23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 25.9.2009 12:15

Re: Pro koho jste to napsal?

jste naivní ??Vy nevěříte v metodu "já stát objednám,vy menežment stav.firmy schválíte zhotovení do termínu a zažádáte cenu,Cena je vysoká,tak se dohodnete na nižší,ale jen když z toho něco kápne majiteli firmy do kapsy. Tak to chodí u všech staveb,nejen u silnic.Jak jinak by nám za pár let vyrostlo tolik milionářů,když ještě nedávno smrděli korunou ?

Robin 25.9.2009 12:14

Re: Podotýkám, že ten zrůdný zákon, umožňující obstrukce ze strany

Je zajímavé, že v Německu, které je v té samé unii podobné problémy nemají. Tam snad platí jiné zákony EU? Nebo u nás spíš platí, že Poturčenec horší Turka?

Defenestraci by to chtělo, ale ne v Bruselu, ale v Praze.

Minutus 25.9.2009 11:51

Re: Podotýkám, že ten zrůdný zákon, umožňující obstrukce ze strany

Možná ano, ale určitě tomu pomohli naši hujeři.

R 25.9.2009 11:29

Re: detailní rozpočty staveb.

Potom se dá říct, že sice žijeme kapitalisticky, ale dálnice stavíme stále socialisticky.

Dr. Chocholoušek 25.9.2009 11:26

Za co vděčíme paní Havránkové

Jak to bylo opravdu s paní Havránkovou se dozvíte zde. Na rozdíl od bajek pana Vlka. ;-P

selidka 25.9.2009 11:25

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

zdá se, že nejste o kauze "farmářka Havránková" správně informován, p. Havránková totiž nechtěla žádné peníze a prodlužování sporu, jako náhradu chtěla ornou půdu v rozumné dojezdové vzdálenosti, aby rodina mohla dál hospodařit

myslím si, že v tomto případě je vina jednoznačně na straně státních úředníků

selidka 25.9.2009 11:21

Re: Dálnici

zdá se, že nejste o kauze "farmářka Havránková" správně informován, p. Havránková totiž nechtěla žádné peníze a prodlužování sporu, jako náhradu chtěla ornou půdu v rozumné dojezdové vzdálenosti, aby rodina mohla dál hospodařit

myslím si, že v tomto případě je vina jednoznačně na straně státních úředníků

Chris Kelvin 25.9.2009 10:50

Re: Za tohle si někdo autora...

????? 8-o

pragmatik 25.9.2009 10:50

Pro koho jste to napsal?

Vážený pane Vlku, rád bych se dozvěděl, proč jste napsal tak neskutečný blábol? Fakt, že o problematice výstavby dálnic nic nevíte Vám již popsali diskutující přede mnou. Já Vám doporučím jen jedno: jestli nechcete jen rozšířit řadu Vámi kritizovaných "alternativních" novinářů či "pisálků", sežeňte si seriozní údaje o průměrných nákladech ve srovnatelné měně na 1 km na výstavbu srovnatelného úseku dálnice u nás a v západní Evropě a publikujte. To by byl argument a důkaz o tomn, jak si stojíme ve srovnání např. s našimi sousedy, namísto Vaší úvahy nízké kvality a vypovídací hodnoty, která zastírá hlavní důvody problému.

Poloněmec 25.9.2009 10:32

Re: Absolutní souhlas

V normálním světě, tedy západně linie dotyku spojeneckých vojsk v roce 1945, stát potřebný pozemek vykoupí za průměrnou cenu typu pozemku, a když to nejde tak vyvlastní za náhradu, která je stejně velká jako výkupní cena. Rozhodně se o ceně s nikým nedohaduje.

Honza II 25.9.2009 10:30

Re: Za tohle si někdo autora...

že byste byl jeden z těch vyděračů ??

M. Zima 25.9.2009 10:28

Vlk, Neff a většina českých pisálků považují fakta za rušící faktor.

zirje 25.9.2009 10:26

Re: a co názor zasvěceného?

snad je z toho co jsem napsal jasné, že

 se jednalo o tendr na jednu konkrétní etapu stavby D8 na české straně a soutěže se účaqstnily i německé firmy. co s tím mám společného saská placka?

honzak 25.9.2009 10:19

Re: Pane Vlk,

dneska je vycházka ze šaškecu už od 8? Neošidil jsi snídani, vševěde?

knihovnik 25.9.2009 10:18

pan vlk spravne protestuje

proti novinarum, kteri chteji ocernovat nasi cestu vpred, usili pracujiciho lidu a budovani stastne svobodne kapitalisticke spolecnosti. Tito renegati a lokajove antikapitalistickych sil pracujici v zoldu evropskych socialistickych ideodiverznich central se nestiti opravud niceho.

Poloněmec 25.9.2009 10:14

Re: Pane Vlku, st. myslela jsem, že jste na straně práva, ale vy jste se projevil jako komunista

Bolševici, ještě dříve než stačili zavraždit M. Horákovou, zastavovali stavby dálnic. Nejlepší, podle určitých skupin,  je svět bez dálnic a silnic, kde sedí za humny na zadku.

Občanko, když vlastním nemovitost, tak si prověřím, zda tam nějaká silnice/dálnice tam vůbec může stát. Není to tak těžké, ale vyžaduje to pečlivost. Například, rozhodnu-li se bydlet u letiště (podle mě to je blbost, ale jsou tam tak levné pozemky, že?), kde se čeká rozvoj letového provozu, tak si nemohu stěžovat na rostoucí hluk.

beda 25.9.2009 10:14

Re: dálnice

nerozumí.

proč se zahajujou stavby, které nejsou připravené. za to nemůžou ekologové, ale systém financování a plánování výdajů.

ekolog je škodná, ale pokud by měl investor všechna stavební povolení před zahájením stavby tak po spuštění stavby jsou ekologové nahraní (zatím byli)

pokud stavba již běží a do toho zasahují ekologové tak zdržení stavbu neúměrně prodražuje

Chris Kelvin 25.9.2009 10:13

Re: detailní rozpočty staveb.

