21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Nenasytné monstrum

Patrně to nejhorší, co se může z hlediska finančního zdraví člověku stát, je upadnutí do takzvané dluhové pasti. Začíná to nevinně, když v hypermarketu vyplníte žádost o supervýhodnou kreditní kartu, která je úplně zadarmo a dostanete na ni mraky zajímavých výhod, od restaurací vyšší třídy, až po slevy na telefonním paušálu. Zvyknete si mít cizí peníze neustále u sebe v peněžence a pak to jednoho dne přijde. Použijete kartu ne k nákupu, nýbrž jako zdroj hotovosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Didi 5.3.2009 9:30

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Viz reakce o kousek dříve http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/fnm_sprava_zpravy_26470.html

Výnosy z privatizace za 1991 až 1996 cca 100 mld., za 1997 až 2005 cca 400 mld.

j 5.3.2009 9:38

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Seš nasr- nej že tě ti bolševíčtí kámoši nupustili ke korytu?

franta tyčka 5.3.2009 10:02

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Pro J. Jednak to nebyli bolševičtí kámoši a druhak udělat takový tunely, kámoš nekámoš už by byli za minulýho režimu u zdi. Nazdar.

j 5.3.2009 10:05

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Franto teď jste se odhalil co jste zač. Hlavně je důležité, že vy stojíte v popravčí četě a né obráceně

franta tyčka 5.3.2009 10:25

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Jo to je vždycky důležitý a to mi nikdo nevymluví.

franta tyčka 5.3.2009 9:50

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Mě je naprosto jedno v kterém období se to rozkradlo.Tedy jestli jste chtěl poukázat na to, za kterých to bylo vlád. A že to bylo rozkradeno těmi nebo těmi to mi nikdo nevymluví.

Ladislav N 5.3.2009 10:03

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Hospodáčství bylo prokazatelně rozkradeno a takto i do historie zapsáno - komunisty po II. sv. válce. Kdyby se toto nestalo, byli bychom dnes úplně jinde a nemusela by proběhnout žádná privatizace majetku "zbylého" po 40 letech komunistické totalitní diktatury.

franta tyčka 5.3.2009 10:20

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

No já jsem jenom zvědavej co zbyde po těhle "ekonomech"?

j 5.3.2009 10:04

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Ne , chtěl jsem pouze říct že to byli komunisti kdo to rozkradl i když už neměli stranickou knížku. Hlavně nemuseli být v jiné straně. Nekradou nejen politici ale i úředníci a prostej lid. Prostě všichni. Jen někteří jsou tak líní, že se jim nechce ani krást:-D

franta tyčka 5.3.2009 10:41

Re: Jo zlatá léta"privatizace" jsou pryč

Hele to je dobrý.A to je jenom hrstka politiků nebo poslanců?Já vím stačí jim méně nadhodnocený plat a náhrady.

Landys 5.3.2009 9:05

Už pomalu volejme kapitalistické šamany. Samoléčící medicína přestává fungovat !

:-(Nevyslovená krutá pravda zní: narazili jsme na meze růstu. A NERVáci a mnozí další ekonomové pořád melou dokola svou o jediném receptu který znají, protože nic jiného nezažili - znovuobnovení růstu. Tento růst končí, a to proto, že to co ho pohánělo, tj. růst čerpání neobnovitelných zdrojů, narazilo na své meze a dále to již nebude možné - zdroje nebudou k dispozici. A finanční systém založený na dluhu, vytvářením virtuálních peněžních "produktů" a spekulací je třeba odpojit od reálné ekonomiky. Konec růstu a konec nadvlády spekulatrivních financí bude nutně znamenat také konec globalizace. Tak se naše pravice možná brzy dočká konce té nenáviděné EU. Po několika nevyhnutelných zásadních kolapsech velkých a zranitelných centralizovaných sítí všeho druhu, od finančního až po zásobovací, se na pořad dne dostane otázka jejich odolnosti a lokalizace obstarávání životně důležitých potřeb. A jestliže si mocenské elity budou nadále počínat tím způsobem, že tíhu krize budou přenášet především na bedra obyčejných lidí, po krizi finanční přijde zákonitě krize politická. Na viníky lze celkem snadno ukázat, určitě ji nemá na svědomí nějaká neviditelná ruka. Příkladným počinem naší vlády je odpustit podnikatelům DPH z nákupu nových aut, aby se stihli ještě pořádně projet. A až je ojezdí, pak všichni  svorně na koně. ;-€

j 5.3.2009 9:23

Re: Už pomalu volejme kapitalistické šamany. Samoléčící medicína přestává fungovat !

