26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Automobilky u dna, ceny v oblacích

Covidová krize, nedostatek čipů, ale i přísné emisní regulace. Blíží se doba, kdy si většina lidí nebude moci dovolit koupit nové auto. Anebo už nastala?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 31.5.2021 13:58

Viz odpověď pana Milana.

Mimochodem je to klasické "já o voze, ty o koze".

P. Kubáč 31.5.2021 13:41

Pokud použijeme až "Klausovsky" brutální zjednodušení - že totiž vynaložené prosředky a ekologické škody jsou ( velmi přibližně ) úměrné ceně věci. Pak spálené palivo téměř nikdy nepřesáhne kupní cenu nového auta, což považuji za potvrzení zamlčované teze, že největší ekologická škoda vzniká v okamžiku výroby auta.

A tato teze staví otázku elektromobilů ( i otázku časté obnovy vozového parku ) poněkud na hlavu.

L. Novák 31.5.2021 0:35

Důležitý je obsah sdělení, ne značka, pod kterou kdo vystupuje. Že ty ses rozhodl psát nehorázné ;-O kraviny svým jménem, je tvoje blbost. ;-D

P. Milan 30.5.2021 22:29

Značně. A bez diplomu nejlepšího mladého zlepšovatele (designéra), nebo vašich "kurzů". Podnikatelé už nežijí v socíku, na rozdíl od Pepíka montovny Pivody.

M. Pivoda 30.5.2021 21:20

Jak česká ekonomika změnila svou konkurenceschopnost po roce 1989 - až k dnešnímu datu?

P. Hák 30.5.2021 20:34

Nepochybně se za vzdělaného považuje ;-) a já jsem zvyklý s každým jednat nejpreve po dobrém, každý dostane možnost se slušně omluvit. No a je na něm, jak zareaguje ;-)

P. Hák 30.5.2021 20:32

Ne. I tady je mnoho lidí, kteří Vás nikdy neurazili a které Vy svou arogancí a pohrdáním urážíte. Dále urážíte miliony občanů této země, co na Psa nikdy ani nezavítali.

P. Han 30.5.2021 19:37

Já mám diplom mladého zdravotníka a když jsem si ukop palec, radši jsem šel k doktorovi.

M. Pivoda 30.5.2021 19:37

Karel Šebesta (agent Milan Prokop) se nedokáže podepsat vlastním jménem pod to, co zde napíše.

Jakákoliv rozumná diskuze už na tomto nedostatku české demokratury musí skončit.

R. Polášek 30.5.2021 17:04

Nojo, na palivové články na vodík jeli ve vesmíru už před 30 - 40 lety. Ale na rozdíl od jiných vesmírných technologií z NASA zatím nedokázali palivovým článkům dát dostatečnou spolehlivost, výdrž a odolnost proti katalyzátorovým znečištěním, které palivové články ničí.

A taky vodík je zatím problém. Levně se dá vyrobit pouze ze zemního plynu, ale ten je ošklivý fosil uvolňující ten škaredý CO2. A výroba vodíku elektrolýzou je zatím značně energeticky ztrátová a používají se při ní buď toxické m látky jako rtuť nebo bez nich je ještě ztrátovější. Takže se zatím moc nevyplatzí ani ze zadara elektrického proudu z přebytků produkce OZE.

P. Milan 30.5.2021 16:37

Jeden z důvodů, proč na Seznam nebo Ι-děs nelezu.

P. Milan 30.5.2021 16:35

Ale má diplom! :-P

P. Milan 30.5.2021 16:35

Je to jednoduché: U Pepíka montovny Pivody forma odpovídá obsahu a obsah formě. Oboje pitomé.

V. Církva 30.5.2021 12:57

Vodíkový pohon mi připadal zajímavý, protože jde o uschování velké density energie, zatímco akumulátory jsou drahé a těžké.

Bohužel tato teorie končí u oxidace trubek, složitost dlouho vodík v nádrži udržet, nebezpečí výbuchu (Hindenburg by mohl vyprávět), jakkoliv jsou řešení kdy se vodík váže v nádrži, samozřejmě dražších stanic na vytváření vodíku a další problémy (dá se to najít na netu). Zdá se že je to technologicky složité a spíš se teď razí synteticky vyrobená paliva. Možná by proti vodíku šanci měla.

P. Han 30.5.2021 12:30

Autor píše zasvěceně o možnostech automobilového průmyslu za daných podmínek. Hrušky a jabka do toho motáte vy, aniž byste čemukoliv z toho rozuměl.

P. Han 30.5.2021 12:27

Někdo snad tvrdí, že Pivoda je vzdělaný? Pivoda je důchodce, který v životě nikdy nic nedokázal, ani to jeho vzdělání mladého zlepšovatele nestojí za nic.

