPRAVDU potrebnym, coz jsou prave ti, o kterych pisete. A tem ostatnim ne. Rozumime?

I-Worm 26.10.2009 12:37

Re: důchodci

hm, za dva roky při takovém platu - to jste musel být  moc úspěšný zloděj...

Autor 26.10.2009 12:35

Re: Ach to počítání

To byla jen jízlivá reakce na hloupý komentář. Proč? Živím se tím. Nelíbí? Nečtěte. PS, tady publikuji bez nároku na honorář.

Autor 26.10.2009 12:33

Re: Osekat...

pakliže jste již četl, že osekáním dávek je míněno odebrat je těm kteří je nepotřebují ve prospěch A) státní kasy a B) těch, kteří je potřebují, a stejně píšete tyhle bláboly, vyhledejte odbornou pomoc. Tyhle psychopatické rysy spolu s komplexem méněcennosti mohou způsobit, že budete svému okolí nebezpečný.

Tx 26.10.2009 12:28

Re: důchodci

Ad Minutus: mám byt v osobním vlastnictví (pův. družstevní), mám uloženy nějaké peníze, ovšem nikoliv z práce za bolševika, to bychom toho moc neušetřili, zejména, když tehdejší kilo má teď hodnotu tak 15 - 20 Kč. Mám je z mírného podnikání v mezích zákona po převratu. Takže osobně si nestěžuji. Nejde o mne. Ovšem na to každý neměl, jestli byla dotyčná Marie třeba dojička nebo dělnice v dobříšské rukavičkárně... nebo sklářka v Sázavě...

Pablo_CZ 26.10.2009 12:27

Re: důchodci

s policajty nemate pravdu ani jeden. Ta renta tu je uz od dob davno minulych a neni dozivotni, ale jen do doby, nez dotycny odejde do starobniho duchodu.

Pablo_CZ 26.10.2009 12:25

Re: důchodci

Cely zivot jste dreli, budovali socialismus, tak ted mate, co jste si vybudovali. Btw, nevim nevim, ale neni duchodce, jako duchodce. Moji prarodice si zadny nestezuji, a to berou prave takovy duchod, o jakem pisete.

Tomas B. 26.10.2009 12:20

Re: Osekat...

Vy potřebujete evidentně ke spokojenosti jiný svět ;-D než ten, který máte.

cb 26.10.2009 12:18

Re: Osekat...

50% obyvatel lezi postizeno v ustavech?

Tomas B. 26.10.2009 12:17

Re: důchodci

Milý Stando, vy jste ze svého tatínka udělal hlupáka - a to váš otec jistě není. Každý spoří jen tehdy, když se spoření vyplatí. Tedy musí existovat nějaký výnos, nebo alespoň předpoklad dlouhodobého výnosu, že... Tedy nějaký úrok či dividendu. Bez nich by strkal peníze do fondu jen vůl, na tom se asi shodneme. Možná se shodneme i na tom, že váš tatínek prožil většinu života v totalitní diktatuře, která investicím příliš nepřála :-) Tedy uvažovat o tom, jaký by býval byl tatínkův důchod, kdyby bylo bývalo v komunistickém Československu možné provozovat penzijní fondy (což je vtip sám o sobě) nemá asi valný smysl. Lépe je podívat se na výnos penzijních fondů v okolních zemích, kde mají současné děti rovněž nějaké tatínky v důchodu... A úplně na závěr otázku - jaký důchod budete mít vy, Stando? Neznám vás, ale řekl bych, že menší než já (spořím ve fondu už 10 let a do důchodu za 25 let půjdu pravděpodobně s několika miliony - tedy pokud mi někdo naspořené peníze neukradne - pardon - neznárodní).

Zeměžluč. 26.10.2009 12:15

Osekat...

Osekat hlavně toho blba, co napsal tento svinský a asociální blábol. Napřed musíte vychytat všechny zloděje a darebáky, kteří vymýšlejí akce na přečerpávání státních peněz do soukromých kapes, předělat legislativu, aby to už nadále nebylo možné - viz stěhování nádraží v Brně a k tomu hned postavit podzemní dráhu, aby se člověk když tam přijede vlakem, vůbec dostal do města a to je hned dvcaet miliard vy darebáci! a jedna akce vedle druhé, včetně těch vašich letadel atransportérů, jste snad padlí na hlavu? To si myslíte, že nikdo nevidí jak tady stát okrádají kamarádi kamarádů? A vy si dovolujete otírat tu vaši svinskou tlamu o příjemce sociálních dávek a o postižené v ústavech? Nezacházíte trochu daleko, od toho převratu se tu valí jen špína a zlodějina a tady nějaký parchant bude vykládat, že za to můžou potřební. Vidíte si vůbec do držky? 600miliard vyletělo komínem jen při privatizaci, za Klausova bankovního kapitalismu asi 800 miliard z bank nebo víc - kdo to dnes spočítá, jen při akci LTO to bylo kolem 50 miliard korun, co okradli kočárníci a podobní hajzlové stát na daních, každý rok většina podnikatelů a velkých firem dělá všechno proto, aby stát na daních okradla, zisk vytvořený v cizích firmách, které mají podniky na našem území mizí v cizině a některé tu neplatí ani daně! Legislativa nastavená tak, aby kryla darebáky a daně se vybírají nejlíp u zaměstnanců - ti musí držet hubu, že.  Korupce na na všech úrovních státní správy a samosprávy od nejmenší obce až po největší státní zakázky a tady to prase bude chtít osekávat sociuální dávky. Tam se podívejte na Bakalovy miliardy, když chce teď okrást lidi o tisíce bytů, které v rámci privatizace získal za pár tisíc a bude je prodávat za miliony -v protikladu s uzavřenou privatizační smlouvou - typický příklad.  Napřed toto dejte dopořádku a si pište ty vaše blbosti (včetně dé debilní diskuse viz níže).  

