23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I-Worm 21.4.2009 9:26

Re: díky čemuž se mimo jiné finanční krize České republiky téměř nedotkla (tím míním krachy bank, jejich nákladné zachraňování, atd.).

nikdo nebyl nucen, ale řada lidí pochopila Klausovy výroky jako doporučení...

:-) 21.4.2009 10:29

Re: díky čemuž se mimo jiné finanční krize České republiky téměř nedotkla (tím míním krachy bank, jejich nákladné zachraňování, atd.).

Řada lidí? Řada blbů!! Jsou to ti stejní, co mají IQ 30Kč.

historik 21.4.2009 9:25

Re: díky čemuž se mimo jiné finanční krize České republiky téměř nedotkla (tím míním krachy bank, jejich nákladné zachraňování, atd.).

Tak jste se tu pěkně sešli, pěkně si ponadávali na ODS. Chybí jenom doplnit o kolik menší majetek ve srovnání dejme tomu s Rakouskem nám zanechala KSČ? O kolik zvýšila zadlužení za osm let vlády ČSSD? A to vládla v době maximální konjuktury! A na závěr poznámka. Není důležité, kolik členů má ta která strana. Před osmdesátým devátým bylo KSČ asi 15% obyvatelstva. A volilo ji 99,98% obyvatelstva. ČSSD a ODS mají rozdílný počet členů. A u voleb je to půl na půl. Tedy ČSSD si musí pomáhat komunisty, kteří nám to tu už jednou zruinovali. Viz to srovnání s Rakouskem,kteří vyhnali Rusy i s jejich komunismem už v pětapadesátém.  I když v Bohumíně byla nějaká řeč o nespolupráci s těmi komunisty. Ale to byla jenom řeč.

jackie 21.4.2009 10:04

Re: díky čemuž se mimo jiné finanční krize České republiky téměř nedotkla (tím míním krachy bank, jejich nákladné zachraňování, atd.).

pomni - zapomněl

JIri Musil 22.4.2009 19:17

Re: díky čemuž se mimo jiné finanční krize České republiky téměř nedotkla (tím míním krachy bank, jejich nákladné zachraňování, atd.).

Tak na to jsem se tesil, az me nekdo nazve soudruhem;-);-);-) 

Ja nezapomel na bankovni socialismus a na sanaci bank z devadesatych let, ale tento clanek je o jedinem heslu CSSD a hrozici krizi v roce 2008. Az budu psat o letech devadesatych tak se bude hovorit o vytunelovanych bankach.

Ten clanek je spise o moralnich pricinach krize. A pod pojmem moralni se mysli svrochovany ci svobodny. Tedy moralni rozhodnuti je takove rozhodnuti, kde nesu odpovednost za sve ciny. Nemoralni je pak kdyz chci neco delat, ale chci aby za to platili ostatni.

Pokud nekdo vytuneluje banku, patri do vezeni s tim naprosto souhlasim

No... 21.4.2009 7:10

Máte hov..?Volte Paroubka. Budete mít DVĚ !

Tohle je to výstižné heslo pro ČSSD . A nevolím ODS.

I-Worm 21.4.2009 9:28

Re: Máte hov..?Volte Paroubka. Budete mít DVĚ !

taky se dá říct: Volte ODS a nebudete mít ani houno.

RomanL 21.4.2009 14:50

Re: Máte hov..?Volte Paroubka. Budete mít DVĚ !

Ne, správně je to: "S ODS NEBUDETE mít houno."! ;-D

Vilda 21.4.2009 7:09

Na dluhy by neměli doplácet ti, kteří je nenadělali!

Nebo-li na vytváření dalších a dalších dluhů nakonec doplatí ti, kteří zvolili ty, co dluhy dělají.

Le Monde / 2009 21.4.2009 9:28

Re: Na dluhy by neměli doplácet ti, kteří ztratili svědomí ?

Tváří v tvář krizi je nutné se začít dělit.

