15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

EKONOMIKA: K budoucnosti Evropy

Pokud máme shrnout události roku 2019 s pravděpodobným přesahem do roku následujícího, patrně se nevyhneme následujícím tématům: brexit, hospodářské zpomalení v Německu a mohutný nástup ekologické agendy v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 3.1.2020 17:55

Nebo také můžou nakopnout evropskou ekonomiku k nebývalým úspěchům. Nerad bych se dočkal doby, až sem budeme dovážet zelené technologie z Číny, na kterou teď nadáváme, jak je špinavá.

M. Pivoda 3.1.2020 17:48

Pro J. Svobodu: Zde v diskuzích je Evropa často kritizovaná, že je příliš socialistická.

Takže já se ptám, zda do toho nezáviděníhodného stavu (nekonkurenceschopnosti ve strategicky nejdůležitějším odvětví), se Evropa dostala tak, že ji někdo socialisticky dirigoval, nebo naopak tím, že v Evropě rozhodoval o všem trh (Neviditelná ruka trhu).

Kdo tedy nese zodpovědnost za současný neutěšený stav? Kde tedy můžeme hledat nějakou strategii na budoucí zlepšení.

V. Petr 3.1.2020 17:38

Evropská ekonomika je sice zastaralá, ale rudozelené šílenosti mohou způsobit katastrofu, nebývalých rozměrů!

D. Mach 3.1.2020 17:34

Jo, maturitu!

D. Mach 3.1.2020 17:33

Pane Rádl, správně poukazujete na vztah Číňanů a Siemense. Ty nejrychlejší vlaky jsou licence německých souprav Velaro, a Číňani na nich vymysleli pramálo. Švídské rychlovlaky X2000 okopírovali, ty jsou ale relativně pomalé. Německé vlaky si museli koupit, byť ani tady si Němci nedokázali vše ohlídat. Siemens navíc dodává i zabezpečovací zařízení. Není na něj kladen tak velký důraz, jako v Evropě, proto došlo už k několika nehodám. Ty vlaky jezdí max. rychlostí 350 km/h. a vyšší rychlost se u konvenčních rychlodrah prozatím nepředpokládá. Jinak pokud budu porovnávat z vlastní zkušenosti, tak čínské i japonské rychlovlaky jsou na stejné úrovni. Nevím, co hodnotíte jako "o třídu lepší". Jinak je samozřejmě obdivuhodné, co dokázali, byť je často opomíjeným faktem, že v menším rozsahu v poměru k počtu obyvatel se něco podobného daří Španělům. A ti mají vlastní technologie, se kterými se postupně propracovávají na evropské a asijské železnice.

P. Staronový 3.1.2020 17:32

Neviditelná ruka mu nenasypala zrníčko, tak nenávidí ji a ekonomy (ti pravděpodobně zjistili, že se Pivoda nevyplatí).

P. Staronový 3.1.2020 17:31

Nemáte pravdu!

(je podepsán NAD tím!)

:-P

P. Staronový 3.1.2020 17:29

A vy máte nějaké zkoušky na porozumění textu?

D. Mach 3.1.2020 17:21

Tak tady jsem se v autorových úvahách úplně ztratil. Evropská ekonomika je zastaralá, ale ekologické nasměrování by jí mohlo uškodit, takže raději nic neměnit a udržovat jednu z nejzastaralejších ekonomik světa. No docela zajímavý závěr pana ekonoma. Myslím, že ve škole by s tímto konceptem od zkoušky vyletěl.

O. Uživatel 3.1.2020 17:13

Uživatel požádal o vymazání
A. Hrbek 3.1.2020 16:59

Pan Kohout "Soubor opatření" již dávno napsal v roce 2012 a nazval jej Úsvit.

Zásadním opatřením měla být změna Ústavy. Prvním bodem je změna volebního systému na přímý s 81 poslanci a 81 senátory - za každý obvod jen jeden kandidát. Druhým bodem je zbavit současné politické strany nynější moci - měly by se stát obchodními společnostmi, jejichž financování musí podléhat veřejné kontrole. Třetím bodem je zavést do ústavy výdajový limit na veřejné finance ve výši 37% HDP. Atd, atd.

Dále zpracoval rozsáhlý ekonomický program, zahrnující například vynucené státní investice do nových technologií, omezení soukromého vlastnictví pozemků při stavebním řízení, Sliboval radikální snížení daní a současně obrovské státní investice, zavedení doplatků ve zdravotnictví.

Návrh ústavy spolu s ekonomickým programem se nejprve pokusil prosadit pomocí Úsvitu a pak pomocí Realistů, kteří měli, podle něho, šanci na vítězství..

V obou případech zkrachoval.

J. Svoboda 3.1.2020 16:39

Co do toho matláte neviditelnou ruku trhu, co s tím má společného?

M. Pivoda 3.1.2020 16:25

Kohout sdělil: "... Německu i Evropě téměř kompletně unikla revoluce v informačních technologiích. ..."

1. A do toho stavu jsme se (my Evropané) dostali proto, že fungovala, nebo naopak nefungovala Neviditelná ruka trhu?

2. A jakou má šanci má Evropa se z toho nezáviděníhodného stavu dostat? A jak? Například to nejhodnotnější, co v Evropě v poslední dekádě vzniklo, firma Deep Mind (https://en.wikipedia.org/wiki/Demis_Hassabis), to obratem koupila americká firma Google.

P. Han 3.1.2020 16:15

Někteří troubové, jako třeba vy, dokážou i neříct nic a podepsat se pod to.

J. Svoboda 3.1.2020 15:53

že je něco blbě dovede říct i trouba.

Pěkný den.