Kdyby pan Vlk napsal o tom, že všechny smlouvy státu se soukromými subjekty jsou tajné, což je zřejmě unikum na západ od Karpat, bylo by to mnohem užitečnější.

Pavel41 25.9.2009 10:13

Re: Není tento článek zaplacený?

Řek bych - ne, naopak - k nezaplacení!

Chris Kelvin 25.9.2009 10:11

Re: Za tohle si někdo autora...

Zkuste hádat.... :-/

Chris Kelvin 25.9.2009 10:11

Re: Pane Vlku, st. myslela jsem, že jste na straně práva, ale vy jste se projevil jako komunista

O Hradci Králové jsem nepsal ani slovo. Jestli byla Vaše poznámka míněna na mou adresu, tak se nestrefila :-)

chv 25.9.2009 10:11

Re: detailní rozpočty staveb.

Ve Varech, při stavbě obchvatu to bylo tak, že stát zaplatil betonárce 3 mixy a 2 z toho dostal nějakej Franta Vocásek. Betonárce to bylo šumák, ta dostala svoje + všimný od Franty. U soudu to pochopitelně nepotvrdí nikdo, protože Březovská přehrada je u dna strašně studená.

Historik 25.9.2009 10:10

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Tady se musím komunistů "zastat," vámi popsaný model fungoval za Gottwalda. V 70 letech byla úřední výkupní cena pozemku kdekoliv 4Kčs/m2, ALE, aby majitel "moc nezbohatl," od určité výměry se to snižovalo na 40 hal/m2. Takže si lidé, kteří vlastnili pole, na kterých vyrostla pražská sídliště mohli za náhradu koupit třeba Škodu 100 (podotýkám, že ta pole lidem zůstala formálně ve vlastnictví, i když to bylo družstvo).

Ale, oni to soudruzi stejně zkoušeli a napřed šli za lidmi, ať podepíší, že jim to dávají zadarmo. Staří lidé, znalí praxe 50 let jim to třeba ze strachu podepsali, neb ten "posun" v praxi nezaregistrovali.

Mimochodem, i dnes čelí lidé, kterým se má vykoupit dům ke zbourání pro nějakou stavbu otevřeným výhružkám. Výhodné ceny totiž mohou dostat pouze kamarádi, kteří se příslušným úředníkům a politikům umějí "odvděčit."

R 25.9.2009 9:57

detailní rozpočty staveb.

Já myslím, že v současném právním stavu je porovnání nákladů na dálnice a další veřejné stavby nemožné. V první řadě bude bezpodmínečně nutné zpřístupnit detailní rozpočty  těchto staveb, to znamená rozpočty rozložené na elementární základní operace a materiál. Jen tak bude jasné, jestli bude dovoz tatrovky štěrku na dálnici stát stejně jako dovoz Frantovi Vocáskovi na stavbu baráku nebo třeba jestli stát za tu tatrovku štěrku nezaplatil 3x víc. Pokud je mi známo, v současné době to není možné kvůli zachování obchodního tajemství.  Dokud to ale nebude, budou veškeré názory tady o tom, že dálnice je nebo není předražená, jen mlácení prázdné slámy.

chv 25.9.2009 9:56

Pane Vlku, možná by stačilo méně poslouchat pana Klause

a jeho poradce, a trochu otevřít oči a pokusit se pochopit, jaká je u nás v liniovém stavebnictví praxe:

1/peníze z našich daní odejdou na Ministerstvo dopravy, odtud na Fond dopravní infrastruktury, dále putují k ŘSD a tak se vypisují zakázky na dodavatele jednotlivých úseků

2/tendry užléta vyhrávají stále ty samé firmy, kterým bylo, např. na Slovensku, díky prokázanému kartelu, na čas zakázáno se podobných tendrů zůčastnit.

3/ergo kladívko - každý mezistupeň znamená pouze prostor pro neefektivitu, to platí v západních demokraciích, u nás je to úžasný potenciál korupce, vyvolenou sortou politiků hojně využívaný. Jak bylo řečeno, mezistupně jsou 3. O kolik to prodražuje tyto stavby víc, než uvedené peripetie s ekoaktivisty a jejich pozemkový teror, nechť si každý udělá úsudek sám.

Historik 25.9.2009 9:54

Re: srovnání ?

To ale autor vůbec netvrdí. On jenom píše, že účet, který stát za dálnici zaplatí je nižší.

Historik 25.9.2009 9:51

Re: Pan Vlk tentokrát trochu ulétl

Občane, to nemůžete posoudit, pokud nemáte důkazy, že to odstoupení státu od smlouvy bylo předem plánováno, ne-li dohodnuto.

Poloněmec 25.9.2009 9:49

Re: Lékárničky.

Obojí je součást správního práva.

Historik 25.9.2009 9:48

Re: Pane Vlku, st. myslela jsem, že jste na straně práva, ale vy jste se projevil jako komunista

Když jse poprvé projížděl po novém kusu dálnice do Hradce králové, pořád jsem koukal a hledal tu cennou krajinu, kde se nemohlo tolik let stavět. Připomínalo mi to spíše nějakou pražskou periférii, než cennou přírodní oblast.

Historik 25.9.2009 9:45

Podotýkám, že ten zrůdný zákon, umožňující obstrukce ze strany

lidí, kteří v daném regionu vůbec nebydlí nám vnutila EU. Tam by to chtělo defenestraci.