Ústřední příčinou ekonomické krize je vzestup nerovnosti, především způsob, jakým bohatí přicházejí k bohatství. Ztratili svědomí. Jak ukázal ekonom Camille Landais, ve Francii stouply mezi rokem 1998 a 2006 mzdy těch nejlépe placených, kteří tvoří 0,01 procenra firemních zaměstnanců, o celých 69 procent.

To znamená každý měsíc nárust o 2800 eur! Ti nejbohatší navíc ještě žádají úlevy od státu ve formě snížených daní, a to pod pohrůžkou, že dochází k "odlivu mozků" do zahraničí, což žádná studie nikdy nepotvrdila. Je nemožné reagovat na ekonomickou krizi bez úsilí o národní solidaritu.

PS

spotřebitelský kolaps-důsledek rozevírání nůžek mezi b. a ch.

Vilda 21.4.2009 13:29

Re: Na dluhy by neměli doplácet ti, kteří ztratili svědomí ?

Ne, tváří v tvář krizi je nutné vrátit zpět odpovědnost za vlastní konání.

Laskavě si všimněte, že to platí jak pro b., tak pro ch. To je totiž skutečná solidarita. Vaše popisování nárůstu mezd je populismus skrytý pod rádoby solidaritou.

Je to jako tvrzení, že stát přijde od DPH, když si podnikatel koupí Porsche. Místo toho, aby volič zapátral v paměti, kdy ho naposledy na silnici viděl, tak radostně odhýká politikovi jeho populistické tvrzení. Takže zpět k mému úvodnímu názoru:-(.

Boston Globe 2009 21.4.2009 14:01

Re: Na dluhy / reálný kapitalismus ?

Skoro 50 milionů Američanů nemá pojištění. Rostoucí nezaměstnanost jejich počet denně zvyšuje, protože pojištění bývá vázáno na zaměstnavatele.

Neschopnost platit za nemocniční oštetřní je nejčastějším důvodem osobního bankroru. Osobní bankrot se v USA odehraje každých 30 vteřin. 

Vilda 21.4.2009 19:45

Re: Na dluhy / reálný kapitalismus ?

Chudáci Američani a stejně ne a ne volit komunisty!!

jen tak 22.4.2009 9:19

Re: Na dluhy / reálný kapitalismus ?

Feudalimus : vlastnictví = krádež, krádež = vlastnictví.

Nevolnictví bylo zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864. Robota a desátky církvi zrušeny v roce 1848.

Volební právo mají ženy od roku 1920 (zahájeny pozemkové reformy).

Tunelování podniků a institucí bylo zavedeno po roce 1989.

PS  zahraniční vlastníci podniků získavají ročně 120 - 130 miliard korun.

JIri Musil 22.4.2009 19:30

Re: Na dluhy by neměli doplácet ti, kteří ztratili svědomí ?

Mzdy nejlepe placenych rostou. ale nejsem si jisty jestli je toto ta prava pricina krize. Je pravda, ze soucasne mamuti nadnarodni spolecnosti funguji jak velmi zaostale byrokraticke aparaty, kde se pak samozrejme manazerum dari a nemaji pak ani potrebu chodit do politiky. Maximalne si od politiku zabezpecit vlastni fungovani - a to napriklad i od takovych jako jsou ti co proklamuji socialni spravedlnost.

Vemte si napriklad srotovne. Jednoznacneopatreni na posileni manazeru automobilovych spolecnosti (komu by se prece chtelo krachovat?). Jak to politicke strany prodavaji? Je treba zachovat mista v automobilovem prumyslu,... Je treba aby obycejni lide taky neco v krizi dostali a bylo videt, ze se o ne vlada stara..., Delaji to po cele evrope, musime to delat take,...

Proc nekdo nerekne, ze nadspotreba automobilu byla zpusobena zadluzenim spolecnosti a ze nyni holt musi nejake automobilky zkrachovat???

