22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EKONOMIKA: K budoucnosti Evropy

Pokud máme shrnout události roku 2019 s pravděpodobným přesahem do roku následujícího, patrně se nevyhneme následujícím tématům: brexit, hospodářské zpomalení v Německu a mohutný nástup ekologické agendy v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 3.1.2020 13:31

Nepřekvapivé, to co jste napsal naprosto ladí. První vlna boje proti CO2 přinesla především řepku a pesticidy. Prdlí ekoteroristé chrání jedno vřesoviště ale s masovým použití pesticidů nejsou schopni udělat nic.

Kdyby měly mozky, místo extinct rebelií a sezení hladovkářů v Praze by zkusili nastoupit proti pesticidům a podpořit zdravé prostředí jinde. Abych byl férový, někteří z nich se o přírodu bez jedů snaží, jen už natolik otrávili spoluobčany, že na ně i rozumní lidé kašlou.

Je to stejné jako s Chvilkamy. Nadužívání svobody a demontrace kvůli prkotinám jen přehlušuje skutečné problémy a způsobuje averzi u spoluobčanů.

M. Šejna 3.1.2020 13:30

Prodejní cena v Česku začíná na 1.2 milionech Kč. A to bez jakékoli dotace a daňového zvýhodnění.

1.200.000,- Kč / 25,30 = 47.430 Euro

Nějak Vám tam čísla nehrají. :-P

M. Šejna 3.1.2020 13:23

no jistě. ČEZ je už dnes z toho podělanej strachy:

https://www.cez.cz/cs/sluzby-pro-zakazniky/elektromobilita/

P. Grigar 3.1.2020 13:22

..hnusne? To ne.. ale

J. Svoboda 3.1.2020 13:22

Chráněné druhy - to by ale měl vědět a řešit stát. Místo toho například u nás státní organizace tvrdí, jak je STUTOX2 neškodný a bude se rozhazovat po polích a pak všichni čumíme na fotky mrtvých zvířat ...

Pěkný den.

P. Grigar 3.1.2020 13:21

..pivo k chlastání jim čas od času přiveze cisterna z pivovaru. Kdo jim zajistí sdílená auta?

J. Svoboda 3.1.2020 13:16

MHD se chytlo.

Pěkný den.

J. Svoboda 3.1.2020 13:15

Já bych začal ve městech, kde to úspěšně už dělá UBER. To určitě fungovat bude. To jsem hnusnej, že? 8-o

Pěkný den.

P. Grigar 3.1.2020 13:08

.. prodejní cena Tesla 3 cca. 53 ooo€ a například v Norsku osvobození od DPH, v Německu odečtení poplatků + ekologický bonus 2000€. Tomu lze jen těžko říkat rovné tržní podmínky.

Podobně též ceny el.energie pro dobíjení. Podpora jedinců financovaná masou..

M. Šejna 3.1.2020 13:04

Když stavíte dům, tak musíte požádat ČEZ o připojení na elektrickou soustavu. Oni Vám pak dodají ten správný jistič podle toho, o jak velký odběr požádáte. Nedodají Vám ale nové dráty. Ty dráty totiž mají kapacitu dostatečnou.

M. Šejna 3.1.2020 12:59

Pro rychlovlak je potřeba postavit vysokorychlostní koleje. Na ty je potřeba mít v EU souhlas hromady ekologických iniciativ, které Vám sdělí, že v trase kolejí žije chráněný druh žížaly, hraboše, krtka nebo buhvíčeho.

V Číně se s tím nepatlají a ekologické aktivisty strkají rovnou do kriminálu, abychom pak mohli číst v eurounijních médiích o tom, jak se tam porušují lidská práva.

M. Šejna 3.1.2020 12:54

Sdílet elektrokoloběžky na vesnici můžete se svými sousedy dobrovolně. Na to není potřeba zakládat firmu.

Když mohou vesničané sdílet společné chlastání piva v místní hospodě, mohou zkusit sdílet i jiné věci.