V. Petr 3.1.2020 15:42

Pane Šejna, jste dost starý a inteligentní na to, aby jste věděl, že sdílení aut na vesnici nebude v reálu fungovat. Maximálně se, což se už děje, mohou tři chlapi dohodnout na tom, že je do práce bude vozit jeden týden Franta, druhý týden Pepa a třetí Karel. I to ovšem předpokládá, že začínají a končí stejně, nikdo si nepotřebuje po práci ještě něco zařídit atd.

P. Han 3.1.2020 15:33

Dedukuji dobře, že jste si pořídil elektromobil a postaral se o jeho sdílení?

P. Han 3.1.2020 15:29

Nenašel, postrádáte... Pořád vám chybí politbyro, kterým pan Kohout není.

V. Petr 3.1.2020 15:08

Pitomost. I zde se situace zlepšuje a to i u nás. Ale úplný zákaz pesticidů by znamenal hladomor!

J. Vintr 3.1.2020 15:07

Myslíte, že když lidé budou auta sdílet, že jich bude jezdit výrazně méně? Stojící soukromá auta i elektromobily žádnou energii nespotřebovávají, bez ohledu na to, kolik jich je. Ty mají jen problém s parkováním. Energetický problém způsobí jen ty jezdící elektromobily.

M. Pivoda 3.1.2020 14:26

Kohout ve svém článku sdělil větu, kterou považuji za vůbec nejdůležitější pro naší (evropskou) budoucnost. Totiž: "... Německu i Evropě téměř kompletně unikla revoluce v informačních technologiích. ..."

Postrádal jsem proto v Kohoutově článku nějaké "poučení z krizového vývoje". Nenašel jsem v článku nějaký "Soubor opatření".

J. Svoboda 3.1.2020 14:22

Ono to kašlání lidi přejde, až příště uvidí fotky mrtvých a nemocných lidí.

Pěkný den.

J. Vintr 3.1.2020 14:20

Vy zřejmě o této problematice víte naprosto kulové. Rozvodná síť se samozřejmě buduje s ohledem na budoucí nárůst spotřeby s jistou rezervou. Tato rezerva ale z ekonomických důvodů nebude zas tak velká. Nejde totiž jen o dráty, ale i o transformátory, spínací a jistící zařízení a v neposlední řadě i o dimenzi stožárů, které tyto dráty nesou. Na místech, kde je rozvodná síť už starší, může být tato rezerva i téměř vyčerpána. Elekrická síť ale rozhodně nemá nikde rezervu na několikanásobek současně odebíraného výkonu. Elektromobil je obrovský spotřebič. Spotřebuje během svého nabíjení víc ( i několikanásobně) než běžná domácnost. Rozšířením elektromobilů prakticky neodpadne nic ze stávající spotřeby. Když si všichni majitelé elektromobilů najednou strčí své auto do nabíječky (což není nijak nepravděpodobné), tak se zákonitě celá energericka soustava podělá. Ochranná zařízení, která chrání síť před přetížením, odpojí elektřinu. A totéž se bude stávat i lokálně. Vzhledem k tomu, že síť tvoří smyčky, může lokální vypnutí způsobit přetížení dalších částí sítě a může snadno nastat to, čemu se říká "Black aut". A to není žádná legrace.

J. Svoboda 3.1.2020 14:10

Daní? Takže o tom víte prd ;-D

Pěkný den.

M. Valenta 3.1.2020 13:56

Pane Šejno, až tu nebude to bůhvíco, jak s despektem píšete, tak jsme na řadě my.

J. Vintr 3.1.2020 13:51

Nejde o ty dráty u vás doma, z těch nemůžete odebírat víc, než dovolí hlavní jistič ve vašem domovním rozvaděči, ale o ty dráty, které vedou od vás do elektrárny. Tam není počítáno s tím, že se najednou někde sejde několikanásobek obvykle odebíraného množství elektřiny.

V. Církva 3.1.2020 13:41

Asi nevíte co je UBER. Nástroj pro taxikáře k obcházení daní :-).

M. Šejna 3.1.2020 13:39

Když u nás u pumpy před Hyperalbertem dají slevu 5Kč na litr, tak tam jsou fronty ještě větší. V těch frontách pak stojí i ti vaši staronoví odborníci, co vědí, že elektromobily jsou zastaralá nefunkční technologie :-P

V. Církva 3.1.2020 13:39

Tak sdílení aut je složitější mimo města ale možné kdekoliv, jen nevyřeší to co si slibuje Zmrzlinář - Elektrické kabely. Energie bude totiž potřeba jak pro to sdílení i nesdílení. Naopak šetření energií nabízí stará dobrá socka, respektive moderní vysokorychlostní železnice a tramvajová doprava. Případně okořeněná těmi menšími elektrickými vozítky na malé vzdálenosti.

Osobně mne sdílení neoslovuje. Zapomíná jako všechny komunistické praktiky na člověka. Někdo ničí krade a stačí mu zašpiněný autonavigovaný elektromobil. Jiný chce hezké čisté auto které mu udělá radost. No a v multikulti společnosti (kombinování civilizace se středověkem) to bude zrovna dost "zajímavé"

M. Šejna 3.1.2020 13:35

Vy si necháváte k Vám domů přivézt pivo cisternou z pivovaru? ;-D

Tak v tom případě si nechte přívézt domů i ten automobil. :-P

A zatímco sdílení chlastu u Vás zajišťuje hospodský a nikoli cisterna z pivovaru, tak až Vám dovezou to auto, můžete to sdílení auta zajistit sám.

Zkuste něco dělat sám a nespoléhejte se na to, že to za Vás udělají jiní.