14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Krize v dopravě, nebo doprava v krizi?

V poslední době jsme svědky problémů v dopravě, které se projevují přeplněnými dopravními cestami (silnicemi/ulicemi či na železnici, případně i leteckými koridory), což s sebou přináší snížení efektivity přepravy, zvýšení nákladů, zvýšení rizika či dokonce počtu nehod, snížení komfortu, prodloužení doby přepravy a snížení plynulosti přepravy i snížení předvídatelnosti času úspěšného dojezdu do cíle, a také ve většině případů zvýšení ekologické zátěže a všeobecného stresu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 3.3.2020 17:24

Já si tu plánovanou ekonomičnost i ekologičnost jednoho náklaďáku i jednoho doručovatele pamatuji.

Ztráty z ustanoveného monopolu jsou mnohem větší, než případné ztráty plynoucí z konkurence.

Prostě, socialismus nefungoval, nefunguje a fungovat nebude, přes všechny snahy EU i dalších dobroserů.

J. Jurax 3.3.2020 19:11

Ehm ... v regionu máte třeba na veřejnou dopravu taky "uzákoněn" monopol. Kraj vybere firmu a ta zajišťuje smluvní obslužnost a jedině jí kraj platí. No a protože veřejná doprava je bez plateb kraje ztrátová, máte monopol.

L. Novák 3.3.2020 21:05

Jenomže ta smlouva není navždy a pokud firma nesplňuje v praxi zadání, Kraj si vybere firmu konkurenční. ;-)

P. Staronový 3.3.2020 21:36

A najdete snad někde, že bych ten systém chválil? Zvláště, je-li postaven na dotovaných cenách (což je)?