21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Nokia-kapitalismus

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mp 29.1.2008 15:31

-

Nic noveho pod sluncem. Spustil se povyk, protoze bylo pred volbami. A aby z toho nemeli profit jen levicaci, tak se rozcilovali vsichni politici. Nokia v te Bochumi uz byla 20 let. Tehdy se zaviraly doly a bylo zapotrebi novych pracovnich mist.Stat jim tudiz napumpoval miliony, aby se tam usadili. Nokia prosperovala, tak se to rentovalo. Politici, kteri tvrdi, ze v tom smeru mohou neco ovlivnit ci regulovat, jsou prachobycejni populisti.

Láďa 29.1.2008 15:28

Re: Re: Re: Robejšek je opět vedle, jak ta jedle.

Ve Foxconnu ted leti rumunsti Cikani. Polaci ani Slovaci tam uz delat nechteji - tak mizerne podminky tam jsou. Koho tam asi natahnou priste?

portwyn 29.1.2008 15:09

Re: A rumunský manažer je kde?

;-DR^

portwyn 29.1.2008 15:09

oprava podpisu :o)

Za to můžu já.

portyn 29.1.2008 15:08

Tak jsem čekal,

kdy bude pan Robejšek označen za komouše (teda konkrétně za marxistu, abych byl přesný), a už je to tady. A stačilo docela málo - vyslovit jiný názor. Správný liberál totiž dělí lidi na skvělé liberály a ošklivé komunisty... :-/

Tvrdíte, že to není tak černobílé? Hm, tak to jste o to větší komunista.

Šerlok Homeless 29.1.2008 15:06

Ad "Dřív se vydělávalo na výrobcích dnes se vydělává na výrobě".

Jasně, na investičních pobídkách, dokud je ruka páně otevřená! ;-D;-D;-D

zalozak 29.1.2008 14:59

Re: Pro Flasi a komentar pro rozliceneho Bombona :-) (POKRACOVANI)

K Bombonovi, jak vim proc Nokia presouva vyrobu... mile sladke cukratko - protoze se to deje dnes a denne. A mohl jste to videt 1000x...   Akcionari jest treba nabidnout perspektivu ruzstu hodnoty... a v dnesni dobe min 10-15%... Pokud nejste zacinajici spolecnost s raketovym startem ci jste nenarazil na zlaty dul... nemate sanci u velke spolecnosti tak vyrazneho zvyseni velikosti trhu ci snizeni nakladu v kratke dobe. Optimalizovat muzete do jiste miry ale pak uz to jde pomalu.  Cili mate dve dalsi cesty - koupite nekoho jineho a zvetsi te si tak trh, nebo vyprojektujete masivni snizeni nakladu (ktere je casto zcela a pouze na papire) presunem do "levnejsich kraju"...  Tyto hratky v drtive vetsine nemaji s realnymi usporami mnoho spolecneho...

Jak to vim... protoze v tom ziju... a par let jsem se podilel na priprave "pokrmu" prave pro burzovni analytiky a priprave cisel pro "zazracne" scenare...  A protoze znam dost dalsi lidi z teto branze na obou stranach barikady...

zalozak 29.1.2008 14:57

Pro Flasi a komentar pro rozliceneho Bombona :-)

...Pan Robejšek píše, že cílem je maximální zisk a to pokud možno ihned a

že to dřív jako nebylo. Což není pravda, cílem kapitalistů (ať jako

vlastníků pár promile akcií, nebo celého podniku) byl maximální zisk (a

rychle) vždycky.       Mozna ona formulace nebyla nejstastnejsi ale on ma fakt pravdu... Prirozene ze vzdy slo majitelum o maximalni zisk ovsem tento musel byt balancovan celou radou dalsich stejne dulezitych faktoru a to jest rozsireni prodeje a udrzeni zakazniku.  Z tehdejsiho pohledu uspecny podnik vydelaval, a pokud mozno , tak se rozsiroval. (navic, neb prodat zbozi "doma" bylo jednodussi nez jej vyvezt ... bylo skutecne se nutne take castecne starat o to aby si to mel kdo koupit.

V dnesnim svete magickych cisel - a zde se zcela drasticky lisi svet privatnich (prevazne malych a mensich) spolecnosti a svet velkych akciovek  - je tomu uplne jinak. Skutecny zisk je temer irelevantni  - z hlediska ziskani duvery investora je dulezita "projekce" zisku. Investor kasle na to zda jde o bublinu ci ne, pokud proda pred jejim prasknutim ci naopak uspesne spekuluje o jejim padu.    V dnesni dobe verejna akciovka ktera bude mit uspesny vyrobek, vyrobeny a prodany s rozumnym a vice mene konstatnim ziskem , pomalu se rozsirujici ci zustavajici ve sve velikosti je dle hodnoceni burzy nezajimava a burzovni analytici ji svym odsudky zlikviduji ...

portyn 29.1.2008 14:54

Nevím, že čeho to vydedukoval Záložák,

že se článek týká jím zmíněných problémů (už není důležitý stabilní zisk dobře fungujícíh podniku, ale okamžité navyýšení hodnoty akcií, což je důsledkem způsobu myšlení managementu) ale 2. a 3. odstavec článku o ničem jiném nejsou. Dá se to tedy považovat za hlavní myšlenku článku, ne?

Historik 29.1.2008 14:46

Re: jezkovyvoci...

