29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 12.8.2009 12:59

Re: Levné řešení

Synku, dej si nejdřív facku z levé a pak z pravé strany! Napsal jsi NEHORÁZNOU BLBOST! Pozitivka (tedy ono bílé blikající světlo) zhasíná nejen při obsazení tzv. přibližováku, ale také PŘI KAŽDÉ PORUŠE!

jEŠTĚ NĚCO - NEVĚŘ TOMU, CO ŘÍKAJÍ V TELEVIZORU! vĚTŠINOU JSOU TO JEŠTĚ VĚTŠÍ NEZNÁLCI NEŽ TY!

Jenda 12.8.2009 14:39

Re: Levné řešení

Nikoli. MELA BY ZHASNOUT! To je obcas trosku rozdil.

honzak 12.8.2009 18:29

Re: Levné řešení

howno kulowé, příteli! MUSÍ! PZZ musí mít PRŮKAZ BEZPEČNOSTI! Takže při převzetí zařízení se dělají "trhací zkoušky", které simulují VŠECHNY MOŽNÉ ZÁVADY"  zařízení MUSÍ reagovat BEZPEČNÝM SMĚREM!

Jsem jen pouhý sdělovák, ale "něco málo" o tom vím. Zatím se žádná z šílených teorií o pozitivce, svítící při poruše neprokázala.

Honza 12.8.2009 12:41

Re: Levné řešení

Vážený pane, ony existují přejezdy (i na dost frekventovaných tratích), kde není žádné zabezpečení ani signalizace. A mnohé jsou situovány tak, že přijíždějící vlak můžete vidět jedině když už jste s autem v kolejišti. Takže se přejízdění těchto přejezdů přes veškerou snahu z vaší strany rovná provozování ruské rulety ...

Ludva 12.8.2009 13:18

Re: Levné řešení

Ano, s tím souhlasím, většinu těch nehod si zaviní řidiči sami. Ale taky přístup drah, když červené světlo bliká půl hodiny a nic nejede, je k tomu vybízí.

Novák 12.8.2009 17:09

Re: Levné řešení

Když dám na přejezd 1/2 závory, najde se pitomec, který je bude chtít prokličkovat. Když tam budou oboustranně celé, najde se další, který se mezi nima nechá buď zavřít, nebo mu je rodina zvedne, neb mají málo času a spěchají do hrobu. :-D

Bivoj 12.8.2009 21:38

Re: Levné řešení

Když dám na přejezd 1/2 závory, najde se pitomec, který je bude chtít prokličkovat.

tzv.Sepéšiho finta  ( někdy v r. 1985),jo a v noci zhasnout světla

O. M. 12.8.2009 23:36

Re: Levné řešení

Dovoluji si podotknouti, že nechráněný železniční přejezd je pouze takový, který je pouze označen tzv. Ondřejskými kříži. Přejezdy opatřené "semaforem" jsou přejezdy chráněné. Závory jsou pouze doplňkové zařízení zdůrazňující fakt, že se blíží vlak. Proto taky se na takových přejezdech řidiči musí řídit světelnou signalizací a nikoli polohou závor. Přesto je mnoho takových, kteří se ihned vrhají pod zvedající se závory, i když blikjí červené a bimbá zvonek. A pak se tuze diví, když závory z ničeho nic zase spadnou, uvězní je na kolejích a vlak se přiřítí z druhé strany.

nahoda7 14.8.2009 18:45

Re: Levné řešení

Úplně nejjednodušší je dodržovat silniční zákon-vyhlášku. U KAŽDéHO   přejezdu jsou minimálně výstražné kříže,někdy i silniční značka "Stůj,dej přednost". Takže ten blbeček není dráha,ale každý řidič,který nedokáže respektovat výše uvedené. Howgh.

liberal shark 12.8.2009 8:42

přejezdy

Tak jsem se včera dočetl, že i když bliká bílé světlo, jsem povinnen zkontrolovat zda náhodou nejede vlak. Ale jak mám z auta koukat za roh do křoví na trať, když z hranice přejezdu není nic vidět ? Když vjedu na přejezd a kouknu se, tak už je dost pozdě.

cassul 12.8.2009 8:57

Re: přejezdy

Máte řidičák? Doufám že ne, pokud skutečně ano, běžte jej okamžitě vrátit, když berete za objev věc, která je všeobecně známá každému absolventovi autoškoly! Řidič je povinen se převědčit... O tom, že jen tehdy, když tam není křoví, se tam nic nepíše.