P. Grigar 3.1.2020 12:54

Pokročilejší variantou, jak nabíjet svůj elektromobil v pohodlí domácí garáže, je pořízení si tzv. wallboxu čili nástěnné nabíjecí stanice. Jedná se většinou o zařízení do 22 kW/32 A na střídavý proud. Ceny těchto wallboxů se pohybují od 10 do 30 tisíc Kč, v závislosti na jejich výkonu a kvalitě.

Pokud takovou variantu zvolí i další obyvatelé ve vašem okolí, bude provozovatel distribuční sítě postaven před zásadní problém. Pokud vám ovšem provoz takového zařízení vůbec povolí.

S. Rádl 3.1.2020 12:51

Kdyby Evropa dávala do opravdu ekologických projektů tolik co Čína, bylo by to v pořádku. Ale my vyhazujeme peníze za blbosti oni koncepčně omezují emise průmyslu a dopravy. V roce 2007 měli v Číne 0 km tratí pro rychlvlaky, nyní mají téměř 30 000 km a 25 000 plánují/staví. Je to cestování nové generace, rychlost až 400 km/h (plánují 500). Argumenty, že to okopírovali od Siemense neobstojí, nové generace jsou o třídu lepší než Shinkanzen nebo evropské vlaky - vlastní zkušenost.

M. Šejna 3.1.2020 12:51

Ano,

Egon Musk musí být úplný pitomec, když vyrábí technologicky horší a dražší auta.

Tesla 3 se v první polovině roku 2019 v Evropě prodávala stejně dobře, jako Škoda Superb a daleko za sebou nechala vozy Opel Insignia, Audi A5 nebo Ford Mondeo.

P. Grigar 3.1.2020 12:48

R^;-D

V. Petr 3.1.2020 12:45

Když jsem si chtěl instalovat průtokový ohřívač vody 18 kW, musel mi to schválit ČEZ. Bez toho papíru mi to odborná firma odmítala připojit.

Ten ohřívač je v provozu čistého času tak půl hodiny denně. Neumím si představit, kdyby podobný výkon odebírali všichni cca 6 hodin denně.

P. Grigar 3.1.2020 12:44

..vy si strčte do harddisku svoje moudra o sdílené službě, dokud nebude dostupná cenově a fyzicky všem, kteří ji potřebují. Dodnes není vyřešeno internetové připojení v mnoha místech.

O. Uživatel 3.1.2020 12:44

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 3.1.2020 12:42

..no jo, v centrech měst. A na nás venkovany zase se.ou. Holt civilizace končí v Průhonicích..

V. Petr 3.1.2020 12:40

Již soudruh Chruščov počátkem 60 let tvrdil, že se v SSSR zaměří na sdílení aut. Výsledky jsou jasně viditelné...

J. Svoboda 3.1.2020 12:39

O vaše trolí odklánění dotazem si nabouchejte do kecek.

Pěkný den.

V. Petr 3.1.2020 12:38

Už > DESETKRÁT jsem tu uváděl, že Čína má VĚTŠÍ emise CO2 na hlavu, než je průměr EU (8 tun za rok oproti 7 tunám za rok). Mimochodem, světový průměr, včetně nejzaostalejších zemí, činí 5 tun za rok. EU dnes produkuje 9,33% světových emicí CO2!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

J. Svoboda 3.1.2020 12:35

Já jsem pro dodržování pravidel a ty vy porušujete, to jsem ale hnusnej 8-o

Pěkný den, registrační podvodníku Prokope.

S. Pavuk 3.1.2020 12:34

Nová bruselská verchuška svojou agendou rozvráti aj to málo čo ešte v Únii fungovalo. Agónia EU je realita, treba sa zamýšlať nad tým, čo budeme robiť keď sa o cca 10 rokov ocitneme na spálenisku.

O. Uživatel 3.1.2020 12:33

Uživatel požádal o vymazání
P. Staronový 3.1.2020 12:31

Jen U, I nevidna. :-P

P. Staronový 3.1.2020 12:30

Na lhaní zde jste vy a Rada.

No a kdo nemá nic ad rem, musí ad hominem.

P. Staronový 3.1.2020 12:28

Vy ten problém nevidíte, odborníci jo.

Těch pár elektromobilů zatím dráty jakž takž zvládají.

https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU

O. Uživatel 3.1.2020 12:27

Uživatel požádal o vymazání