Kdyby stat nezachranoval velke spolecnosti (tzv. too big to fail) tak by mozna dnes ani nebyly a nerozsirovaly by se tak nuzky mezi mzdami nejbohatsich manazeru a zamestnancu

Holt to je prave ta ukazka kam vede politika "socialni spravedlnosti"

vladimír ondys 21.4.2009 2:46

Sociálně přecitlivělí "lékaři" společnosti z ČSSD

Připomínají optimisty, kteří smrtelně nemocnému pacientovi za tučnou provizi vysvětlí, že i nejmenší krematoria dnes díky nim pokrokově dodržují hygienické normy!Rv;-PR^

Mira 21.4.2009 1:33

To stejně řada voličů nepochopí

Nejsem člen ODS a mnohé ODSáky vůbec nemusím. Ale to, co předvádí oranžády v čele s rudými Paroubkem, Zaorálkem, Havlem, Škromachem, hnědým Ráthem a dalšími, to je naprostá hrůza. Jejich hledání viníků a ukazování na to, že za vším hledejte ODS, je už chorobné. A přitom jim to tolik voličů žere. Jsou to nebezpeční populisti, kariéristi a hochštapleři. Vpřed za jejich vzorem - Maďarskem.(Y)

Pavel 21.4.2009 7:46

Re: To stejně řada voličů nepochopí

Obávám se, že jejich vzor je jiný - viz konec Výmarské republiky.

AGO 21.4.2009 7:50

Re: To stejně řada voličů nepochopí

Maďarsko náš vzor: HDP pod 6%,nezaměstnanost nad 10%,splátky úvěrů +100%,prodej aut -30%,platový stop stav 2 roky,pitominky jako 13 plat a 13 důchod zrušeny,DPH 25/18%.

vasekpav 21.4.2009 9:54

Re: To stejně řada voličů nepochopí

Souhlas Mira !R^Taky jsem ODS nevolil ale Topolánkova ODS je jiná než Klausova !

M 21.4.2009 1:18

Vysvetlujete stare problemy starymi myslenkami ..

Dnesni krize je krize industrialni spolecnosti, ktera je zavisla na energetickych zdrojich a na vysavani lacine prace z periferii. Podobne jako tomu bylo v Rime.  Vsechny prostredky globalni ekonomie slouzi jen k tomu, aby energeticke toky, lacina lidska prace, suroviny prodily do centra.  IMF a WB a vsechny tyto nastroje neslouzi k nicemu jinemu. Jestli  se tady budem hadat, zda je vice vina CSSD nebo pravice, tak nikam nedojdeme.  Ze k nam krize nedosla je jen zdanlive - uz tu krouzi a na banky i podniky dojde.

Je to blahovy idealismus, ale jedinou trochu nadejnou cestou, jak se aspon nejak dustojne pripravit na nadchazejici dlouhe krizove obdobi je, pochopit, kde ma dnesni celosvetova krize koreny a co je jeji skutecnou pricninou. Stare ekonomicke poucky a prirovnani k "podobnym" situacim v minulosti jsou a budou zavadejici. Je nunto se odpoutat se co nejvice od vysavajiciho centra a nenechat se blbnout hesly "krize uz uz prejde". Utahnout si opasky a byt spokojeny s dustojnym kulturnim zivotem v hezke Ceske kotline a ne z pomijiveho pozlatka konzumni spolecnosti bez duse a charakteru.  Ukazovanim prstu si jen skodime a uskodime.  Sny o znovu nastoleni vlady konzumniho rustu jsou na nasi konecne a preplnene a zdevastovane Zemi skodlive, skodlive pro nas a jeste vice pro nase (vase) deti.

M

Harry 21.4.2009 10:33

Re: Vysvetlujete stare problemy starymi myslenkami ..

Problem ale je v tom, ze Cesko je silne zavisle na exportu, cili stahnout se do sve ulitky, kupovat jen ceske vyrobky.... povede k tomu, ze take ostatni udelaji totez... cili nas export klesne na cca 20% a muzeme se jit klouzat. Preit na sve zahradce, jen na Slunicku a zivit se chlebem a svoji zeleninou - zni to pekne, ale obavam se ze to je nerealne.