Já to stejně nechápu. Krucinál, ta lokomotiva je ohromné hovado, jede ocel na ocel a tedy zatraceně blbě brzdí, nikam neuhne a vepředu má děsně velké nárazníky a spřáhlo. Tomu se zkrátka každý člověk se střípkem zdravého rozumu a pudu sebezáchovy přece musí chtít vždycky vyhnout!  A přitom je takový problém se před přejezdem rozhlédnout, ať už na nem svítí cokoliv.

Michal 12.8.2009 9:03

Re: přejezdy

Tos nepochopil, že problém je v nulovém výhledu na trať z pozice auta! U nás naprosto běžná věc.

Kdo by se s tím roštím prořezával, když za tu nehodu může pirát silnic.

cassul 12.8.2009 9:11

Re: přejezdy

Neříkám, že šlendrián při ne/prořezávání křoví kolem trati je v pořádku, taky mě to štve, když není vidět, ale to nic nemění na tom, že odpovědnost je na řidiči, nějaké křoví mu přece nedá přednost před vlakem!

hlava22 12.8.2009 9:40

Re: přejezdy

jak si to v praxi představujete ?

cassul 12.8.2009 9:50

Re: přejezdy

Co bych si měl představovat? Vždyť to tak platí - odpovědnost je na řidiči. A pokud je ten řidič tak hloupý, že vjede na trať, aniž by na ní viděl nebo se jinak přesvědčil, že nejede vlak, tak mu zjevně není pomoci.

Jinak to totiž ani nemůže být - technicky není možné, aby odpovědnost byla na vlaku - není fyzikálně možné, aby byl schopen zastavit před každým přejezdem, to by musel jet trvale krokem a stejně by měl ohromnou brzdnou dráhu. A zabudovat výstražné zařízení nebo přímo závory na každý přejezd nikdo nikdy nezaplatí, o nějakých mimoúrovňových kříženích ani nemluvě - a stejně nikdo nikdy nemůže se 100% jsitotou zaručit, že nedojde k nějakému výpadku nebo dokonce sabotáži, jako teď v Třinci. Zkrátka na přejezdu tahá vždycky z kratší konec auto a přesvědčit se musí vždycky řidič.

děteněkam 12.8.2009 10:03

Re: přejezdy

A k čemu je to blikající bílé světlo? (Ty chytrej!)

Odpovídá někdo za to blikání?

Milan 12.8.2009 10:10

Re: přejezdy

tak tohle už je na cassula moc......vy ho snad chcete úplně zničit.Cassul myslí,nevidím na trať, otočit auto a jet jinudy.:-D

cassul 12.8.2009 10:42

Re: přejezdy

Bílé světlo je informativní, nijak nesnímá z řidiče odpovědnost.

Jenda 12.8.2009 11:04

Re: přejezdy

Neboli vsemocne ceske drahy si prosadily do zakona, ze na to mohou zvysoka s.at a ze za nefunkcnost svych zarizeni nenesou zadnou ale opravdu zadnou odpovednost. Jak uz je tak u CD zvykem.

cassul 12.8.2009 11:09

Re: přejezdy

Takováhle formulace je v zákoně od doby, kdy jsem dělal autoškolu já. A to znamenala ještě nákladní lokomotiva 555 a rychlíky tahaly albatrosy. A pokud je mi známo, něco velmi podobného platí i jinde, určitě to vím o německu. Zkrátka to není ani tak spiknutí, jako nemožnost jiného řešení...

Jenda 12.8.2009 11:33

Re: přejezdy

Jestli jste si drahy (expensive, nikoli dear) zeleznicari nevsiml, nikdo tady netvrdi, ze by mel vlak zastavovat. Pouze to, ze by drahy mely odpovidat za funkcnost svych "informacnich" zarizeni.

cassul 12.8.2009 11:35

Re: přejezdy

Nejsem železničář, jsem záchranář. To jen tak na okraj. Souhlasím, že by za to dráhy (nebo spíš SŽDC)

cassul 12.8.2009 11:36

Re: přejezdy

měly odpovídat. Ale to prakticky nejde, tudíž je to na každém...