Tx 26.10.2009 12:11

Re: důchodci

Jistě, mohu se odstěhovat do Horní Dolní, ale bohužel mám v Praze, 3 km od mého bytu, dceru, zetě a vnuky, se kterými se tak 1x týdně navštěvujeme. Je dost špatné odstěhovat se 300 km daleko, abych měl o něco levnější nájem. Tady by opravdu developeři mohli myslet i na tuto kategorii lidí, kteří už moc nepotřebují, jen být blízko potomků. Všechno nejde měřit jen prachama.

Minutus 26.10.2009 12:11

Re: důchodci

A jak? Domek se za ně postavit dal, ve 24 jsem skončil školu a v 26 ho už měl a to jsem měl nástupní 1950 Kč hrubého. Průměr byl přes tři tisíce.

Minutus 26.10.2009 12:09

Re: důchodci

S policajty máte pravdu. Ale skutečně - pokud měla žena zodpovědné zaměstnání a vy taky, vydělávali jste, proč nemáte vlastní levnější bydlení, třeba za Prahou, nebo odkud jste? Proč nemáte uloženy nějaké peníze, třeba ve zlatě? Asi jste měli fajn život a nic nešetřili?

Sumo 26.10.2009 12:07

Re: Podpory zrušit

Soukromé penzijní fondy nejsou podporovány, jsou podporováni ti, kdo u nich spoří na penzi a je to proto, aby se lidé naučili spořit si na penzi i sami. Naučit je to je nutné proto, aby mohly být v budoucnu důchody zkráceny na nějaké životní minimum, a tím se ušetřilo. Jako takový je to krok správný, tím spíše, že není problém dotace z roku na rok zrušit. A ta doba se blíží, pokud si pamatuji, nějaký předběžný termín byl vahlášen již při spuštění těchto příspěvků.

Tx 26.10.2009 12:05

Re: důchodci

No jo, když ale Paroubek prohlásil "splácení státního dluhu není naše priorita". Pak holt se musí platit úroky a peníze z dluhové služhy jsou v.... bankách které nám půjčily. A ty úroky budou stále vyšší...

Minutus 26.10.2009 12:04

Re: vytáčí mě útoky na důchodce

R^

Minutus 26.10.2009 12:03

Ale, ale ..

pokud by 30% volilo komanče, tak tu máme komunistickou vládu. Je to cca 7%. A němci nezametli s fašismem, to za ně musel udělat někdo jiný, pane historiku.

Minutus 26.10.2009 11:59

Myslíte privátní fondy?

Ty zrovna moc dobře nefungují, nejsou moc spolehlivé.

Tx 26.10.2009 11:57

Re: důchodci

Tedy, já jsem pravičák, ale tady se musím Marie zastat. Opravdu za pravěku, tedy bolševika, byly platy dosti nízké a u někoho velmi nízké, zejména, když byl osamělý, tak to nebyla žádná sranda. Taky nevím, jak by to moje manželka s důchodem cca 7000 (a to má maturitu a měla dosti zodpovědné zaměstnání), kdybych natáhl brka, zvládla (proto se je snažím nenatáhnout).  Je pravda, že bychom měli utratit jen tolik, co vyděláme (říká se tomu "vyrovnaný rozpočet") a vyplácet policistům a vojákům za 5 (!) let služby velmi slušnou doživotní rentu, výdobytek to Grosse, je zločin. Nikdo jiný to nemá. Pochopil bych (služba je to občas nelehká), kdyby měli např. po 20 letech služby příplatek k důchodu 2-3000. Ale takhle je to zcela nemorální, 40tiletý chlap má jen příplatek vyšší, než důchod člověka, který celý život makal.

Zeměžluč. 26.10.2009 11:53

Re: důchodci

To by nenapsal ani hňup. Kdo ví jak to tu s platy vypadalo za kmára tak takovou kravinu nenapíše.

vládík 26.10.2009 11:51

Re: Podpora stavebního spoření

Banky platí ze stavebka úrok. Jeho výhody: 1. zaručený;  2. daný zákonem (jeho minimum).