Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Jak kníže Potěmkin honil bycha na přejezdech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
cassul 12.8.2009 8:58Re: autor určitě Tak to mi někdy ukážete, jo? Zejména by mě zajímala ta fáze, jak budete na té výhybce lámat zámek. |
Jarda 12.8.2009 11:03Re: autor určitě A jak jako řidič poznáte, která že je to vůbec trať, když tedy byste chtěl nahlásit na kterém je to kilometru. Jste úplně odjinud a víte jen, že jste na silnici z města A do města B (nebo že jste před čtvrt hodinou projel vesnicí C a pak ještě několika, jejichž jména si nepamatujete). Jedna silnice přece může křižovat víc tratí a na nějaké okresce ani nemusíte být schopen do telefonu určit která je to silnice. |
MLOK 12.8.2009 11:18Re: autor určitě Navrhuji řidiči žigulíka, který mu "chcípne" ausgerechnet na přejezdu jiné, dle mého názoru inteligentnější řešení: Nejdřív OKAMŽITĚ!!! zařadit 1. rychlostní stupeň (jedničku), nebo zpátečku - to dle situace a STARTUJTE!!! Tím na přechodnou dobu změníte Vaše auto na (sice velmi nedokonalý) elektromobil, odjedete mimo koleje a zachráníte auto i sebe. Pokud ovšem máte vybitý akumulátor - nezbývá Vám už nic jiného, než urychleně opustit kokpit vozidla! Přeji všem čtenářům, aby se do podobné situace NIKDY! nedostali. |
Lukas B. 12.8.2009 12:39Re: autor určitě jako inteligentní obojživelník jste jistě pochopil, že chcíplý žigulík nemusí být jen chcíplej žigulík, ale také autobus s ulomeným kolem, srážka dvou aut ausgerechnet na přejezdu nebo třeba i spadlý strom v blízkosti přejezdu. |
MLOK 12.8.2009 13:23Re: autor určitě Lukasi B! Na přejezdu může kromě chcíplého žigulíka být třeba i havarovaný, s "nebe" spadlý airbus! Všechno je možné. O tom jsem ale nepsal. Psal jsem pouze o tom, že je zbytečné OKAMŽITĚ A ZBRKLE opouštět automobil "zakletý" na přejezdu z důvodu stojícího motoru, který nejde z jakéhokoliv důvodu nastartovat. Dával jsem návod na elegantní řešení právě a jenom TOHOTO případu. Nevěřil byste, jak málo lidí o tomto prostinkém "startérovém" způsobu opuštění přejezdu v případě nouze ví. Ruku na srdce (ale upřímně!): Vy jste to věděl? Autobusy s ulomeným kolem a jakékoliv jiné předměty, uvízlé na přejezdu - to už je zase jiná kapitola - to sem nepleťte. |
honzak 12.8.2009 8:55Re: autor určitě samozřejmě, že se to neosvědčilo při nehodách. Ale v inventarizaci se to osvědčilo docela dobře. Momochodem číslování přejezdů je ze systémového hlediska nesmyslné. Měli použít systém silničářů - tedy ČÍSLO TRATI - ČÍSLO PŘEJEZDU. Pořadové číslo je docela náchylné k chybě v infortmačním řetězci volající - příjímající (policie) - reagující (výpravčí / dispečer). |
Lukas B. 12.8.2009 9:53Re: autor určitě ostatně každá okreska má své číslo. dálnice a silnice první třídy mají číslo jedno a ž dvoumístné, silnice 2. třídy (dříve tzv. krajské) mají číslo třímístné, silnice 3. třídy mají číslo čtyřmístné nebo i pětimístné. systémové číslování přejezdu je pak: číslo trati-kilometr trati-číslo silnice. u místních komunikací, účelových komunikací a lesních cest, které číslo nemají, by bylo třetí číslo nula. například: 034-6,3-29022 je jednoznačně přejezd v Josefově Dole v Jizerkách. |
honzak 12.8.2009 13:07Re: autor určitě jen pro upřesnění - kilometráž se udává s přesností na metry. |
MLOK 12.8.2009 13:37Re: autor určitě Nechci se zastávat státního molocha ČSD, ale ten system s číslováním přejezdů mi připadá rozumný. Modelová situace. Jedu dle GPS navigace a mám jen mlhavé ponětí o jménech vesniček, kterými projíždím, jakožto i čísle silnice, po které jedu. Starám se o to, abych nesjel do příkopu, nevrazil do chodce / cyklisty / jiného vozu, aby mě neoslňovalo slunce, nebo protijedoucí vozy a nějaká jména a číslíčka si do paměti neukládám (chtěl bych vidět řidiče, který by při dotazu ze sebe vychrlil číslo silnice a jména vesniček, kterými před 5ti minutami projížděl. Naproti tomu - přečíst číslo napsané na sloupku a nadiktovat ho do mobilu, to dokáží i mloci. Jednoznačné - jasné - srozumitelné. |
drak 2 12.8.2009 3:00Moc pěkný článek! Zažil jsem dobu, kdy inventury byly postrachem pro techniky. A to jsem pracoval jako technik v proklínaném(dnes) zemědělství. Žaluda za milion měsíčně, jen přemýšlí, jak se mít dobře a přihrát kšeftíčky ČD svým kamarádům Jinak vlaková doprava trvale. jenom bordel!!! |
krmič 12.8.2009 11:00Re: Moc pěkný článek! Dnes už postrachem nejsou? Už jsem pěkných pár let v penzi, ale moc dobře si ty hrůzy pamatuju. Když byly stovky až tisíce položek a jen zkušeňáci věděli, kde je hledat. |
Novák 12.8.2009 17:37Re: Moc pěkný článek! Jenom na upřesnění, ČD s těmi přejezdy opravdu, ale opravdu ic společného nemají, jenom přes ně jezdí. Ty přejezdy patří Správě dopravní železniční cesty (SŽDC), která za používání kolejí a tím pádem i přejezdů dostává od ČD zaplaceno. |