Jenda 12.8.2009 12:34

Re: přejezdy

Prakticky to nejde? Prosim? Prakticky nejde zajistit aby zabezpecovaci zarizeni fungovala se stoprocentni spolehlivosti. Ovsem zaridit aby za nasledky jejich selhani byl stihan jejich vlastnik je mozne velmi snadno. Staci zmenit ten alibisticky zakon. A teprve pak by mely CD opravdu duvod snazit se, aby ta jejich svetylka k necemu byla.

Dokud CD nezaplati nejakym pozustalym par milionu, tak na to budou s.at porad.

cassul 12.8.2009 12:51

Re: přejezdy

Máte šanci, změnte ten zákon. Jen by mě zajímalo, jestli se něco změní na mé povinnosti vysvětlovat manželce, že opravdu děláme co můžeme, ale vzhledem k tomu, že volant je z větší části proražený opěradlem řidiče, takže šance na záchranu člověka, co na tom sedadle seděl, jsou mizivé.

Jenda 12.8.2009 14:44

Re: přejezdy

Samozrejme, ze nezmeni. Ovsem tedy netusim, jak se z boku jedoucimu vlaku podarilo zarazit volant (umisteny PRED ridicem) do sedadla ridice.

V te chvili je veskere vysvetlovani zbytecne. Ovsem zamezite tim pokusu o vrazdu provedenemu tou manzelkou na "pracovnikovi" Ceskych Drah pote co ji dotycny sdeli, ze drahy vi, ze jim tam blikalo bile svetlo a vi, ze by teoreticky mely prorezavat krovi kolem trati aby na ni bylo ze silnice videt, ovsem vinikem nehody je ridic a drahy za nic, ale opravdu za nic nemohou. "A ted me neruste, jdu si hodit nohy na stul a vypit si kavu."

O. M. 12.8.2009 23:21

Re: přejezdy

 Však ono se po každé takové nehodě zjišťuje, jestli signalizace přejezdu fiungovala tak, jak má, je na to podobné zařízení, jako jsou "černé skříňky" (které jsou ve skutečnosti oranžové) v letadlech. Ovšem, jestli vás tam u nebeských bran uspokojí, že tentokrát selhala technika a vy jste bez viny, prosím, vrhejte se bezhlavě na přejezd.

MMCH, přejezdy nemají na starosti ČD.

Marat 12.8.2009 12:48

Re: přejezdy

To je pravda, ale oni ty semafory zatím vždy fungovaly.

Novák 12.8.2009 17:16

Re: přejezdy

ČD koleje nepatří, za koleje, přejezdy apod. zodpovídá Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), které ČD platí za to, že po těch kolejích jezdí, zrovna tak, jako SŽDC platí třeba Viamont, bude platit Student Agency a další dopravci, kterí po těch kolejích jezdí a budou jezdit. Jak jsou zabezpečeny přejezdy, do toho těm dopravcům jako uživatelům kolejí skutečně nic není, ti jsou povinni jenom dodržovat přepravní předpisy pro kolejovou přepravu.

Marat 12.8.2009 12:46

Re: přejezdy

Cassule, pánové jsou přesvědčeni, že zodpovědnost je na ČD a na mašinfírovi. Mašinfíra má hlídat aby na přejezdu do nikoho nevrazil. Nevěřím že může být v ČR železniční přejezd, kde by vůbec nebylo vidět alespoň sto metru po trati a to je pro řidiče dostatenčná vzdálenost, aby dokázal včas zatavit. Dříve bylo ve vyhlášce, že nechráněný přejezd se přejíždí třicet km. rychlosti. To je rychlost kdy zaručeně musíte spatřit vlak na těch sto metru a včas zastavit. Zatím se vždy prokázalo, že výstražné znamení, semafor fungoval. Vždy nefungoval mizerný řidič a jel ač věděl že má zastavit. Zrovna tak je nesmírně pitomá výmuva, že ve dne řidič neviděl protijednoucí auto dokonce ani na sto metru. Mám dosti sílné dipotrické brýle a přesto vidím na rovné silnici protijedoucí auto i na více jen kilometr. Někteří řidiči z dobrým zrakem prý to už nevidí. Proto se musí svítit i ve dne ale počet nehod to nesnižuje: Na co se řidiči chtějí vymlovat nynií?

Za všim je nezodpovědnost mizerných darebáckých řidiču.