čerpání neobnovitelných zdrojů, narazilo na své meze a dále to již nebude možné - zdroje nebudou k dispozici. - které to jsou ty zdroje, co udržovaly ten růst?

Jinak to je dobrá snůška nesmyslů

Ladislav N :-))) 5.3.2009 9:24

Re: komunistický "šaman" Landys IP: 80.87.188.xxx

Hehe, a pak to tady vezmete do rukou vy, komunisti, a ukážete nám, "zač je toho loket" a jak se správně řídí globální centralizovaný systém "plnění přání lidu"... ;-D

Nech se vyšetřit! ;-P Dluhy, které tady po vás zbyly, virtuální nejsou!!;-)

Landys 5.3.2009 11:15

Chlaci, proč do toho pletete komunisty, řeč je o kapitalistech - ti mají teď problémy!

;-€A víte vlastně, kdo se posledních deset let staral o to, aby si v USA mohli žít ve své blahobytné bublině ? Není to tak těžké - komunistická Čína ! Takže trochu zklidněte hormon, a pořádně čtěte skutečné ekonomické experty. Ti naši laboratorní NERVáci, kteří omílají z knih naučené formulky, toho asi o globální ekonomice moc neví. No a Klaus, o kterém tady kdosi prohlašuje, že bychom  jej měli znovu povolat k původní profesi, protože udržoval vyrovnaný rozpočet - to je fakt trefné. Tomu jedinci asi není známo, že vyrovnaný byl jen do té doby, kdy bylo co privatizovat, a že se tam utápěly  přebytky z důchodového účtu. A  kdyby se teď nechaly natvrdo fungovat volnotržní principy, za krátkou dobu se dočkáme zhroucení ekonomik v USA a Velké Británii, jinde už si to vychutnávají (Island, Maďarsko, pobaltské státy, brzy to bude třeba Irsko ad.). USA jsou nejzadluženější stát na světě a propadají se stále hlouběji do dluhů, a lidé na západě si nechtějí přiznat, že dochází k podstatnému poklesu životní úrovně. Většinu z nás to nemusí trápit, protože jsme ten blahobyt nikdy nezažili, ale významný ekonom třeba předpovídá, že finančníci v City of London se budou živit jako taxikáři, a zemědělci, kteří se posledních třicet let měli tak špatně, budou vydělávat obrovské peníze a jezdit v autech Lamborghini. A jestli jste si stihli všimnout,  ty neutěšené hospodářské změny přinášejí už i politickou a sociální nestabilitu. Začínají občanské nepokoje na Islandu,v Lotyšsku a také v Řecku. Takže moc bych se neuklidňoval nějakými zlehčujícími průpovídkami našeho pana prezidenta. S komunistama nemám nic společného, ale iritují mě ty stupidní kecy jedinců, kteří vůbec netuší co se ve světě děje, a ještě si myslí, jak jsou důvtipní i vtipní. Rv

j 5.3.2009 11:22

Re: Chlaci, proč do toho pletete komunisty, řeč je o kapitalistech - ti mají teď problémy!

Děkuji za odpověď které neobnovitelné zdroje jste měl na mysli , za to jste důkladně rozebral ekonomiku USA a proto jsou nepokoje v Řecku které je zadluženo z 96% HDP.

Myslím, že jste zplácal vše dohromady jak kočička s pejskem a myslíte si, že jste upekl chutný dort.  Příště se zeptejte aspoň cukrářů když všichni ekonomové jsou pitom-i, co s dortem

vavo 5.3.2009 11:08

Re: Už pomalu volejme kapitalistické šamany. Samoléčící medicína přestává fungovat !

Landys ,to není moc fér opsat článek Jinřicha Kalouse z dnešních Britských listů!

Landys 5.3.2009 14:08

Re: Už pomalu volejme kapitalistické šamany. Samoléčící medicína přestává fungovat !

