29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivo 12.8.2009 10:11

Re: přejezdy

Ty musi byt asi zeleznicar. Zkus si parkrat zastavit proed prejezdem na silnici prvni tridy.  Pravdepodobnost, ze te usmrti za tebou jednouci auto bude asi 100000x vetsi nez, ze te semele vlak na nefungujicim prejezdu.

cassul 12.8.2009 10:48

Re: přejezdy

železničář rozhodně nejsem, ale už jsem měl párkrát tu čest být jako zdravoťák u havárie na přejezdu...

hlava22 12.8.2009 10:12

Re: přejezdy

mě nejde o předpis ani o fyziku, chtěl jsem praktické vysvětlení, jak si má řidič počínat, když pčijíždí k zarostlému přejezdu, jak se má přesvědčit ?

js 12.8.2009 10:46

Re: přejezdy

Pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

Jarda 12.8.2009 11:04

Re: přejezdy

A pokud jede sám?

hlava22 12.8.2009 11:17

Re: přejezdy

sexuální pracovnice by to mohly vzít jako vedlejšák. Stačilo by, aby je dráhy  proškolily a jmenovaly takzvaného přejezdového pasáka.  Říká se tomu spojit příjemné s užitečným.

Ivan 12.8.2009 12:29

Re: přejezdy

Pokud nejste schopen se přesvědčit (z jakýchkoliv důvodů), jestli po trati nejede vlak, na přejezd prostě nemáte vjíždět.  To je přece naprosto jasné a jednoduché.

 Řečičky o tom, že nedojedete včas, nemát kudy jinde jet atd. jsou jen řečičky, nikdo nemá povinnost zajišťovat vám pohodlnou jízdu kamkoliv a kdykoliv.

Marat 12.8.2009 12:33

Re: přejezdy

Kde jste takový přejezd kdy vůbec nevidíte zda jede vlak viděl? Řidič se má a také může přesvědčit vždy, zda jede vlak nebo né. Nákladní vlak potřebuje k zastavení tajké osmset metru.Vše záleží na rychlosti a tonáží, ale na sto metrech nezastaví žádný vlak. Proč se před léty takové nehody nestávaly? Je to hrůza vůbec dnes jezdit po českých silnicích.

AAA 12.8.2009 10:37

Re: přejezdy

Doporucoval bych k pozornosti paragraf 29, odstavec 1, pismeno d) zakona 361/2000 Sb. a ridicak bezte vratit radeji vy. To bile svetlo tam neni jen pro ozdobu, ci by alespon nemelo byt.

cassul 12.8.2009 10:46

Re: přejezdy

A vy si přečtěte paragraf 28, odstavec 1.

To co píšete, se týká posunu, kdy můžete vjet na přejezd, i když je v dosahu vlak.

Jarda 12.8.2009 11:18

Re: přejezdy

A to že se paragraf 29 odstavec 1d) týká jen posunu vám sdělila nějaká vyšší bytost? V zákoně přece nic takového není.

cassul 12.8.2009 11:28

Re: přejezdy

Tak znova: Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Z toho vyplývá, že když se blíží vlak, který je už vidět, slyšet atd, a přesto svití přerušované bílé světlo, může tam řidič vjet. Konkrétně je to vidět, když je železniční přejezd poblíž nádraží, tak vlaky šibují až těsně k přejezdu a přesto na něm bliká bílá a může se přes něj.

Nic to neříká o vjetí na přejezd, pokud na trať není vidět, pak bezpochyby platí paragraf 28 odst 1: Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet. Kde tady vidíte něco o nějakém světle?

Jarda 12.8.2009 12:23

Re: přejezdy

Takže podle vás, když vidím že se k přejezdu blíží vlak ale svítí bílé světlo, smím na přejezd vjet. Když vlak nevidím, a nemám potřebný rozhled abych ho mohl vidět, tak tam vjet nesmím, ani když to bílé světlo svítí. A přesvědčit se, že mohu bezpečně přejezd přejet tím, že vidím blikající bílé světlo nemůžu (protože zabezpečení může selhat). Samozřejmě, že se rozhlížím i na bílé světlo, svůj život mám rád,ale jsem přesvědčen, že bílé světlo znamená že vlak nejede a za případnou nehodu, kdy řidič vjede na bílé světlo pod vlak je zodpovědný viník selhání zabezpečovacího zařízení. Přece taky se na zelenou nezastavujete na hranici křižovatky a nerozhlížíte se pro případ že někdo pojede na červenou (nebo co kdyby semafor selhal)? A to málokterá křižovatka má tak mizerné rozhledové poměry, jako většina přejezdů.