JIri Musil 22.4.2009 19:40

Re: Vysvetlujete stare problemy starymi myslenkami ..

Souhlasim s vami. POdle me je hlavni pricinou krize plytvani zpusobene tim, ze lide ve spolecnosti nejsou dostatecne soudni a konzumuji vice nez si mohou dovolit.

Proste kdesi se vytratila odpovednost mezi tim co mam a mohu mit. Za feudalismu pokud byl clovek poddanym, tak to co mohl mit a skutecne mel nejak nerozporoval. Ve svobodne spolecnosti, pokud neni pojem svobody vysvetlovan jako svrchovanost a odpovednost za sve ciny se deje to, ze co mohu mit a co mam se lisi.

Rim znam sice jen zbezne, ale dovedu si predstavit, ze tam dochazelo k necomu podobnemu jako dnes...

S tim, ze jsem si zahral s CSSD: jen mi prijde ze nyni jsou nejvyznamnejsi politickou silou, ktera lidem lze, ze je mozne mozne mit bezpracne vice nez prave mame

Honza 21.4.2009 0:49

Problém je v tom

že se voliči ČSSD nemůžou nad ničím zamyslet - nemají totiž čím ..... Jinak mě stále udivuje, kolik těch bezmozků, kterými se takovéto diskuze jen hemží, zvládá čtení, psaní a obsluhu PC ....

Hubený 21.4.2009 4:26

Re: Problém je v tom

Á sakra,zase jeden z těch vyjímečnejch .....;-((Y)

jihočech 21.4.2009 0:32

Už se těším na řev,

který tu vypukne. Tedy že ČSSD platila za zpackanou privatizaci Klausových vlád. Jako by to na věci něco měnilo. Žádná vláda (stejně jako žádná rodina) nežije ve vzduchoprázdnu, musí řešit a platit prohřešky z minula a přizpůsobit výdaje příjmům, respektive poplatit to, co je nezbytné, a pak porovnat zbylé příjmy s tím, co by si ráda dopřála. A poslední poznámka - deficit rozpočtu i v nejhorších dobách byl nějakých deset procet přjmů státu, tedy rozhodně ne částka, kterou by nebylo možno uspořit.

-F 21.4.2009 7:09

Re: Už se těším na řev,

ještě že jsme měli Václava Klause. kdy transformaci dělali přebarvení komunisti jak by to dopadlo? Ze které vlády proběhla největší část privatizace, a kde jsou ty peníze, které měli jít na fond dopravy? Kolik km dálnicse za to postavilo? Zato socialističtí šibalové se napakovali a teď jim teče do bot a snaší se od oseba odvrátit pozornost.8-o

zdenek 21.4.2009 7:28

Re: Už se těším na řev,

Za Klause se rozkradly naše super moderní podniky. Z Kolbenky se vzaly nejnovější stroje a po důkladném omití se vystavují v Národním technickém muzeu. Pouze zaslepenec může hovořit o tom, jak velkou hodnotu měla vetšina naších podniků v devadesátých letech.

Často to byla cena šrotu, mínus náklady na odstranění budov z třicátých let.

Pavel 21.4.2009 7:43

Re: Už se těším na řev,

He, he, kdyby jenom podniky měly cenu šrotu. Výrobky našeho špičkového strojírenství se za úspěšné vlády komunistů vyvážely do Rakouska za cenu šrotu. Jakou cenu pak asi měly stroje, na kterých se ten šrot vyráběl? (Ano, bylo tady několik málo opravdu špičkových provozů, sloužících jako Potěmkinovy vesnice k předvádění úspěchů socialismu, ale drtivá většina produkce byl šrot.)

kloucek 21.4.2009 0:23

není to legrace

je to bohužel část pravdy.