Máte pravdu, ale já se s tímto autorovým pohledem ztotožňuji, a sám bych to tak nesvedl. Je to ale lepší než dělat ze sebe chytrého a vymýšlet pitomosti. Doufám, že to není trestné. A jinak dobrý, máte přehled !

liberal shark 5.3.2009 9:00

mezi Scyllou a Charybdou

Natisknutí peněz znamená automaticky snížení hodnoty měny - znehodnocení úspor občanů zvýšenou inflací.

Státní bankrot znamená krach věřitelských bank a investičních fondů - úplné zmizení úspor občanů.

j 5.3.2009 8:02

Socialistická utopie v praxi

Exekuce se z čtyřnásobily. Paroubek měl svým ovečkám říct, že jenom státní dluh se nemusí splácet. :-D Socialistickou politiku si lidé začali přenášet i do svých rozpočtů a najednou ouha , ono to nefunguje, nikdo najednou nemůže chtít po zodpovědném sousedovi aby je dotoval. Můžete poděkovat socialistické demagogii.

cca 5.3.2009 8:01

klasika

teoreticky to všichni mají zmáknuté perfektně ;-D;-D

Zeměžluč 5.3.2009 8:00

Zajímavé je ...

... soudruzi též to, že vám tam někde chybí těch 600 až 800 miliard, které kupodivu ufoukly z bank během privatizace a které pan Ing. Klaus eufémisticky nazval - nutnými transformačními náklady. Taky nějaká ta desítka nevybraná na daních za LTO by se teď hodila, že pane Kočárníku? 

Xury 5.3.2009 10:03

Re: Zajímavé je ...

Můžete dát nějaký důkaz o těch 600-800 mld.Kč?

Petr Kohout 5.3.2009 7:39

Jenom bych podotkl dvě věci:

a) Česká republika si půjčila pouze v korunách - tedy má stále v záloze drastické řešení v podobě zaplacení "tiskárnou bankovek".

b) Jestli si dobře pamatuji čísla, tak Jakeš nechal dluh asi 80 miliard (do kamene vytesat jeho slova Czaucesku mi povídal - nepučujte si, budete to muset zaplatit i s úroky), Klaus žádný, socánek (zejména trio Gross, Špidla, Paroubek) 800 miliard. Nemluvme tedy o dluhu "České republiky", ale o dluhu sociální demokracie.

Ladislav N 5.3.2009 9:26

Re: Jenom bych podotkl dvě věci:

Jakeš nechal dluh asi 180 miliard Kčs.

V. Hoffman 5.3.2009 7:23

No, viete

nechcem byt cynicky, ale ked sa pozriem na to, ze co vyspely stat, to obrovske dlhove zatazenie, tak sa obávam, že nakoniec dôjde k nejakému všeobecnému zmazaniu dlhov a za blbcov budú tí, čo ich poctivo splácali:-/ Inak povedané, dlžíš stotisíc, problém máš ty, dlžíš sto miliónov, problém má banka, dlžíš sto miliárd, problém majú všetci.  Mimochodom, precedensy už pre to máme /britský dlh u USA, africké dlhy/.

Ladislav N 5.3.2009 7:35

Re: Ruská ruleta?

Jasně, tohle je přesně uvažování sockomoušů, kteří se ani náhodou nezajímají o to, kdo a kdy jimi nadělané dluhy splatí. Úroky splácíme každoročně už my.  Ale co je to 50 miliard Kč ročně  proti miliardám tisíci (1 bilión)?  A to sockomouši ještě chtějí dluhy zvýšit, že prý jsou malé... 8-o

liberal shark 5.3.2009 8:55

Re: No, viete

Až na to, že zkrachují věřitelé - banky, pojišťovny a penzijní fondy, kteří hospodaří s penězi prostých občanů. Takže toto smazání státních dluhů doslova ožebračí miliardy obyčejných lidí.

Didi 5.3.2009 9:24

Re: No, viete

Skoro mám až pocit, že právě to je konečným cílem. Neboť čím víc chudáků, tím víc voliču socialistů.

Pepek 5.3.2009 12:39

Re: No, viete

R^;-(

Antronín Hrbek 5.3.2009 6:35

Tak trochu se zapomíná na to

že v devadesátých letech se nízkého zadlužení dosahovalo utopením výnosů z privatizace ve státním rozpočtu. Zadlužení bylo sice nízké, ale prodávala se majetková podstata. To teď tolik nejde.