22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EKONOMIKA: K budoucnosti Evropy

Pokud máme shrnout události roku 2019 s pravděpodobným přesahem do roku následujícího, patrně se nevyhneme následujícím tématům: brexit, hospodářské zpomalení v Německu a mohutný nástup ekologické agendy v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 3.1.2020 10:32

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 3.1.2020 10:27

To z toho určitě nevyplývá.

Pěkný den.

O. Uživatel 3.1.2020 10:21

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 3.1.2020 10:17

Ne, dokazuju, že stejná činnost není nic proti ničemu.

Pěkný den.

O. Uživatel 3.1.2020 10:06

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 3.1.2020 10:01

Lžete stejně, jako se svojí falešnou registrací, Prokope.

"Ne snad, že by v Evropě technologické společnosti neexistovaly, ale všechny jsou víceméně postradatelné – dělají většinou to, co předtím již dělali jiní, anebo jsou příliš úzce specializované."

Pěkný den, registrační podvodníku a usvědčený ideologický lháři.

J. Svoboda 3.1.2020 9:58

Žádná a proto kritizovat stejnou činnost jen u firem z EU je nezobecnitelný blábol.

Pěkný den.

T. Hraj 3.1.2020 9:47

"mise na osobu má daleko nižší než EU" opravdu, pane Braune?

Čína - 1,3 mld. obyvatel a 25% světových emisí CO2. EU - 0,5 mld. obyvatel a 9% světových emisí CO2. To je na hlavu přibližně totéž (možná má už Cína dokonce víc).

Mimochodem Čína se v pařížské dohodě nezavázala ke snižování emisí CO2, ale k jejich ZVYŠOVÁNÍ. Závazek totiž zní snižovat od roku 2030, do té doby mohou tedy vesele zvyšovat, což také činí. No a pak se uvidí, že. Vždyť 2030 je daleko.

O. Uživatel 3.1.2020 9:45

Uživatel požádal o vymazání
P. Staronový 3.1.2020 9:42

Zřejmě jste v zápalu boje nepostřehl, že kritizovány nejsou firmy, ale prostředí, v němž působí, tedy zeleně socialisticky přebyrokratizovaná EUnie.

F. Houžňák 3.1.2020 9:37

Ano, tyhle pseudostudie vypracovávané ekonomy, politology a podobnými "techniky" mi vždycky připomenou moji seminární práci z marxismu v povinných kursech přípravy na CSc, kde jsem ojel Forresterův model světové ekonomiky z Pritskerovy knihy GASP IV. To byla podobná proroctví, a taky "podložená nejnovějšími matematickými modely" - které se, jak známo, nikdy nemýlí.

J. Svoboda 3.1.2020 9:34

Vztah těch dvou firem k EU je irelevantní. Na těch dvou obřích startupových firmách na burze je patrné, že kritizovat firmy z EU za stejnou činnost jiných je kravina.

Pěkný den.

O. Uživatel 3.1.2020 9:21

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 3.1.2020 9:15

DIDI kopíruje UBER, ale blbě to děláme v EU ;-D

Pěkný den.

O. Uživatel 3.1.2020 9:12

Uživatel požádal o vymazání
P. Pepax 3.1.2020 9:04

R^

J. Svoboda 3.1.2020 8:59

UBER vs DIDI na burze, ale evropské firmy jsou zastaralé, protože dělají, co už někdo jiný ;-D

Pěkný den.

L. Novák 3.1.2020 8:35

Zelení magoři mají podobných nesmyslů v zásobě plný pytel. Ale žádný z nich zatím nefunguje ekonomicky efektivně (t.j. jenom pokud jsou masívně dotovány z kapes občanů). :-P

L. Novák 3.1.2020 8:32

Krásné přirovnání!!! ;-D Třeba to ten magor pochopí.

Ale nejsem si jist, jestli chápe, že živý kůň taky musí mít přísun "paliva" a navíc produkuje odpady a emise... :-P

L. Novák 3.1.2020 8:27

Však on přijde čas, kdy svatou Grétu místo fanatického potlesku za její choromyslné bláboly odvážnější část publika vypíská...