Člověče, v NĚMECKU se najde vždycky Vůdce, který bude Němce vést do boje za lepší příští.

Podotýkám, že ekonomové do svých úvah obecně nezapočítávají vojenské aspekty.

Historik 29.1.2008 14:41

Re: Re: Autore Robejšku, už jste někdy viděl továrnu jinak než na fotce ?

My nejsme luza, my jsme lid...

Historik 29.1.2008 14:38

Re: Re: nedávejte zaměstnancům

Tato skupina tu přece dávno byla, možná jen byla více maskována.

Queribus 29.1.2008 14:20

Re: Koukám, že budete také z Asie, když Vám pochopení prosté české věty dělá takové problémy :-)

A vy asi budete z Turecka, když nerozumíte konkrétní otázce...

Farniente 29.1.2008 14:18

A rumunský manažer je kde?

Krajně zajímavé je to, že top-manažeři jsou odhodláni maximalizovat zisky svých akcionářů jenom do určité míry. Jinak by se přece museli sami propustit, přenést sídlo vedení do Rumunska a angažovat místo sebe rumunské manažery za třetinu svého platu. Že by se v Rumunsku vhodní nenašli, to se snad žádný politicky korektní finský multikulturalista neodváží tvrdit.

Queribus 29.1.2008 14:17

Re: nedávejte zaměstnancům

Tak jsem nedávno někde četl, že postsocialistická doba u nás přála vzniko nové skupiny lidí. Jsou to sobecké svině. Jak jsem se přesvědčil u Vašeho příspěvku, je to skutečně tak.

www racek 29.1.2008 14:15

Re: Re: Re: Robejšek je opět vedle, jak ta jedle.

jo, znám. naši zákazníci ... :-D

www racek 29.1.2008 14:15

Re: Re: Re: Re: Re: si budeme brzo svoje baťi hýčkat...

no, ušetřím několik tisíc na páru bot, jistě.

www racek 29.1.2008 14:14

Re: Re: nejdůležitější je ovšem tohle tvrzení

historiku, doporučuji si koupit třeba včerejší EURO. třeba příklad americké přístavy a pod. na druhé straně suveréní fondy pomohou vyřešit hypotéční krizi. ale vítané nejsou. tada jde spíš o příliv kapitálu, nevítaného ...

Rudý element 29.1.2008 13:42

Re: Re: Re: Re: si budeme brzo svoje baťi hýčkat...

Hehe, to je ve smyslu "nechci slevu zadarmo". Co ušetříš na všech botách od Vietnamců, to pak dáš za jednu návštěvu v našem zprivatizovaném zdravotnictví. Horší ale je, že ten šmejd kupuje spousta rodičů i dětem a ničí jim tak zdraví.

S/kepticus M/aximus 29.1.2008 13:33

Koukám, že budete také z Asie, když Vám pochopení prosté české věty dělá takové problémy :-)

Roy Boehm 29.1.2008 13:17

Re: pláče hezky, ale na špatném hrobě

Kravina! Způsobují to investoři a makléři svojí nenažraností. Celá ta globální ruleta s falešnými penězi dříve nebo později padne a pak se nebudou stačit divit. Na lynčování high-tech hračky netřeba.

Netřeba 29.1.2008 12:55

Re: Re: Re: a pak, že je marxismus mrtvej

Znamená to, že jakožto dlouholetý patriot zn. Nokia se již těchto mobilů nedočkám? No nevadí, hlavně když Rumuni budou spokojeni. Co Rumuni, prdlačku. Správní rada bude spokojená.  :-)

janoryna 29.1.2008 12:45

nedávejte zaměstnancům

vyšší platy. je přece známo, že zdražily vstupy, energie, suroviny i

potraviny. mzdy ale nejsou vstupy, ale úlitba odborářům a zdaňování práce. zdražování

potravin a energií není důvod pro zvyšování mezd. aspoň pak zaměstnaci

nebudou tloustnout.

Sid 29.1.2008 12:32

Re: Re: Robejšek je opět vedle, jak ta jedle.

Ach ano, samozrejme.

Racku, zvednete zadek, a jdete se podivat: TPCA, Foxconn, Panasonic...

www racek 29.1.2008 12:28

Re: Jistě, viděl byste je také, ale to byste musel místo vysedávání v úřadu být nějak užitečný ve výrobě.

tedy neviděl.:-D

www racek 29.1.2008 12:27

Re: Re: Re: Re: si budeme brzo svoje baťi hýčkat...

no, já tedy bych si boty od vietnamů nekoupil. velmi špatné spodky deformují nohu, tedy...

Ladislav N. :-))) 29.1.2008 12:22

Re: Re: Re: si budeme brzo svoje baťi hýčkat...

Jenomže ta doba už je dávno pryč.

Dnes si běžnou obuv raději koupím levně u Vietnamců, než u Bati.

messenger 29.1.2008 12:22

Nokian porad vyrabi pneumatiky

Porad delaji gumy, jen se jmenujou "Nokian" - Nokia ma v Nokianu velky podil  Asi zadni dvirka :)

Ladislav N. :-))) 29.1.2008 12:20

Re: Němci už také nejsou to, co bývali....

Siemens, než s mobily skončil, vyráběl v Číně... ;-P

S/kepticus M/aximus 29.1.2008 12:18

Ovšem dnes je Baťa symbol pro nenažraného obchodníka s shitem z třetího světa.