7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Automobilky u dna, ceny v oblacích

Covidová krize, nedostatek čipů, ale i přísné emisní regulace. Blíží se doba, kdy si většina lidí nebude moci dovolit koupit nové auto. Anebo už nastala?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.5.2021 5:53

Zlepšovat? 8-o

Aha, další technický analfabet... :-P

R. Langer 30.5.2021 5:50

Zase meleš o něčem, čemu absolutně nerozumíš, ty naše malá hloupoučká UI? Ale to se vlastně týká úplně všeho... ;-D

J. Jurax 29.5.2021 22:19

Jistě.

Ale zvyšování účinnosti spalovacího motoru má své technické, fyzikální a v neposlední řadě i ekonomické meze. To ovšem zelení magoři nehodlají respektovat.

Váš moderní motor s popsanými vlastnostmi je výrazně složitější a dražší než motor toho žigula.

J. Jurax 29.5.2021 22:04

... nelepší ...

L. Novák 29.5.2021 21:36

Vodík ne, proboha! Má spoustu vlastností, které brání jeho hromadnému použití. A jeho výroba a skladování jsou drahé.

L. Novák 29.5.2021 21:32

;-D .... Na Seznam nechodím. Nemusím být všude...

J. Plzák 29.5.2021 20:14

Předem musím konstatovat, že jsem s omezenci nezačal já nýbrž Šejna.

Teď k té spotřebě mého auta. Takhle jednou v neděli dopoledne, dálnice Weinsberg, Norimberg a dál na sever, byla právě nová a provoz minimální. Tam jsem při průměru 185 km/hod. měl spotřebu 9,5 l. Omezenec Šejna to určitě nepochopí. Doplňující poznámka: to byl poslední model 911 bez katalysátoru.

J. Jurax 29.5.2021 20:04

Vlastně ani ne.

J. Jurax 29.5.2021 20:02

Inu, a zamyslel jste se někdy nad tím, za co mají diskutující Vás? A proč?

J. Jurax 29.5.2021 19:52

Furt musíte veřejně prokazovat, že Vaše UI je velice nedokonalá a že se to nejlepší?

I. Lyčka 29.5.2021 18:06

Idioti? Používáte silná slova. Včera jsem dostal na Seznamu ban za větičku "Potrefená drůbež se ozvala." :-)

M. Šejna 29.5.2021 17:57

Moje auto má výkon 140 kW a pokud opravdu dávám pozor na spotřebu, tak zvládne 100 km za pouhých 4,5 litru.

Ale jinak máte pravdu, že z prdu kuličku neuděláte. Dokud ale pořád více jak polovina energie ze spáleného paliva končí ve vzduchu, lze účinnost motoru vylepšovat.

M. Šejna 29.5.2021 17:53

A to vaše Porsche 11 z roku 1975 žralo 25 nebo 30 litrů benzinu, omezený Plzáku?

To současné nové Porsche 911 totiž žere jen 11 litrů. :-P

V. Kain 29.5.2021 17:19

Někdy se stane,že jedete za prasetem kterému se kouří z výfuku jako ze studeného komína.Tak si říkám to přece nemůže projít STK ani náhodou.

V. Kain 29.5.2021 17:16

Myslím si totéž.Ono to asi jinou metodou nepůjde.

D. Bowman 29.5.2021 17:06

To je pravda. Chápu.

Na druhou stranu, kdyby měl každý koně, tak by to asi taky vedlo k zákazům, už jen kvůli tomu smradu a hromadám kobylinců.

Pazourek by se asi taky zakázal používat, kdyby se těžil na území nepřítele jako dneska ropa.

A taky pozor na politické ochrany stávajících řešení.

Ohledně té výroby vodíky se snad blýská na lepší časy. Prosazuje se metoda pomocí elektrolýzy, která by i snad mohla zlevnit, kdyby se prolomilo zeleno-fosilní lobby a začlo se inovovat kolem jádra.

D. Bowman 29.5.2021 16:55

Jet za Wartburgem je zážitek stále méně častý, pravda.

Ale ono to v součtu pořád dost smrdí. Těch aut je víc. Myšleno ve větších městech.

L. Novák 29.5.2021 16:42

Na tom není nic originálního. Stačí se podívat na komunistické know-how a teorii stejných žaludků... Vedoucí úloha (dnes přemalované na zeleno) Strany. A místo Kominterny mají Greenpeace s agenty po celém světě...

L. Novák 29.5.2021 16:39

No jo, dementní agent StB "Akát" Pivoda už zase má touhu někoho prásknout...