P. Staronový 3.1.2020 8:24

Ten tlak na inovace automobilového průmyslu by se dal přirovnat k tlaku na inovace hipomobilní dopravy zákazem krmení koní. :-P

L. Novák 3.1.2020 8:23

Zelený magor se v Braunovi nezapře:

"Dále tlak na snižování emisí obecně vede k inovacím, což by měl autor uvítat jako pobídku průmyslu, není mi vůbec jasné z čeho usuzuje, že je to konec automobilového průmyslu v EU. "

Leda velký kulový!!! Pokud se přírodovědně negramotní zelení magoři snaží "omezit emise" za hranici fyzikálního nutného mini.ma, které s provozem nutně musí souviset, tak vytváří likvidační podmínky pro výrobu. Enormní náklady spojené s každým "zlepšením" emisních parametrů spalovacích motorů nakonec celou výrobu i prodej zlikvidují. Budou tak drahé (nebo málo výkonné), že je nikdo nebude chtít. Kromě pár nejbohatších a nebo státního úřednictva žijícího z peněz vykradených občanům z kapes.

Blbe!!!

R. Vacek 3.1.2020 8:15

Zelení vědci jsou schopni nabídnout dokonce řešení, které nevyžaduje žádné fosilní ani jaderné zdroje. Kdo se chce nad tím nesmyslem pobavit, tak ať se podívá i do originálních podkladů, co skvělého pro nás "vědci z univerzity ve Stanfordu" připravili. Vyšlo jim, že když zezelenáme, tak budeme mít levnější elektřinu 1,50 Kč/kWh. Oproti očekávané roční spotřebě primární energie v r. 2050 380 TWh (dnes máme 488 TWh) nám bude stačit jen 153 TWh. A zařídí to soláry +50 GWp, větrníky + 20 GW (ty musí mít 2x vyšší koef. využití, než ty současné) a sezónní zásobníky tepla.:-)

https://www.czechsight.cz/vedci-ze-stanfordu-nasli-odpoved-jak-dosahnout-uhlikove-neutrality/

J. Lukavsky 3.1.2020 7:57

"Greta Thunbergová zatím nevytáhla svůj transparent na náměstí Nebeského klidu v Pekingu" neb dobře ví, že by přežila tak asi 20 minut a vrátila by se domů v rakvi. Vono se to protestuje a demonstruje ve Švédsku, že? J.L. end

R. Gramblička 3.1.2020 7:46

Daleko nižší, než EU? Na to jste přišel jak? Produkce EU per capita k 2014 byla 6,4t, zatímco v Číně 7,5t. Pravdu máte s USA, kde to bylo 16,5t.

EU nemůže za to, že v Číně je lidí jak hadů...

J. Fridrich 3.1.2020 7:29

Nynější levičácké vedení EU vede Evropu k sebevraždě ekonomické - za pomoci zeleného ekoterorismu a k sebevraždě civilizační - otevřením celého kontinentu, kolébky západní křest'anské civilizace barbarským a nepřátelským muslimským nelegálním okupantům...

J. Kříž 3.1.2020 4:39

Jestliže "inovace", o kterých je shora řeč, povedou Evropu do sice dlouhé, ale slepě končící Green Street, pak to bude pobídka za všechny drobné a pár velkých:-/

V. Braun 3.1.2020 2:27

Čína je sice hlavním znečišťovatelem, měřeno celkovým objemem emisí, ale emise na osobu má daleko nižší než EU nebo USA. Růst emisí v Číně ve vztahu k růstu HDP se v posledních letech výrazně zpomalil a Čína emise omezuje. Samozřejmě by Čína mohla a měla dělat více, ovšem není to tak, že by nedělala nic, jak naznačuje autor.

Dále tlak na snižování emisí obecně vede k inovacím, což by měl autor uvítat jako pobídku průmyslu, není mi vůbec jasné z čeho usuzuje, že je to konec automobilového průmyslu v EU.