cassul 12.8.2009 12:41

Re: přejezdy

To je něco jiného, křižovatka řízená semafory má úplně jiný status, to vyplývá ze zákona. A u železničního přejezdu vás žádné světlo odpovědnosti nezbaví, zkrátka vždycky platí ten odstavec jedna, to se nedá nějak obkecat. A hlavně - teoretický "viník selhání zabezpečovacího zařízení" je doslova h*vno platný konkrétnímu člověkovi roztroušenému sto metrů po trati, nebo naopak nacpanému v autě, naraženém na nárazníku lokomotivy. To se taky nedá obkecat.

Jarda 12.8.2009 15:14

Re: přejezdy

A co vám bude platný teoretický viník selhání semaforu na křižovatce, když vás rozmete po okolí rozjetý kamion? Ale jestli je to tak a blikající bílé světlo vůbec nic neznamená a je tam jen pro okrasu, měla by logicky platit zásada, že vlak se může blížit k přejezdu jen takovou rychlostí, která odpovídá rozhledovým poměrům na přejezdu. Občas je totiž rozhled opravdu na pár metrů a pak tvrzení, že se měl řidič rozhlédnout i na bílé světlo je jen sprostý a drzý alibismus. I když se rozhlédne, tak než přejezd přejede překoná vlak několikanásobek vzdálenosti na kterou měl výhled. A to že byste měl vozit povinně ssebou osobu která bude na zarostlých přejezdech se špatným rozhledem ukazovat nebo dokonce poslouchat na kolejích jestli nejede vlak (už vidím jak to dělám na silnici první třídy a smete mě i s autem kamion) to nemyslíte vážně že ne. Ale jestli ano, měl bych ještě vylepšení, ta osoba by mohla dostat červený praporek a před autem běžet a byli bychom v něčem daleko před světem. Já bych naopak řekl, že žádné okecávání nezbaví dráhy viny u nehody, kdy při blikajícím bílém světle projede vlak. Jestli se dá zpochybnit právní odpovědnost, tak určitě ne faktické zavinění.

js 12.8.2009 10:51

Re: přejezdy

Zrovna včera v Tv ukazovali, ze někdo vyřadil z provozu 5 přejezdů. Na začátku vykládali, že strojvedoucí si všiml, že svítí bílé světlo a jezdí auta přes přejezd, na konci tisková odemlela, že v případě jakékoliv poruchy se rozsvítí červená. Informace jak noha.

cassul 12.8.2009 10:54

Re: přejezdy

Právě proto je pitomost spoléhat na nějaké světýlka, když jde o riziko totální zkázy při "setkání" s vlakem.

krmič 12.8.2009 11:18

Re: přejezdy

Ano, ty zprávy v televizi byly zmatečné. Tisková se zřejmě domnívala, že někdo prostě zkratoval kolejnice. To by šly závory trvale dolů. Ale jiné zprávy tvrdí, že byly zkratovány nějaké vodiče, takže závory byly naopak nahoře. Naprostý šlendrián co se týče informovanosti. Honzaku, jak to vlastně bylo?

honzak 12.8.2009 13:04

Re: přejezdy

Zratován izolovaný styk, porušena fázová souslednost kolejových obvodů, přejezdy TRVALE VE VÝSTRAZE (kmitavé červené světlo)! Před vlakem se objevovali řidiči, kteří nemohli vydržet to čekání.

Kydy v televizi patrně sepsala ovčí babička.

MLOK 12.8.2009 11:05

Re: přejezdy

Zkuste "liberální žraloku" řešení z ranných dob automobilismu: Po příjezdu ke kolejím zastavit, vypnout motor, vystoupit, dát ucho na kolejnici a není-li slyšet přijíždějící vlak, pokračovat v jízdě.:-):-):-)

       Já vím. Je to na první pohled strašný nesmysl (a nikdo to stejně nebude dělat), ale když se nad tím zkusíte hlouběji zamyslet - kolik přeživších, ležících s těžkým zraněním v nemocnicích by TOTO řešení ještě ráda použila, než být nadosmrti mrzákem!!!

hlava22 12.8.2009 11:26

Re: přejezdy

další řešení z ranných dob - přejmenovat Romy na Indiány a informovat je o vytrhávání kolejnic.