L. Novák 30.5.2021 12:12

Ne. Ty nám tady jen každodenně předvádíš, jaké jsi hovado!!!

M. Pivoda 30.5.2021 12:01

Pro P. Hák

Přizpůsobuji text svého diskusního příspěvku místnímu diskusnímu prostředí.

Řekl jsem to sice drsně, ale věcně.

Vyjadřuji se k článku. Autor Jégl ve svém článku plete hrušky s jablky. To je, bohužel, způsob informování ve 4. cenové skupině.

L. Novák 30.5.2021 11:54

"Akát" Pivoda má školu StB...

Z. Lapil 30.5.2021 10:04

Elektromobil JE jednodušší, a proto výrobně levnější. Na rozdíl od spalovacích aut, pro jejichž cenu je cena nádrže naprosto nepodstatná, je velevýznamnou součástí ceny elektroaut právě ta nádrž - baterie.

Počítám, že to víte, ale přišlo mi důležité konstatovat to.

Z. Lapil 30.5.2021 9:48

Fakt je, že přinejmenším v Německu a v Anglii (V. Británii?) jezdí v pravidelném provozu osobní "vodíkové" vlaky. V Německu na trati něco přes 100km, zvenčí to velikostně vypadá jako řekněme CityElefant nebo Interpanter. Mmch - zkoušeli to ve Velimi. Vodík (z metanu?) tomu vozí autocisterny, ale možná to od r. 2018 vylepšili.

Na dotaz Vlak Vodíkový Pohon se na vás vyvalí docela dost článků - buď to jezdí nebo se chystá ve Francii, Nizozemí, Skotsku...

P. Hák 30.5.2021 8:17

Chudinky bobule. To taky zakázat.

A. Pakosta 30.5.2021 8:12

Divte se, Dvořáku, bohajeho - jedoucí Wartburg jsem potkal na silnici asi přede dvěma týdny. A nebylo to na žádném srazu veteránů, vůz byl v perfektní kondici a lidé jeho řidiče zdravili. Bohužel jsem také zrovna řídil, takže jsem si nestihl "varťasa" vyfotit.

P. Hák 30.5.2021 8:11

Nejen dražší, také energeticky náročnější na výrobu a s kratší životností, než měly motory třeba v 90. letech. Podle mne to v celkovém součtu spotřeby energie je někde nastejno. Ovšem je vyšší komfort jízdy a bezpečnost, to jo.

P. Hák 30.5.2021 8:08

Zdravím, Mirku. A odhadovaná životnost motoru?

Protože vyrobit nové auto je taky ekologická zátěž.

P. Hák 30.5.2021 8:07

No, jenže když to tady nebudou smět prodávat, tak oni přijdou o kšefty (nahraditelné jinde), ale my o možnost mobility.

P. Hák 30.5.2021 8:03

"A do toho žvaní malá česká montovna nacházející se kdesi blízko u řitního otvoru světové ekonomiky.

(...) autor Pavel Jégl, autor čtvrté cenové skupiny, vyslintal svůj údajně "odborný" článek, který tolik rozrušuje české důchodce.

Čeští přízemní leč agresivní Pepíci (...) nemohou pochopit (...). Určitě na to nemají."

Cože?? Tohle napsal vzdělaný člověk? Pane Pivodo, bez ohledu na Vaše osobní spory s některými účastníky tohoto webu, urážíte zde lidi, s nimiž jste se nikdy nesetkal (pan Jégl a vlastně i celá ČR, viz první souvětí). Jestliže pan Jégl, který nikoho neuráží, je "čtvrtá cenová skupina", do kolikáté cenové skupiny byste se s tímhle slovníkem zařadil Vy?

P. Dvořák 30.5.2021 8:02

Bohajeho! Kdy jste viděl naposledy jedoucí Wartburg? 8-o

R. Langer 30.5.2021 6:06

Hm, a co konkrétního jsi nám tím naprosto nicneříkajícím doporučením vlastně chtěla sdělit, ty naše malá hloupoučká UI? Je to trapná bolševická fráze jak opsaná z pětiletého plánu, ve kterých máš evidentně zalíbení, hloupoučká. Nic moc. :-P

R. Langer 30.5.2021 6:00

Omezenec Šejna také tvrdí, že nové vysavače výkonově omezené nařízením EU mají VYŠŠÍ VÝKON, než ty původní. Je to prý způsobeno jejich novou revoluční konstrukcí. Když jsem se ovšem na tu "novou revoluční konstrukci" ptal konkrétně, už jsem se nic dalšího nedozvěděl. Zřejmě perpetuum mobile. Tolik k technické fundovanosti pana Šejny, přičemž v ekonomické oblasti má odborné znalosti přibližně na stejné úrovni, tedy prakticky ŽÁDNÉ. O jeho klimatických aktivitách už raději pomlčme úplně. ;-D