Běž plácat komunistické kraviny do Haló Novin...:-P

J. Sinnreich 29.5.2021 16:31

Hmyz k jidlu? To je hmyzi genocida! Maximalne travu, korinky. bobule a lesni plody.

J. Sinnreich 29.5.2021 16:04

Dnesni majitele dvou automobilu (a jejich potomci) budou jezdit sockou, jako za realneho socializmu. Papalasi a zeleni verozvestove ve funkcich budou jezdit milionovymi elektromobily jako driv komunisti. A to je prece cil bruselske idiokracie.

M. Pivoda 29.5.2021 15:55

Nalejme si čistého vína!

Čínský státní kapitalismus (zrozený asi v roce 1980) se dnes ve světě pokouší prosadit jako nová ekonomická velmoc, což chce světu prezentovat především na elektromobilech.

Na čínskou agresivní politiku povinně reaguje americký prezident Joe Biden (viz jeho obrovská ekonomická investice, konkrétně: $174 billion program to jump-start the transition to electric vehicles ...).

No a Evropská Unie jen kopíruje politiku USA. Co kdyby ta čínská politika byla přece jen dostatečně životaschopná!

A do toho žvaní malá česká montovna nacházející se kdesi blízko u řitního otvoru světové ekonomiky.

Konkrétně zde na Neviditelném psovi autor Pavel Jégl, autor čtvrté cenové skupiny, vyslintal svůj údajně "odborný" článek, který tolik rozrušuje české důchodce.

Čeští přízemní leč agresivní Pepíci (zde hlavně Karel Šebesta, coby agent Milan Prokop, a magor Ladislav Novák, zahledění do minulosti) nemohou pochopit dnešní mezinárodní ekonomické "šachy". Určitě na to nemají.

Kapišto, Pepíku?

L. Novák 29.5.2021 15:20

Pravda, kdyby se o to v té dávné době někdo pokusil, nepřežil by. ;-)

Dnešní zelení idioti mají pocit, že se jim nemůže nic stát, ať škodí jakkoliv. Ale když půjde do tuhého, nebudou stačit utíkat...

P. Milan 29.5.2021 15:17

Ano, klesá.

Jenže zelení soudruzi a soudružky požadují klesání, které technika zatím neumožňuje (kromě dalších nesmyslů).

L. Novák 29.5.2021 15:17

Celý problém má jádro ve skutečnosti, že zelení magoři se svým klimaalarmizmem tlačí svět do energetické krize vyvolané nesmyslným řízením. Když tohle zelené šílenství potřebují zažít do důsledků, jako my jsme museli zažít komunistickou totalitu, no tak si to budou muset vyzkoušet sami na vlastní kůži. :-P

P. Milan 29.5.2021 15:16

Automobilky byly proti, ale plat jim to bylo prtné. Zelení ideologové se prosadili legislativně, salámovou taktikou.

P. Milan 29.5.2021 15:15

Smradlavá auta už jsou převážně jen v muzeích a sbírkách veteránařských nadšenců.

P. Milan 29.5.2021 15:13

Nevýhody: Výroba vodíku i jeho skladování (zatím).

Největší průser: Ideologické tlačení dosud nedotažených řešení. Spalovací motor se neprosadil zákazem koní, bronz zákazem pazourků.

D. Bowman 29.5.2021 14:50

Já bych si před lety vsadil (kdyby bylo co) na vodíkové palivové články. Výhody elektromotoru (vyšší účinnost, tichost, méně smradů, větší životnost) a žádné čekání na dobíjení a těžká baterka.

Výroba vodíku je poněkud drahá resp. dražší než rafinace ropy. Infrastruktura je o něco složitější vybudovat ale posílit elektrickou rozvodnou síť na masové rozšíření nabíječek na každém rohu asi taky není úplně levné.

Nevím jakou paseku nadělá H2 v porovnání s benzínem při výbuchu (a jak snadno k němu dojde). Ze školních pokusů si pamatuju, že to asi bude pěkná šupa. Ale tak hořicí baterky jsou taky zážitek.

V. Šedivý 29.5.2021 14:44

Automobilky by klidně dělaly levná auta, ale legislativa je nutí dělat auta složitá a drahá, přitom musí stále víc prodávat elektromobily, které takřka nikdo nechce.

Cena baterií klesat nebude, s rostoucí poptávkou po surovinách naopak dramatický poroste.

Cena elektromobilu je uměle snížena zejména křížovou dotací z aut se spalovacím motorem.

Rozvoj infrastruktury bude drahý a bude doprovázený razantním růstem cen elektřiny. Pokud se nepodaří postavit jaderné elektrárny tak růstem šíleným.