Jenda 12.8.2009 12:29

Re: přejezdy

Ostatne kdyby se v devadesatem daly vsechny koleje do sberu a vsem zeleznicarum celou dobu vyplacely davky, tak stat usetril silene penize. A to i kdyby cast dotaci pro hladovou zed jmenem Ceske Drahy presmeroval k autobusovym dopravcum a nasmlouval s nimi spoje nahrazujici vsechny ty zrusene lokalky.

MLOK 12.8.2009 13:46

Re: přejezdy

Hlavo22, ani nevíte, jak jste blízek pravdě.

       Na plzeňských diskotekách se někteří Romové/cikáni/cigáni jaksi ostýchají přiznat k tomu, že jsou "obyčejnými" cikány a tak se vydávají za Kubánce.;-D;-D;-D;-D;-D

       Jako starý mlok "kotoučovny s jezdci na kotoučích" sice nenavštěvuji, ale tuto informaci mi sdělila jedna 17ti letá slečna, která tyto podniky s nedýchatelným zakouřeným ovzduším a hlukem, přesahujícím hluk startujícího letadla hojně navštěvuje

honzak 12.8.2009 5:21

autor určitě

pracuje v oblasti komunikace. Jinak by nemohl napsat takovou kravinu. Pro jeho informovanost uvedu,že poloha přejezdu je primárně daní jeho kilometráží na příslušné trati. A pod touto polohou je veden všude, i v evidenci majetku.

Piš dál, barde! Bude zase legrace.

Jan 12.8.2009 7:35

Re: autor určitě

" A pod touto polohou je veden všude, i v evidenci majetku."

Což se perfektně osvědčilo při známé nehodě rychlíku u Vraňan....

Teď jen zajistit, aby nové očíslování přejezdů znali i výpravčí či jiní orgánové státní dráhy.

Náčelník Skvrnitý ocas 12.8.2009 8:04

Re: autor určitě

Řekl bych, že číslo místního přejezdu budou znát všichni z okolí kromě službu konajícího výpravčího a zasahující policejní hlídky.

Lukas B. 12.8.2009 8:38

Re: autor určitě

když přijedu někam, kde to neznám, a stojí tam chcíplej žigulík na přejezdu, tak:

1. vezmu z auta vestu a běžím po kolejích libovolným směrem, na lokálce 500 metrů, na koridoru kilometr a půl. na druhou stranu po kolejích pošlu někoho dalšího s vestou. jede-li proti mě vlak, dávám signál "zastavte všemi prostředky", to jest kroužím vestou (praporkem, světlem, barevným kusem oblečení). jako v té písničce o kozlovi co sežral a následně vykašlal tričko. samozřejmě dávám bacha, aby mě vlak nezajel, páč brzdí zatraceně pomalu.

2. volám na policii, hasiče, nebo 112 a identifikuji přejezd dle číslíček na takových bílých patnících, které se nacházejí podél trati po sto metrech, to jsou ty kilometry, podle kterých nádražáci přejezd identifikují, inventarizují a které mají zažité.

3. a nově si přečtu ještě tu nálepku na rubu značky "pozor vlak" a diktuji do telefonu to slavné číslo.

4. a jste-li hravý a máte čas, můžete  vodivě spojit kolejnice, to vydá signál, že je obsazeno a na semaforečkách pro mašinku napadají červené. to pomůže, je-li vlak dostatečně daleko. vodivě spojit pořádně, třeba startovacími kabely z náklaďáku.

liberal shark 12.8.2009 8:39

Re: autor určitě

ad 4) - ten poslední tip je nejlepší ;-)

hlava22 12.8.2009 8:59

Re: autor určitě

ještě že hravá mládež nečte NP.

Náčelník Skvrnitý ocas 12.8.2009 8:45

Re: autor určitě

Taky by pomohlo doběhnout k nejbližší výhybce a přehodit ji.